Hoe heb je getraind de afgelopen keer/keren

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 27-04-2020 17:09

Vanochtend weer een hordentraining.

Mijn kuit is nog steeds niet in orde, dus even niets explosiefs geprobeerd.
Gewoon rustig in 100 minuten weer opgebouwd naar een 3-pas met 7 meter tussen de horden.
(Volgens mijn hordentrainer komt die laatste meter vanzelf wel tijdens een wedstrijd).
De man van de Korte Adem
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

ma 27-04-2020 18:08

Hier zit weer een tevreden mens. Erg sportieve en actieve dag gehad. Weer hardgelopen. In een maand van 22 naar 31 minuten (terwijl ik daarvoor ruim vijf weken niet had gelopen). Snelheid al snel weer onder de 5' per kilometer, op heuvelachtig terrein. Vandaag ongeveer dezelfde route gelopen als woensdag, en dus weer iets langer.

Daarna uren buiten gewerkt: een paar grasveldjes gemaaid en in mijn 'tuin' paadjes en 'terrasjes' gemaaid. Ik heb besloten de natuur zoveel mogelijk zijn gang te laten gaan, ik maai alleen waar dat nodig is om te lopen, rond te wandelen of te zitten. Respect voor de natuur dus. Daarna nog wat takken gesjouwd. Strak gepland allemaal, want toen ik had gedoucht begon het hard te regenen.

Vanmorgen had ik al op mijn buikspierbank gelegen en meegedaan met Nederland in beweging. Niet zo gek dat ik me steeds fitter voel, mede door veel beter slapen dan in Utrecht.

Ik hoop dat binnenkort de maatregelen iets versoepeld worden, zodat ik de 1km-van-mijn-huis-grens mag overschrijden :-).

Loop-ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
RubenV
Site Admin
Site Admin

wo 29-04-2020 15:09

Gisteren stond er training op het programma met onder andere 1 km aan 100%.
Nieuw PR van 3:10 is een feit! :twisted:
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 29-04-2020 18:04

Qua programma identiek aan eergisteren (maar uiteraard wel anders uitgevoerd, omdat de snelheid nu veel makkelijker terugkwam).

Ik denk dat ik overmorgen wel weer een starttraining aandurf. (Nog wel zonder explosiviteit)
De man van de Korte Adem
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

vr 01-05-2020 15:51

Na weken warm weer (bijna dagelijks boven de 20 graden) nu eindelijk regen en een lagere temperatuur). Vandaag 31 minuten gelopen, even lang als maandag dus. Nu wel weer de weggetjes omhoog wat verder doorgelopen. Echt pittig. Ik loop dan door tot ik 't welletjes vind, en kwam nu weer iets verder. Ondanks de heuvels dezelfde afstand als maandag = goed.

Ik merk weer dat mijn conditie vooruit gaat. Ik loop dus vaker dan de afgelopen jaren. Vijf keer per week Nederland in beweging helpt daar zeker ook bij, en sinds deze week gebruik ik twee keer per dag (kort) mijn buikspierbank, en niet om te appen ;). Wat ook helpt: ik eet de hele dag gezond, gevarieerd en verantwoord. Maar al langere tijd ging ik 's avonds helemaal los, vooral aan de nootjes, en niet bepaald met mate. In plaats daarvan neem ik nu bijvoorbeeld droge toastjes en paprika, en ik bedenk net dat ik ook nog wortelen heb liggen. Mijn mond merkt geen verschil, maar ik merk 't meteen aan mijn gewicht en mijn weer platter wordende buik. Weet alleen niet of de sixpack ooit nog bloot komt te liggen.

Het schijnt dat er mogelijk per 11 mei een versoepeling van maatregelen komt, wat betekent dat ik verder (en dus vlakker) van huis mag en ook mijn hybride weer van stal mag.

Loop-ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 02-05-2020 10:59

Gisterochtend voorzichtig weer eens een starttraining gedaan.
Ging goed, zonder explosiviteit kon ik probleemloos op snelheid komen.

Morgen maar weer eens proberen of ik in 12m voldoende snelheid haal voor een 3-pas van 8m ...
De man van de Korte Adem
esther
Lid
Lid

za 02-05-2020 12:59

Vanmorgen een duurloopje van 10 km gedaan. Ik was vergeten om de puffer voor de astma te gebruiken. Daar had ik wel wat last van. Maar verder toch zeer verbaasd over hoe lekker dat het ging.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 03-05-2020 12:58

Vanochtend weer een hordentraining geprobeerd.

