Hoe was de training (beginners topic)

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Christopher
Lid
Lid
Contacteer:

za 08-01-2005 1:01

Wat ik al vaker constateerde en nu ook hoorde van iemand die ik niet ken, is dat er een behoefte is van beginners om hun ei kwijt te kunnen. Ze voelen zich niet thuis tussen de gevorderden met hun indrukwekkende tijden en daden. Voor hun/hen (amsterdammer he) is dit onderwerp.
Dan mag jij de aftrap verrichten Biologica :wink: ...
Biologica
Lid
Lid

za 08-01-2005 1:06

oke, ik maak gelijk van de gelegenheid gebruik om te klagen....
Ik heb teveel gewerkt afgelopen periode, te weinig echte rust gehad en voelde me vandaag verkouden en ziekjes.... ik ben terug naar bed gegaan, en daar om 15,30 redelijk vroelijk uitgekropen en 3 koppen bouillon gingen er erg goed in. Toen ik om een uurtje of 19 ging hardlopen, bleek ook echt mijn lijf te protesteren en hield ik gewoon weg niet langer dan 2 minuten achtereen vol....... nou en verschijn dan maar es tussen zo;n gevorderde topic.

Oke, ik ben vette beginneling, heb schema, wil ik best posten , maar hoe werkt dat vanuit wordstabel?
Maar ik kan normaliter +10 km lopen, dus vanavond voelde raar en bedroevend....

morgen werken om 16uur tot 12 uur op zondag en dan zondag nog maar es proberen....wil dan 15 minuten achtereen lopen, ben erg benieuwd...
Dit is mijn onderschrift
Biologica
Lid
Lid

za 08-01-2005 1:08

en btw wil ik ff zeggen dat ik schrik als iemand in 1.12 (hulde btw) 15 km loopt en ik hoop binnen die tijd van 10 km binnen te zijn...
Dit is mijn onderschrift
Christopher
Lid
Lid
Contacteer:

za 08-01-2005 1:16

Er zijn nog beginnerigere beginners dan jij hoor.

Je klinkt trouwens alsof je morgen/vandaag ook nog wel rust kunt gebruiken; een keer overslaan kan ook he.

Een wordbestand kan je bij upload bestanden doen denk ik; nooit geprobeerd.
Biologica
Lid
Lid

za 08-01-2005 1:21

Christopher schreef:Er zijn nog beginnerigere beginners dan jij hoor.

Je klinkt trouwens alsof je morgen/vandaag ook nog wel rust kunt gebruiken; een keer overslaan kan ook he.

Een wordbestand kan je bij upload bestanden doen denk ik; nooit geprobeerd.
welkom aan de beginnerige beginners!

(hoe upload ik iets?)
Dit is mijn onderschrift
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

za 08-01-2005 9:39

Biologica schreef:en btw wil ik ff zeggen dat ik schrik als iemand in 1.12 (hulde btw) 15 km loopt en ik hoop binnen die tijd van 10 km binnen te zijn...
Ik reken mij tot de "gevordene loper" , maar wat jij hebt bij bv 15km in 1:12 dat heb ik als ik zie dat er chatters zijn die diezelfde 15 km in laten we zeggen 53 min afleggen. Ik wil alleen maar zeggen dat je niet teveel op anderen moe letten, maar in eerste instantie van jezelf uit moet gaan. Het mooie van de loopsport is dat je een wedstrijd met jezelf houdt. Je kunt constant proberen jezelf te verbeteren. En dat is dan ook voor de meeste van ons het belangrijkste doel. En daar haal je ook je constante motivatie vandaan

Paul
steepletje
Benefactor
Benefactor

za 08-01-2005 10:09

ptaurus schreef:
Biologica schreef:en btw wil ik ff zeggen dat ik schrik als iemand in 1.12 (hulde btw) 15 km loopt en ik hoop binnen die tijd van 10 km binnen te zijn...
Ik reken mij tot de "gevordene loper" , maar wat jij hebt bij bv 15km in 1:12 dat heb ik als ik zie dat er chatters zijn die diezelfde 15 km in laten we zeggen 53 min afleggen. Ik wil alleen maar zeggen dat je niet teveel op anderen moe letten, maar in eerste instantie van jezelf uit moet gaan. Het mooie van de loopsport is dat je een wedstrijd met jezelf houdt. Je kunt constant proberen jezelf te verbeteren. En dat is dan ook voor de meeste van ons het belangrijkste doel. En daar haal je ook je constante motivatie vandaan

Paul
heel juist Paul.

