Ma 7 oktober
Springtraining bij Egbert, Maarschalkerweerd.
Mijn verkoudheid was nog niet helemaal over, dus ik was eigenlijk alleen naar de training gekomen voor mijn springtechniek.
Helaas bleek het bij Egbert net de 1e week van de wintertraining te zijn ... Ik heb dus maar heel weinig van de oefeningen mee kunnen doen.
Volgende week beter!
Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren
Wo 9 oktober
Starttraining bij Juul, Maarschalkerweerd.
Het Outdoorseizoen zit er nu echt op, dus we zijn weer begonnen met de opbouw.
Kern bestond uit:
- 4x 100m in 20s, rp 20s - Hier viel ik halverwege de 3e 100m uit, die 20s rust is veel te weinig voor mij (ik ben geen 400m-loper).
- 200m in zelf-gekozen snelheid
- 1 rondje 50m tempo - 50m wandelen, hierbij moesten we het tempo zo iezen dat we dit 1 ronde vol konden houden.
- 2x 2x 100m in 17s, rp 200m wandelen, seriepauze volledige rust. (15.6-14.3-14.8-14.7)
Het Outdoorseizoen zit er nu echt op, dus we zijn weer begonnen met de opbouw.
Kern bestond uit:
- 4x 100m in 20s, rp 20s - Hier viel ik halverwege de 3e 100m uit, die 20s rust is veel te weinig voor mij (ik ben geen 400m-loper).
- 200m in zelf-gekozen snelheid
- 1 rondje 50m tempo - 50m wandelen, hierbij moesten we het tempo zo iezen dat we dit 1 ronde vol konden houden.
- 2x 2x 100m in 17s, rp 200m wandelen, seriepauze volledige rust. (15.6-14.3-14.8-14.7)
De man van de Korte Adem
Afgelopen dinsdag mijn training afgebroken. Was een intervaltraining.
Niet gegeten vantevoren en de intervallen te snel gelopen, dan loopt het op een gegeven moment niet meer lekker.
Voor vandaag stond er een tempoduurloop van 9,7 km op het schema en die ging weer lekker.
Niet gegeten vantevoren en de intervallen te snel gelopen, dan loopt het op een gegeven moment niet meer lekker.
Voor vandaag stond er een tempoduurloop van 9,7 km op het schema en die ging weer lekker.
Ma 14 oktober:
Tweede week van de voorbereiding op het winterseizoen.
Ik kon nog steeds het grootste deel niet meedoen, maar wel duidelijk meer dan vorige week.
Tweede week van de voorbereiding op het winterseizoen.
Ik kon nog steeds het grootste deel niet meedoen, maar wel duidelijk meer dan vorige week.
De man van de Korte Adem
Wo 16 oktober:
Kern bestond uit:
- Korte sprintjes heuvelop: Eerst 10x 6-8 passen, daarna 10x 16 passen. Vond ik heel zwaar, mede doordat ik er vol in ging.
- Zigzaggend op en neer langs de heuvel: Deze heb ik overgeslagen, want ik was pas klaar met de vorige oefening toen de rest al aan deze oefening begon ...
- 7x 60m schuin omhoog (op het oplopende sprintbaantje van Maarschalkerweerd) : Deze gingen nogal hard, want ik ben een korte sprinter en we gaan richting indoorseizoen ...
Kern bestond uit:
- Korte sprintjes heuvelop: Eerst 10x 6-8 passen, daarna 10x 16 passen. Vond ik heel zwaar, mede doordat ik er vol in ging.
- Zigzaggend op en neer langs de heuvel: Deze heb ik overgeslagen, want ik was pas klaar met de vorige oefening toen de rest al aan deze oefening begon ...
- 7x 60m schuin omhoog (op het oplopende sprintbaantje van Maarschalkerweerd) : Deze gingen nogal hard, want ik ben een korte sprinter en we gaan richting indoorseizoen ...
De man van de Korte Adem
Prima! Luisteren naar je lichaam, dan heeft de training het meeste effect!
Meteen ook een les voor de volgende keer: Als je voelt aankomen dat zo'n training niet goed zal gaan (of als je na de eerste herhalingen voelt dat je dit niet lang kunt volhouden), heb je altijd de mogelijkheid om de intensiteit te veranderen. Of eventueel juist de intentie ...