Snelheid was er wel, maar zonder explosiviteit lukte de 12m aanloop nog niet.
Met 11m aanloop kon ik wel probleemloos over 4 horden met 8m afstand, 5e horde (met denkbeeldige horde 3) ging ook wel, maar toen ik er 6 (met denkbeeldige horde 3 en 4) wilde proberen verstapte ik me na de 2e horde.

Komende week dus even voorzichtig blijven ...
De man van de Korte Adem
esther
Lid
Lid

zo 03-05-2020 19:23

Vanmorgen stond een virtuele run van Run for KiKa @Home op het programma. Had me ingeschreven voor 10 km.

Aangezien ik gisteren ook al een 10 km had gelopen was ik wel benieuwd hoe het zou gaan. Ik hoopte rond de 1:10 uur uit te komen. Horloge weer dusdanig ingesteld dat ik alleen de afgelegde afstand kon zien. En dan per afgelegde km ook even de km-tijd. Dat loopt wel prettig moet ik zeggen.

Ik was positief verbaasd over de tussentijden die ik zag en nog verbaasder dat ik het tempo kon vasthouden. De tweede helft bijna 2 min sneller gelopen.
Eindtijd 1:06:05. Slechts 16 sec boven het pr dat ik bijna 2 jaar geleden liep tijdens een wedstrijd.

Dus in wedstrijdverband zit er wel een verbetering van het pr in.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 05-05-2020 10:47

Vanochtend weer een starttraining.

Bij het inlopen voelde ik meteen de pijntjes van de blessure van eergisteren, maar ik had tijdens de hele warming-up geen last meer van de blessure van vorige week.

Tijdens de (staande) startjes toch maar voorzichtig gedaan. Ik kwam probleemloos (maar nog zonder explosiviteit) op de gewenste paslengte, en kon vervolgens ook redelijk versnellen. Alleen bij het allerlaatste startje merkte ik dat ik de passen nog niet op lengte had ...

De komende starttrainingen ga ik dus maar eens uitproberen in hoeverre ik kan "voelen" of ik de paslengte heb gehaald ...
De man van de Korte Adem
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

wo 06-05-2020 9:46

RubenV schreef:
wo 29-04-2020 15:09
Gisteren stond er training op het programma met onder andere 1 km aan 100%.
Nieuw PR van 3:10 is een feit! :twisted:
Mooie tijd hoor!
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 08-05-2020 9:15

Warming-up blokje ging goed. (Kwam dus voldoende op snelheid voor een 100m of 200m)
Horden-WU ging ook goed, maar ik ging maar tot 6m.

Bij het eerste hordenblokje (12m/8m) ging de eerste keer wel, maar ik merkte al meteen dat ik de horden nog niet aanviel, waardoor ik bij de 4e horde al moest reiken.
De tweede keer iets agressiever gedaan, maar ik merkte dat de blessure nog niet over is. Training dus op dat punt afgebroken.

Volgende keer de horden-wu dus maar even doortrekken naar 7m.
De man van de Korte Adem
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 10-05-2020 18:52

Vanochtend weer een starttraining.
Ging goed.

Voelde nog wel dat spiertje van de horden, maar daar heb ik bij deze training geen last van.
De man van de Korte Adem
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 12-05-2020 7:40

Warming-up blokje ging goed.
Bij de Horden-WU ditmaal doorgegaan naar 7m, met een aanloop van 10½m. Ging heel soepel, ik hoefde niet eens een "start" te maken

Bij het eerste hordenblokje (12m/8m) was ik in eerste instantie vergeten dat ik nu wel echt moest starten. En bij de eerste keer merkte ik wederom dat ik de horden niet genoeg aanviel. De 2e en 3e keer (steeds over 4 hoprden) ging dat beter.

Bij het tweede hordenblokje ging het de eerste keer nu meteen goed.De tweede keer (5 horden, waarvan nr 3 denkbeeldig) voelde ik na de 5e horde echter mijn linkerkuit wat opstijven, dus de training meteen afgebroken.
De man van de Korte Adem
RubenV
Site Admin
Site Admin

di 12-05-2020 11:29

Gisteren nog een herstelloopje gedaan na de intervaltraining van zondag (8 x 400m)
Sinds een paar dagen wel wat last van mijn linker achillespees.
De komende dagen dus wat oppassen zodat het niet verergerd.
Plaats reactie