Hoe was de training (beginners topic)

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
chatrunlid
Lid
Lid
Contacteer:

za 25-06-2011 2:53

Deze week veel te weinig gelopen... :-(
Vandaag (of eigelijk gisteravond, maar ik zit in de nachtdienst ;-))
heb ik met vriend en honden 13,3 km afgelegd.
Het ging zeker niet snel maar toch fijn weer een stuk te hebben gelopen!!
Running lady, just started.
5 km 28:49 op 17-04-2011
5.2 km in 28:18 (5 in 27:01) op 22-05-2011 in Amsterdam
Koen1
Lid
Lid

zo 26-06-2011 16:12

Vanochtend heb ik mijzelf weer verbaast door om 7 uur(op een zondag!) op te staan voor een lange duurloop, vóórdat alle dagjesmensen/hondenuitlaters te zien zijn. Helaas was dat dus ook te vroeg om de deelnemers van de Veluwezoomtrail te zien.
Maargoed, lekker zonder iemand tegen te komen anderhalf uur lang gelopen. Slechts 11,2 km maar nu bleef mijn hartslag braaf op de 70%.

Lekker die lange duurlopen. Moe, maar voldane beentjes.
Run_Ed
Lid
Lid

zo 26-06-2011 18:31

Ik was er vanmorgen ook (redelijk) vroeg bij voor een zondag en stond rond 9 uur buiten. Na een duurloop van 12km op een laag tempo kwam ik weer binnen.

Ging best aardig, begin steeds meer te wennen aan de afstanden, merk alleen wel dat ik veel meer moet drinken. Zeker met dit weer!
chatrunlid
Lid
Lid
Contacteer:

za 09-07-2011 12:39

Zooww...En na die 13,3 van hierboven was ik niet meer gaan hardlopen.. De klad zit er een beetje in :(
Vandaag mezelf toch naar buiten gesleept en weer eens 7 km gelopen.
't Is niet veel maar heb alweer een beetje meer zin in de volgende keer ;-)
Running lady, just started.
5 km 28:49 op 17-04-2011
5.2 km in 28:18 (5 in 27:01) op 22-05-2011 in Amsterdam
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

za 09-07-2011 14:19

chatrunlid schreef:De klad zit er een beetje in :(
Jammer, Annelies. Hoe dat zo?
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
ijsvogeltje
Lid
Lid

vr 30-12-2011 5:55

Hallo allemaal,

Ik ben nog nieuw hier, zie http://www.chatnrun.nl/modules.php?name ... sc&start=0
en een mede-forummer verwees me naar dit topic.

Nu ben ik inderdaad een beginner maar als ik al 13 km hier voorbij zie komen dan voel ik me wel heel klein :mrgreen:.

Ik ben momenteel in de fase van het aanschaffen van het juiste spul. Sowieso een paar goede schoenen en een hartslagmeter en dan gaan we van start.
Overigens loop ik met mijn hond. Wel zo gezellig. (en de ipod natuurlijk :D ).
EnerGize
Lid
Lid
Contacteer:

vr 30-12-2011 9:02

Hee IJsvogeltje. Ik ben ook begonnen met heel moeizame minuutjes rennen en wandelen. Ik weet nog goed dat ik de eerste keer 5 minuten moest rennen. Dat voelde toen als een marathon. Dat was wel het keerpunt. Ging van 5 langzaam door naar 30 minuten. In een week of 10 was dat gebeurd. Nu ben ik een klein jaar verder en 1,5 uur is geen probleem meer. Ik ben geen snelle loper, dat zie je wel aan mijn onderschrift, maar ik geniet er enorm van.
Laat je goed adviseren qua schoenen. Koop ze bij een hardloopspeciaal zaak. Op dit moment is dat het enige wat echt belangrijk is. Het is natuurlijk prettig om goede kleding te hebben maar nu kom je met een joggingbroek en sweater ook al een heel eind. Ik begon zelf met een shirt en een broek van de Aldi. Goedkoop maar helemaal niet verkeerd. Nu ik en vaker en langer loop is comfort veel belangrijker geworden. Maar daar betaal je dan ook gelijk de hoofdprijs voor. Het is nu wel uitverkoop dus misschien kan je daar nu je slag slaan.

Have Fun :lol:
Sinds ik ren met mijn benen merk ik dat ik vooral hardloop met mijn hoofd.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

za 31-12-2011 7:21

Hallo IJsvogeltje,
Je moet je echt niet laten afschrikken door die afstanden.

Zelf loop ik bijvoorbeeld bij een training (inlusief in- en uitlopen en loopscholing) nooit meer dan 7km. Soms zelfs slechts 4km.

En tijdens de training loop ik eigenlijk nooit meer dan 35 seconden achter elkaar (als ik het in- en uitlopen en de loopscholing even niet meetel).
De man van de Korte Adem
ijsvogeltje
Lid
Lid

zo 01-01-2012 16:27

Allemaal een heel gelukkig nieuw jaar! Dat ten eerste :).

@Energize: inderdaad. Schoenen zijn heel belangrijk. Ik heb sportbroeken en shirts dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Die schoenen wel, zeker in verband met mijn rechtervoet.

