Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
max09
Lid
Lid
Contacteer:

wo 22-07-2015 10:14

achterhoekrunner schreef:Gisteren de Walfortloop in Aalten gelopen. 6 km, de kortste wedstrijd tot nu toe (dit jaar dan...) Dat hoge tempo is dan wel even wennen als je verder alleen lange trails loopt ;-) Toch goed dat ik nog altijd één keer per week een baantraining doe.
Hoewel vaak geroepen wordt dat je erg langzaam wordt van al die lange duurlopen blijkt dat niet uit de cijfers: 25'14'' over 6 km. Dat is niet veel slechter dan een jaar of wat geleden, hooguit een aantal seconden. Voor mijn gevoel had ik zelfs voordeel van een enorme aerobe basis die door die duurlopen opgebouwd is. Waar ik vroeger in de laatste kilometers regelmatig inkakte qua tempo, kon ik nu vlak tempo lopen. En zelfs nog een eindversnelling in de benen...
Mooie wedstrijd, lekker kleinschalig en enorm gezellig voor en na het lopen.
:-) ik zeg het nog maar eens.. Maffetone... Als de aerobe basis goed is, word je sneller. Ik merkte het aan de HM. Geen enkel tempo werk gedaan ik liep fluitend mijn PR uit 2012 (zelfde parcours) waar ik toen een zwaar en lastig schema voor deed.
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 22-07-2015 11:48

@max
Maar zelfs Maffetone sluit speedwork niet uit... Met de rustige trainingen bouw je een dijk van een aerobe basis op, de basis van de piramide. Maar als je dat hebt is wat snelheidstraining toch van belang om ook het neuromusculaire systeem te trainen op hogere snelheden. Het topje van de piramide. Voor mij als trailrunner vooral van belang bij technische afdalingen, maar op zo'n kort wedstrijdje ook erg prettig om te hebben. Je moet er alleen niet teveel tijd aan besteden (hooguit 1x per week), anders wordt je piramide te smal en dan valt ie gemakkelijk om... En dan stort je tempo in in een wedstrijd.
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
max09
Lid
Lid
Contacteer:

wo 22-07-2015 14:03

@ achterhoekrunner: ik schreef alleen dat ik toevallig geen snelheidswerk had gedaan voor die HM. Ik was namelijk aan het trainen voor die 3x40 ronde en had gewoon geen tijd om dat in te passen. Ik reageerde alleen op jouw uitlating over trager worden van de duurlopen. Da's alles. Maffetone is trouwens een heel concept, varierend van HF training, speedwork, eten en krachttraining. Mensen vergeten dat wel eens.

Van mij mag iedereen lekker KEIHARD blijven rennen hoor :-0 Elke keer weer, elke training op wedstrijdtempo, maakt mij niets uit :-) Lekker lopen, iedereen zijn eigen ding doen. En nee: dat schreef jij ook nergens voordat je hier nu op gaat reageren dat je dat niet bedoelde :-)
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 22-07-2015 15:30

haha Max, ik denk dat wij meer overeenkomsten hebben qua ideeën over training dan verschillen...
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

wo 22-07-2015 22:14

Hoera, goera. De fysiotherapeut is ook akkoord en er kan weer gelopen worden. De afgelopen 2 weken had ik 3 keer korte rondjes in de duinen gelopen. Nadat die goed gingen gaf de fysio ook weer het akkoord.

Gister weer eens bij de vereniging getraind. Uiteindelijk, inlusief in- en uitlopen ruim 1:20 weg geweest wat eigenlijk net te lang was voor mij op dit moment maar wel lekker gelopen. het valt mij ook mee wat ik in de afgelopen maanden heb ingeleverd. Gevoelsmatig is het voornamelijk inhoud wat er weer aan moet wat ik kon gister de tempo's goed lopen. Ik merkte alleen na een uurtje dat ik de hartslag niet meer goed omlaag kreeg. Dat schrijf ik dan dus toe aan inhoud.

