Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Gebruikersavatar
joostbekkers
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 16-07-2014 1:00

wo 09-03-2016 9:45

Gisterenavond de eerste training, na de marathon van Tokyo vorige week zondag (was bijzondere ervaring, met als toetje een nieuw PR, 3.25).

Het voelde een beetje zoals na een blessure: wat onzekerheid, begin ik niet weer te snel, op zoek naar verborgen pijntjes, ..... Conclusie: 8)

Deze week en volgende week (op reis) doe ik het nog een beetje rustig aan, daarna ga ik weer het normale trainingsschema oppakken en trainen richting de halve marathon van Enschede (op 17 april); daar moet ook een PR sneuvelen..... :P
Gebruikersavatar
JurP
Lid
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: di 03-09-2013 1:00
Contacteer:

wo 09-03-2016 22:21

5x200p200wdw Ik vind het heerlijk als tussentraining.
't Is voor mij weer opstarten na vorige week slechts 17km gelopen te hebben. t' Was de rustige week voor een halve marathon, maar zowel op dinsdag als op donderdag heb ik de training afgebroken. Omdat ik kort ziek ben geweest heb ik die halve ook niet gelopen. Het gaat behoorlijk rond hier. Gisteravond weer gestart, maar 3x1200 ipv 7x1200 was voor mij genoeg. Dat viel dus best tegen. Maar vandaag even lekker gelopen :)
Gebruikersavatar
anderson
Lid
Lid
Berichten: 306
Lid geworden op: ma 14-01-2013 1:00
Locatie: Leiden

do 10-03-2016 17:04

9,3 km gelopen en 2km uitgelopen totaal 11,3km.
Gebruikersavatar
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Berichten: 2016
Lid geworden op: ma 11-12-2006 1:00
Contacteer:

vr 11-03-2016 21:24

Het mooie weer lokte vanmiddag, maar ik had niet zoveel zin om mij om te kleden. Ik bedacht een alternatief. Een rustig stukje fietsen op de MTB, gewoon in de spijkerbroek. Eerst een kilometer over de weg en dan een bos in om te kijken hoe de modderpaden erbij lagen na een paar droge dagen. Ik twijfelde namelijk of ik morgen de 75km Sallandtrail op trailschoenen of op mijn lichte Newtons ga lopen.

Tegenvaller. Bij het bos stond een bord dat het nu een particulier landgoed is en dat fietsen er niet toegestaan is. Net geplaatst, gisteren stond het er nog niet. Gelukkig mag lopen nog wel, maar daar had ik nu niets aan. Op naar het volgende bos. Daar kon ik gelukkig wel een stuk off-the-road. De stukken die vaak heel erg modderig zijn waren nu heel goed begaanbaar. Dus morgen de Newtons mee.

Fietsen doe ik zelden meer en het begon wat stroef, maar gaandeweg raakte ik lekker in mijn ritme en ging het tempo omhoog. Het rondje werd ook veel langer dan gepland. Toen ik weer thuis was moest ik alsnog omkleden, mijn shirt kon ik zowat uitwringen. Maar het was leuk om weer eens wat anders te doen dan rennen.
Musicmaestro
Lid
Lid
Berichten: 518
Lid geworden op: di 07-05-2013 1:00
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

za 12-03-2016 8:18

het voorgaande bericht doet me denken dat ik donderdag een stukje ging rennen in de buurt, ik dacht ook even een bospaadje mee te pakken...

daar lagen plassen water waar ik van geen centimeter omheen kon (en aangezien ik ook niet meer wilde omkeren) dus er vollebak doorheen...

modder overal aan mn benen en schoenen zeiknat...
gelukkig had ik hele platte/dunne/minimale fivefingers aan.

haha was wel een lekker gevoel!

Na de training gelijk de kleinste opgehaald van school met mn modder-renkleren nog aan, maar ja ze zijn daar inmiddels ook wel wat gewend van me 8) :D :P
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Musicmaestro
Lid
Lid
Berichten: 518
Lid geworden op: di 07-05-2013 1:00
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

ma 14-03-2016 17:27

vandaag 19 km in 1:31. Test en laatste lange duurloop voor zondag a.s.
Ik ben er klaar voor!
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Eide
Lid
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03-11-2013 1:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

do 17-03-2016 5:23

Voor het eerst in weken weer eens wat harder getraind. Met twee 25km trails in twee weken heeft de nadruk toch gelegen op rust en herstel. Meestal heb ik ook wel een weekje nodig voordat de beentjes weer goed voelen.

