Het lijkt me wel leuk om te lezen wie wat doet met trainingen. Ik hoop er zelf wat ideetjes uit op te doen, misschien dat er voor anderen hier ook wat leuks uit te halen is.
Afgelopen zondag (09-11-2003) hebben we een lekkere bosloop gedaan van een uur. Glooiend terrein, tempo-wisselingen en sprintjes als je daar zin in had. Hier en daar wat lekker klimmen in het parcours. Dit soort dingen is lekker voor je stabiliteit en oplettendheid want de ondergrond was hier en daar amper te herkennen door de bladeren die overal lagen.
Paul uut Kuuk
Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren
Ik heb een lange duurloop gedaan over de vrijliggende fietspaden van de Veluwe. Heerlijk is dat. Aan het einde nog 5 x 100m soepele versnellinkjes. Het is zo'n prachtig loopweer.
- DeHaagseRègâh
- Lid
- Contacteer:
Ik moest zondag op bezoek en eten bij mijn ouders. Ze wonen ongeveer 5 km van mij vandaan. Dus mijn vrouw ging met de auto en de kids en ik hardlopend. Het ging eigenlijk zo lekker dat ik van die 5 kilometertjes geen zin had om al naar mijn ouders te gaan dus ben ik maar even doorgelopen naar het Zuiderpark.
Daar liep ik langs een vol ADO Den Haag stadion die tegen Ajax speelde. Wat een herrie komt daarvandaan zeg! Ik hou niet van voetbal maar het gaf me wel een kick om er langs te lopen. Het leek wel of al die duizenden mensen speciaal voor mij aan het juichen waren, dat was niet zo hoor want er stonden een paar cheargirls op het veld
Zo heb ik lekker zondag het dubbele gelopen en het lijkt me een mooie voorbereiding op a.s zondag.
Maarten
Daar liep ik langs een vol ADO Den Haag stadion die tegen Ajax speelde. Wat een herrie komt daarvandaan zeg! Ik hou niet van voetbal maar het gaf me wel een kick om er langs te lopen. Het leek wel of al die duizenden mensen speciaal voor mij aan het juichen waren, dat was niet zo hoor want er stonden een paar cheargirls op het veld
Zo heb ik lekker zondag het dubbele gelopen en het lijkt me een mooie voorbereiding op a.s zondag.
Maarten
- evelyne
- Miss Chat'n'Run 2006
- Contacteer:
Gisteren (zondag) een lange duurloop gedaan, 90 minuten door het prachtige Leudal. Rustig tempo, met een MP3 speler met speciaal op loopritme geselecteerde liedjes. Dus het tempo varieerde soms wel een beetje, goed om niet al te zeer te "verstijven". Langs de Leubeek, kleine kronkelweggetjes, heerlijk. En het fijnste was: sinds misschien wel jaren weer eens 90 procent pijnvrij. Mijn blessure is nog niet helemaal weg, maar ik heb goede hoop dat het allemaal goed komt.
Welkom Evelyne,
Klinkt goed. 90 min in het mooie Limburgse.
Ben jij de Evelyne van RW-forum? Leuk dat je hier ook komt kijken en ik hoop dat het je hier bevalt. Volgens mij heb je nog nooit meegedaan met de chat. Moet je eens proberen vanavond.
Hoelang heb je gelopen met die blessure? Ik heb tot voor de zomer ook last gehad van mijn hamstrings, en ik voel ze nog altijd (ook als ik niet loop). Ik heb mijn techniek veranderd waardoor ik bij het hardlopen vrijwel nooit meer iets voel. Ben overgegaan op voorvoetlanding. Daar hebben mijn kuiten uiteraard wel flink aan moeten wennen. Nu gaat dat goed.
Hopelijk tot vanavond
Dick
Klinkt goed. 90 min in het mooie Limburgse.
