[BFR] Lopen op blote voeten...

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Le_nageur
Lid
Lid

ma 28-11-2016 13:57

@ Dijkloper

Wat spontane en deels onverwachte bewondering links en rechts is de meest efficiënte aanmoediging om het beste van jezelf te geven. Blijf zolang mogelijk op je vliegend tapijt.
Le mieux est l'ennemi du bien.
Jooost
Lid
Lid

za 10-12-2016 19:08

Wat een deprimerende dag . Het zal wel met het weer en te weinig daglicht te maken hebben . Maar waarom moet iedereen ( thuis , op straat , in de winkels , over de telefoon ) dan tegen mij gaan zeuren ? 's Middags zat die donkere wolk ook in mijn hoofd .
Gelukkig hebben we dan altijd nog onze zinloze hobby . Na anderhalf uur buitenspelen ben ik nu weer het zonnetje in huis .
Verder nog wat ? Ja , toch wel . Loop eigenlijk al een maand wat te sukkelen , met lopen dan . Er had zich iets in m'n voorvoet genesteld , zo klein dat je 't niet kon zien , maar wel voelde . Daarom ( iets te ) rigoreus aan de slag gegaan . Het dingetje is eruit , maar die plek onder m'n voet zag eruit als een broodje bapao waar een hap uitgenomen is .
Maakte me er niet zo druk om , wondjes onder de voet genezen altijd vrij snel . Hardlopen ging verder prima , behalve dat ene plekje dan , lijkt wel of ik alle steentjes precies daar , zonder demping , moet raken .
Daarom ,vanaf vandaag , de sockwa's van onderuit de kast gehaald .
Best leuk hoor , lopen met een beperking , een hulpmiddel , die sockwa's , maar hopelijk gaat die plek nu snel genezen .
Hens
Benefactor
Benefactor

za 10-12-2016 21:50

Laat eens een pedicure naar je voet(en) kijken. Het zou zomaar een likdoorn o.i.d. kunnen zijn. Die halen ze er dan pijnloos uit en als het niet al te erg is mag je meteen weer gaan lopen. :D
Menno
Lid
Lid

zo 11-12-2016 1:16

Hens
In principe zou je geen likdoorn moeten kunnen krijgen als blote voeten loper. Dat zou een drukplek betekenen en die zijn volgens mij voorbehouden aan schoenendragers!

Jooost, ik heb deze zomer en verbrijzeld scheermesje (schelp) uit mijn voetzool gepeuterd. Duurde denk ik een paar weken voor het weer een beetje liep zoals voorheen en de wond genezen was.

Maar inmiddels geen centje pijn meer, die voetzolen herstellen inderdaad gewoon prima!

Ben nu aan het oefenen met lopen over pekel. Volgens mijn huidige bevindingen is het wel een aanslag op de huid maar door vijlen en vet houden lijkt het toch te lukken. Maar toch hoop ik dat nu er weer veel zout is weg gespoeld. Maar zien wat de rest van de winter gaat brengen. Ik hoop nog op sneeuw; lijkt me een sensatie om daar blootvoets in te rennen!
Jooost
Lid
Lid

zo 11-12-2016 15:55

Likdoorn of eksteroog , vreemde woorden eigenlijk , ik kende het niet . Net ff opgegoogeld , denk niet dat 't op mij van toepassing is .
Menno , succes met je trainingen . Blootvoets lopen in verse sneeuw is een sensatie inderdaad . Maar kijk wel uit , heb zelf er een half bevroren teen aan over gehouden , zorg dat je schoeisel mee neemt als het zo ver is .
Hens
Benefactor
Benefactor

di 13-12-2016 23:52

Menno schreef:In principe zou je geen likdoorn moeten kunnen krijgen als blote voeten loper. Dat zou een drukplek betekenen en die zijn volgens mij voorbehouden aan schoenendragers!
Ik zou niet weten waarom blotevoetenlopers geen drukplekken kunnen ontwikkelen. Niets zo verschillend als de bouw van een voet en/of looppatronen.
Nog even afgezien van het feit dat de meeste blotevoetenlopers een groot deel van de dag ook schoenen aanhebben en er misschien nog veel mee lopen ook.
Als blotevoetenloper slijt je eelt misschien sneller waardoor likdoorns moeilijker ontstaan. Onmogelijk lijkt het me zeker niet.
Jooost schreef:denk niet dat 't op mij van toepassing is.
Waarom niet?
Jooost
Lid
Lid

wo 14-12-2016 23:31

@Hens ; leuk , dat je nog even reageert . Ik wou er zelf ook net op terugkomen . Denk , dat ik dat plekje inderdaad als likdoorn zal moeten aanspreken .
Moet ook wat beter lezen als ik dingen opzoek op internet . Het zal wel te maken hebben met ( slecht zittende ) werkschoenen . Echt pijnlijk is 't niet ( bij mij dan ) , wel irritant . Affijn , wordt vervolgd dus .
Hens
Benefactor
Benefactor

do 15-12-2016 18:17

Ik had er een paar jaar geleden ook last van. Te veel eelt en later een paar naalden in de zool van m'n voet. M'n vriendinnetje, die zelf pedicure is, vertelde me dat dat likdoorns waren en dat ze die er wel ff uit zou halen. Was idd zó gebeurd en sinds die tijd loop ik wat dat betreft weer pijnloos. Kwestie van op de gevoelige plekken het eelt niet te dik laten worden.
Menno
Lid
Lid

za 17-12-2016 20:29

Jooost schreef: Het zal wel te maken hebben met ( slecht zittende ) werkschoenen .
Dat bedoel ik. Er is voor een eksteroog in ieder geval druk of wrijving nodig en dat krijg je in schoenen nu eenmaal een stuk sneller. Met blote voeten kan het misschien ook wel hoor maar vooral bij standsafwijkingen denk ik (en hoe ontstaan die weer? )

