Poehei, Ton, jij roeit hard. Natuurlijk zijn niet alle roeimachines hetzelfde, maar onder de 2 minuten per 500 meter lukt mij toch maar zelden.
Nou roei ik ook slechts af en toe. Tegenwoordig, in de winter, ga ik 3 x per week fitnessen:
Zondagochtend 30 minuten coretraining, een uur spinnen ( in de zomer wordt dat weer buiten fietsen)
Maandagavond: 30 minuten crosstrainer, enkele buikspieroefeningen, dan een uur power.
Donderdagavond: fitness anderhalf uur van alles en nog wat. Als ik woensdag heb kunnen hardlopen, ga ik vooraf een half uur op de crosstrainer, anders ga ik een half uur buiten lopen.
Verder op zaterdag ( en dus op woensdag of donderdag) hardlopen, momenteel zit ik op 2 of 3 keer een kwartier met 2 minuten pauze.
Helaas is de knie nog steeds niet wat het zijn moet. Lopen gaat wel, maar meteen daarna krijg ik last, ook de dag erna wordt ik er regelmatig aan herinnerd. Morgen ga ik naar de huisarts om te overleggen.
Het is de zelfde knie waar ik in 2007 een kijkoperatie heb gehad. Toen was het wel anders, meer pijn en ook 's nachts. Nu alleen als ik loop en een draaiende beweging maak en als ik trapaf loop, de dag na het hardlopen dus.
Welke alternatieve training deed jij vandaag?
- DRUM
- Mister Chat'n'Run 2007
- Contacteer:
Evelyn, als ik het met de juiste techniek probeer vind ik 2min/500m ook hard. ik roei op de concept 2, een roeimachine die wereldwijd heel veel gebruikt wordtevelyne schreef:Poehei, Ton, jij roeit hard. Natuurlijk zijn niet alle roeimachines hetzelfde, maar onder de 2 minuten per 500 meter lukt mij toch maar zelden.
Ik kom in 2 minuten zelfs geen ene meter vooruit op dat apparaat
Elders op CnR is een topic over het meten van geleverd vermogen tijdens het hardlopen. Dat is alleen maar indirect te bepalen en vooralsnog vrij onbetrouwbaar.
Voor een roeimachine is de vermogensmeting gelukkig heel wat makkelijker.
Concept 2 claimt zelfs dat de metingen betrouwbaar zijn, onafhankelijk van de ouderdom van het apparaat (slijtage) en de stand van de luchtschuif (1 - 10).
Er zijn dan ook wereldwijde ranglijsten en competities voor prestaties die op Concept2 machines zijn geleverd.
Het gemeten vermogen wordt met een vaste formule omgerekend in een snelheid (en dus afstand) omdat sporters kennelijk toch de behoefte hebben aan een realistisch, beter te begrijpen, getal.
Maar, roeien op open water is toch echt wat anders!
Vanaf vorige week ben ik ook weer begonnen met trainen op de ergometer.
Het plan is 3x per week een kort stukje, 2000m. Kijken hoe lang ik het dit keer volhou!
Mark
Elders op CnR is een topic over het meten van geleverd vermogen tijdens het hardlopen. Dat is alleen maar indirect te bepalen en vooralsnog vrij onbetrouwbaar.
Voor een roeimachine is de vermogensmeting gelukkig heel wat makkelijker.
Concept 2 claimt zelfs dat de metingen betrouwbaar zijn, onafhankelijk van de ouderdom van het apparaat (slijtage) en de stand van de luchtschuif (1 - 10).
Er zijn dan ook wereldwijde ranglijsten en competities voor prestaties die op Concept2 machines zijn geleverd.
Het gemeten vermogen wordt met een vaste formule omgerekend in een snelheid (en dus afstand) omdat sporters kennelijk toch de behoefte hebben aan een realistisch, beter te begrijpen, getal.
Maar, roeien op open water is toch echt wat anders!
Vanaf vorige week ben ik ook weer begonnen met trainen op de ergometer.
Het plan is 3x per week een kort stukje, 2000m. Kijken hoe lang ik het dit keer volhou!
Mark
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
- LazyD
- Benefactor
- Contacteer:
't laatste bericht in dit topic is bijna 4 jaar oud .
tijd voor nieuw leven
ik ga, ondanks dat storm Ellen al flink van zich laat horen (niet lang geleden heette dat overigens gewoon: best harde wind hè!) zo mijn mountainbike-pakkie aantrekken. programma: een tijdritje van ca. 16km in het bos (georganiseerd door de triathlonvereniging). eens zien of mijn bovenbeen het fijn vindt om weer eens volle bak te gaan. met lopen voelt het nog niet optimaal, met fietsen heb ik hopelijk geen last (meer).
tijd voor nieuw leven
ik ga, ondanks dat storm Ellen al flink van zich laat horen (niet lang geleden heette dat overigens gewoon: best harde wind hè!) zo mijn mountainbike-pakkie aantrekken. programma: een tijdritje van ca. 16km in het bos (georganiseerd door de triathlonvereniging). eens zien of mijn bovenbeen het fijn vindt om weer eens volle bak te gaan. met lopen voelt het nog niet optimaal, met fietsen heb ik hopelijk geen last (meer).
10361820382159406440852219646
Lefty rulez!
GasGeben!
Lefty rulez!
GasGeben!