Ben jij de Evelyne van RW-forum? Leuk dat je hier ook komt kijken en ik hoop dat het je hier bevalt. Volgens mij heb je nog nooit meegedaan met de chat. Moet je eens proberen vanavond.
Hoelang heb je gelopen met die blessure? Ik heb tot voor de zomer ook last gehad van mijn hamstrings, en ik voel ze nog altijd (ook als ik niet loop). Ik heb mijn techniek veranderd waardoor ik bij het hardlopen vrijwel nooit meer iets voel. Ben overgegaan op voorvoetlanding. Daar hebben mijn kuiten uiteraard wel flink aan moeten wennen. Nu gaat dat goed.
Hopelijk tot vanavond
Dick
Vanmorgen 1 1/2 uur op het strand wezen lopen. (ongeveer 20 km)
Gewoonlijk loop ik door de zak van zuid beveland , maar eens per week op het strand.
Hier kom je wat meer eensgezinden tegen.
Als ik een loper/ster in de verte zie heb ik meteen een interval te pakken.
Even aanzetten en proberen bij te trekken.
Op deze manier vanmorgen met 3 verschillende mensen wezen hardlopen.
Gewoonlijk loop ik door de zak van zuid beveland , maar eens per week op het strand.
Hier kom je wat meer eensgezinden tegen.
Als ik een loper/ster in de verte zie heb ik meteen een interval te pakken.
Even aanzetten en proberen bij te trekken.
Op deze manier vanmorgen met 3 verschillende mensen wezen hardlopen.
- evelyne
- Miss Chat'n'Run 2006
- Contacteer:
Hoi Dick.
Ja die Evelyne ben ik. Heb reeds vaker geprobeerd te registreren, maar dit lukt nooit, steeds kwam als antwoord iets van: uw e-mail is al geregistreerd, maar als ik dan mee wilde doen, kwam ik voor een gesloten deur. Maar ja, nu dan dus eindelijk wel gelukt.
Heb van mijn blessure zeker 5 jaar last gehad, begon met pijn in de hamstrings, daarna in de bil bij de aanhechting. Eerst gesukkeld, gestopt, behandeld op diverse manieren, en het is ook een tijd goed gegaan, maar weer erger teruggekomen, nu vooral in de bil. Via weer veel andere behandelingen een echo laten maken waaruit bleek dat er kalk zat bij de aanhechtingen van de hamstrings in de bil. Dit in Papendal laten vergruizen d.m.w. shockwave therapie, 6 keer geweest, en nu denk ik dat we op de goede weg zitten, maar het is nog niet weg. Met rekken voel ik het nog goed.
Chatten zal niet lukken, ten eerste ben ik geen ouwehoer , maar vooral claimen mijn kinderen de computer 's avonds.
Groetjes, Evelyne
Ja die Evelyne ben ik. Heb reeds vaker geprobeerd te registreren, maar dit lukt nooit, steeds kwam als antwoord iets van: uw e-mail is al geregistreerd, maar als ik dan mee wilde doen, kwam ik voor een gesloten deur. Maar ja, nu dan dus eindelijk wel gelukt.
Heb van mijn blessure zeker 5 jaar last gehad, begon met pijn in de hamstrings, daarna in de bil bij de aanhechting. Eerst gesukkeld, gestopt, behandeld op diverse manieren, en het is ook een tijd goed gegaan, maar weer erger teruggekomen, nu vooral in de bil. Via weer veel andere behandelingen een echo laten maken waaruit bleek dat er kalk zat bij de aanhechtingen van de hamstrings in de bil. Dit in Papendal laten vergruizen d.m.w. shockwave therapie, 6 keer geweest, en nu denk ik dat we op de goede weg zitten, maar het is nog niet weg. Met rekken voel ik het nog goed.
Chatten zal niet lukken, ten eerste ben ik geen ouwehoer , maar vooral claimen mijn kinderen de computer 's avonds.
