Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
knnth
Lid
Lid
Contacteer:

di 23-02-2016 9:21

NK is over 51 weken weer, dus 314 gram per week afvallen. Ready, set, go!
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 23-02-2016 15:34

loopgek schreef:
DRUM schreef:
MiepMiep schreef: Niet rampzalig, het BMI zit nog wel wel een paar kilo boven de ondergrens van "normaal".
Jan, het is alweer enige tijd geleden dat ik je in levende lijve heb gezien, maar in mijn herinnering ben je toch zeker een halve kop kleiner dan ik. Ik heb 27 jaar lang 68-69 gewogen bij 1.91m, nooit een ernstig probleem met de gezondheid gehad en vrijwel nooit ziek ;-)
Getverdimme.
Als ik 16 kg lichter zou zijn, op "jouw" gewicht, loop ik volgens de calculatoren 5,5 minuut harder op de 10km. Dus een 32-er
Daar wordt ik volgend jaar als M50 dik NL-kampioen mee ;-)
Wishfull thinking
Jan Willem, misschien moet je zwaar gaan roken!
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

di 23-02-2016 21:03

knnth schreef:NK is over 51 weken weer, dus 314 gram per week afvallen. Ready, set, go!
Als je het zo zegt klinkt het nog haalbaar ook 8O :lol:
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

di 23-02-2016 21:05

MiepMiep schreef: Jan Willem, misschien moet je zwaar gaan roken!
Het is op zich best wel interessante vraag hoeveel procent je door het roken minder presteren zal. Is daar onderzoek over? Of alleen praktijkervaring van Ton?
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

di 23-02-2016 22:07

loopgek schreef:
Het is op zich best wel interessante vraag hoeveel procent je door het roken minder presteren zal. Is daar onderzoek over? Of alleen praktijkervaring van Ton?
Feit is dat bij zware rokers die stoppen de koolmonoxide binnen enkele dagen uit het bloed verdwenen is waardoor het potentiele zuurstoftransport met zo'n 15% toeneemt.
Toen ik in 2011 stopte liep ik een week later mijn snelste 5km sinds 1998, ee ook nog eens bij een temperatuur waar ik normaalgesproken niets bij presteer (27 graden).

Als ik dit in de jaren 90 had geweten, én er toen al zo'n goeie nicotine-kauwgoms waren geweest hadden mijn PR's wat scherper gestaan ;-) Drie dagen voor een belangrijke wedstrijd aan de kauwgom...
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

di 23-02-2016 22:29

DRUM schreef:
loopgek schreef:
Feit is dat bij zware rokers die stoppen de koolmonoxide binnen enkele dagen uit het bloed verdwenen is waardoor het potentiele zuurstoftransport met zo'n 15% toeneemt.
Toen ik in 2011 stopte liep ik een week later mijn snelste 5km sinds 1998, ee ook nog eens bij een temperatuur waar ik normaalgesproken niets bij presteer (27 graden).

Als ik dit in de jaren 90 had geweten, én er toen al zo'n goeie nicotine-kauwgoms waren geweest hadden mijn PR's wat scherper gestaan ;-) Drie dagen voor een belangrijke wedstrijd aan de kauwgom...
15% dat is 15kg gewicht kwijt raken Dat is niet echt makkelijk.
En dan nog de kosten van het roken, en de longkanker. Ik do het toch maar niet ...
max09
Lid
Lid
Contacteer:

wo 24-02-2016 12:38

In plaats van de ultra race aanstaande zaterdag, gisteren zelf dan maar mijn run gedaan. Had er tenslotte ook voor getraind.

Afbeelding

Mijn langste afstand tot nu toe en dat record blijft vast even staan nu. Overigens was het al de vierde loopdag op rij. Met de belastbaarheid zit het dus wel goed.

