do 08-12-2022 10:31
Indoor Hordentraining bij Mustapha, Galgenwaard.
Was vandaag vertraagd, dus deze keer slechts 30 minuten ingelopen. Hierbij kreeg ik mijn linkerkuit niet helemaal los.
Indoor wat langer ingelopen ingelopen en dynamisch gerekt, om mijn linkerkuit toch wat op te warmen.
Vervolgens gezamenlijke loopscholing, hierbij halverwege afgehaakt toen het iets te zwaar werd.
Vervolgens nog een paar hordenoefeningen tegen de muur.
Daarna werden we opgesplitst.
Wat gewandelde bijtrekbeen-oefeningen, waarbij ik links-als-afzetbeen een beetje bleef ontzien.
Daarna gingen de horden naar de 5 meter, voor een 3-pas;
3x69 met chocoladebeen, 3x76 met goede been --> geen probleem.
Tenslotte nog 3-5-5-3-3, met 6m en 9m.
Hordenhoogte was 76-69-69-84-84 (ging wel, maar ik moest me even concentreren bij die laatste twee horden)
Dat bleek een vergissing te zijn, die laatste 2 mochten gewoon naar 76cm.
Deze in totaal 4 keer gedaan.
Durfde ik eerst even niet aan, dus ik heb even wat accelleratieladdertjes meegepakt.
Toen bedacht ik me dat ik de afgelopen dagen regelmatig 6m had gedaan; Die 5m bleek dus inderdaad geen probleem.
Hierna wilde ik de training beeindigen, maar ik zag dat de horden op 7½m werden gezet.
Deze toch nog 1 keer geprobeerd, met staande start: Ging wel, maar ik voelde dat ik dat geen tweede keer moest proberen ...
(Mustapha wilde eigenlijk dat ik een 4-punts-start deed, maar dat vond ik echt te riskant met die kuit).
Conclusie: Zorg echt voor voldoende inlopen! Komende dagen even goed in de gaten houden of en hoe die kuit herstelt ...
Aandachtspunten:
- Denk aan de heup bij het bijtrekbeen.!
- Let bij de eerste horde goed op de 5/4 maat.
- Goed versnellen tussen de hordes!
- Ontspannen tijdens de race !!!!!
- Hordenoefeningen bij lage snelheid niet wandelen, maar "step".
- Horde aanvallen met de knie, hiel naar bil.
- Goed doorlopen na de laatste horde!
- Mik bij de 200mH voorlopig op een aanloop van 11 passen, gevolgd door een 9-pas.
De man van de Korte Adem