[BFR] Lopen op blote voeten...

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
Pussycat
Lid
Lid
Contacteer:

vr 23-09-2016 6:09

Op hoge hakken heb ik nooit kunnen lopen. Als kind liep ik al op sneakers en hele platte sandalen.
Moest wel toen ik 6 jaar was speciale inlegzooltjes dragen deze waren van metaal.
Het was een kwelling.
Jooost
Lid
Lid

zo 25-09-2016 20:43

Heeeel lang geleden , tot m'n tiende jaar ongeveer , antwoordde ik altijd ' ontdekkingsreiziger ', als mensen vroegen wat ik later wou worden .
Het liep allemaal ff anders , de wereld bleek al wel zo'n beetje helemaal ontdekt te zijn , ik was ( net als schrijver Redmond O Hanlon bijv. ) in de verkeerde eeuw geboren .
En toch ; afgelopen week hadden we nog een laatste midweek vakantie geboekt , weer ergens bij een bos , net over de grens .
Voel me , op m'n ouwe dag , toch een beetje ontdekkingsreiziger , Kuifje in Belgie . Alles is al ontdekt inderdaad , maar nog niet door mij ! Heb weer genoten van elk bospaadje , het zand , de omgeving , de natuur .
Wat dan weer wel grappig is , dat de ijsvogel die ik daar zeker en vast zou kunnen tegenkomen hier pas zie . Vanochtend , tijdens een lange duurloop zie ik die kleine blauwe torpedo op een paar meter van me af , boven het water , in het buitengebied , net boven Schiedam .
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

wo 28-09-2016 14:54

Ik heb deze week zomaar het tienjarig jubileum van dit topic voorbij laten gaan. En dat betekent ook dat ik nu ruim tien jaar geleden begon met het avontuur van blootsvoets hardlopen.

Ik zal van de week eens nadenken over een soort terugblik. Het heeft me veel gebracht, maar het is ook niet alleen maar halleluja geweest. Misschien is het wel leuk om mijn n=1 ervaringen eens op een rijtje te zetten. Stay tuned!
BV sinds september 2006. DN2ASR1
Jooost
Lid
Lid

zo 02-10-2016 22:05

Volgens mij is de Kethelloop de enige jaarlijkse hardloopwedstrijd die we hier in Schiedam hebben. Nog nooit hier aan de start gestaan , het kwam er niet van blijkbaar.
Tot vandaag dus .
Vanaf een spiksplinternieuwe locatie , het sportpark bovenop de snelweg A4 wandel ik , babbelend met ene Rob , richting de start . We komen zo'n beetje als eersten daar aan , helemaal vooraan .
Niks voor mij om haantje de voorste de zijn , vind 't ook wat onbeleefd . Ik hoor daar niet , op de plek van de snelle jongens en meisjes . En ook omdat ik hier vooraan bang ben te hard van stapel te ( moeten ) lopen .
Het valt gelukkig mee , geen drukte , geen gedrang bij het startschot . Gewoon een leuke , goed ge-organiseerde loop ( veel vrijwilligers , km-aanduiding , drankposten , mooi parcours ) .
De snelle jongens en meisjes waren vandaag kennelijk ergens anders , want mijn ouwe lichaam vol verjaardagsbier en borrelnoten ( ja , het was gezellig ) wordt alleen net na de start voorbijgelopen .
De 15 km glad asfalt is een feest voor de voetjes . En de hoosbuien maken het alleen maar leuker . Als een klein kind door de plassen . Zonder de last van natte sokken en schoenen .
Het is lekker om hard te kunnen gaan , m'n liezen en achillespezen protesteren , blijf net binnen m'n grenzen .
Na 1 uur en 4 minuten nog wat over de finish . Tijden zijn niet belangrijk zeg ik wel eens , maar in dit geval , als je echt je best doet , is 't toch een leuke verrassing .
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

ma 03-10-2016 6:38

Blote voetenloper gespot gisteren @ Singelloop Breda HM

zelf liep ik 10k met mijn vrouw samen, op Kinvara's :oops:

