Welke alternatieve training deed jij vandaag?

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.

animo voor dit topic, of houden zoals het was?

ja, goed idee
83
86%
nee, af en toe wat andere sporten in "hoe heb je..." is prima
14
14%

Totaal aantal stemmen: 97
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

di 07-04-2020 21:36

Hens schreef:
di 31-03-2020 21:21
Psychorunner schreef:Bestelbus 1 (19m3) heb ik alleen in- en uitgeladen.
Da's meer een aardige bakwagen, dus die sigaar, naja voor deze keer dan! :00\:
Dank voor je milde reactie ;).

Wat ik had gedacht nooit te doen: sinds een week doe ik dagelijks mee met Nederland in beweging op tv, een kwartier per keer. Komt door iemand van de activiteitensite waar ik lid van ben en waar nu ook allerlei online events worden georganiseerd. We delen onze ervaringen en af en toe wordt er een foto of selfie geplaatst. Best leuk, en af en toe best pittig!

Sport-ze,

Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

ma 13-04-2020 16:04

Vandaag weer eens geroeid, lag al twee weken stil, 6km in een rustig tempo, minuutje of 28
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

vr 15-05-2020 19:56

Ik had hier al een paar keer gefietst, totdat ik begreep dat dat van monsieur Macron niet meer mocht. Deze week dus weer wel, en dus afgelopen dinsdag geprofiteerd van de versoepeling. Ik dacht even een stukje te gaan fietsen (wat ik niet heel vaak doe). Nu kon ik weer eens zien in wat voor een prachtige omgeving ik ben gaan wonen, echt te bizar voor woorden … En zo kon het dus ook dat ik eenmaal weer thuis, na bijna twee uur, 39 km op de teller had staan (doet-ie anders nooit). Het was heuvel op, heuvel af, fantastisch. Volgens mij heb ik nog nooit zo lang op mijn hybride gezeten. Wel onderweg een paar keer gestopt om foto's te maken. Gemiddelde snelheid: 19,8 km per uur. Hoogste snelheid: 46,5 km p/u (heb al eens 57 gehaald op een smal weggetje met grind …).

Daarnaast doe ik nu al wekenlang dagelijks een kwartier Nederland in beweging en lig ik één of twee keer per dag op mijn buikspierbank.

En inmiddels tien weken dagelijks klussen doet ook vast iets met mijn spieropbouw. Van logeerkamer en gastenkamer 2 ben ik via de badkamer nu in de eetkamer aanbeland, die tot voor kort vooral veel weg had van een opslagruimte of al jaren niet opgeruimde bijkeuken ;).

Sport-ze,

Bart
Don_K
Benefactor
Benefactor

za 16-05-2020 8:08

Voor het eerst sinds een half jaar weer eens een sprongkracht training gedaan.

Was goed te merken, ik had flink wat problemen me de gewichten tijdens de uitvalpas. (Mijn laatste krachttraining was ook al 2½ maand geleden)
De man van de Korte Adem
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

do 02-03-2023 19:31

Ik stof weer eens een oud topic af. Vandaag voor het eerst naar de Salle de sport in Luzy geweest, nou ja de eerste keer dat ik er echt iets ging doen dan ;). Zoals ik al verwachtte was er niemand. Twee grote kleedkamers voor mij alleen. Omgekleed en de zaal in gegaan. Begonnen met 6' fietsen, daarna vier apparaten gedaan, waarvan de eerste daarna nog een keer. Van een paar apparaten wist ik niet hoe ze werkten: ga ik nog vragen. Toen twee lichte gewichten gepakt en die gebruikt voor oefeningen voor mijn borst en armen. Vervolgens met de gewichten op een bankje gaan liggen en andere oefeningen gedaan. Tot slot op de loopband gestaan. Eerst even gewandeld, toen gaan hardlopen. Totaal 10'. Heb alle apparaten in mijn phone genoteerd, met het aantal kg belasting en aantal herhalingen. Handig voor de volgende keer. Denk dat ik maandag hetzelfde doe, maar dan iets meer gewicht en/of herhalingen en wat grondoefeningen. Planning is dan donderdag 's avonds gaan, zodat de trainer een schema voor me kan maken. Toen ik bijna klaar was kwam er nog iemand.

Daar gedoucht en aansluitend naar de supermarché geweest: scheelt tijd en brandstofkosten, en is beter voor het milieu.

