Explosieve krachttraining bij Rutger en Juul, Maarschalkerweerd.
Was was laat, maar de poot was nog niet open. Uiteindelijk dus nauwelijks ingelopen.
Vandaag deed Rutger het eerste deel van de training. Hij is technisch vrij goed, Juul wil hem vaker inzetten.
Heb me bij veel oefeningen beperkt tot 50-80%, in aanloop naar de competitiefinale volgende week.
Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren
Springtraining bij Egbert, Maarschalkerweerd.
Bij de competitiefinale spring ik zondag in de tweede groep. Ik weet dus van te voren totaan welke afstand mijn sprongen geen punten zullen opleveren.
Daarom vandaag een paar keer een aanloop geoefend:
5x 4-pas (5m80), 1x 12-pas (21m30), 5x 4-pas, 1x 20-pas (37m30), 5x 4-pas, 1x 20-pas.
Met de 12-pas sprong ik voor mijn gevoel ongeveer 4m. 1e 20-pas was ruim 4m, maar bij de laatste 20-pas maakte ik geen goede sprong.
Met wedstrijdspanning zou 1x12-pas, 3x20-pas mogelijk moeten zijn ... Dan spring ik dus puur op snelheid ...
Bij de competitiefinale spring ik zondag in de tweede groep. Ik weet dus van te voren totaan welke afstand mijn sprongen geen punten zullen opleveren.
Daarom vandaag een paar keer een aanloop geoefend:
5x 4-pas (5m80), 1x 12-pas (21m30), 5x 4-pas, 1x 20-pas (37m30), 5x 4-pas, 1x 20-pas.
Met de 12-pas sprong ik voor mijn gevoel ongeveer 4m. 1e 20-pas was ruim 4m, maar bij de laatste 20-pas maakte ik geen goede sprong.
Met wedstrijdspanning zou 1x12-pas, 3x20-pas mogelijk moeten zijn ... Dan spring ik dus puur op snelheid ...
De man van de Korte Adem
Starttraining bij Juul, Maarschalkerweerd.
Vanwege de competitiefinale na de loopscholing gaan verspringen, met Maria en Patrick.
Vooral geoefend op het horen van het ritme van de laatste 4 passen.
Tussendoor 2x een 12-pas en 1x een 20-pas gedaan.
Vanwege de competitiefinale na de loopscholing gaan verspringen, met Maria en Patrick.
Vooral geoefend op het horen van het ritme van de laatste 4 passen.
Tussendoor 2x een 12-pas en 1x een 20-pas gedaan.
De man van de Korte Adem
-
- Lid
- Contacteer:
Het was inmiddels weer twee weken geleden, maar vandaag weer hardgelopen: 20 minuten deze keer, inderdaad weer 3' langer dan de vorige keer. Voelde heel even mijn knie, na zo'n 7 minuten (schrok even ...), maar dat verdween weer. Weer hetzelfde concept: over het domein heen en weer, paar keer om mijn huis, paar keer heuveltje op en af (of andersom), van het domein naar beneden en daar nog een stukje op de openbare weg. Ging heel makkelijk, ben een tevreden mens .
Loop-ze,
Bart
Loop-ze,
Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
-
- Lid
- Contacteer:
Hoi Esther,
Welkom terug! Klinkt al als een goede herstart.
Loop-ze,
Bart
-
- Lid
- Contacteer:
Ik las vandaag op Facebook over een nieuw soort intervaltraining: kwartiertje hardlopen en vervolgens drie maanden niets doen.
Toch maar niet invoeren .
Loop-ze,
Bart
Toch maar niet invoeren .
Loop-ze,
Bart
Vandaag stond er een duurloop van iets meer dan 8 km op het programma. Een afstand die ik ruim een jaar geleden voor het laatst heb gelopen. Daarna begon het geklooi met mijn knie.
Focus ligt voor nu op rustig lopen, snelheid komt met de tijd wel weer.
De weersomstandigheden waren perfect voor mij. En de km’s vlogen voorbij en sneller gelopen dan ik vantevoren had gedacht. Dus zeer tevreden.
Focus ligt voor nu op rustig lopen, snelheid komt met de tijd wel weer.
De weersomstandigheden waren perfect voor mij. En de km’s vlogen voorbij en sneller gelopen dan ik vantevoren had gedacht. Dus zeer tevreden.
Geen geklooi met je knie meer?
c.q. wat voor geklooi had je dan?
c.q. wat voor geklooi had je dan?
November vorig jaar last gekregen van mijn knie. Tijdens een korte wandeling ontstaan, dat het voelde alsof de knie niet meer soepel “spoorde”.
Echo laten maken en daar werd een slijmbeursontsteking op geconstateerd. Die is behandeld met shockwave en het leek beter te gaan.