De man van de Korte Adem
Explosieve krachttraining bij Juul, Maarschalkerweerd.
Ik was vrij laat, en moest eerst nog even de poort opendoen.
Mede vanwege de regen vandaag dus maar even een kwartiertje warmgefietst i.p.v. warmgelopen.
Was inmiddels alweer 5 weken geleden dat ik deze training kon doen (1x competitiefinale, 3x clubkampioenschappen)
Bij de springoefeningen merkte ik dat mijn linkerkuit vandaag niet wilde.
En later merkte ik ook dat mijn linkerknie vandaag problemen gaf.
Desondanks toch nog flink wat mee kunnen doen (door telkens op tijd te stoppen).
Ik was vrij laat, en moest eerst nog even de poort opendoen.
Mede vanwege de regen vandaag dus maar even een kwartiertje warmgefietst i.p.v. warmgelopen.
Was inmiddels alweer 5 weken geleden dat ik deze training kon doen (1x competitiefinale, 3x clubkampioenschappen)
Bij de springoefeningen merkte ik dat mijn linkerkuit vandaag niet wilde.
En later merkte ik ook dat mijn linkerknie vandaag problemen gaf.
Desondanks toch nog flink wat mee kunnen doen (door telkens op tijd te stoppen).
De man van de Korte Adem
-
- Lid
- Contacteer:
Hèhè, ook weer eens hardgelopen. Vorig weekend was ik in Italië: een uitwisseling met het koor. Een tijd geleden was het Italiaanse koor hier, nu zongen wij daar, in de buurt van Turijn. Even wennen voor mij: hier zing ik stukken solo, daar deden hun solisten dat. Mondje dicht dus . Maar beregezellig, wat een hartelijkheid. En zoals de Fransen weten wat eten is, geldt dat uiteraard ook voor Italianen: na het (avond)concert gingen we nog uitgebreid dineren: ik zat om 01 uur aan mijn toetje. Twee te korte nachten en dus niet zo vreemd dat ik afgelopen week ziek was.
Inmiddels weer hersteld. 23 minuten deze keer, weer 1 minuutje langer. Zelfde concept als voorheen. Hoop dat ik binnenkort eindelijk weer voorlangs het bewuste huis kan. Vorige week was de gendarmerie op het terrein, i.v.m. verschillende klachten over dat stel. Heb zelfs twee honden in mijn tuin gehad (op een paar honderd meter van hun huis), de derde (die bekend staat als kunnen aanvallen) schijnt hier ook af en toe rond te lopen ...). Ik hoop dat actie van gendarmerie en mairie iets uithaalt. Vlak lopen maakt mijn trainingen echt een stuk makkelijker, net als zonder al dat keren.
Loop-ze,
Bart
Inmiddels weer hersteld. 23 minuten deze keer, weer 1 minuutje langer. Zelfde concept als voorheen. Hoop dat ik binnenkort eindelijk weer voorlangs het bewuste huis kan. Vorige week was de gendarmerie op het terrein, i.v.m. verschillende klachten over dat stel. Heb zelfs twee honden in mijn tuin gehad (op een paar honderd meter van hun huis), de derde (die bekend staat als kunnen aanvallen) schijnt hier ook af en toe rond te lopen ...). Ik hoop dat actie van gendarmerie en mairie iets uithaalt. Vlak lopen maakt mijn trainingen echt een stuk makkelijker, net als zonder al dat keren.
Loop-ze,
Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
Vorige week zondag schoot het in mijn rug, dus een week niet kunnen hardlopen.
Afgelopen zondag een intervaltraining met als kern 4x600 meter. Dat liep lekker.
En deze week wat aan het schuiven geweest met mijn trainingen. Vanmorgen had ik eigenlijk een duurloopje van ruim 7 km op het schema staan, maar blijkbaar had ik de training die voor morgen gepland stond gestart. Dus na 6 km begon het horloge te piepen dat de training erop zat.
Dan morgen maar de training van vandaag lopen.
Afgelopen zondag een intervaltraining met als kern 4x600 meter. Dat liep lekker.