Sport-ze,

Bart
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

ma 06-03-2023 18:51

En vanmiddag dan de 2e keer fitness. Deze keer was er één jongedame aan het sporten, later kwamen er nog een man en een vrouw. Maar nog steeds lekker rustig, nou ja afgezien van de harde muziek dan (die hij opzette ...). Ongeveer hetzelfde gedaan als donderdag, maar hier en daar iets meer belasting en/of meer herhalingen. Op de loopband iets hoger tempo gelopen. Dacht er even een duurloopje van te maken, maar het 'stampgeluid' van de loopband weerhield me daarvan. In totaal zo'n 40 minuten bezig geweest.

Sport-ze,

Bart
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

do 09-03-2023 21:20

En vandaag, eind van de middag, de 3e keer fitness. Ik was aan het infietsen toen trainer Marc/Mark er aan kwam. Aardige vent, leuk gesprek gehad: in de zomer werkt hij ook drie maanden in het zwembad, bijna om de hoek. Hij heeft me een aantal apparaten laten zien en oefeningen voorgedaan, nu begreep ik wél hoe ze werken ;). Ook liet hij me met gewichten werken (en iets zwaardere dan ik normaal gebruik ...) en heeft hij een aantal grondoefeningen voorgedaan. Ja, planken kende ik nog wel ... Voor het eerst van mijn leven op een halterbank gelegen, en zo'n halter boven mijn borst naar boven gedrukt. Nu nog zonder extra gewichten aan de zijkanten. Leuk om nu veel meer variatie in mijn training aan te kunnen brengen, in de vorm van een circuit :D . Weer afgesloten met 10 minuten op de loopband.

Het was er overigens 'gezellig druk', zeker niet te. Denk dat ik vanaf nu op maandag overdag ga (lekker rustig) en donderdag zoals nu eind van de middag. Nooit verkeerd om wat mensen te ontmoeten, ik woon alleen genoeg :).

Sport-ze,

Bart
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

di 14-03-2023 21:32

Gisteren de 4e keer in de Salle de sports. Toen ik binnenkwam was er één jongedame. Ik groette haar en ze vroeg meteen of ik Nederlander ben (niet zo gek met mijn lengte ;) ): haar vriend was ook Nederlands, uit Noord-Holland. Leuk gesprekje gehad. En natuurlijk zeg je dan 'vous' tegen elkaar, tutoyeren kan altijd later nog.

Met behulp van de instructies en de oefeningen die de trainer donderdag voordeed, heb ik een circuitje gemaakt. Eerst weer 6' infietsen. Daarna diverse apparaten en grondoefeningen gedaan. (ja, ook flink geplankt). En een paar keer met gewichten gewerkt. Weer afgesloten met 10 minuten op de loopband. Intussen waren er drie anderen binnengekomen. Totaal 50' bezig geweest, heerlijk! :D

Sport-ze,

Bart
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

vr 17-03-2023 22:44

Deze week nog niet hardgelopen, wel vandaag (i.p.v. gisteren) weer naar de salle de sports geweest. Ongeveer hetzelfde gedaan als maandag, wel hier en daar al het aantal kg bij een paar apparaten wat opgevoerd. Ik had trouwens nooit gedacht dat ik ooit planken leuk zou gaan vinden (4 x 30''). Ik was deze keer trouwens helemaal alleen in de zaal :).

Sport-ze,

Bart
Hens
Benefactor
Benefactor

za 18-03-2023 9:28

Gisteren de hele ochtend bezig geweest met tafels, stoelen, podiumdelen, stoelverhogers, etc. voor een muziektheatervoorstelling. Na Wageningen en Nijmegen, de laatste serie in Oosterbeek.
Vandaag opbouwen voor de Stevensloop en dan morgenmiddag in Oosterbeek weer de boel afbreken. Meer workout heb ik dit weekend niet nodig denk ik. :lol:
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

di 21-03-2023 18:47

Hens schreef:
za 18-03-2023 9:28
Gisteren de hele ochtend bezig geweest met tafels, stoelen, podiumdelen, stoelverhogers, etc. voor een muziektheatervoorstelling. Na Wageningen en Nijmegen, de laatste serie in Oosterbeek.
Vandaag opbouwen voor de Stevensloop en dan morgenmiddag in Oosterbeek weer de boel afbreken. Meer workout heb ik dit weekend niet nodig denk ik. :lol:
:lol:

Is het NK podiumbouwen misschien iets voor jou? ;)

Sport-ze,

Bart
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

zo 09-04-2023 10:57

De afgelopen weken niet gesport. Wel bijna iedere ochtend mijn buikspieroefeningen gedaan, elke doordeweekse dag NL in beweging, en heel regelmatig gewandeld.