Dat viel dit keer enorm mee. Gisteravond daarom maar eens lekkere lange intervallen gelopen. 3x 2km tempo x 1km dribbelen. Alle tempoblokken gingen onder de 8 minuten hoewel de laatste wel hard werken was. Ik ben er nog niet om de 10km onder de 40 te lopen maar dat moet toch wel gaan lukken binnen afzienbare tijd. Hoop ik. :D
Musicmaestro
Lid
Lid
Berichten: 518
Lid geworden op: di 07-05-2013 1:00
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

do 31-03-2016 6:22

Sportief dagje gisteren:
ochtend: 35' matig intensief Spinning met Videoband
middag: 17' (rustig) zwemmen 25 m. borstcrawl 25m. schoolslag, totaal 600 m. ( :oops: kan nog niet sneller en zeker niet continu borstcrawl maar daar wordt aan gewerkt... )
avond: training @ de atletiekclub: 4,5 km inlopen, loopscholing, 20 rondjes 200 m. tempo / 200 m. dribbelen en uitlopen, totaal 15 km.

en toen waren de paaskilo's er weer af :D 8) :lol:

oh, en tussendoor: stofzuigen, boodschappen doen en wasjes draaien/ophangen/opvouwen. Lang leve parttime werken!
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Gebruikersavatar
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Berichten: 7298
Lid geworden op: vr 17-06-2005 1:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

zo 03-04-2016 18:48

De wielrenners hadden de fiets ook weer uit de mottenballen gehaald... Ik had voor vandaag een volledig verhard rondje op het programma staan, en het wemelde van de fietsers 8O . Met name op de Bloemersweg was het druk, maar dat is natuurlijk ook een prachtig stukje weg om te fietsen of te lopen.

Ik liep een wisselduurloop met 5 blokjes van 15 minuten. Ging iets te snel, zodat ik aan het eind van het rondje nog 6 minuten over had en ik nog een stukje heen en weer "moest". Een kleine 15.5 km op de teller na 75 minuten. Lekkere training!
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
Musicmaestro
Lid
Lid
Berichten: 518
Lid geworden op: di 07-05-2013 1:00
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

do 21-04-2016 6:38

Gisteren clubtraining: eerst inlopen :roll: etc.
programma: 1000-800-600-500-400-300-200 en die gingen me toch een partij lekker! Ik kan echt merken dat ik nog steeds aan het opbouwen ben 8) :D
Bij de training ben ik steeds vaker van voren te vinden; vooral vanaf de 500 hield ik de meesten achter me :P
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Gebruikersavatar
Bert74
Lid
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 31-05-2015 1:00
Contacteer:

zo 24-04-2016 15:07

Vandaag voor het eerst 10K gelopen binnen het uur: 57:41. Gemiddelde HS 182 (HS max 195, omslagpunt 180). Ben er trots op, vorig jaar mei gestart als beginner.
Gebruikersavatar
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Berichten: 2016
Lid geworden op: ma 11-12-2006 1:00
Contacteer:

za 30-04-2016 18:02

Vanmiddag heb ik na 2 weken looprust de hardloopschoenen weer eens aangetrokken. Lekker een klein rondje gerend. Morgen een lange duurloop in de voorbereiding op een ultra in de Ardennen op 25 mei.
Musicmaestro
Lid
Lid
Berichten: 518
Lid geworden op: di 07-05-2013 1:00
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

za 21-05-2016 21:38

lang geleden maar vandaag was het weer eens zover:
helemaal stuk en klaar met de training en dan nog ruim 4 km van huis zijn :cry:

Na lange rust en wandelpauze rustig joggend naar huis gegaan :? 8)
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Gebruikersavatar
racoon
Lid
Lid
Berichten: 841
Lid geworden op: vr 18-01-2013 1:00
Contacteer:

di 31-05-2016 21:42

Pittige intervaltraining gedaan 1400-1200-1000-800-600-400 met 400 pauze in gemiddeld 5:09 min/km
Gebruikersavatar
JurP
Lid
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: di 03-09-2013 1:00
Contacteer:

di 31-05-2016 22:15

15km d1 (vlot) op de sintelbaan. 22 ronden van 682m. Gisteren liep ik 8km op diezelfde baan en dat ging waardeloos. Ik heb vaak last van achilles/enkelpijntjes de afgelopen maanden. Gelukkig was er even afleiding in de vorm van een gesprek tijdens het lopen. Vandaag voelde het vooraf niet best maar toch geprobeerd, even er uit, naar buiten. Vanaf het begin liep het onverwacht lekker. En als het lekker loopt dan vind ik dat helemaal niet saai op zo'n kort rondje. Gewoon genieten van het moment, dat het draait, lekker ontspannen op een redelijk vlakke, hier en daar gladde, net niet harde ondergrond. Jammer van die noodzakelijke sanitaire stop in ronde 20, maar ik ben daarna wel weer naar buiten gegaan, even het gevoel weer oppakken, even afmaken wat ik van plan was. Deze week is hiermee al geslaagd :)
Plaats reactie