En deze week wat aan het schuiven geweest met mijn trainingen. Vanmorgen had ik eigenlijk een duurloopje van ruim 7 km op het schema staan, maar blijkbaar had ik de training die voor morgen gepland stond gestart. Dus na 6 km begon het horloge te piepen dat de training erop zat.
Dan morgen maar de training van vandaag lopen.
woensdagavond: Starttraining bij Juul, Maarschalkerweerd.
Aan het eind van de loopscholing moesten we vijf sprints over oefen-hordes doen. Bedoeling was om ter trainen op het optillen van de benen.
Ik had daarbij steeds de indruk dat ik net iets te langzaam ging, en dus mijn benen wat ver vooruit moest bewegen.
Maar blijkbaar liep ik net iets sneller dan de bedoeling was, en kwam ik daardoor in de problemen.
Ik heb deze oefning na 2 keer afgebroken.
Kern van de training was:
- 1x 250m (44.6)
- 1x 200m (33.6)
- 2x 80m (11.3 en 11.3)
- 2x 60m (8.7 en 8.7)
Ik had eigenlijk elke keer dat ik op het laatste stuk naar de finish toe mijn snelheid niet goed kon vasthouden.
Aan het eind van de loopscholing moesten we vijf sprints over oefen-hordes doen. Bedoeling was om ter trainen op het optillen van de benen.
Ik had daarbij steeds de indruk dat ik net iets te langzaam ging, en dus mijn benen wat ver vooruit moest bewegen.
Maar blijkbaar liep ik net iets sneller dan de bedoeling was, en kwam ik daardoor in de problemen.
Ik heb deze oefning na 2 keer afgebroken.
Kern van de training was:
- 1x 250m (44.6)
- 1x 200m (33.6)
- 2x 80m (11.3 en 11.3)
- 2x 60m (8.7 en 8.7)
Ik had eigenlijk elke keer dat ik op het laatste stuk naar de finish toe mijn snelheid niet goed kon vasthouden.
De man van de Korte Adem
Explosieve krachttraining bij Juul, Maarschalkerweerd.
Ik kon deze keer flink wat mee doen (meer dan de helft).
Alleen bij een aantal oefeningen mijn linkerknie ontzien, en een aantal oefeningen op de baan gedaan ipv op de tegels.
Ik kon deze keer flink wat mee doen (meer dan de helft).
Alleen bij een aantal oefeningen mijn linkerknie ontzien, en een aantal oefeningen op de baan gedaan ipv op de tegels.
De man van de Korte Adem
Gistermorgen een duurloopje van iets meer dan 7 km gedaan. Deze training “moest” ik nog inhalen van afgelopen week.
En vanmorgen stond er een duurloop van ruim 9 km op het schema.
Beide trainingen lekker gelopen en ik merk dat ik conditioneel stappen maak. De gemiddelde hartslag ligt lager terwijl ik wat sneller en langer loop. Dus zeer tevreden.
En vanmorgen stond er een duurloop van ruim 9 km op het schema.
Beide trainingen lekker gelopen en ik merk dat ik conditioneel stappen maak. De gemiddelde hartslag ligt lager terwijl ik wat sneller en langer loop. Dus zeer tevreden.
-
- Lid
- Contacteer:
En weer hardgelopen vandaag. Het weer blijft ook wel erg uitnodigend: 21 graden en zonnig. Heb de cv nog niet aan gehad, wel af en toe een elektrisch kacheltje.
Vandaag 25 minuten, dus weer 2' langer dan vorige keer. Toen ik vanaf het domein linksaf de openbare weg op ging en richting het betreffende huis liep, kwam daar weer een hond, blaffend. Maar weer omgedraaid: ik kon niet zien welke van de drie het was. Hoop dat het binnenkort echt en definitief is opgelost, zodat ik relatief heel vlak richting het dorpje kan lopen.
Loop-ze,
Bart
Vandaag 25 minuten, dus weer 2' langer dan vorige keer. Toen ik vanaf het domein linksaf de openbare weg op ging en richting het betreffende huis liep, kwam daar weer een hond, blaffend. Maar weer omgedraaid: ik kon niet zien welke van de drie het was. Hoop dat het binnenkort echt en definitief is opgelost, zodat ik relatief heel vlak richting het dorpje kan lopen.
Loop-ze,
Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.