[BFR] Lopen op blote voeten...

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Le_nageur
Lid
Lid

do 23-10-2014 18:41

@Zandloper

Decathlon Newfeel Many One PES (het wintermodel). Bij sneeuw of kletsende regen komt er zelfs geen water door. Als je voeten nat zijn, is het van het water dat via de sokken binnenkomt.
Om dit "euvel" nog beter op te vangen is er nu een opvolger op de markt die de enkels ook omsluit, dit wel onder een andere naam.
En de bovenkant van de schoenen is superzacht (met uitzondering van de kunststof tip).

Indien je ze niet op de kop kunt tikken, dan zou je misschien eens langs kunnen gaan bij Anyones Running in Tilburg. Paul tovert daar soms de gekste oplossingen uit zijn hoed!
Le mieux est l'ennemi du bien.
struiner
Lid
Lid
Contacteer:

do 23-10-2014 18:43

zandloper schreef: Belangrijk is dat de bovenkant van (erg) zacht materiaal is. Ken jij minimalistische schoenen die een soepele/zachte bovenbekleding hebben?
Mijn minimalistische schoenen waren/zijn water doorlatend. Dat vind ik zelf wel zo handig omdat (je) het water er zo weer uitloopt.

Mocht je via dit forum geen goed advies krijgen dan kun je altijd contact opnemen met Anyones Running in Tilburg. Zij verkopen ongeveer alles wat barefoeteraars nodig hebben. www.anyonesrunshop.nl
zandloper
Lid
Lid

do 23-10-2014 19:20

struiner schreef:
zandloper schreef: Belangrijk is dat de bovenkant van (erg) zacht materiaal is. Ken jij minimalistische schoenen die een soepele/zachte bovenbekleding hebben?
Mijn minimalistische schoenen waren/zijn water doorlatend. Dat vind ik zelf wel zo handig omdat (je) het water er zo weer uitloopt.
Helemaal mee eens als ik aan het hardlopen ben. Ik zoek nu schoenen voor het dagelijks bestaan. Als ik de hele dag op pad/op bezoek ben, is het vervelend om de hele dag met natte schoenen en koude voeten rond te lopen/te zitten. En ik heb geen zin om verschillende paren schoenen mee te dragen om te wisselen elke keer als ik nat geregent ben.

Ik ga Tilburg in ieder geval checken.

Dank le_nageur en struiner!
abik
Lid
Lid

vr 31-10-2014 18:23

Ben nu mijn vriendin, in nauwe samenwerking met Evy "start to run" Gruyaerts, aan het helpen met hardlopen. Na de training hobbelden we naar onze fietsen en kwamen daar twee oudere dames tegen. Een daarvan beweerde dat het slecht voor je nieren was om op blote voeten te lopen. Die had ik nog niet gehoord.
Dit was enige dagen geleden. Vandaag heb ik in verband met mijn schoolslagknie maar 1 rondje met haar meegelopen om verder buik rug en armen te trainen. Zo kon ik haar van een afstand observeren. Alles leek te kloppen, en ik durf hier wel te beweren dat het lopen op blote voeten hier waarschijnlijk flink aan bij heeft gedragen.
Leuk was ook te zien dat ze tijdens de wandelpauzes op het fakirasfalt ging lopen, en daar zelfs wat op ging rennen, het blotevoetenloopvirus heeft haar kennelijk te pakken en zeheeft het reeds over de damloop....
Go lightly. Eat heavy.
Jooost
Lid
Lid

ma 03-11-2014 23:19

Zo , m'n loopdip en privedingetjes zijn nu wel zo'n beetje voorbij , het begint weer te kriebelen .
Helaas denkt m'n lichaam daar anders over . Die blessure onder m'n voet heb ik nu al sinds eind september en wil van geen wijken weten . Gelukkig had ik vlak daarna die gekneusde ribben , dus kon zowizo niet lopen .
De ribben zijn nu weer oke , m'n andere kwetsuur gaat echter niet vanzelf over , zo lijkt 't .
Dus , oftewel , is er nog een dokter of ervaringsdeskundige in de zaal ?
Blijkbaar loopt er dus een spiertje onder de bal van m'n rechtervoet , net achter de grote teen . En die doet pijn .
Herkent iemand dit ?
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

di 04-11-2014 8:42

Jooost schreef:Dus , oftewel , is er nog een dokter of ervaringsdeskundige in de zaal ?
Blijkbaar loopt er dus een spiertje onder de bal van m'n rechtervoet , net achter de grote teen . En die doet pijn .
Herkent iemand dit ?
Sorry, noch een dokter, noch een ervaringsdeskundige. Als het zo hardnekkig is moet je er misschien een echte deskundige naar laten kijken.
BV sinds september 2006. DN2ASR1
jenk
Lid
Lid
Contacteer:

di 04-11-2014 9:25

Sorry Joost, kan ik je ook niet mee helpen.
Wat Peter zegt, misschien even naar laten kijken!!
De groeten en de wind van achteren!
zandloper
Lid
Lid

di 04-11-2014 9:49

@Jooost Ik heb een paar foto's die je misschien kunnen helpen, maar kan de upload functie niet vinden :oops:
zandloper
Lid
Lid

di 04-11-2014 9:52

@Jooost het gaat om triggerpoints. Als je dat al uitgeprobeerd hebt, hoef ik ze niet te uploaden :)
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

di 04-11-2014 13:34

zandloper schreef:kan de upload functie niet vinden :oops:
Sorry, de uploadfunctie hebben we uit moeten zetten. Je kunt het beste een externe site gebruiken en dan een linkje plaatsen.
BV sinds september 2006. DN2ASR1
struiner
Lid
Lid
Contacteer:

di 04-11-2014 17:43

Jooost, ook ik ken deze blessure (nog) niet. Mocht je wijzer worden van de triggerpoints laat het dan weten, problemen met de voeten triggeren me wel.

Zondag had ik een mooie loop op Terschelling. Mijn blote voeten vormden een maagdelijk contrast met de scherpe berenklauwen die hier en daar op het asfalt waren te vinden. De Berenloop zelf was dankzij het weer net zo vriendelijk als de talrijke knuffelberen op stoelen, vensterbanken en alles wat los en vast zat langs de route.
Onderweg kreeg ik de indruk dat er nog niet veel blotevoetenlopers aan de Berenloop hebben mee gedaan. Veel mensen, ook de eilanders, reageerden verbaasd en sommige wilden weten of ik van plan was om ook over de schelpenpaden zonder schoenen te lopen. Zoals jullie bekend is was ik dat. Maar, het moet gezegd, de angstige blik waarmee de mensen dit aan mij vroegen had wel een grond. De paden waren hard en grillig. Gelukkig waren er ook hier bermen, braamloos zelfs, maar wel met distels, waardoor ik van ondergrond kon wisselen. Ik heb genoten en zelfs op sportief nog een kleine overwinning op mijzelf geboekt. Ik liep een negatieve split (zo heet dat toch???). Het tweede deel, ondanks de ongunstiger wind, meer dan tien minuten sneller dan het eerste deel. De nacht voor de marathon heb ik me in kunnen schrijven voor de Sallandtrail. Ook dat vind ik een knappe prestatie.
zandloper
Lid
Lid

di 04-11-2014 20:26

@ Jooost Ik heb maar 1 van de 3 spieren die het zouden kunnen zijn op internet gevonden (flexor hallucis longus).

http://www.triggerpoints.net/triggerpoi ... cis-longus

Als deze spier betrokken is bij je pijn vind je op de plek van de x een pijnlijke plek. De bedoeling is om dat (liefst een paar keer per dag) te masseren. Totdat dat pijnpunt verdwijnt.

De andere 2 worden op internetsites anders beschreven dan Travell and Simons (de 'gouden standaard' van de triggerpoints) het beschrijven.

Ik heb foto's van die 2 spieren staan op mijn laptop, die kan ik je eventueel via de mail wel doorsturen aangezien uploaden niet lukt.

Wens je in ieder geval sterkte en beterschap!
Jooost
Lid
Lid

di 04-11-2014 21:12

Dankjewel allemaal , voor het medeleven en de tips . Ik ga ermee aan de slag .
Struiner , ouwe levensgenieter , mooi verhaal weer . Met jouw instelling gaat het lopen vanzelf .
Jooost
Lid
Lid

do 13-11-2014 21:20

Even nog een slag om de arm , 1 zwaluw maakt nog geen herfst , ik moet geen beer verkopen voordat hij geschoten is .
Maar ik wil maar zeggen ( even afkloppen ) , ik loop weer ! Sinds zondag 3x buiten gespeeld , een half uurtje , lang zat voorlopig , m'n kuiten zijn 't er nog helemaal niet mee eens .
Dus , zandlopertje , bedankt nog voor je tip van die triggerpoints , heeft echt geholpen , denk ik .
zandloper
Lid
Lid

do 13-11-2014 21:49

Jooost schreef: Dus , zandlopertje , bedankt nog voor je tip van die triggerpoints , heeft echt geholpen , denk ik .
Fijn te lezen dat je weer wat kan lopen!

Er zijn nog een paar punten onder je voetzool, zal je waarschijnlijk ook helpen met je kuiten!
Plaats reactie