Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
frankie
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 10-02-2005 23:15

groepstraining

5 km opwarmen,
stretchen,oefeningen,versnellingen

2 keer 2000.met 1000 meter rustig lopen tussen.

tijden 6.29 en 6.23.training was in bos(verlicht).heel ontspannen lopen,niet diep gaan.

3 km uitlopen

alles in de regen
pr: 1500meter:3.47 -3000:7.57---5000:13.50---10000:29.24---15km:45.31.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

vr 11-02-2005 0:01

frankie schreef:alles in de regen
Ja, dat kon je van Eindhoven ook wel zeggen, de hele dag en avond door..
Vanavond uitgeweken naar mijn alternatieve intervalparcours in het stadswandelpark, omdat daar waarschijnlijk iets minder waterplassen zouden zijn en daar had ik een goeie inschatting in gemaakt :wink:

Ik heb 10x400 gedaan, met 400 pauze. gemiddeld in 1.28,3. En ook op 400tjes blijft de hartslag laag, onder de 170 bij de meeste intervallen.
Na het laatste interval 400 meter dribbelen en nog 5x100 in 19.9.
De dribbelpauzes gingen rap (relatief) want afkoeling ligt op de loer als het maar blijft regenen en er een bij vlagen stevig windje staat

Dit weekend nog iets leuks verzinnen en dan wat afbouwen naar 20-2, moergestel here i come!

groeten
Ton
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 11-02-2005 0:03

kalepier schreef:Nu gingen we te snel weg (100 in 17) en hebben we de rest eigenlijk vanaf daar gemeten.( en nog structureel iets te snel)
Alles te snel dus. :roll:
Op het eind haalde we de woede van de trainer nog op onze hals omdat de laatst 100 in 13.? seconde ging.
We hadden gewoon even zin om te vlammen en door de lange pauzes hadden we nog wat energie over.
Achteraf de trainer toch maar gerust gesteld. Hij heeft het tenslotte goed met ons voor.
Ik moest meer discipline hebben als ik een marathon wou lopen en niet zo stom doen. :oops: Peter
Ha,ha,ha! Heel herkenbaar Peter. Gelukkig ben ik dus niet de enige die tegen dit soort situaties aanloopt. Heb regelmatig aanvaringen gehad het afgelopen jaar. Ik zou de marathon ook niet halen volgens m'n trainer. "Je loopt jezelf nog voorbij"
Het is gewoon hartstikke lekker om af en toe op zo'n training op de baan lekker door te trekken. Naast de vele kilometers van de lange duurlopen heeft je lichaam dat zo nu en dan nodig. Soms zeg ik de trainer voor aanvang van een training dat ik deze keer rustig aan wil doen omdat ik de dag ervoor een lange duurloop heb gedaan of een wedstrijd heb gelopen. Helaas; het lukt me eigenlijk nooit. :oops: Loop ik toch weer de hele training met de snelsten vooraan :twisted: Vind ik gewoon lekker!
Gelukkig is m'n trainer er al aan gewend geraakt en laat ie die ouwe maar z'n gang gaan. :roll:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

vr 11-02-2005 0:06

boco schreef:
kalepier schreef:Nu gingen we te snel weg (100 in 17) en hebben we de rest eigenlijk vanaf daar gemeten.( en nog structureel iets te snel)
Alles te snel dus. :roll:
Op het eind haalde we de woede van de trainer nog op onze hals omdat de laatst 100 in 13.? seconde ging.
We hadden gewoon even zin om te vlammen en door de lange pauzes hadden we nog wat energie over.
Achteraf de trainer toch maar gerust gesteld. Hij heeft het tenslotte goed met ons voor.
Ik moest meer discipline hebben als ik een marathon wou lopen en niet zo stom doen. :oops: Peter
Ha,ha,ha! Heel herkenbaar Peter. Gelukkig ben ik dus niet de enige die tegen dit soort situaties aanloopt. Heb regelmatig aanvaringen gehad het afgelopen jaar. Ik zou de marathon ook niet halen volgens m'n trainer. "Je loopt jezelf nog voorbij"
Het is gewoon hartstikke lekker om af en toe op zo'n training op de baan lekker door te trekken. Naast de vele kilometers van de lange duurlopen heeft je lichaam dat zo nu en dan nodig. Soms zeg ik de trainer voor aanvang van een training dat ik deze keer rustig aan wil doen omdat ik de dag ervoor een lange duurloop heb gedaan of een wedstrijd heb gelopen. Helaas; het lukt me eigenlijk nooit. :oops: Loop ik toch weer de hele training met de snelsten vooraan :twisted: Vind ik gewoon lekker!
Gelukkig is m'n trainer er al aan gewend geraakt en laat ie die ouwe maar z'n gang gaan. :roll:
In mijn groep hebben we ook veel kampioenen van de training. In de training lopen ze altijd (lekker) vooraan. In een wedstrijd komen ze niet op niveau :twisted:
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

