En gisteren weer eens hardgelopen. Na eerder prachtig voorjaarsweer keerde begin vorige week de winter opeens weer terug: ik zag zelfs foto's van sneeuwschuivers hier in de regio. Maar deze week opnieuw voorjaar: plantjes gekocht en gepoot. O ja, en dus hardgelopen. Nu bedacht ik dat ik op het pad naar beneden op een paar plekken (waar het wat vlakker is) ook even kan omdraaien en daarna mijn weg vervolgen. Verder hetzelfde principe als altijd. Ik kwam tot 15', helemaal prima.
Loop-ze,
Bart
Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren
-
Psychorunner
- Lid

- Contacteer:
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
-
Psychorunner
- Lid

- Contacteer:
En nu lijk ik opeens de enige die nog post ...
Maar goed: vandaag, nota bene mijn verjaardag
, weer eens hardgelopen. Zelfde 'procedure' als altijd, met hier en daar een klein heuveltje op. Mijn smartwatch bleek opeens gestopt met registreren, opnieuw gestart, moet in ieder geval 16'30" zijn geweest, ja in totaal
. Ging wel lekker eigenlijk.
Loop-ze,
Bart
Maar goed: vandaag, nota bene mijn verjaardag
Loop-ze,
Bart
-
Psychorunner
- Lid

- Contacteer:
In het kader van 'hoe bijzonder het toch kan lopen in je leven': sinds bijna drie weken woon en werk ik op een prachtige plek tegen het Noord-Hollands duinreservaat aan. Vanaf mijn huis wandel ik in minder dan 200 stappen het bos in, werkelijk ongelofelijk. Op mijn eerste dag stond ik al oog in oog met een Schotse Hooglander. Indrukwekkend groot beest, ook door zijn grote horens, maar zo zen ...
Maar goed: ik zie hier, vanuit mijn raam, zowel veel mensen paardrijden als hardlopen. Nu heb ik geen paard, en ik ga er ook geen leasen, dus kon ik er niet meer omheen om het hardlopen weer op te pakken. Vorige week zondag was het zover, voor de eerste keer sinds een jaar: 9 minuten en dat ging best aardig. Maar wat kan je na een paar seconden hardlopen dagen later een spierpijn krijgen
.
Feit is: als ik hier het hardlopen niet weer oppak, gebeurt het nooit meer ...
Loop-ze.
Bart
PS Maar jij woonde toch in Frankrijk Bart? Klopt, 6 jaar lang en ik heb er mijn huis ook nog
.
Maar goed: ik zie hier, vanuit mijn raam, zowel veel mensen paardrijden als hardlopen. Nu heb ik geen paard, en ik ga er ook geen leasen, dus kon ik er niet meer omheen om het hardlopen weer op te pakken. Vorige week zondag was het zover, voor de eerste keer sinds een jaar: 9 minuten en dat ging best aardig. Maar wat kan je na een paar seconden hardlopen dagen later een spierpijn krijgen
Feit is: als ik hier het hardlopen niet weer oppak, gebeurt het nooit meer ...
Loop-ze.
Bart
PS Maar jij woonde toch in Frankrijk Bart? Klopt, 6 jaar lang en ik heb er mijn huis ook nog
-
Psychorunner
- Lid

- Contacteer:
En ja hoor: zaterdag opnieuw de hardloopschoenen aangetrokken. En ik voelde nog aardig die 'training' van zes dagen eerder. Ik kwam deze keer tot 10 minuten en dat was genoeg voor nu.
Leuk extra voordeel van hoe ik nu woon: boven mijn knusse appartement zijn twee kamers die maar af en toe worden gebruikt, en eentje daarvan heeft een infrarood sauna. Daar dus na even wachten 22 minuten in gezeten. Heerlijk. En: vandaag geen spierpijn
.
Op naar de volgende keer hardlopen!
Loop-ze,
Bart
Leuk extra voordeel van hoe ik nu woon: boven mijn knusse appartement zijn twee kamers die maar af en toe worden gebruikt, en eentje daarvan heeft een infrarood sauna. Daar dus na even wachten 22 minuten in gezeten. Heerlijk. En: vandaag geen spierpijn
Op naar de volgende keer hardlopen!
Loop-ze,
Bart
Nee, je bent niet de enige, al is het wel een stuk rustiger geworden sinds al die spammers weg zijn.
Ik ben zelf ook weer begonnen, een half jaar geleden al. Vorig jaar 1 april (jawel!) voor de tweede keer aan een kanaalstenose geopereerd en vanaf oktober voelde het goed genoeg dat ik langzaam wilde opbouwen. Ik heb het heel langzaam gedaan, begonnen met 3 min. en dan elke week een minuutje langer. Vorige maand wel weer veel gedoe met m'n maag gehad en dus geen vooruitgang geboekt. De tabletten die ik nu heb, lijken eindelijk wel iets te doen. Als ik zo verder ga, in een iets hoger tempo, dan lonkt zelfs de 7HL! Als dat toch nog eens zou kunnen!
Ik ben zelf ook weer begonnen, een half jaar geleden al. Vorig jaar 1 april (jawel!) voor de tweede keer aan een kanaalstenose geopereerd en vanaf oktober voelde het goed genoeg dat ik langzaam wilde opbouwen. Ik heb het heel langzaam gedaan, begonnen met 3 min. en dan elke week een minuutje langer. Vorige maand wel weer veel gedoe met m'n maag gehad en dus geen vooruitgang geboekt. De tabletten die ik nu heb, lijken eindelijk wel iets te doen. Als ik zo verder ga, in een iets hoger tempo, dan lonkt zelfs de 7HL! Als dat toch nog eens zou kunnen!
-
Psychorunner
- Lid

