Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 02-12-2015 23:02

Toen ik vanmiddag voor het lopen nog een kopje thee dronk zag ik en man over de weg voor ons huis rennen. Ik ken hem niet, maar ik zie hem wel vaker langskomen. In ieder geval een mooie haas om achteraan te rennen! Snel de schoenen aangetrokken - ik was al omgekleed - en naar buiten. In onze straat zag ik hem niet meer, maar toen ik later een zijweg inging zag ik hem in de verte lopen.

Tempo nog wat omhoog en voor de volgende T-splitsing was ik er voorbij. Hij ging daar dezelfde kant op als ik, maar later ging hij rechtsaf naar ons dorp terwijl ik nog een lusje om een bosje maakte. Daardoor liep ik even later weer een stuk achter hem. Dus opnieuw in de achtervolging. Nu kostte het wat meer moeite, maar vlak voor ons dorp haalde ik hem voor de tweede keer in. Leuke training!
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

do 03-12-2015 13:17

MiepMiep schreef:Toen ik vanmiddag voor het lopen nog een kopje thee dronk zag ik en man over de weg voor ons huis rennen. Ik ken hem niet, maar ik zie hem wel vaker langskomen. In ieder geval een mooie haas om achteraan te rennen! Snel de schoenen aangetrokken - ik was al omgekleed - en naar buiten. In onze straat zag ik hem niet meer, maar toen ik later een zijweg inging zag ik hem in de verte lopen.

Tempo nog wat omhoog en voor de volgende T-splitsing was ik er voorbij. Hij ging daar dezelfde kant op als ik, maar later ging hij rechtsaf naar ons dorp terwijl ik nog een lusje om een bosje maakte. Daardoor liep ik even later weer een stuk achter hem. Dus opnieuw in de achtervolging. Nu kostte het wat meer moeite, maar vlak voor ons dorp haalde ik hem voor de tweede keer in. Leuke training!
Haha dat zou mij nooit lukken! ( om me zo snel om te kleden)
knnth
Lid
Lid
Contacteer:

vr 04-12-2015 15:48

6x1000p600. Na wat vervelende dagen met ons zoontje op de SEH (gelukkig flink aan de beterende hand) eindelijk weer trainen. De weergoden deelden mijn humeur: zonnig, 10 graden en een zacht windje.

Door het enthousiasme wat onstuimig getraind, hartslag zakte amper omdat ik tijdens de rust het tempo niet omlaag kreeg (beoogde 4'55/km werd eerder 4'35/km) maar het ging heerlijk. Doeltempo was de 1000m in 3'55, uiteindelijk gemiddeld in 3'54 gelopen en alleen de laatste 200m van de zesde herhaling moest ik even de zeilen bijzetten.

Vier dagen rust is vervelend, maar zo'n training maakt veel goed! Zondag weer braaf de rem erop :) want over negen dagen is het tijd voor de Bruggenloop.
roen
Lid
Lid

zo 06-12-2015 12:30

Vandaag (eindelijk) weer een duurloop van betekenis kunnen lopen. Lekker over het strand vanaf Duindorp richting Hoek van Holland, in de aanloop naar de Dutch Coast Ultra Run by Night (50k versie). Windkracht 7 pal tegen en opkomend tij. Lekker veel weerstand. Na 15km vond ik het wel best met dat gestoemp tegen de wind. De 15km terug ging lekker licht, afgezien van een kilo zand in mijn schoenen. Als het in januari ook zulk weer ben ik er klaar voor.
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

vr 11-12-2015 8:44

Gisteren 10.77 km gelopen in 65 minuten,zondag staat er een training van 100 minuten op het schema.
Blubbers
Lid
Lid

vr 11-12-2015 8:49

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag. Maar ik loop recreatief hard (gemiddeld 3x in de week). Af en toe doe ik mee aan een 5km wedstrijd hier lokaal. Puur voor de lol, om te kijken of er verbetering zit in mijn prestaties en toch een doel te hebben voor het lopen. Nu blijf ik met het hardlopen een beetje steken en vroeg ik mij af of ik intensiever moet trainen of juist afstand moet uitbreiden, of? Wat is nu de juiste balans zonder overtraind te raken? :)