Al met al best tevreden en blij dat ik weer kan gaan lopen.
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

za 25-07-2015 14:09

Afgelopen week niet hardgelopen maar 4x50 km gewandeld in Nijmegen,voor de 9e keer uitgelopen
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

zo 26-07-2015 10:11

Afgelopen week op de fiets vanuit Barcelonnette in de zuidelijke Alpen een prachtige fietstocht gemaakt over drie cols met totaal 3.200 hm. Super! Maar ook gelopen. Zwaarste was 3x een rondje waarbij ik steeds op de helling van 5% niet boven de 5' per km mocht komen en heuvel af moest doorlopen. Bij de tweede en derde keer gaat de hartslag flink de hoogte in voor een TE van 4,5.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

di 28-07-2015 20:51

Vandaag in de Jura zo'n 12 km omhoog gerend en toen weer naar beneden. Poeh... Rustig aan gedaan eerste 5 km, maar nog een TE van 4,3. Echt leuk, maar laatste keer 20+ run is maanden geleden. Ga hier ook nog lekker fietsen. Life is good!
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
Eelco
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 28-07-2015 22:26

De Jura is een prachtig mooi deel van Frankrijk.
Heb er 2 weken geleden nog met mijn oldtimer motor gereden vanuit Geneve naar Freiburg over 2 baans wegen.
Alleen... Met name met de fiets wordt het m.i. behoorlijk verstoord door jachtig rijdende motoren en autos. Ik vind het althans als rustig rijdende motortourist vaak ook al onrustig op de wegen. En dan was ik er nog niet eens in het echte hoogseizoen zoals nu.
Ik snap de haast van vele mede weggebruikers vaak niet.
anderson
Lid
Lid

wo 29-07-2015 20:24

Vandaag 30km gefietst en 7km hard gelopen
Floor
Lid
Lid
Contacteer:

wo 29-07-2015 21:34

Niet. Naar de dokter geweest met oorpijn.
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

do 30-07-2015 8:35

Gisteren intervaltraining bij de atletiekclub.

Na inlopen, loopscholing etc:
8 x 400 meter en ik ben voor het eerst onder de 1.20 gedoken!

1:19

Ik ben er blij mee :D

mn streven is nog wel sneller te worden hierin. Die andere gasten lopen richting de 1.10 dus het mag nog sneller tzt maar dat komt wel.
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Bassie79
Lid
Lid

vr 31-07-2015 10:23

Ben met een campertoertocht bezig door Rocky Mountains in de VS. De eerste dagen zaten we op flinke hoogte. Ondertussen 2 loopjes gedaan. 1 op 2700m, daar rustig heuvel af en op met tussentijdse versnellingen. Vooral heuvelop, helemaal kapot...gister een rondje gemaakt rondom Estes Lake. In een oplopend tempo 6km gelopen. Deze was op 2200m hoogte. Hoewel al redelijk gewend opnieuw een zware loop. We hebben nu even de Rockies verlaten, maar nog altijd op 1500m. Iemand nog tips om voor deze hoogte een duurloop te bepalen?
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

vr 31-07-2015 18:02

Het gaat nog steeds niet lekker met mijn hardlopen. De laatste weken liep ik slechts 2x per week, een keer een half uur, een keer een klein uurtje. Het hamstringspijntjes was van het achterbeen naar de bil gegaan, daar is het nu weg maar het zit nu in de zijkant, de heup dus. Hopelijk is het geen slijtage of artrose. Ik kan wel nog goed mijn hamstrings rekken, met de neus aan de knie dus de soepelheid zit er nog wel in.
Daarom loop ik dus slechts mondjesmaat, maar verder fiets ik elke zondag bij mooi weer een aantal uren, rond 80 km. Verder nog een keer per week bootcamp en een keer fitness.
schaaapje123
Lid
Lid
Contacteer:

vr 31-07-2015 20:47

BlankeKeniaan schreef:Ik ga verder werken naar de Halve van Haarlem 27 sept waar ik onder de 1u40 ga lopen.
. Hoi Danny. Dan kunnen we mooi samenlopen daar. Mijn streeftijd daar is tussen 1.40 en 1.35. Heb nu vakantie op Terschelling. Doe ik drie weken niets anders dan duurlopen T1. 6 trainingen in de week. Totalen rond de 80 km per week. Ben nu in de tweede week. Vorige week 86 km. En alles dus heel rustig aan. Bij terugkomst in Apeldoorn pak ik de clubtraining er weer bij voor de snelheid.
René van Vliet, AV Veluwe Apeldoorn
Plaats reactie