En het is niet omdat je ooit iets kon, dat je het blijft kunnen! Er kan vanalles gebeuren, en "roem" is vergankelijk.
14 maand geleden liep ik 5 km in 20' en nu in 35'!

(btw, ben ik nu terug beginner of niet? :roll: :wink: )

succes biologica! En trek je niets aan van al die tijden en pr's!
Karine
http://www.bloggen.be/kloddeloper/
Loosers find excuses, winners find a way!
paganpaul
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 08-01-2005 14:54

Psies. Een tijd bij een afstand zegt lang niet alles. Er speelt zo vreselijk veel mee dat het bijna niet te doen is om dingen te vergelijken. Wind, regen, hoe je je die dag voelt, allemaal factoren die invloed hebben.
En wat kan het verrekken hoelang je doet over 5km? Je doet het toch maar. Dat alleen al is een applaus waard, want iedereen die begonnen is weet hoe zwaar dat kan zijn. En wie is hier niet begonnen...
Ut lûpt...
Paul uut Kuuk
Dippides
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 08-01-2005 15:02

steepletje schreef:(btw, ben ik nu terug beginner of niet? :roll: :wink: )
Herintreder.
Bas "Slowfoot" Prins
kouketer
Mister Chat'n'Run 2006
Mister Chat'n'Run 2006
Contacteer:

za 08-01-2005 16:10

Dippides schreef:
Herintreder.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
PR-lijst
DW67H6G
"dij t haardst runt is t eerst achter de poest..."
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 08-01-2005 16:13

kouketer schreef:
Dippides schreef:
Herintreder.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Zij-instromer misschien??
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 08-01-2005 16:57

paganpaul schreef: En wie is hier niet begonnen...
Ik ben anderhalfjaar geleden begonnen en na een blessure nog eens... en nog eens.

Ik beschouw mezelf dus als een erg ervaren beginner :lol:

Maar even alle gekheid op een stokje. ik ben blij dat er een beginners topic is waar alle beginners hun blaar kwijt kunnen... uh ei.

Maarten
One, two, Tri
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

za 08-01-2005 17:21

Ik ben in principe ook een beginner, in meerdere opzichten.

In januari 2004 ben ik met trainen begonnen met als doel voor het eerst sinds vele jaren (1997) weer eens consequent door te trainen, zonder dat daar hiaten van enkele maanden tot een half jaar in voorkomen. In het afgelopen jaar heb ik vooral geleerd dat mijn belastbaarheid is afgenomen t.ov. de periode 93-97, maar gelukkig ook dat ik met relatief weinig trainen weer op het basisniveau van die jaren kan terugkomen

In mei ben ik begonnen met een voor mij nieuwe trainingsaanpak, de souplessemethode. Dat was even opnieuw uitvinden wat ik moet doen om in vorm te komen en met welke trainingen ik het duurvermogen op peil kan houden. Ik moet zeggen dat dat nu vrij aardig gaat mede dankzij de tips die ik hier op het forum oppik

groeten
Ton
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 08-01-2005 19:50

Wat is een beginner???
Wanneer ben je een ervaren hardloper???

Net als Maarten ben ik ook anderhalf jaar geleden begonnen.
Het afgelopen kalenderjaar liep ik meer dan 2500 kilometer hard, nam ik deel aan 25 wedstrijden, waarvan acht halve marathons of langer en één hele marathon.

Als ik mee doe aan wedstrijden heeft 90 % van de deelnemers meer ervaring en lopen met name de leeftijdgenoten al veel langer dan ik.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Christopher
Lid
Lid
Contacteer:

za 08-01-2005 23:27

Wie de hardloopschoen past trekke hem aan:
Snappen jullie het dan echt niet?

Leuk en aardig die goed bedoelde opmerkingen, maar zo werkt het niet. Het gaat niet om tijden direct, het gaat om een soort aplomb ten áánzien van je eigen lopen. Voor de een vloeit dat voort uit tijden, voor de ander is het inherent aan zijn of haar karakter. Kunnen jullie je nou echt niet voorstellen dat er mensen zijn die zich overweldigd voelen bij het lezen van 'Hoe heb je getraind...'? Waarom accepteren jullie ze niet zoals ze zijn? Ik weet niet hoe het in jullie leven gaat, maar ik heb nog nooit iemand meegemaakt die geholpen wordt met opmerkingen die neerkomen op: 'je moet je er niks van aantrekken, gewoon doen, bla bla'. Volgens mij begint het bij acceptatie: iemand is zoals hij is. Groei in het leven is net als met hardlopen een pittig proces.
Vrede.
Plaats reactie