Zoals eerder gezegd train ik 3x per week, meer trainen is in verband met werkzaamheden erg lastig, een enkele keer haal ik 4x per week, maar dit is niet realistisch om structureel te doen.
Mijn laatste 5km wedstrijd was op asfalt in 21.10, 4.14min per km.
Ik train als volgt:
1x interval (6km, 3.30/4min per km (afhankelijk van de type interval) afgewisseld met drafje van 6min per km)
1x rustige training (6km, 5min per km)
1x duurloop (10-15km, 5.30min per km)

Alvast bedankt voor de reactie. :)
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 13-12-2015 15:21

Vanochtend een zwerfduurloop van 3,5 uur. Onderweg het afgelopen vrijdag geopende nieuwe klompenpad van Voorthuizen meegenomen. Leuk en gevarieerd pad door bossen en weilanden en soms stukjes over rustige weggetjes. Veel paden kende ik al, maar zeker niet alle. Dus weer wat niet routes erbij voor toekomstige duurlopen. En dat zal ook nodig zijn in de voorbereiding op de 75km Sallandtrail.
roen
Lid
Lid

zo 13-12-2015 18:19

Blubbers schreef:Hallo, ik ben nieuw op dit forum en weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag. Maar ik loop recreatief hard (gemiddeld 3x in de week). Af en toe doe ik mee aan een 5km wedstrijd hier lokaal. Puur voor de lol, om te kijken of er verbetering zit in mijn prestaties en toch een doel te hebben voor het lopen. Nu blijf ik met het hardlopen een beetje steken en vroeg ik mij af of ik intensiever moet trainen of juist afstand moet uitbreiden, of? Wat is nu de juiste balans zonder overtraind te raken? :)

Zoals eerder gezegd train ik 3x per week, meer trainen is in verband met werkzaamheden erg lastig, een enkele keer haal ik 4x per week, maar dit is niet realistisch om structureel te doen.
Ik train als volgt:
1x interval (6km, 3.30/4min per km (afhankelijk van de type interval) afgewisseld met drafje van 6min per km)

Hallo Blubbers, welkom hier!

we zijn niet zo streng op dit forum. Met je schema loop je weinig risico, uiteraard met een slag om de arm, want ik ken je verder niet. Dus intensiever of meer kilometers kan ogenschijnlijk allebei probleemloos. Gezien je wekelijkse langere loop zou ik ook vooral eens een langere afstand proberen tijdens een wedstrijd (10k, 15k of 10EM), zonder je training te veranderen. Zou voor jou geen probleem moeten zijn, en geeft een heel andere wedstrijdprikkel. Hierdoor is de kans groot is dat je je weer verbeterd op de 5k. Waardoor je als vanzelf weer anders (en misschien meer) gaat trainen. Succes en hou ons op de hoogte van je vorderingen

Overigens is 21m voor een 5K niet iets om je te schamen! Ik zou dat als "snel" kenschetsen.
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

zo 13-12-2015 20:07

15,68 rustige kilometers in 100 minuten gelopen
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 14-12-2015 11:23

roen schreef:
Blubbers schreef:Hallo, ik ben nieuw op dit forum en weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag. Maar ik loop recreatief hard (gemiddeld 3x in de week). Af en toe doe ik mee aan een 5km wedstrijd hier lokaal. Puur voor de lol, om te kijken of er verbetering zit in mijn prestaties en toch een doel te hebben voor het lopen. Nu blijf ik met het hardlopen een beetje steken en vroeg ik mij af of ik intensiever moet trainen of juist afstand moet uitbreiden, of? Wat is nu de juiste balans zonder overtraind te raken? :)