(sorry, ik hou nogal van afwisseling en loop sinds ruim 1 jaar nog sporadisch blootvoets, vooral bij wat rustigere trainingen)
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
hugo67
Lid
Lid
Contacteer:

di 04-10-2016 20:36

Jooost schreef: Na 1 uur en 4 minuten nog wat over de finish .
Geweldige tijd Joost!
Jooost
Lid
Lid

di 04-10-2016 21:50

@ Hugo ; dankjewel . Zag net op de site van de kethelloop dat ik als vijfde ( van de 88 ) ge-eindigd ben .
Waar ik zelf wel benieuwd naar ben , bij jou , en andere blote-voetenlopers ( n.a.v. die Kethelloop ) is dat gevoel , van het lopen over een overstroomd fietspad . Alsof je over water loopt , je voelt geen oneffenheden meer , ik kan het niet goed genoeg beschrijven , het voelt geweldig in ieder geval .
Hoe is 't verder met jou ? Nog loop-plannen ?
hugo67
Lid
Lid
Contacteer:

wo 05-10-2016 14:39

Jooost schreef: Waar ik zelf wel benieuwd naar ben , bij jou , en andere blote-voetenlopers ( n.a.v. die Kethelloop ) is dat gevoel , van het lopen over een overstroomd fietspad . Alsof je over water loopt , je voelt geen oneffenheden meer , ik kan het niet goed genoeg beschrijven , het voelt geweldig in ieder geval .
Hoe is 't verder met jou ? Nog loop-plannen ?
Zelf vind ik het lopen door de modder in de uiterwaarden heerlijk. Vergt wel wat van je evenwicht vanwege de gladheid. Door water lopen lijkt op blote voeten veel gemakkelijker dan met schoenen. Als er veel water is, vind ik het wel vervelend dat ik niet kan zien wat er onder ligt. Maar ja ik loop ook wel in het donker, dan heb je hetzelfde probleem.

Flink veel loopjes gepland. Zondag a.s. Devil's Trail in Doorn, daarna op volgorde Molenhoeks Makkie, Bear Trail Voerstreek, Bergrace by Night in Wageningen, 7heuvelenloop en de Horaloop in Bennekom (26-11). Heb jij nog plannen?
Jooost
Lid
Lid

do 06-10-2016 21:48

@Hugo ; jij boft maar , dat je daar woont , met al die mooie loopjes in de buurt ( behalve die Beartrail dan ) .
Ben zelf niet zo'n planner , vroeger wel , maar had dan wel eens last van blessures of geen zin op het moment supreme .
Dus nee , geen plannen , ik zie wel . Als ik maar heel blijf en als dan ook de kriebels weer komen dan ga ik wel weer eens koekeloeren op de hardloopkalender .
Maar nu we het toch over plannen hebben , Hans Verbeek was me een beetje aan 't pushen om voor volgend jaar onze jaarlijkse Bierfootmarathon in Rotterdam te gaan organiseren .
Dus nog niet verder vertellen , het is nog ver weg , kan 't nog ff voor me uitschuiven , wordt vervolgd .
hugo67
Lid
Lid
Contacteer:

vr 07-10-2016 21:46

Jooost schreef: Bierfootmarathon
Dat belooft wat!! Ik zal een finishbiertje brouwen tegen die tijd
Keimpe
Lid
Lid

za 08-10-2016 9:08

Jooost schreef: Maar nu we het toch over plannen hebben , Hans Verbeek was me een beetje aan 't pushen om voor volgend jaar onze jaarlijkse Bierfootmarathon in Rotterdam te gaan organiseren .
Gaaf plan! Ik wil wel delen van de route samen verkennen.
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

zo 09-10-2016 9:24

Vanmorgen was de eerste frisse morgen sinds lange tijd. Net 2,5 graad is niet zoveel. Niettemin in korte broek en mouwloos shirt plus dunne bodywarmer. Eerste paar km op mijn Sockwa's, begon met warme voeten (want net uit bed), die werden daarna kouder, en toen weer warmer. Dat was het moment om de Sockwa's uit te trekken, en ze hoefden ook niet meer aan. Ik had eigenlijk alleen koude handen, en dat was dan ook nog eens eigen schuld dikke bult, want ik had wel handschoenen bij me, maar ik was te eigenwijs om ze aan te trekken. :-)
Lekker gelopen, de zondagochtendtraining blijft toch wel mijn favoriet.
Le_nageur
Lid
Lid

zo 09-10-2016 11:33

@ Dijkloper

Goed nieuws om te horen! Een echte opsteker.
Le mieux est l'ennemi du bien.
Maartun
Lid
Lid

wo 12-10-2016 14:49

Maartun schreef:16 oktober is de Devils Trail in de Drunense Duinen.

Wie loopt er mee?
Niemand? Het is een leuk parcours hoor.
dijkloper
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

wo 12-10-2016 18:58

Maartun schreef:Niemand?
Na langdurige achillespeesellende ben ik heel voorzichtig pijnvrij aan het opbouwen, dit komt echt te vroeg. Maar het is een mooi gebied, ik hoop dat het er nog eens van komt.

Peter
Plaats reactie