Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

vr 01-07-2016 19:38

Vanavond lekker 55 minuten en 8,60 km in de regen gelopen.
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

wo 27-07-2016 18:13

Vandaag heerlijk 5,1 km op mijn nieuwe salomon sonic pro gelopen, daarna op de camping het meer in en 111 meter gezwommen.
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

wo 27-07-2016 22:52

Ik heb een rondje over de Strabrechtse heide gelopen, inclusief een stukje off the road omdat het zandpad dat ik gebruikte om van het ene half verharde fietspad naar het andere half verharde fietspad te lopen over een meter of 100 overstroomd is. Zo, dat is een lange zin ;) Ik vind het best bizar dat nog steeds niet alle water weg is. Het is al een paar weken geleden dat er veel gevallen is.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

za 06-08-2016 20:42

JurP schreef:Ik heb een rondje over de Strabrechtse heide gelopen, inclusief een stukje off the road omdat het zandpad dat ik gebruikte om van het ene half verharde fietspad naar het andere half verharde fietspad te lopen over een meter of 100 overstroomd is. Zo, dat is een lange zin ;) Ik vind het best bizar dat nog steeds niet alle water weg is. Het is al een paar weken geleden dat er veel gevallen is.
Een paar weken terug heb ik op de Strabrechtse heide een stuk van zeker 100m tot m'n knieën door het water gelopen. :)
qmark
Lid
Lid

za 06-08-2016 20:45

Eide schreef: Een paar weken terug heb ik op de Strabrechtse heide een stuk van zeker 100m tot m'n knieën door het water gelopen. :)
Misschien wordt het dan eens tijd voor een nieuwe GPS? :wink:
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

za 06-08-2016 21:39

qmark schreef:Misschien wordt het dan eens tijd voor een nieuwe GPS? :wink:
Zeker niet. Het was dat of op m'n trailschoenen verhard gaan lopen. Modder, water en drab hoort er bij wat mij betreft. :) Ik heb een prachtige ronde van 20.5km over de Strabrechtse heide waarbij ik alleen richting Someren even 500m verhard mee moet pakken om om het broedgebied heen te gaan.

Ik vind het een prachtig gebied en loop er veel en graag.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 31-08-2016 21:52

Dit jaar liep ik vooral ultra trails en nauwelijks korte wedstrijden. Bij de trainingen probeerde ik daarom vooral niet te snel te lopen. Voor de 50km+ trails werkte dat goed, maar toen ik bij de Slachte Marathon de eerste 5 km's onder de 5min/km liep merkte ik al snel dat ik zo'n tempo niet lang vol kon houden. Het werd een van mijn slechtste marathons ooit.

Daarom ben ik weer begonnen met hogere tempo's in de training. En dat gaat heel lekker. Afgelopen zondag een 17km tempo loopje en vanmiddag in de middagpauze ca. 9km.
De vage klacht boven de linkerknie is inmiddels ook voorbij. Was geen echte blessure waar ik last van had, maar het gaf een onzeker gevoel want je weet nooit of het erger wordt. Zeker wanneer je ultra trails in de Alpen e.d. loopt.

Duurconditie is prima, de snelheid gaat weer omhoog, lopen is een feest en geeft veel energie.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

do 01-09-2016 10:12

Herkenbaar hoewel mijn afstanden wat minder lang zijn.

Ik heb zelf tot drie weken geleden veel trails en wedstrijden gelopen. In aanloop naar de Trail des Fantomes merkte ik al dat het beste er een beetje vanaf was qua vorm. Tijdens de Trail des Fantomes heb ik wel genoten maar bepaald niet m'n beste evenement ooit gelopen. Punt is veel evenementen lopen, zeker als die allemaal 25km of meer zijn, is dat je eigenlijk alleen nog maar aan het herstellen bent of rustig aan naar het volgende evenement toe werkt. Veel kilometers gemaakt maar eigenlijk alleen maar kwantitatief en toch te weinig kwalitatieve kilometers.