Groetjes, Evelyne
Ben je bij de fysiotherapeuten geweest? Wie heeft je behandeld? Ik ben er met mijn hamstrings ook geweest en ben (waarschijnlijk) ook met die shockwave behandeld. Je bedoelt daarmee zo'n hamerpistool waarmee 5 tot 10 klappen per seconde wordt gegeven? Ik heb het idee dat hamstringscheuring of een andere spierscheuring blijvend lidtekenweefsel achterlaat waar je altijd last van zult hebben. En dat zelfs een zwakke plek zal blijven, gevoelig voor toekomstige blessures. Blijf voorzichtig en misschien moet je ook eens de voorvoetlanding gaan proberen (als je dat al niet deed!).evelyne schreef:Hoi Dick.
... waaruit bleek dat er kalk zat bij de aanhechtingen van de hamstrings in de bil. Dit in Papendal laten vergruizen d.m.w. shockwave therapie, 6 keer geweest, en nu denk ik dat we op de goede weg zitten, maar het is nog niet weg. Met rekken voel ik het nog goed...
Groetjes, Evelyne
Wat betreft het chatten:
We hebben een vast tijdstip (maandagavond van 20.30 tot 22.30). Misschien dat je kinderen een avond in de week ...
Zoals je wellicht weet hebben we regelmatig een chat met een deskundige of een prominente loper. Dan is het vaak interessant om mee te doen. Misschien een idee om een deskundige van Papendal te vragen meer over hamstrings en kalkafzetting bij peesaanhechtingen!!
Veel plezier hier
Dick
Dit is even en test
Het weekend een heerlijke duurloop van 20km gedaan.
En ga vanavond lekker 10km lopen
Gr Jozef
Het weekend een heerlijke duurloop van 20km gedaan.
En ga vanavond lekker 10km lopen
Gr Jozef
- evelyne
- Miss Chat'n'Run 2006
- Contacteer:
Hoi Dick.
Heb al diverse fysiotherapeuten, manuele therapeuten, masseurs, sportartsen, chiropraktoren aan mijn achterste laten werken, maar nooit resultaat gehad tot nu. Ik vermoed dat de kalk nog niet helemaal weg is, en ook nooit echt helemaal weg zal gaan, maar als ik maar kan lopen ben ik tevreden. Inderdaad is shockwave zo'n hamertikding. Het is vrij nieuw en men weet nog niet precies waarom het zo goed werkt. In de laatste Runners World staat een artikel hierover. Er zijn twee soorten apparaten: de Dolorclast, die heb ik gehad, en nog een groter apparaat met een echo eraan vast die dieper kan, maar die staat alleen in Zoetermeer geloof ik. Voorvoetlanding lijkt me niet zo verstandig, heb het wel eens geprobeerd, maar het voelt heel onnatuurlijk, en omdat ik het liefst en vaakst lange duurlopen doe...
Groetjes, en ik zal eens proberen te chatten.
Heb al diverse fysiotherapeuten, manuele therapeuten, masseurs, sportartsen, chiropraktoren aan mijn achterste laten werken, maar nooit resultaat gehad tot nu. Ik vermoed dat de kalk nog niet helemaal weg is, en ook nooit echt helemaal weg zal gaan, maar als ik maar kan lopen ben ik tevreden. Inderdaad is shockwave zo'n hamertikding. Het is vrij nieuw en men weet nog niet precies waarom het zo goed werkt. In de laatste Runners World staat een artikel hierover. Er zijn twee soorten apparaten: de Dolorclast, die heb ik gehad, en nog een groter apparaat met een echo eraan vast die dieper kan, maar die staat alleen in Zoetermeer geloof ik. Voorvoetlanding lijkt me niet zo verstandig, heb het wel eens geprobeerd, maar het voelt heel onnatuurlijk, en omdat ik het liefst en vaakst lange duurlopen doe...