vr 11-02-2005 0:15

Dick schreef:In mijn groep hebben we ook veel kampioenen van de training. In de training lopen ze altijd (lekker) vooraan. In een wedstrijd komen ze niet op niveau :twisted:
Dit heeft geen zin Dick :D ! In de chatroom kan ik Bertus ook nooit overtuigen dat ie soms te hard over die baan vliegt :wink:

Voor Peter moet ik mijn verwachting elke week bijstellen :D Die schat ik binnen enkele maanden in op een 36-er op de 10km, mits ie niet geblesseerd raakt of oververmoeid van die tempo's

groeten
Ton
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 11-02-2005 0:25

Dick schreef: In mijn groep hebben we ook veel kampioenen van de training. In de training lopen ze altijd (lekker) vooraan. In een wedstrijd komen ze niet op niveau :twisted:
Mmmm, 't is natuurlijk maar net wat je wilt.
Ik voel me geen kampioen van de training en daar ben ik ook niet op uit. Op een andere trainingsavond lopen de snellere lopers van de vereniging en daar zou ik op dezelfde manier lopen, namelijk... zoals ik dat het lekkerst vind inderdaad. Ik zou daar alleen niet bij de snelsten mee kunnen.
En de resultaten in wedstrijden - of ik op "niveau" loop??
Geen idee; ik weet niet wat mijn niveau is. Zo lang loop ik nog niet hard.
De 7 Heuvelen liep ik in november voor de tweede keer, 5 minuten sneller dan vorig jaar. (14 dagen na een marathon) Zowel op de halve marathon van de Derde Kerstdagloop als de Halve van Egmond en de Asselronde liep ik steeds 10 minuten sneller dan de vorige keer en in tijden waar ik, rekening houdend met m'n relatief korte loopervaring en "middelbare"leeftijd best mee voor de dag durf te komen. :twisted:
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

vr 11-02-2005 0:33

boco schreef:tijden waar ik, rekening houdend met m'n relatief korte loopervaring en "middelbare"leeftijd best mee voor de dag durf te komen. :twisted:
Dat klopt zonder meer, maar volgens mij kun je nog een heel stuk progressie boeken, je moet dat alleen niet zelf dwarsbomen door te hard over die baan te vliegen. Snelheden boven de anaerobe drempel moet je met beleid toepassen :wink:

groeten
Ton
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Christopher
Lid
Lid
Contacteer:

vr 11-02-2005 0:53

Zinnige opmerking Ton;-). Vandaag mijn wekelijkse loop ook maar eens in het rood.
Groepstraining.
Beetje heuveltraining.
Deze keer geen interval daarna maar een rondje om de plas; ongeveer 4,5km. Besloot maar eens bijna voluit te gaan. Ging in 18.37 gemiddelde hs 187 einde 200 (max=205). Het ging wel lekker en met zo'n tijd en maar 1maal per week lopen biedt het nog wel perspectieven dit jaar.
wel 100km per week ergobiken (gemiddeld 100-125 watt). Het lijkt wel een positieve invloed te hebben op de conditie en een leuke aanvulling op het hardlopen (4,5 week, zit op 466km).
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

