Welke alternatieve training deed jij vandaag?

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.

animo voor dit topic, of houden zoals het was?

ja, goed idee
83
86%
nee, af en toe wat andere sporten in "hoe heb je..." is prima
14
14%

Totaal aantal stemmen: 97
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

za 29-04-2023 11:06

De afgelopen tijd weer wat minder gesport. Enerzijds omdat ik veel in mijn huis heb gewerkt en geklust, omdat ik dit seizoen weer meer gasten wil ontvangen. Ook is het seizoen op het domein al in volle gang, dus schoonmaken etc. En vorige week een paar dagen in Zuid-Frankrijk geweest, van hieruit nog geen 6 uur rijden. Prachtig voorjaarsweer, niet druk. Drie keer op het strand gelegen en ook gezwommen (watertemperatuur 12 graden begreep ik 8) ). Hardloopspullen wel meegenomen, maar het kwam er niet van.

Voor de administratie ;-) : op 13, 24 en 27 april naar de salle de sports geweest.

Van donderdag tot vandaag had ik gasten in mijn chambres d'hôtes die ook wilden mee-eten (tables d'hôtes). Nu weer wat meer vrije tijd, hoewel er nog veel in mijn huis moet gebeuren.

O ja, al een paar keer flink gras gemaaid, het groeit als een gek = ook alternatieve training.

Sport-ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

di 13-06-2023 9:26

En ook nu de afgelopen weken niet veel sportiefs gedaan. Wel op 2 en 15 mei naar de salle de sports geweest. Flink bezig geweest in mijn huis en vooral heel vaak en veel gras gemaakt. Iedereen hier had 't er over. Eén keer per week was niet voldoende (anders kom je er daarna moeilijker doorheen en kost het sowieso veel meer tijd). En als je dus veel stukken gras hebt houd dat je behoorlijk bezig, en vermoeiend met oplopende warmte. Soms kwam ik 's morgens buiten en kon ik zien dat het s' nachts was gegroeid, nou ja bijna dan.

En toen kwam er een periode met wekenlang heel warm weer en een flinke persoonlijke tegenvaller. Het blijkt maar weer dat je niet iedereen kunt vertrouwen, al lijkt alles daarop te wijzen, maar goed.

Gisteren dan weer herbegonnen bij de salle de sports: 6 minuten fietsen, een hele reeks oefeningen (waarvan meerdere herhaald) en 7 minuten op de loopband. Totaal 40 minuten: heel tevreden! :)

PS Zal weer eens wat spam ruimen hier ...

Sport-ze,

Bart
Don_K
Benefactor
Benefactor

wo 14-06-2023 5:55

Psychorunner schreef:
di 13-06-2023 9:26
Flink bezig geweest in mijn huis en vooral heel vaak en veel gras gemaakt. Iedereen hier had 't er over. Eén keer per week was niet voldoende (anders kom je er daarna moeilijker doorheen en kost het sowieso veel meer tijd)..

Sport-ze,

Bart
Wow!
Dat grasmaaien lijkt mij een goede sprinttraining!

Maar ja, helaas ben jij geen sprinter en heb ik geen grasveld ...
De man van de Korte Adem
Don_K
Benefactor
Benefactor

vr 25-08-2023 7:23

Krachttraining

Deze keer bestond mijn krachttraining uit de oefeningen van de Fysio:

- Uitvalspas, 2x9kg
- Step-up, op box van 45 cm
- 2-benige sprong, nadruk op zachte landing
- Schaatssprongen
- Explosieve afzet, box 45cm
De man van de Korte Adem
Don_K
Benefactor
Benefactor

za 02-09-2023 8:32

Spring-oefeningen fysio

1. wandel-squat, 3x13 (9+9kg)
2. 2-benige sprong op plaats, 3x13
3. 2-benige sprong vooruit, 2x10
4. sprong van 1 naar 2 benen, 2x10
5. L-R-landing, 2x10
6. korte hop + sprong, 2x10
7. 3x (13 squats + 10 voorwaartse 2-benige sprongen)

Ging al een stuk soupeler dan eergisteren.
De man van de Korte Adem
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

ma 30-10-2023 22:54

Ik heb lange tijd niet meer gepost.