Zaterdag een wedstrijd gelopen in Ommen; bosloop over 11,6 km. in 57 minuten. Maandagavond training bij de club:o.a. 4x800;2x4004x200
Lekker stevig gelopen maar bij de 2e keer 200m. kramp in m'n kuit. De eerste 200 even te gek gedaan (32 sec.)
Lekker stevig gelopen maar bij de 2e keer 200m. kramp in m'n kuit. De eerste 200 even te gek gedaan (32 sec.)
Stond het niet in de eennalaatste? Ik kon in de laatste niets vinden.evelyne schreef:...Inderdaad is shockwave zo'n hamertikding. Het is vrij nieuw en men weet nog niet precies waarom het zo goed werkt. In de laatste Runners World staat een artikel hierover...
Heb je het duurloopmisverstand van Klaas Lok zeker niet gelezen. Daarna durf je nooit meer duurlopen te doenevelyne schreef:... Voorvoetlanding lijkt me niet zo verstandig, heb het wel eens geprobeerd, maar het voelt heel onnatuurlijk, en omdat ik het liefst en vaakst lange duurlopen doe...
Je kunt prima duurlopen doen met voorvoetlanding. Doen die Kenianen ook. Misschien wel aardig om de chat met Klaas Lok eens te lezen. Kijk onder http://www.chatnrun.nl/modules.php?name=Downloads
groetjes
Dick
- Dippides
- Benefactor
- Contacteer:
- Afgelopen zaterdag een 10 km (prestatieloop) gedaan in 39:01. Was daar niet bijzonder tevreden mee. Is kennelijk wel goed voor me geweest, want m'n gemiddelde hartfrequentie tijdens trainen is nadien dalende. HF tijdens deze loop was 90%.
- Zondag een rustdag.
- Maandag 12,4km duurloop om 7:00 's morgens. Ging erg lekker, HFgem was 73%.
- Dinsdag om 16:30: 6 x 3:45 intervallen met pauzes van ook 3:45. Afstand 15,2km op een gemiddelde snelheid van 12,9km/h. HFgem was 74%, HFmax 94%.
- Vanmorgen om 7:00 een duurloop van 17,4km op een gemiddelde snelheid van 12,4km/h. HFgem was 70%.
De percentages zijn volgens de karvonen methode.
- Zondag een rustdag.
- Maandag 12,4km duurloop om 7:00 's morgens. Ging erg lekker, HFgem was 73%.
- Dinsdag om 16:30: 6 x 3:45 intervallen met pauzes van ook 3:45. Afstand 15,2km op een gemiddelde snelheid van 12,9km/h. HFgem was 74%, HFmax 94%.
- Vanmorgen om 7:00 een duurloop van 17,4km op een gemiddelde snelheid van 12,4km/h. HFgem was 70%.
De percentages zijn volgens de karvonen methode.
Gisteravond hebben we een intervaltraining gedaan, met voor ons doen lange tempo's.
400/600/800/400/200 meter, telkens afgewisseld met 100mtr dribbel.
Ik vond de 400/200 mtr aan het eind wat vreemd, maar volgens de trainer was dat nodig voor een aantal mensen die nog niet zo lang zo hard kunnen. Omdat ik aan het eind van die rits nog wat tijd over had, heb ik nog een 400 en 600 er achteraan gedaan. Toen eindigde ik redelijk gelijk met de grote groep.
Ja... ik zou me inhouden, vanwege de 7HL zondag.
400/600/800/400/200 meter, telkens afgewisseld met 100mtr dribbel.
Ik vond de 400/200 mtr aan het eind wat vreemd, maar volgens de trainer was dat nodig voor een aantal mensen die nog niet zo lang zo hard kunnen. Omdat ik aan het eind van die rits nog wat tijd over had, heb ik nog een 400 en 600 er achteraan gedaan. Toen eindigde ik redelijk gelijk met de grote groep.
Ja... ik zou me inhouden, vanwege de 7HL zondag.