Ik train als volgt:

Hallo Blubbers, welkom hier!

we zijn niet zo streng op dit forum. Met je schema loop je weinig risico, uiteraard met een slag om de arm, want ik ken je verder niet. Dus intensiever of meer kilometers kan ogenschijnlijk allebei probleemloos. Gezien je wekelijkse langere loop zou ik ook vooral eens een langere afstand proberen tijdens een wedstrijd (10k, 15k of 10EM), zonder je training te veranderen. Zou voor jou geen probleem moeten zijn, en geeft een heel andere wedstrijdprikkel. Hierdoor is de kans groot is dat je je weer verbeterd op de 5k. Waardoor je als vanzelf weer anders (en misschien meer) gaat trainen. Succes en hou ons op de hoogte van je vorderingen

Overigens is 21m voor een 5K niet iets om je te schamen! Ik zou dat als "snel" kenschetsen.
+1
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 14-12-2015 13:33

evelyne schreef:Ik zit inmiddels op 40 minuten rustige duurloop, tenminste als ik buiten loop. Op de loopband doe ik niet meer dan 30 minuten, maar dan gaat het wel pietsie vlotter.
Het gaat goed, geen last van hamstrings of quadriceps, maar toch nog steeds het gevoel dat het "vreemd" loopt. Ik kan het niet helemaal uitleggen, het is wel stabiel maar anders. Ik vermoed dat het komt omdat nadat mijn quadriceps scheurde, de rest van de spier het moet overnemen en dit nog niet helemaal op sterkte is.
Voorlopig doe ik nog steeds veel stabiliteitstraining, fietsen en kracht. De bootcamp sla ik nog 2 maanden over, omdat dat veel explosieve bewegingen bevat.
Nog steeds alleen rustige duurlopen, soms op de loopband een heuveltraining. Mijn tempo ligt nog steeds rond 5.40-5.45 min/km. bij een afstand van ca. 8 km.
Het gaat goed met de quadriceps, heel soms voel ik nog iets. Wel heb ik een bult boven de knie en bovenin het been; dat is wss het restant van de spier die gescheurd is en zich naar boven en beneden heeft afgerold , net als een elastiekje.
Ook lunges gaat goed, en op de hurken zitten kan ik al vrij lang. Het rekken van het bovenbeen doe ik alleen lichtjes, en als ik goed warm ben.

Ik zal ook wel rustig moeten blijven lopen, want momenteel krijg ik last van de binnenkant van mijn linkerknie als ik hard ga, van die stekende pijn. Als ik dan weer rustiger loop en meer met het bovenlichaam rechtop, gaat het over. En als ik overstap op voorvoetlanding ook.
Gert88
Lid
Lid
Contacteer:

do 17-12-2015 21:59

Een weekje ben ik met vakantie in het Drents Friese Wold en probeer elke dag met de hond te lopen. Heerlijk. Alleen....met het meenemen van kleding geen rekening gehouden met hoge temperaturen. Ik wou dat ik vandaag een korte broek had gehad. :oops:
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

do 17-12-2015 23:02

Hoe ik getraind heb de afgelopen keer? In korte broek en korte mouwen. Super lekkere trainingsomstandigheden vandaag. Lekker in een klein zonnetje.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

do 17-12-2015 23:27

Gert88 schreef:Alleen....met het meenemen van kleding geen rekening gehouden met hoge temperaturen.
De temperaturen zijn toch al geruime tijd vrij hoog? Ik train consequent drie keer per week maar heb de lange tight nog niet aangehad
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

vr 18-12-2015 7:46

JurP schreef:Hoe ik getraind heb de afgelopen keer? In korte broek en korte mouwen. Super lekkere trainingsomstandigheden vandaag. Lekker in een klein zonnetje.
ja hier idem, niet te geloven!
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Plaats reactie