Ik heb in juli weer eens buiten hardgelopen, maar kreeg daarna toch weer wat last van mijn knie. In augustus twee keer de training in de salle de sport afgesloten met een aantal minuten op de loopband, maar ik heb het idee dat mijn rechterknie er een beetje klaar mee is. Jammer, maar het is niet anders. Misschien begin ik binnenkort weer eens rustig.

On topic: ik ga nog steeds wekelijks naar de salle de sport, waar ik dan zo'n drie kwartier lekker bezig ben, op diverse apparaten. En ik begin en eindig met fietsen. Tussendoor maak ik een praatje, als er al iemand is ;). Daarnaast elke ochtend buikspieroefeningen en elke doordeweekse dag 'NL in beweging'. Verder wandel ik heel regelmatig, meerdere keren per dag. Gemiddeld kom ik wel aan 15.000 stappen per dag.

Sinds kort heb ik een nieuwe interim opdracht, bij de TU in Eindhoven. Dat betekent veel uren maken en regelmatig naar Nederland rijden, maar ik blijf bewegen :-).

Sport-ze,

Bart
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

vr 03-11-2023 19:56

Vanmorgen weer naar de salle de sport geweest. Normaalgesproken ga ik op maandag of dinsdag, maar ik wil begin van de week zoveel mogelijk uren maken voor mijn interimopdracht. Dus ga ik nu op vrijdag, een dag waarop veel collega's niet werken: ze zullen me dus minder snel missen.

In de kleedkamer kwam de voorzitter naar me toe: welke maat ik had. Hij kwam terug met een mooi blauw t-shirt, met op de voorkant 'Athletic Form' en op de achterkant 'Never give up'. Zoals bekend spreken veel wat oudere Fransen nauwelijks of geen Engels, dus vroeg hij me wat dat betekende :-). Maar goed: alle leden van de vereniging krijgen dit. Had ik 't al verteld? Voor 80 euro kan ik hier een heel jaar elke doordeweekse dag sporten, ongekend.

Weer mijn gebruikelijke ronde gedaan: 7' fietsen, daarna 4 apparaten voor het bovenlijf, 2 voor de benen en tussendoor werk ik met gewichten van 4 en 2 kg, een schijf of halter van 5kg en plank ik, in twee posities. De meeste oefeningen doe ik 3 maal 10 keer, en herhaal ik. Ter afsluiting nu eens niet gefietst, maar 5' op de loopband gerend.

Sport-ze,

Bart
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

di 21-11-2023 22:37

En ook de vrijdagen 10 en 17 november weer naar de salle de sport geweest. Op de 10e was ik wat later dan normaal. Normaalgesproken zijn de twee herenkleedkamers helemaal leeg of hangen er wat spullen van een paar jongens (het naastgelegen lycee gebruikt de sporthal ook). Nu hing beide kleedkamers helemaal vol, en vooral met roze rugzakjes. Ik dacht: niet verstandig om me hier nu om te kleden ;). De voorzitter zag me twijfelen en zei dat ze zo zouden vertrekken. Inderdaad: een paar minuten later schoten tientallen kinderen langs me heen, bijna allemaal "bonjour" zeggend. Ja inderdaad: keurig opgevoed :-).

Wel ging toen een kleine klas ook gebruik maken van de salle de sport. Dat betekende dat ik niet alle apparaten op het door mij gewenste moment kon doen, en dat ik andersom af en toe apparaten bezette die zij wilden gebruiken. Me dus maar voorgenomen gewoon weer eerder te gaan. Wel beide keren weer lekker gesport!

Sport-ze,

Bart
Plaats reactie