Na de TdF dus besloten eerst echt goed te herstellen en daarna, tot de halve van Eindhoven, even te concentreren op echt weer investeren in trainingen. Dus geen tussenliggende wedstrijden maar gewoon even trainen. Wel moet ik alsnog veel kilometers lopen want de HM in Eindhoven wordt m'n laatste harde training voor mijn eerste ultratrail, 3 weken later. Nu dus weer lekker bezig met tempo's lopen, intervalletjes en dergelijke. Gister was voor het eerst in tijden dat ik in bij de juiste hartslag ook weer een fatsoenlijk duurlooptempo bereikte. Ik heb ook het gevoel dat het weer wat makkelijker gaat.

Overigens heb ik tussendoor nog wel antibioticakuur gehad omdat ik zeer waarschijnlijk de ziekte van Lyme had (rode kring boven de knie). Dat heeft volgens mij ook wel een effect gehad op het prestatievermogen, zeker in combinatie met het zeer warme weer van de afgelopen periode.
Floor
Lid
Lid
Contacteer:

do 01-09-2016 23:06

12 km waarbij de eerste 10 km 2 minuten sneller gingen dan een10 km een aantal weken geleden :).
2fastforya
Lid
Lid
Contacteer:

do 19-01-2017 10:59

Beste chatnrunners,

Ik heb gisteren me eerste meters weer gemaakt na 1 jaar blessureleed (gescheurde kruisband, scheur in me knieband en meniscus)
Het ging verrassend goed 3.2km in 14 minuten (ooit in 10 minuten gelopen) Maar ik moet dan ook nog 5 maanden revalideren nu.
Nu werken naar het volgende doel een voetbaltraining voltooien
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

vr 20-01-2017 9:38

2fastforya schreef:Beste chatnrunners,

Ik heb gisteren me eerste meters weer gemaakt na 1 jaar blessureleed (gescheurde kruisband, scheur in me knieband en meniscus)
Het ging verrassend goed 3.2km in 14 minuten (ooit in 10 minuten gelopen) Maar ik moet dan ook nog 5 maanden revalideren nu.
Nu werken naar het volgende doel een voetbaltraining voltooien
Blijf voorzichtig met na een kruisbandreconstructie. Na de operatie blijft de nieuwe band nog maanden kwetsbaar. Bouw dus rustig op. Je hoeft nu nog geen records te breken.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 22-01-2017 16:11

Afgelopen vrijdag mijn eerste serieuze testloopje sinds jaren: 8.35km in 37.20, gedeeltelijk nog over sneeuw en ijs maar dat zal hooguit 2km geweest zijn in totaal. 13,4km/h, niet ontevreden!
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

zo 22-01-2017 22:24

Leuk dat er weer eens wat berichten in dit onderwerp komen. Mooie timing ook. Hier is mijn steentje :)
Het toeval is dat ik vandaag m'n langste duurloop ooit gelopen heb. Lekker in de zon. Fijne omstandigheden. Rond km 9 liep het even niet lekker, maar door de veter iets strakker te doen gingen de achilles pijntjes weer weg. Ik had een basisronde in gedachten en heb er wat ad-hoc uitbreidingen op gedaan om uiteindelijk op de gewenste 32km uit te komen. Ging makkelijker en vlotter dan de 29,5km van vorige week, die overigens ook best ok ging, zeker na de pittige bostraining de dag er voor, en die ook heel erg mooi was met verse sneeuw en opkomende zon! Nee, er komt geen marathon ;) Ik probeer gewoon weer eens iets anders. Dit was de langste duurloop in een ongepland rijtje dat begin december begon, en het is voorlopig ook de laatste. Dat was't. Oh ja, er werd geschaatst op 2 vennen!! Ik had gehoopt dat er meren bevroren zouden zijn dit weekend, maar helaas werd het toch minder met de winter dan eerst voorspeld. Nou ja, dit was ook erg fijn.
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 23-01-2017 11:15

Het was trouwens echt prachtig weer dit weekend om een lekker rondje te draven. Ik heb zelf in het gebied tussen Arnhem en de A50 lopen genieten van het mooie winterse weer en het stralende zonnetje.
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 24-01-2017 6:11

absoluut! ik heb mijn langste duurloop in tijden gedaan! (13 km :P )
ondanks de kou konden op een gegeven moment de handschoenen uit, en ging even later zelfs de muts af.
genoten!
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Plaats reactie