vr 11-02-2005 13:57

Dick schreef:
In mijn groep hebben we ook veel kampioenen van de training. In de training lopen ze altijd (lekker) vooraan. In een wedstrijd komen ze niet op niveau :twisted:
Dit is misschien niet zo aardig gezegd, maar het is wel wat ik ook altijd deed. Altijd moest ik met de (bijna) snelsten mee. Zelfs toen iemand anders me vroeg of ik niet met hun groepje mee wilde lopen, zei ik dat dit me te langzaam ging :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: .
Niet erg aardig van mij dus, en ik had dan ook meteen spijt.
Maar goed, de reden dat ik gestopt ben met de AV is dus deze dat ik mezelf niet in de hand kan houden, en hiervoor de prijs moet betalen.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 11-02-2005 16:20

In m'n trainingsschema (voorbereiding Marathon 8 mei) staat 1 x per week een duurloop van 70 minuten met daarin een aantal snelle intervallen; 11x400 Tempo 4 bijvoorbeeld.
Eerlijk gezegd voer ik deze trainingen maar heel weinig uit. Door de week ben ik meestal laat thuis en dan loop ik 's avonds laat nog wel eens een duurloopje of tempoloop maar zo'n intervaltraining schiet er meestal bij in. Het beperkt zich tot 1 x per week naar de club waar dan een aantal malen zo'n training op het programma staat.
Deze week vakantie en dus wat meer mogelijkheden om overdag te lopen. Heb gedaan wat op het schema stond voor vandaag: 70 minuten duurloop T.2 met daarin 9 x 400m T.4 Omdat ik over bospaden en fietspaadjes heb gelopen kon ik niet precies een afstand van 400 meter bepalen. Daarom elke interval maar op tijd gelopen: 1 minuut 20 per keer. Zal elke keer tussen de 350 en 400 meter geweest zijn schat ik. Die intervallen hakken er wel in na een keer of 5! Elke keer een meter of 20-30 wandelen na de interval en daarna een stuk rustig dribbelen.
In totaal 15 km. afgelegd en na 77 minuten weer thuis.
Toch maar eens vaker doen! :lol:
Dippides
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 11-02-2005 17:47

boco schreef:In m'n trainingsschema (voorbereiding Marathon 8 mei) staat 1 x per week een duurloop van 70 minuten met daarin een aantal snelle intervallen; 11x400 Tempo 4 bijvoorbeeld.
11x 400? Dan is het toch geen duurloop?
Bas "Slowfoot" Prins
frankie
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 11-02-2005 19:51

1 uur 1 minuut duurloop
pr: 1500meter:3.47 -3000:7.57---5000:13.50---10000:29.24---15km:45.31.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 11-02-2005 19:56

Dippides schreef:
boco schreef:In m'n trainingsschema (voorbereiding Marathon 8 mei) staat 1 x per week een duurloop van 70 minuten met daarin een aantal snelle intervallen; 11x400 Tempo 4 bijvoorbeeld.
11x 400? Dan is het toch geen duurloop?
Toch heeft Marti ten Kate dat zo in zijn schema genoemd.
Met 11 x 400 m. ben je natuurlijk ook nog geen 70 minuten onderweg.
Je loopt in totaal 70 minuten en onderweg doe je de intervallen.
Je kunt het voor hetzelfde geld een intervaltraining noemen neem ik aan.
Dippides
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 11-02-2005 20:29

boco schreef:Je kunt het voor hetzelfde geld een intervaltraining noemen neem ik aan.
Nou. ik zou het verschil niet meer weten dan.
Bas "Slowfoot" Prins
JeroenVN
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 12-02-2005 0:27

evelyne schreef:Altijd moest ik met de (bijna) snelsten mee. Zelfs toen iemand anders me vroeg of ik niet met hun groepje mee wilde lopen, zei ik dat dit me te langzaam ging :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: .
Ik dacht dat alleen haantjes dit gedrag vertoonden, maar blijkbaar gaan de hennen niet vrijuit... :wink:

Jeroen
Plaats reactie