Afbeelding

Mijn verslagje staat hier http://bit.ly/1LFJH13
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
Michiel_N
Lid
Lid
Contacteer:

wo 24-02-2016 16:28

Heerlijk verslag Max en de foto's spreken boekdelen!
max09
Lid
Lid
Contacteer:

do 25-02-2016 10:27

Michiel_N schreef:Heerlijk verslag Max en de foto's spreken boekdelen!
thanks :-) inmiddels alweer gelopen, ik voel niks. Anderen zeggen nu natuurlijk dat ik dan niet hard genoeg gewerkt heb :-) Nou misschien maar zo was het prima. Rustig opbouwen.
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 25-02-2016 19:01

Idd mooi verslag. En ver lopen is heel anders dan hard lopen. Als je lichaam er eenmaal is gewend kun je redelijk eenvoudig je afstands-PR flink verbeteren. Om je PR op b.v. een 10km te verbeteren kost veel meer moeite.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 04-03-2016 21:29

Door drukke andere bezigheden was het er sinds zondag niet van gekomen om de loopschoenen aan te trekken. Niet erg, want na een paar dagen looprust is het lichaam weer uitgerust en loopt het extra lekker. Toen ik naar buiten ging was het net gestopt met sneeuwen/regenen en het was lekker loopweer. Ik had wel wat verder willen rennen, maar dochter en vriend zouden langskomen om bij ons te eten en dat wilde ik niet missen.

Morgen meer en dan zondag de 30km bij de 8Kastelen in Vorden. En dan nog een weekje kalm aan voorafgaand aan de 75km Sallandtrail.
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

za 05-03-2016 21:34

Vandaag de 3e Road to Rotterdam Trainingsloop van Groningen Atletiek gelopen als pacer voor de 6:00min/km groep. In dit geval de 30 km route vanuit Groningen rond het Leekstermeer.

Aangezien mijn linkerbeen nog steeds wat protesteert voor deze gelegenheid maar gebruik gemaakt van de Herzog compressiekousen. Heb nu wel weer wat last van stijfheid van de hiel/achilles, maar het is (nog) te doen.

De 30 km pacen ging in ieder geval goed. Velen die in "mijn" groep liepen bedankten mij voor het vlakke doeltempo. 8)

Nu de komende weken weer alleen aan de slag en over 3 weken de laatste haasklus vanuit mijn woonplaats Froombosch (35km)

Degene die mijn trainingsgebied eens willen bekijken kunnen uiteraard aanhaken! Start/finisch is bij de kantine van het voetbalveld in ons dorp. Een loop met pacers voor diverse tempo's en elke 5 km een verzorgingspost met bouillon, thee, sportdrank, water, winegums, koek en banaan!
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
Michiel_N
Lid
Lid
Contacteer:

zo 06-03-2016 16:10

Vandaag mijn laatste echt lange DL met de groep afgewikkeld in de koers naar R'dam.
3x 10k oplopend (5'45-4'45/km) en het gaat steeds beter. Gelukkig maar.
Het was een mooie route door de polder. Omdat het zo goed ging op de baan de netto looptijd tot 3 uur maar even vol gemaakt.. Over twee weken HM Utrecht Sience Park.
hier op Strava de loop van vandaag te zien
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

di 08-03-2016 7:14

Zondag had ik top getraind 20 km in wisseltempo, maar daarna de ganse dag wel vermoeid :D

Gisteren (maandag) toch wel heel erg stijfjes en kleine ongemakken, rustig 7 km herstelloopje maar nog last (en ook al gefietst woon-werk vv); 's avonds Spinning (verplicht nummertje aangezien ik de instructeur ben 8) ) en daar knapte ik gelukkig erg van op!

Nu nagenoeg nergens last meer (en ja, ook weer op het fietsje naar mijn werk gegaan :o )
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

di 08-03-2016 20:07

Vandaag nog een paar keer gas gegeven in de duinen, wat heuveltjes op tempo gepak, maar over het algemeen lekker rustig en ontspannen getraind. Woensdag en/of donderdag nog wat hele rustige kilometers maken en dan zaterdag naar Nijverdal voor de Sallandtrail! :)
Plaats reactie