Vanmorgen weer naar de salle de sport geweest. Normaalgesproken ga ik op maandag of dinsdag, maar ik wil begin van de week zoveel mogelijk uren maken voor mijn interimopdracht. Dus ga ik nu op vrijdag, een dag waarop veel collega's niet werken: ze zullen me dus minder snel missen.
In de kleedkamer kwam de voorzitter naar me toe: welke maat ik had. Hij kwam terug met een mooi blauw t-shirt, met op de voorkant 'Athletic Form' en op de achterkant 'Never give up'. Zoals bekend spreken veel wat oudere Fransen nauwelijks of geen Engels, dus vroeg hij me wat dat betekende

. Maar goed: alle leden van de vereniging krijgen dit. Had ik 't al verteld? Voor 80 euro kan ik hier een heel jaar elke doordeweekse dag sporten, ongekend.
Weer mijn gebruikelijke ronde gedaan: 7' fietsen, daarna 4 apparaten voor het bovenlijf, 2 voor de benen en tussendoor werk ik met gewichten van 4 en 2 kg, een schijf of halter van 5kg en plank ik, in twee posities. De meeste oefeningen doe ik 3 maal 10 keer, en herhaal ik. Ter afsluiting nu eens niet gefietst, maar 5' op de loopband gerend.
Sport-ze,
Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.