Hoe was de training (beginners topic)

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
chatrunlid
Lid
Lid
Contacteer:

do 10-04-2014 20:00

Gezellig!

Nee ik woon niet in Amsterdam, maar deed mee met de AMCloop. Mijn toenmalige werkgever.

Ik ken het probleem kinderen / lopen. Die van mij zijn 22 mnd en 6 mnd.
Als ik geluk heb zoals vanmiddag kan ik precies lopen en douchen terwijl ze slapen. En anders moet het als ze 's avonds op bed liggen.
Running lady, just started.
5 km 28:49 op 17-04-2011
5.2 km in 28:18 (5 in 27:01) op 22-05-2011 in Amsterdam
Renskerenske
Lid
Lid
Contacteer:

vr 11-04-2014 18:08

Hallo :W

Ik kan mezelf ook wel beginner noemen, denk ik. Ben in 2010 al begonnen met lopen, maar ben er daarna wegens shin splints anderhalf jaar uit geweest. Nu sinds november weer aan het lopen volgens de chirunningtechniek. Zit inmiddels weer op ruim 5 km :).
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

wo 23-07-2014 17:46

Ik beschouw mezelf weer als beginner.
Maar sinds 5 maanden heb ik weer hardgelopen.

De reactie (hielspoor) is achterwege gebleven.
Het waren slechts stukjes van 25 minuten op de loopband.
Ik heb basisconditie onderhouden met spinning en crosstraining, maar heel veel zoden zet dat niet aan de dijk voor het hardlopen. Op dit moment is dat echter niet van belang. Ik loop weer.

Nu wel (ma & di gelopen) een enorme spierpijn alsof ik 3 marathons achter elkaar heb gelopen. Wederom een bewijs dat alternatief sporten aardig is, maar geen vervanging is van....

Doel is nu om eerst eens 30 min op de loopband in easy tempo te kunnen lopen, waarbij ik niet buiten adem ben en waar ik natuurlijk geen last heb van de nog steeds aanwezige hielspoor.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
nadine35
Lid
Lid
Contacteer:

wo 23-07-2014 18:14

Paul, heel herkenbaar. Door blessure aan mijn hiel eerst 6 weken helemaal niet gelopen, daarna door vakantie en drukte ivm koop huis zo goed als niet gelopen. Dan ga je na 2 maanden weer eens serieus iets doen en heb je het gevoel totaal van voren af aan te moeten beginnen. Pffffff. Succces met de opbouw!
Juliette
Lid
Lid

wo 23-07-2014 18:36

Nadine je bent er weer!! Leuk!
Hoe gaat het met je voet?
nadine35
Lid
Lid
Contacteer:

wo 23-07-2014 18:38

Juliette schreef:Nadine je bent er weer!! Leuk!
Hoe gaat het met je voet?
Nou dat is nog eens een leuk welkom terug! Dank je!

Voet is helaas nog steeds niet pijnvrij. Ook bij veel gewoon wandelen voel ik het. De laatste keer hardlopen (zondag) ging wel helemaal pijnvrij, dus er zit nog steeds vooruitgang in. Ik heb er maar op gerekend dat het altijd een zwakke plek zal blijven, en doe extra voorzichtig met die rechterkant.
loen
Lid
Lid

do 24-07-2014 13:22

hmm, zie dat ik een pagina terug nog goede hoop had. Feit is dat ik sinds vorige week weer voorzichtig kan lopen. Moet van Fysio iig beginnen vanaf nul, dus zit nu weer in week twee van Evy. Behoorlijk frustrerend, maar goed...
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

do 24-07-2014 20:33

Wat levert hardlopen in het begin weer enorme spierpijn op. Ik loop slechts 4 km (loopband) en dan voelen de hamstrings de volgende dag aan alsof ze zeer zwaar belast zijn.

Vandaag dus weer 4 km gelopen voorafgaande aan mijn uur spinning. De spinning blijf ik er voorlopig inhouden, want dat vind ik gewoon leuk.
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

do 24-07-2014 21:18

ptaurus schreef:Wat levert hardlopen in het begin weer enorme spierpijn op. Ik loop slechts 4 km (loopband) en dan voelen de hamstrings de volgende dag aan alsof ze zeer zwaar belast zijn.