Met de kerst ben ik toen mijn slaapkamer gaan behangen. Dus vaker op een trapladdertje staan en dat vond de knie dus echt niet leuk. Kon niet pijnvrij wandelen. Fysio stond ook een beetje voor een raadsel, want in de nachten geen klachten. Op vakantie geweest naar Bonaire en daar waren de klachten veel minder. Toen kwam bij de fysio het vermoeden dat er op een andere plek in de knie een slijmbeursontsteking zou zitten. 5x shockwave gehad maar geen verbetering. Foto van de knie laten maken, maar geen beeld van artrose of andere dingen. Fysio heeft toen een brief voor de huisarts gemaakt dat hij het ook niet wist en toen mocht ik een mri-scan laten maken. Daar bleek dus toch wel artrose uit.
Als probeersel cuppingmassage op de knie laten doen en dat heeft heel veel verbetering gebracht. Knie kan ik weer veel beter bewegen en ook strekken.
Dus ja er zit artrose in de knie (net als in mijn heupen overigens), maar ik kan er nu wel weer veel actiever mee sporten. Inmiddels ook alweer een aantal kilo afgevallen, wat natuurlijk ook een positief effect heeft.
Dus ik probeer nu mijn hardlopen weer op te pakken en te kijken waar de grenzen liggen. Voor nu merk ik geen verslechtering van de knie, dus dat beschouw ik maar als een goed teken. Merk ik tijdens de training dat de knie niet goed voelt, dan staak ik de training.
-
- Lid
- Contacteer:
Vandaag weer hardgelopen: 22 minuten deze keer, 2' langer dan de vorige keer. Weer dezelfde formule: over het domein heen en weer, paar keer om mijn huis, paar keer heuveltje op en af (of andersom), van het domein naar beneden en daar nog een stukje op de openbare weg. Ging weer makkelijk.
Echter: ik wil minder op het domein lopen, maar beneden op de openbare weg, zoals ik dat voorheen deed. Probleem: sinds vorig jaar zomer woont daar een stel dat honden, kippen en geiten heeft en op de weg laten lopen. Ze waren bezig met een omheining, maar dat schiet maar niet op. Diverse mensen hebben al geklaagd, ook bij la mairie en de gendarmerie. Eén van de honden kan agressief zijn en het kan onveilige situaties opleveren: hele smalle weg, dus uitwijken betekent de berm in. Ze hebben al twee brieven gekregen met de mededeling dat ze zich aan de wet moeten houden.
En ja hoor: ik was bijna klaar met mijn training of daar waren ze weer. Training gestopt, opnieuw foto's gemaakt en de gendarmerie gebeld ... Ik durf daar niet voorlangs te lopen (jaja, ze bijten niet), maar dat is wel de enige vlakke route die ik vanaf het domein kan nemen ...
Loop-ze,
Bart
Echter: ik wil minder op het domein lopen, maar beneden op de openbare weg, zoals ik dat voorheen deed. Probleem: sinds vorig jaar zomer woont daar een stel dat honden, kippen en geiten heeft en op de weg laten lopen. Ze waren bezig met een omheining, maar dat schiet maar niet op. Diverse mensen hebben al geklaagd, ook bij la mairie en de gendarmerie. Eén van de honden kan agressief zijn en het kan onveilige situaties opleveren: hele smalle weg, dus uitwijken betekent de berm in. Ze hebben al twee brieven gekregen met de mededeling dat ze zich aan de wet moeten houden.
En ja hoor: ik was bijna klaar met mijn training of daar waren ze weer. Training gestopt, opnieuw foto's gemaakt en de gendarmerie gebeld ... Ik durf daar niet voorlangs te lopen (jaja, ze bijten niet), maar dat is wel de enige vlakke route die ik vanaf het domein kan nemen ...
Loop-ze,
Bart
@Bart op loslopende honden heb ik het ook niet. Dan loop ik liever een eindje om. Hopelijk gaan ze nu toch snel een hek plaatsen.
Vandaag had ik een duurloop van 8 km in mijn schema staan. Het liep niet lekker. Dus na iets meer dan 4km gestopt. Volgende keer kijken of ik mijn astmamedicatie de avond ervoor kan pakken, dan heeft het meer tijd om in te werken.
Vandaag had ik een duurloop van 8 km in mijn schema staan. Het liep niet lekker. Dus na iets meer dan 4km gestopt. Volgende keer kijken of ik mijn astmamedicatie de avond ervoor kan pakken, dan heeft het meer tijd om in te werken.
Raar, slijmbeursontsteking behandelen met shockwave! Normaliter behandel je zoiets met ontstekingsremmers ev. pijnstiller en rust.esther schreef: ↑zo 29-09-2024 13:11November vorig jaar last gekregen van mijn knie. Tijdens een korte wandeling ontstaan, dat het voelde alsof de knie niet meer soepel “spoorde”.
Echo laten maken en daar werd een slijmbeursontsteking op geconstateerd. Die is behandeld met shockwave en het leek beter te gaan.
Maar goed het blijkt dus artrose.
Check ff bij je huisarts, maar volgens mij mag je daarmee doorlopen tot de pijngrens en die pijngrens mag je (flink) verleggen m.b.v. pijnstillers (op tijd 2-4 paracetamol werkt prima). Als je in het dagelijks leven er verder nog maar weinig of geen last van hebt, moet je daar nog een eind mee kunnen komen.