Hoe was de training (beginners topic)

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
ijsvogeltje
Lid
Lid

zo 01-01-2012 20:53

ptaurus schreef:
EnerGize schreef:En een kleine tip van mijn kant, maak je niet druk over de looks van je schoenen tenzij je ze zelf afschuwelijk vindt. Er let echt geen mens op die dingen.

Dat zeg jij (en ik ) als man, maar iedereen weet dat vrouwen i.h.a. iets genuanceerder kijken naar het plaatje. :wink:

Paul
Jij begrijpt het!

Maar nee, jullie hebben gelijk. Was ook absoluut mijn insteek niet. Maar zoals ik al zei heb ik Asics gehad en dat waren schoenen die zo ontzettend fijn om mijn voeten zaten.

Loopwinkel it is :). Just keep kicking my ass guys. Altijd goed :)
ijsvogeltje
Lid
Lid

zo 01-01-2012 20:54

Misschien een rare vraag nog he. Maar zoals ik al zei, ik moet er even voor sparen. Ik kan nu eenmaal niet mijn portomonnee dwingen zichzelf te vullen (was het maar waar). Stel ik ga morgen langs een loopwinkel maar ik geef aan dat ik in eerste instantie advies wil, wil voelen en nog niet meteen wil kopen. Gewoon om die eerlijke reden.

Is dat dan raar???
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 01-01-2012 22:30

ijsvogeltje schreef:Misschien een rare vraag nog he. Maar zoals ik al zei, ik moet er even voor sparen. Ik kan nu eenmaal niet mijn portomonnee dwingen zichzelf te vullen (was het maar waar). Stel ik ga morgen langs een loopwinkel maar ik geef aan dat ik in eerste instantie advies wil, wil voelen en nog niet meteen wil kopen. Gewoon om die eerlijke reden.

Is dat dan raar???

Ik vind van niet.
Dat heet klantenbinding op de lange termijn
Als de verkoper dit niet doet of slechts maar half half, dan weet je dus dat je daar niet je spullen meer gaat kopen.
Kies een goede serieuze sportzaak uit en geen modegericht trendy winkeltje met snelle jongens en meisjes die meer lullen dan wat anders.

Het is zelfs aan te raden om naar naar dodenwaard te rijden (PK run). Ze nemen daar alle tijd voor je en je bent snel een uur bezig voor je klaar bent. Ik heb er indertijd ook 1,5 uur rijden voor over gehad. Voordeel is dat je een volgende keer gewoon de geadviseerde schoenen in hun online winkel kan bestellen. (je weet dan ten slotte precies wat je moet hebben en welke maat, ikzelf kom zelden meer in een hardloopwinkel, want ik bestel alles via internet na deze eenmalige ssie in dodenwaard en ik heb dan ook al vele jaren hetzelfde type: een investreing waard dus)

Maar anyway: als je maar een goede hardloopwinkel uitkiest, dat is de boodschap.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 01-01-2012 22:41

ijsvogeltje schreef:Misschien een rare vraag nog he. Maar zoals ik al zei, ik moet er even voor sparen. Ik kan nu eenmaal niet mijn portomonnee dwingen zichzelf te vullen (was het maar waar). Stel ik ga morgen langs een loopwinkel maar ik geef aan dat ik in eerste instantie advies wil, wil voelen en nog niet meteen wil kopen. Gewoon om die eerlijke reden.

Is dat dan raar???
Al gebeld met Step-One Borne?
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 02-01-2012 4:23

ijsvogeltje schreef:@Don-K: hoe moet ik dat zien dan? Jij doet 35 seconden en dan wandelen en dan weer?
Dat ligt wat ingewikkelder. (Ik ben een sprinter; inspanningen tijdens training varieren dan van pakweg 2-35 seconden, wandelpauzes varieren bij mij van 1-15 minuten omdat ik nog niet snel genoeg ben voor langere pauzes.)
Het gaat mij er vooral om dat je je niet moet blindstaren op het aantal gelopen kilometers.
De man van de Korte Adem
ijsvogeltje
Lid
Lid

ma 02-01-2012 8:15

boco schreef:

Is dat dan raar???
Al gebeld met Step-One Borne?
Staat vandaag op de planning. Aannemende dat ze op oud/nieuw toch niet open zouden zijn :).
ijsvogeltje
Lid
Lid

ma 02-01-2012 8:16

Don_K schreef:
ijsvogeltje schreef:@Don-K: hoe moet ik dat zien dan? Jij doet 35 seconden en dan wandelen en dan weer?
Dat ligt wat ingewikkelder. (Ik ben een sprinter; inspanningen tijdens training varieren dan van pakweg 2-35 seconden, wandelpauzes varieren bij mij van 1-15 minuten omdat ik nog niet snel genoeg ben voor langere pauzes.)
Het gaat mij er vooral om dat je je niet moet blindstaren op het aantal gelopen kilometers.
Ik snap 'm! Sprinten is wel cool. Daar was ik als kind op athletiek altijd het beste in. In tegenstelling tot lange afstanden. Alhoewel de boscross altijd wel leuk was. Daar nu weer op terugkijkende vind ik het wel jammer dat ik daar nooit mee ben doorgegaan. Maar ja, dat hoort ook bij het kind zijn he. Veranderen :P
EnerGize
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-01-2012 11:25

ptaurus schreef:Dat zeg jij (en ik ) als man, maar iedereen weet dat vrouwen i.h.a. iets genuanceerder kijken naar het plaatje. :wink:

Paul
:lol: Tsja met een vrouw en 3 dochters had ik het vermoeden al een beetje.
Maar ik merkte het op, juist omdat ik het begrijp :wink: .
Sinds ik ren met mijn benen merk ik dat ik vooral hardloop met mijn hoofd.
chatrunlid
Lid
Lid
Contacteer:

wo 09-04-2014 10:49

Zo, mijn oude topic maar na mijn laatste berichtje is er bijna niets meer geplaatst :lol:
Zijn er op dit moment meer beginners of ben ik de enige?
Running lady, just started.
5 km 28:49 op 17-04-2011
5.2 km in 28:18 (5 in 27:01) op 22-05-2011 in Amsterdam
nadine35
Lid
Lid
Contacteer:

wo 09-04-2014 11:23

chatrunlid schreef:Zo, mijn oude topic maar na mijn laatste berichtje is er bijna niets meer geplaatst :lol:
Als je vanaf 2009 rent noem ik je toch echt geen beginner meer :wink:

Zelf ben ik zeker wel een beginner, afgelopen juli gestart.
chatrunlid
Lid
Lid
Contacteer:

wo 09-04-2014 11:28

nadine35 schreef:
chatrunlid schreef:Zo, mijn oude topic maar na mijn laatste berichtje is er bijna niets meer geplaatst :lol:

Er zijn intussen 2 kindjes bijgekomen en heb nauwelijk gelopen de afgelopen periode :wink:

Trust me, ik ben meer beginner dan jou :lol:
nadine35
Lid
Lid
Contacteer:

wo 09-04-2014 11:29

chatrunlid schreef:
nadine35 schreef:

Er zijn intussen 2 kindjes bijgekomen en heb nauwelijk gelopen de afgelopen periode :wink:

Trust me, ik ben meer beginner dan jou :lol:
:lol:
loen
Lid
Lid

wo 09-04-2014 11:48

Hier nog een beginner die sinds half december zijn conditie aan het opbouwen is. heb een tegenvaller gehad wegens een blessure met de daarbij behorende terugval. Dus hoop binnenkort weer de 5km te kunnen lopen. heb nog steeds niet meegedaan aan een wedstrijd (voor de fun) helaas :(
chatrunlid
Lid
Lid
Contacteer:

wo 09-04-2014 12:09

Ah gezellig dat er meer zijn.

Ik ben echt helemaal overnieuw gestart met het schema van de start to run 0-5 km.
Ik kan wel sneller opbouwen of langer lopen maar heb in het verleden gemerkt dat ik snel last heb van mijn knieën dus heb me dit keer voor genomen niets over te slaan maar netjes me aan het schema hou ;)

Begin vandaag aan week 2.
Juliette
Lid
Lid

do 10-04-2014 9:34

O leuk! Hier ook een beginner! Ben na de zomer begonnen. En weinig progressie door werk en kleine kinderen (4 en 1 jaar). Mijn nieuwe doel is mijn eerste 10 EM lopen.
Woon je in Amsterdam? (zie pr...)
Plaats reactie