[BFR] Lopen op blote voeten...
- blotevoetenlope
- Lid
- Contacteer:
De hype voorbij, of voorbij de hype? Wat mij betreft het laatste, ga zo lekker m'n rondje maken. In de drizzle...
- dijkloper
- Site Admin
- Contacteer:
Nee hoor Marco, volgens mij wordt er nog steeds op blote voeten (hard-)gelopen. Ik kwam er zelfs afgelopen week in mijn eigen woonplaats een tegen, dat was nog niet vaak gebeurd. Maar ik denk dat veel mensen zijn uitgeweken naar bijvoorbeeld Facebook.
BV sinds september 2006. DN2ASR1
Nou ik leef ook nog steeds en loop ook nog steeds op blote voeten, maar je hoort er inderdaad niet meer zoveel over.Maar ach wij vinden het lekker en fijn dus wat let ons, aankomende zaterdag loop ik weer eens een hardloopwedstrijdje door Horst (rundje um t hundje), verder loop ik inmiddels 10 jaar op blote voeten dus dat is wel een feestje waard
.
Hoop dat het met iedereen verder ook goed gaat, we spreken elkaar nog wel eens,
groeten uit het zonnige zuiden

Hoop dat het met iedereen verder ook goed gaat, we spreken elkaar nog wel eens,
groeten uit het zonnige zuiden

De groeten en de wind van achteren!
- dijkloper
- Site Admin
- Contacteer:
Zeker, ik heb hem een keer of drie op blote voeten gelopen. De laatste keer is al weer wat jaren geleden, dus de situatie kan veranderd zijn.letsgobf schreef:Zondag is de 7HL, is deze barefoot te doen?
Geen kiezel- of schelpenpaden toch?
Het slechtste stuk was altijd de Derdebaan.
Nou zeg je dat je recent met bf running bent begonnen. Is dit dan niet een beetje te snel, te veel? Bijna alle hardlopers die bf gaan, trappen in die valkuil.

Situatie is niet veranderd.
Meeste is vrij nieuw zwart, glad asfalt. Derde Baan (km 5,2 - 6,9) en Postweg (km 10,0 - 10,8 ) is oud keiïger asfalt met reparatieplekken, Gelderselaan (km 14,0 - 14,5) zijn gebakken klinkers.
Meeste is vrij nieuw zwart, glad asfalt. Derde Baan (km 5,2 - 6,9) en Postweg (km 10,0 - 10,8 ) is oud keiïger asfalt met reparatieplekken, Gelderselaan (km 14,0 - 14,5) zijn gebakken klinkers.
Laatst gewijzigd door Hens op vr 15-11-2019 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben nu ruim een half jaar serieus bezig met barefoot running. Liep en loop wel al langer veel op blote voeten.dijkloper schreef:Zeker, ik heb hem een keer of drie op blote voeten gelopen. De laatste keer is al weer wat jaren geleden, dus de situatie kan veranderd zijn.letsgobf schreef:Zondag is de 7HL, is deze barefoot te doen?
Geen kiezel- of schelpenpaden toch?
Het slechtste stuk was altijd de Derdebaan.
Nou zeg je dat je recent met bf running bent begonnen. Is dit dan niet een beetje te snel, te veel? Bijna alle hardlopers die bf gaan, trappen in die valkuil.
Heb al 16km op asfalt gelopen, maar nog niet in wedstrijd/georganiseerd verband. De valkuil snap ik, maar wil graag. Zal een paar dagen gevoelige voetzolen hebben vermoed ik..... Als het lukt, is het de moeite waard.
Was zo gaaf om te doen. Gister heb ik met de zevenheuvelenloop mijn eerste barefoot wedstrijd gelopen. Ging best goed. Twee pittige stukken met scherpe steentjes asfalt. (idd derdebaan & de postweg). Daar ff heel rustig aan, de rest probleemloos kunnen lopen.
Ik was niet de enige, hoorde uit de reacties dat er nog iemand op blote voeten liep.
Ik was niet de enige, hoorde uit de reacties dat er nog iemand op blote voeten liep.
- dijkloper
- Site Admin
- Contacteer:
Gefeliciteerd, moet een lekker gevoel geven.
Er waren minstens nog twee hardlopers op blote voeten. Als je de BV-scene een beetje kent weet je naar wie je kunt uitkijken.
Er waren minstens nog twee hardlopers op blote voeten. Als je de BV-scene een beetje kent weet je naar wie je kunt uitkijken.

Nog even een vraag. Zijn er meer blotevoetenlopers die Sockwa's gebruiken voor de koude dagen? Dijkloper meen ik me te herinneren?
Ruim zeven jaar geleden kocht ik vanuit de VS de Sockwa G3 en ze zijn nu echt versleten. I.v.m. verzendkosten zou het wel handig zijn ze deze keer in Nederland te bestellen maar op de sites van de diverse winkels waar je ze zou verwachten worden ze niet aangeboden of genoemd.
Ruim zeven jaar geleden kocht ik vanuit de VS de Sockwa G3 en ze zijn nu echt versleten. I.v.m. verzendkosten zou het wel handig zijn ze deze keer in Nederland te bestellen maar op de sites van de diverse winkels waar je ze zou verwachten worden ze niet aangeboden of genoemd.
Jammer dat het forum gaat sluiten.
Was blij een plek te vinden waar er een barefoot topic was.
Ben die nog niet ergens anders tegen gekomen.
Dank voor het erzijn en iets te kunnen delen / vragen over bf.
Als was het voor mij maar een korte periode
Was blij een plek te vinden waar er een barefoot topic was.
Ben die nog niet ergens anders tegen gekomen.
Dank voor het erzijn en iets te kunnen delen / vragen over bf.
Als was het voor mij maar een korte periode