Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
nikeboy
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-03-2005 13:04

de voorbije week:
maandag: 1u duurloop
dinsdag: 1u 20 duurloop
woensdag: 20minuten opwarmen, hordenoefeningen strechen gedaan, 8x 200m met 2 horden en dan nog eens 15minuten uitgelopen
donderdag: 25minuten opwarmen, 8km tempo in 29.30 en 20 minuten uitlopen
vrijdag: 55 minuten vlotte duurloop
zaterdag: 30 minuten opwarmen, 16min30 tempoloop, 25 minuten uitlopen
zondag: 1u20 duurloop

Ongeveer 100km deze week dus

Volgende twee weken zullen nog een beetje meer zijn en dan wat meer naar de snelheid werken want das dringend nodig!!! :roll:

greetz
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 20-03-2005 20:10

In de afbouwweken voor de marathon heb ik inderdaad niet veel gelopen tot nu toe. Afgelopen woensdag was de laatste 10 km en aangezien we een aantal dagen hebben gewandeld heb ik vanmiddag pas weer kunnen lopen. Ik heb er een tempoloop van gemaakt van 6,9 km. De tijd: 26:48!!
Meer dan 15 km/u! Dat is de eerste keer in mijn loopcarriere dat mij dit is gelukt! De supercompensatie doet zijn werk! 8)

Nu nog een hele rustige week en dan is het zover..... :P

Henk
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
Dippides
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 20-03-2005 21:00

Afbeelding
Bas "Slowfoot" Prins
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 20-03-2005 21:01

Dat belooft wat Henk!
Vorm vasthouden nu en dan pieken!!
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 20-03-2005 21:05

kouketer schreef:Ik heb er een tempoloop van gemaakt van 6,9 km. De tijd: 26:48!!
Meer dan 15 km/u! Henk
Dat belooft wat voor evt. 10km wedstrijden :D Maar eerst maar even die marathon afwerken :wink:

groeten
Ton
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 21-03-2005 19:37

Vanmiddag 35 kilometer duurloopje gedaan. Het ging allemaal heeel erg stroef. Was ook wel logisch want ik had gisteren 23 kilometer gewandeld met Maartje.. m'n kuiten hadden daar al flink tegen geprotesteerd en gisteravond ging het gewoon lopen al wat stroever dan anders.

Nou ja.. ik begon met een rondje huizen van een kilometer of 9.. dan kon ik daarna altijd nog beslissen of ik door zou lopen naar soest. na 9 kilometer ging het allemaal wel aardig..wel wat stroever dan anders maar ach ik hoefde ook geen records te breken.

Het tempo kon ik tot Baarn wel aardig volhouden en toen de heuvel op richting soestdijk ging het ook nog wel aardig. Toen terug richting Baarn was m'n camelbak leeg. ik had een liter sportdrank erin gedaan maar door de warmte had ik toch wel wat meer nodig. Gelukkig had ik wat geld mee om even bij het pompstation wat te halen. een flesje spa in de camelbak en een flesje aquarius voor in het zonnetje. precies toen ik even was gaan zitten ging m'n telefoon. Even een kwartiertje met m'n zus gesproken en toen weer verder. Toen ik opstond hadden m'n kuiten weer helemaal geen zin maar na een beetje moeizaam op gang komen ging het wel weer.

toen nog een tijdje geploeterd op de saaie en lange dijk tussen Baarn en Eemnes die daarna naadloos doorgaat in de saaie en lange dijk tussen Eemnes en Huizen. De gang was er goed uit de gycogeen voorraden waren blijkbaar goed op. Uiteindelijk thuis lekker in een koud bad gestapt.

Nu een tijdje later ben ik wel wat stijf maar verder voelt het wel ok.
Mischien dat ik nog een zo'n rondje doe van het weekend maar het zou ook zomaar kunnen dat ik 2e paasdag een 10km ga doen. Ik kijk wel hoe ik van deze ronde herstel.

daarna wordt het 2 weekjes wat rustiger trainen en dan M-Day....

Maarten
One, two, Tri
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

ma 21-03-2005 23:36

gadget schreef:want ik had gisteren 23 kilometer gewandeld met Maartje..
Maarten
Dat is ook niet slim!! Ga voor de open haard zitten met Maartje! Of gezien de huidige weersomstandigheden op een zonovergoten terras, maar ga niet wandelen, daar krijgen je spieren last van! Tenminste dat is mijn ervaring, maar ik heb het wel eens vaker horen zeggen door lopers

Groeten
Ton
Laatst gewijzigd door DRUM op di 22-03-2005 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
innik
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 22-03-2005 7:01

Heb na een lange rugblessure nu drie keer weer gelopen.
Merk duidelijk dat ik weer op moet bouwen.
Loop nu 35 minuten.
Tempo nog erg laag.
Op naar de Marikenloop.
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 22-03-2005 7:48

DRUM schreef:
Maarten
Dat is ook niet slim!! Ga voor de open haard zitten met Maaike! Of gezien de huidige weersomstandigheden op een zonovergoten terras, maar ga niet wandelen, daar krijgen je spieren last van! Tenminste dat is mijn ervaring, maar ik heb het wel eens vaker horen zeggen door lopers

Groeten
Ton
Ik krijg vast ruzie met Maartje als ik met Maaike voor een openhaard ga zitten :lol: .. verder kan ik het alleen maar bevestigen... je krijgt last met hardlopen als je een eind gaat wandelen. Verder was het wel een goede mentale training en de kilometers zitten weer in de benen.