- Contacteer:
So! Nu zijn we hier opeens al met z'n tweeën
. Fijn Hens, dat die nieuwe maagtabletten beter lijken te werken. En elke minuut die je hardloopt, telt!
Loop-ze,
Bart
Loop-ze,
Bart
-
Psychorunner
- Lid

- Contacteer:
Het lijkt een gewoonte te worden om op mijn verjaardag hard te lopen: vandaag 12' en ging een heel stuk makkelijker dan zaterdag.
Deze keer geen sauna want ik moest een groep uit Zweden ontvangen
.
Loop-ze,
Bart
Deze keer geen sauna want ik moest een groep uit Zweden ontvangen
Loop-ze,
Bart
Ja, pas maar op straks wordt het nog een bloeiend forum!
[OT]Je woont nu weer vast in NL, met La France meer als vakantiebestemming? Beviel het daar toch niet of ...?
[OT]Je woont nu weer vast in NL, met La France meer als vakantiebestemming? Beviel het daar toch niet of ...?
-
Psychorunner
- Lid

- Contacteer:
Nou, als jij nu ook eens je trainingen gaat posten, hebben wel al een verdubbeling
Frankrijk beviel nog steeds prima, maar ik wilde vooral weer wat dichter bij mijn dochters wonen om wat vaker/spontaner te kunnen afspreken. Ik heb wel mijn huis in FR nog aangehouden, voorlopig.
Loop-ze,
Bart
-
Psychorunner
- Lid

- Contacteer:
En zojuist 14' hardgelopen. Ging opnieuw redelijk makkelijk, maar ik bouw rustig op.
Nu nog even in de sauna
.
Loop-ze,
Bart
Nu nog even in de sauna
Loop-ze,
Bart
Ik hier ook net hardgelopen. Ging best aardig. 4,44km in 34:37. Dat met die maag is nog ff zoeken toch, maar vanmorgen ging het goed.
Moest allemaal wel in het lang, voor half mei is het knap fris!
Moest allemaal wel in het lang, voor half mei is het knap fris!
-
Psychorunner
- Lid

- Contacteer:
Heel goed, Hens!
Ik had 't al eerder gepland, maar kon vandaag pas weer gaan: 14.30 minuten deze keer. Voelde wat zwaarder dan de vorige keer, veel zand, maar ik vind 't wel een voordeel dat ik hier bijna 100% op bosgrond loop
.
Vanavond stond er een retraitekok aan de deur, met een toetje. En er blijft na vertrek van een groep regelmatig iets achter. Een extra reden om het hardlopen verder op te bouwen. Je hoort mij niet klagen
.
Loop-ze,
Bart
Ik had 't al eerder gepland, maar kon vandaag pas weer gaan: 14.30 minuten deze keer. Voelde wat zwaarder dan de vorige keer, veel zand, maar ik vind 't wel een voordeel dat ik hier bijna 100% op bosgrond loop
Vanavond stond er een retraitekok aan de deur, met een toetje. En er blijft na vertrek van een groep regelmatig iets achter. Een extra reden om het hardlopen verder op te bouwen. Je hoort mij niet klagen
Loop-ze,
Bart
Zó komen we nog ergens!
Bosgrond ben ik nog niet aan toe, c.q. te ver weg nog. Die pillen blijft nog ff zoeken weer. Zondag ging het wel aardig, gisteren was het een stuk minder en de route maar ingekort tot 3,45km in 27:53. Zondag was dat nog 4,39 km in 35:47
Ik blijf nog ff proberen.
Bosgrond ben ik nog niet aan toe, c.q. te ver weg nog. Die pillen blijft nog ff zoeken weer. Zondag ging het wel aardig, gisteren was het een stuk minder en de route maar ingekort tot 3,45km in 27:53. Zondag was dat nog 4,39 km in 35:47
Ik blijf nog ff proberen.