Ik had voorheen Asics maar die moeten vervangen worden. Nu de Nikes van mijn vriend gejat maar dat zijn niet echt loopschoenen. Waar de Asics me op het juiste punt steun gaven, doen de Nikes dat niet. Ik heb advies gekregen om naar een loopwinkel te gaan en ik ga dat advies ter harte nemen. Lijkt me met mijn voet geen overbodige luxe.
Ik had bij run2day deze gezien: http://www.run2daywebshop.nl/store/dame ... t150n.html

Die spreken me gezien de omschrijving wel aan. Duur en ik moet er even voor sparen maar goed, dat is het me wel waard. Ervaringen hier over deze schoen? Ik moet ze sowieso in het echt proberen hoor. Maar wellicht dat mensen ervaringen hadden.

@Don-K: hoe moet ik dat zien dan? Jij doet 35 seconden en dan wandelen en dan weer?
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 01-01-2012 16:43

ijsvogeltje schreef: Ik heb advies gekregen om naar een loopwinkel te gaan en ik ga dat advies ter harte nemen. Lijkt me met mijn voet geen overbodige luxe.
Uitstekend plan! :wink:
ijsvogeltje schreef:
Ik had bij run2day deze gezien: http://www.run2daywebshop.nl/store/dame ... t150n.html
Die spreken me gezien de omschrijving wel aan. Duur en ik moet er even voor sparen maar goed, dat is het me wel waard.

Dat begrijp ik niet zo goed eerlijk gezegd.
Maak nou eerst de bovenbeschreven stap, voordat je je ook maar enige voorkeur voor een bepaalde schoen gaat ontwikkelen
(en dan ook nog zo'n beetje de duurste uitzoeken! :wink: )
Wie weet komt uit de voet/loopanalyse een volkomen ander schoenadvies uit de bus. Daar zou ik me dan op richten.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Eline
Lid
Lid
Contacteer:

zo 01-01-2012 17:33

@ Ijsvogeltje, net wat Boco zegt, je gaat in zo'n winkel toch allerlei (door de verkopers/adviseurs aangedragen merken en typen) schoenen passen, dus dan kun je misschien niet echt zeggen wat voor merk schoen voor jou het beste is. Laat het maar gewoon op je af komen. Wat je in het verleden voor merk schoenen hebt gehad, wil niet zeggen dat die nu nog goed voor je zijn. Je moet daar, als het goed is, ook op een baan lopen en dat wordt dan gefilmd zodat je goed kan zien of de schoenen de goede stabiliteit geven.
Succes ermee!
EnerGize
Lid
Lid
Contacteer:

zo 01-01-2012 19:24

Ik kan me alleen maar aansluiten bij beide voorgangers. Laat even los wat je al dan niet weet van merken. Er zijn veel merken waar je verder niet zo veel van hoort maar die maken fantastische schoenen. Dus doe je zelf een plezier en pas zoveel mogelijk schoenen die bij je zouden passen. Ik denk dat iedereen hier kan beamen dat geen schoen lijkt op een andere.

De Kayano's zijn geweldige corrigerende schoenen. Maar misschien volledig ongeschikt voor je.
En een kleine tip van mijn kant, maak je niet druk over de looks van je schoenen tenzij je ze zelf afschuwelijk vindt. Er let echt geen mens op die dingen.
Sinds ik ren met mijn benen merk ik dat ik vooral hardloop met mijn hoofd.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 01-01-2012 19:31

EnerGize schreef:En een kleine tip van mijn kant, maak je niet druk over de looks van je schoenen tenzij je ze zelf afschuwelijk vindt. Er let echt geen mens op die dingen.

Dat zeg jij (en ik ) als man, maar iedereen weet dat vrouwen i.h.a. iets genuanceerder kijken naar het plaatje. :wink:

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
Eline
Lid
Lid
Contacteer:

zo 01-01-2012 19:37

Ach zijn er wel mooie schoenen dan? Ik wil bijvoorbeeld wel hele zwarte...
Maar ja, iedereen loopt met van die gekleurde dingen, dus dan val je niet echt uit de toon ;)
ijsvogeltje
Lid
Lid

zo 01-01-2012 20:51

boco schreef:
ijsvogeltje schreef: Ik heb advies gekregen om naar een loopwinkel te gaan en ik ga dat advies ter harte nemen. Lijkt me met mijn voet geen overbodige luxe.
Uitstekend plan! :wink:
ijsvogeltje schreef:
Die spreken me gezien de omschrijving wel aan. Duur en ik moet er even voor sparen maar goed, dat is het me wel waard.

Dat begrijp ik niet zo goed eerlijk gezegd.
Maak nou eerst de bovenbeschreven stap, voordat je je ook maar enige voorkeur voor een bepaalde schoen gaat ontwikkelen
(en dan ook nog zo'n beetje de duurste uitzoeken! :wink: )
Wie weet komt uit de voet/loopanalyse een volkomen ander schoenadvies uit de bus. Daar zou ik me dan op richten.
Oh nee begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Ik ga naar de loopwinkel en zal dat advies overnemen. ZELFS als de schoen niet paars is :mrgreen:.

Ik was alleen maar benieuwd. Voor mij geldt dat de loopwinkel, tenminste ik mag van hun kunde uitgaan, in principe het laatste woord heeft.

Maar ja, ik ben een vrouw :mrgreen: jullie kunnen me toch moeilijk kwalijk nemen dat ik van schoenen hou :mrgreen:
Plaats reactie