Maarten

Maarten
One, two, Tri
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

di 22-03-2005 7:48

DRUM schreef:
Maarten
Dat is ook niet slim!! Ga voor de open haard zitten met Maaike! Of gezien de huidige weersomstandigheden op een zonovergoten terras, maar ga niet wandelen, daar krijgen je spieren last van! Tenminste dat is mijn ervaring, maar ik heb het wel eens vaker horen zeggen door lopers

Groeten
Ton
Mijn ervaringen zijn dit weekend anders. Na vrijdag, zaterdag en zondag in totaal ruim 60 km te hebben gewandeld heb ik zondagavond een supersnelle trainingsronde gedaan. Bovendien zonder spierpijn!

Maar ja, Maarten doet het waarschijnlijk zonder de wereldberoemde grunneger kouke ;)

Henk
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 22-03-2005 12:12

kouketer schreef: Mijn ervaringen zijn dit weekend anders. Na vrijdag, zaterdag en zondag in totaal ruim 60 km te hebben gewandeld heb ik zondagavond een supersnelle trainingsronde gedaan. Bovendien zonder spierpijn!

Maar ja, Maarten doet het waarschijnlijk zonder de wereldberoemde grunneger kouke ;)

Henk
Henk, met alle respect maar jouw ervaring telt vandaag even niet :lol: .. Jij zit in een wereldvorm in een rustige periode vlak voor jouw allersnelste marathon en volgens mij wandel je wel vaker lange afstanden. Van ons was het al weer een tijdje geleden dat we een stukje Pieterpad hadden gedaan dus het wandelen veroorzaakte zowiezo al wat spierpijn. Raar eigenlijk.... 30Km hardlopen vind ik op het moment minder zwaar dan 23kilometer wandelen.

Maar goed vanmorgen nog wat spierpijn en stijf maar nu voelen m'n benen super... lekker licht en soepel.. zou zo een stuk gaan hardlopen.

Maarten
One, two, Tri
Dippides
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 22-03-2005 15:43

gadget schreef:Raar eigenlijk.... 30Km hardlopen vind ik op het moment minder zwaar dan 23kilometer wandelen.
Tijdsduur en mate van inspanning is bepalend voor je vermoeidheid. Afstand heeft er niks mee te maken.
Bas "Slowfoot" Prins
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

wo 23-03-2005 1:02

Krek zo'ist

groeten
Ton
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

wo 23-03-2005 1:35

Ik moest in een zeer druk schema vandaag een training inpassen, dus het werd de kortste training van de afgelopen jaren, 37 minuten. Dat was niet zo erg, want het was bedoeld als hersteltraining.

Kort warmgelopen, 1.1km, daarna 6x200 met een rustig begin, 48,5 (ik was nog aan het warmlopen eigenlijk), de rest in 44 a 46 seconden, gemiddeld 45.5.
200 dribbelen en toen 6x100 in 20.7.

Naarmate de training vorderde werden mijn benen steeds beter, qua spieren, maar qua gewrichten niet, dus ik heb de rem er bewust opgehouden. De laatste 100tjes hadden bij wijze van spreken ook in 17.0 gekund, maar m'n knie deed pijn en dat wil ik onder controle houden. 1.7km uitgelopen, voor de volledigheid :wink:
6.3km 37'14" HFav 138 max 160

Ik moet nog een nieuw doel uitzoeken voor de komende tijd, misschien wordt het wel gewoon de Grote beek loop in Eindhoven, erg recreatief, geen uitslag bv., maar wel een parcours waar hard gelopen kan worden.
Mijn parcoursrecord staat op 48'13" (12km), maar ik heb ook wel eens de 4km gedaan in 15'04" en 'n keer tot het 5km bordje voluit gelopen in 19'18". Dat zijn allemaal tijden die hoog in de top 10 staan. Misschien moet ik weer een korte afstand proberen!

:wink:

groeten
Ton
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 23-03-2005 8:10

Dippides schreef:
gadget schreef:Raar eigenlijk.... 30Km hardlopen vind ik op het moment minder zwaar dan 23kilometer wandelen.
Tijdsduur en mate van inspanning is bepalend voor je vermoeidheid. Afstand heeft er niks mee te maken.
...

zucht.... zowel bij wandelen als bij hardlopen wordt je toch wel meer vermoeid als de afstand toeneemt. Dus dat afstand er NIKS mee te maken heeft durf ik best te bestrijden.

Overigens blijft het nog steeds vreemd. tijdens 23 km wandelen verbuik je in 4,5 uur ongeveer 1100KCal en met 30km hardlopen in 2,5 uur 2300KCal aangezien energieverbruik een prima maat is voor inspanning(vermogen)xtijd zou je verwachten dat 23kilometer wandelen minder vermoeiend zou zijn.

Het zal best komen omdat je bij het wandelen andere spieren (met name had ik erg veel spierpijn in m'n lange kuitspier) belast waardoor je meer vermoeid raakt of langer nodig hebt om te herstellen.

Maarten
One, two, Tri
Plaats reactie