Reden: minder goed geslapen, dus minder energie en een hele belangrijke: heel veel in mijn huis gedaan, o.a. de derde gastenkamer (de grootste slaapkamer) opknappen. O ja, en eind maart / begin april was ik in Nederland, om de regio Bourgogne-Franche-Comté als ambassadeur te vertegenwoordigen op de Emigratiebeurs in Houten (heel bijzonder, omdat het juist daar vijf jaar geleden voor mij begon ...). Hardloopspullen meegenomen, maar het was takkenweer ...

Maar dat allemaal terzijde ;). Vrijdagochtend in de Salle de Sports geweest. Ik ontmoette de man die mij weken geleden een soort van rondleidde. Hij gaf me nog wat tips voor bepaalde oefeningen, o.a. om mijn rug wat minder te belasten. 50 minuten bezig geweest, heerlijk! Ga 't nu zeker weer regelmatig doen, en voor vandaag staat een duurloopje op de planning.

Fijne Paasdagen!

Sport-ze,

Bart
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

za 29-04-2023 11:06

De afgelopen tijd weer wat minder gesport. Enerzijds omdat ik veel in mijn huis heb gewerkt en geklust, omdat ik dit seizoen weer meer gasten wil ontvangen. Ook is het seizoen op het domein al in volle gang, dus schoonmaken etc. En vorige week een paar dagen in Zuid-Frankrijk geweest, van hieruit nog geen 6 uur rijden. Prachtig voorjaarsweer, niet druk. Drie keer op het strand gelegen en ook gezwommen (watertemperatuur 12 graden begreep ik 8) ). Hardloopspullen wel meegenomen, maar het kwam er niet van.

Voor de administratie ;-) : op 13, 24 en 27 april naar de salle de sports geweest.

Van donderdag tot vandaag had ik gasten in mijn chambres d'hôtes die ook wilden mee-eten (tables d'hôtes). Nu weer wat meer vrije tijd, hoewel er nog veel in mijn huis moet gebeuren.

O ja, al een paar keer flink gras gemaaid, het groeit als een gek = ook alternatieve training.

Sport-ze,

Bart
Psychorunner
Lid
Lid
Contacteer:

di 13-06-2023 9:26

En ook nu de afgelopen weken niet veel sportiefs gedaan. Wel op 2 en 15 mei naar de salle de sports geweest. Flink bezig geweest in mijn huis en vooral heel vaak en veel gras gemaakt. Iedereen hier had 't er over. Eén keer per week was niet voldoende (anders kom je er daarna moeilijker doorheen en kost het sowieso veel meer tijd). En als je dus veel stukken gras hebt houd dat je behoorlijk bezig, en vermoeiend met oplopende warmte. Soms kwam ik 's morgens buiten en kon ik zien dat het s' nachts was gegroeid, nou ja bijna dan.

En toen kwam er een periode met wekenlang heel warm weer en een flinke persoonlijke tegenvaller. Het blijkt maar weer dat je niet iedereen kunt vertrouwen, al lijkt alles daarop te wijzen, maar goed.

Gisteren dan weer herbegonnen bij de salle de sports: 6 minuten fietsen, een hele reeks oefeningen (waarvan meerdere herhaald) en 7 minuten op de loopband. Totaal 40 minuten: heel tevreden! :)

PS Zal weer eens wat spam ruimen hier ...

Sport-ze,

Bart
Don_K
Benefactor
Benefactor

wo 14-06-2023 5:55

Psychorunner schreef:
di 13-06-2023 9:26
Flink bezig geweest in mijn huis en vooral heel vaak en veel gras gemaakt. Iedereen hier had 't er over. Eén keer per week was niet voldoende (anders kom je er daarna moeilijker doorheen en kost het sowieso veel meer tijd)..

Sport-ze,

Bart
Wow!
Dat grasmaaien lijkt mij een goede sprinttraining!

Maar ja, helaas ben jij geen sprinter en heb ik geen grasveld ...
De man van de Korte Adem
Plaats reactie