Nou ja het is nooit zwart wit. Weg vijlen die handel in ieder geval. Pedicure of zelf met salicylzuur en puim steen.
Jooost
Lid
Lid

zo 18-12-2016 22:07

Het plan was om vandaag met de andere lopers van ons Roparunteam van Sparta naar ADO in Den Haag te lopen . Geregel en gedoe van te voren , maar gisteren dan de toestemming en mochten we los .
Zelf voor t eerst weer zonder die hardlooppantoffels , die sockwa's . Wondje is nu wel dicht en genezen (hoop ik dan ) .
Het leuke van samenlopen met anderen is de gezelligheid , het lage tempo .
Den Haag is niet ver , lopen ging lekker , nog energie over , dacht er zelfs aan om in m'n eentje na de wedstrijd terug te gaan lopen . Gelukkig kreeg ik bij het busje dat ons terugbracht een paar biertjes in m'n handen gedrukt .
Lopen is leuk , maar je moet niet overdrijven .
blotevoetenlope
Lid
Lid
Contacteer:

di 20-12-2016 23:11

Hoi Luitjes, ben al lang niet meer op het forum geweest en zie nog wel wat bekenden rondhangen.
Als enige echte Blotevoetenlope doe ik mijn naam helaas niet veel eer aan, want heb last van mijn rechterknie. Maar goed, ook mijn linker platvoet speelt op, dus krijgt die knie wat rust.
Voor mijn geschoeide leven ben ik op zoek naar blotevoeten-hardloopschoentjes die niet stinken! Mijn Sockwa´s zijn versleten en droegen heel lekker, maar stinken jammergenoeg als je ze langer dan een uurtje draagt :oops: Wie heeft een tip?
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

wo 21-12-2016 10:50

Hé Marco, leuk dat je ook weer eens aan boord komt. ;-)
Ik draag bij het hardlopen mijn Sockwa's alleen als het te koud is om blootsvoets te lopen (en soms als de ondergrond het dicteert), en het gaan stinken is mij eigenlijk nooit zo opgevallen. Zou niet elk voetafsluitend schoeisel uiteindelijk tot stank leiden?
BV sinds september 2006. DN2ASR1
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

vr 23-12-2016 7:54

toch maar ns vaker doen weer, ik neem het me elke keer voor maar sla meestal over vanwege duizenden onzinnige redenen...
gevolg: verminderde techniek en verminderde sterke zool.

Gisteren heerlijk rondje gedaan met veel blubberzooi maar ook stukje verhard: 2 dikke blaren op de bal van mijn voet beide zijden :roll: :oops:

en daarom doe ik het niet meer zoveel: mijn voetzolen moeten (voor mij) te lang herstellen. Niet vanwege die blaren nu, maar anders was het ook wel wat: na een tocht van 10 km (ofzo) kon ik de volgende dag niet gaan vanwege ruwe of pijnlijke voetzolen. Ik wil daar geen rekening mee moeten houden. Mijn planning is 5x per week te gaan, dus soms 2-3 dagen na elkaar.
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Jooost
Lid
Lid

za 24-12-2016 10:58

Als je zo de laatste 3 berichten leest hier op dit forum ( van een geblesseerde , een voorzichtige herintreder en een afhaker ? ) is het louter kommer en kwel in de blote voeten wereld .
Ik weet ook de oplossing niet , behalve de gebruikelijke open deuren . Bouw het langzaam op , begin met glad asfalt , elke keer een stukje verder , houd in het begin je schoenen bij de hand , doe ze weer aan bij pijn of blaren . Beetje doorzetten , die kussentjes onder je voeten komen niet vanzelf en je moet een beetje geluk hebben met hoe je lichaam in elkaar zit .
En het belangrijkste : Je moet er wel plezier aan beleven !
Zo niet , loop lekker op schoenen , even goede vrienden . Het is ook vaak wel wat inderdaad .
Oke , iedereen alvast een fijne kerst . Familie en eten , die combinatie ligt me altijd zwaar op de maag , hopelijk is er nog even tijd om op de loop te gaan .
blotevoetenlope
Lid
Lid
Contacteer:

zo 25-12-2016 23:27

Ja Joost, lol dat is waar het om gaat. Toen ik pas begon met blootsvoets hardlopen greep het me zo dat ik er zelfs van droomde. Geweldige vrijheid en boeiend om je in de techniek te verdiepen. Dat blessureleed van me wijt ik vooral aan het zittend bureauleven dat ik leidt voor de kost en de jaren beginnen mee te tellen. Met of zonder schoenen maakt dan niet veel uit denk ik.
Plaats reactie