Vandaag dus weer 4 km gelopen voorafgaande aan mijn uur spinning. De spinning blijf ik er voorlopig inhouden, want dat vind ik gewoon leuk.
Ik vind 4 km best veel om weer te beginnen, Paul.
vicky
Lid
Lid
Contacteer:

vr 25-07-2014 12:23

evelyne schreef:
ptaurus schreef:Wat levert hardlopen in het begin weer enorme spierpijn op. Ik loop slechts 4 km (loopband) en dan voelen de hamstrings de volgende dag aan alsof ze zeer zwaar belast zijn.

Ik vind 4 km best veel om weer te beginnen, Paul.
Eens met Evelyne.
4 km is geen start afstand. Je hebt zoveel blessures gehad Paul, waarom begin je niet rustiger/korter/nog langzamer?
En mag je lopen zo snel na de 1e shockwave behandeling? Ik mocht dus absoluut niet lopen tijdens de weken van behandeling. Pas zo'n 4 weken na de laatste mocht ik gaan opbouwen. Met 4x 5 minuten......
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

do 07-08-2014 0:28

Ik heb met hardlopen eigenlijk geen last van de hielspoor (meer). Ik heb er meer last van tijdens lange wandelingen. Zo heb afgelopen maandag de hele dag bij de Draai van de Kaai rondgelopen om te fotograferen en de een paar dagen daarvoor bij de ronde van Wateringen. Dat geeft meer last, want aan het einde van de dag is toch erg gevoelig geworden.

Training van vandaag was op de loopband. Niet meer dan 40 minuten in een soort interval, maar dat mag natuurlijk niet die naam hebben als je 1000tjes loopt met 11,5 km/h. Er is nog een lange lange weg te gaan, want dat is gewoon zwaar voor mij momenteel.

Afgelopen weekend voor het eerst ook weer buiten gelopen. Ook pijnloos. Alleen traag en zwaar (natuurlijk speelt overgewicht ook een rol)

Voorlopig maak ik nog geen plannen anders dan eerst maar weer eens een 5 km in 25 minuten kunnen lopen. Eerst op de loopband en dan buiten.

Paul

hammie
Lid
Lid
Contacteer:

vr 08-08-2014 9:55

Ik heb na de stressfractuur nu twee opstart trainingen gedaan, aan de hand van een schemaatje van de fysio. Dat is gebaseerd op hardlopen (inlooptempo) afgewisseld met loopscholings oefeningen. 8 herhalingen. De vooruitgang wordt elke training gebaseerd op de reactie na de voorgaande training. Het is wel een hele andere loopbeleving dan vroeger. Het voelt na zolang niet-hardlopen erg zwaar. Ik voel dat mijn voetspieren meer belasting ook niet aan zouden kunnen. Ook de rug moet weer wennen aan de kracht die er met hardlopen gevraagd wordt. Gelukkig, gaat het nog steeds goed en kan ik elke training weer wat meer doen.Ik voel duidelijk dat ik na meerdere herhalingen steeds soepeler en makkelijker ga lopen. Moe wordt ik er nog niet van.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

vr 08-08-2014 18:21

(copy/paste FB)

8 km met 400m easy en 400m tempo . De tempo's tussen de 12 en 13,3 km/h. (loopband). Langzaam maar zeker lukt het me m ook weer wat snelheid te maken zonder dat ik 3 dagen spierpijn in de hamstrings heb. Nog steeds geen last van terugkerende hielspoor..

ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 17-08-2014 19:10

Deze week een keer of 6 getraind, weliswaar allemaal kort en op de loopband.

Positief: geen last van de hielspoor tijdens en na het lopen.
(laatste behandeling shock wave afgelopen donderdag gehad)

Negatief: Het niveau is erg laag.

Vandaag: testloopje over 3 km. (langste duurloopje is nu 8 km)
Na wat inleidend geneuzel gestart.

Ik kan dan met hangen en wurgen 15:36 lopen. Niet eens in 1 tempo, want ik had ingezet op 15:24, maar op 2 km moest ik echt even temperen want dan is het eigenlijk gewoon op.

Ik ben er lang uit geweest en heb waarschijnlijk een klein jaar nodig om weer op niveau te komen, maar dit is wel erg frustrerend hoor. Een tempo waar je voorheen een rustige lange duurloop mee deed kan je nu ternauwernood 3 km volhouden. En dat nog op de loopband waar het eenvoudiger lopen is dan buiten.

Maar ik ga gewoon door.
Maar ik val nog steeds onder de beginners

Paul

evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

zo 17-08-2014 19:45

Ik begrijp je frustratie, Paul. Blijf vooral de positieve dingen zien, dan blijf je gemotiveerd.
Plaats reactie