- DRUM
- Mister Chat'n'Run 2007
- Contacteer:
Oei dit is wel confronterend, het enige dat ik nog verbeterd heb is de 30 minuten zo hard mogelijk, die heb ik nog net boven de 7500m weten te brengen (ook in 2016).DRUM schreef:
De roeitrainer staat inmiddels op mijn slaapkamer, dus ik zit er regelmatig op, maar de uitdagingen op het plaatje heb ik nog niet aangevallen. Wordt ook lastig want ik ben inmiddels weer ruim 15kg lichter en dat helpt niet in deze tak van sport
- LazyD
- Benefactor
- Contacteer:
15 kilo... wow!
heb je de kebab weer afgezworen, Ton?
ontopic:
vandaag wilde ik een run-bike-run doen, maar een paar dagen terug kreeg ik opeens een verkramping in mijn kuit. kon er wel mee doorlopen, en 't is ook wel zo goed als over (denk ik), maar ik durfde het niet aan om er volle bak mee te gaan hardlopen (5+2,5km).
dus... vandaag gefietst. voor de verandering eens mee met de snelste groep van de club... pfew, dat was bijna 3 uur beulen.
toch nog een 'beetje' wedstrijdgevoel dus vandaag
ontopic:
vandaag wilde ik een run-bike-run doen, maar een paar dagen terug kreeg ik opeens een verkramping in mijn kuit. kon er wel mee doorlopen, en 't is ook wel zo goed als over (denk ik), maar ik durfde het niet aan om er volle bak mee te gaan hardlopen (5+2,5km).
dus... vandaag gefietst. voor de verandering eens mee met de snelste groep van de club... pfew, dat was bijna 3 uur beulen.
toch nog een 'beetje' wedstrijdgevoel dus vandaag
10361820382159406440852219646
Lefty rulez!
GasGeben!
Lefty rulez!
GasGeben!
- DRUM
- Mister Chat'n'Run 2007
- Contacteer:
Had weinig met kebab te maken Dries, des te meer met stoppen met roken en een langdurige periode met blessures en revalidatiesLazyD schreef:15 kilo... wow!
Als al die dingen nu over en uit zijn, kun je nu wel aan je tweede jeugd beginnen, inclusief roeitrainer!DRUM schreef: des te meer met stoppen met roken en een langdurige periode met blessures en revalidaties
- DRUM
- Mister Chat'n'Run 2007
- Contacteer:
Ik rook vanaf dag 1 dat ik alleen woon weer Drie jaar inmiddels, maar al twee jaar niet tijdens de uren op het werk, 5x9 incl. fietsenHens schreef:Als al die dingen nu over en uit zijn, kun je nu wel aan je tweede jeugd beginnen, inclusief roeitrainer!DRUM schreef: des te meer met stoppen met roken en een langdurige periode met blessures en revalidaties
IK ben gekwalificeerd en geregistreerd stoppen met roken coach. Als je hulp nodig hebt: mijn vergoeding wordt gedekt door de zorgverzekeraar.DRUM schreef:Ik rook vanaf dag 1 dat ik alleen woon weer Drie jaar inmiddels, maar al twee jaar niet tijdens de uren op het werk, 5x9 incl. fietsenHens schreef:Als al die dingen nu over en uit zijn, kun je nu wel aan je tweede jeugd beginnen, inclusief roeitrainer!DRUM schreef: des te meer met stoppen met roken en een langdurige periode met blessures en revalidaties
- DRUM
- Mister Chat'n'Run 2007
- Contacteer:
Dank voor je aanbod, maar ik ben gepokt en gemazeld in deze "business" Ik weet wat ik nodig heb om te stoppen, de juiste mindset. En die is er nu niet.Dick schreef:IK ben gekwalificeerd en geregistreerd stoppen met roken coach. Als je hulp nodig hebt: mijn vergoeding wordt gedekt door de zorgverzekeraar.
Om niet meer te roken tijdens werkuren vond ik al een goeie stap, de volgende stap komt ook nog wel een keer komend jaar
De juiste mindset noemen wij dwingende noodzaak.DRUM schreef:Dank voor je aanbod, maar ik ben gepokt en gemazeld in deze "business" Ik weet wat ik nodig heb om te stoppen, de juiste mindset. En die is er nu niet.Dick schreef:IK ben gekwalificeerd en geregistreerd stoppen met roken coach. Als je hulp nodig hebt: mijn vergoeding wordt gedekt door de zorgverzekeraar.
Om niet meer te roken tijdens werkuren vond ik al een goeie stap, de volgende stap komt ook nog wel een keer komend jaar
Je kunt toch al voorbereidingen treffen. Bijvoorbeeld door een rookdagboek bij te houden. Op welke momenten rook je en waarom.
-
- Lid
- Contacteer:
Ik heb vandaag een sigaar gerookt, voor het eerst sinds jaren. Om met een goed glas wijn, uitkijkend op een prachtig landschap, mijn permanente vestiging hier te vieren.
Ter zake : geen alternatieve training vandaag, wel de afgelopen weken ontzettend veel gesjouwd. Bestelbus 1 (19m3) heb ik alleen in- en uitgeladen. Mijn (beperkte) spierkracht en soms kwetsbare rug werden flink getest, maar door alles gefaseerd te doen (en tussendoor bijvoorbeeld te sausen) is dat uitstekend gelukt.
Sport-ze,
Bart
Ter zake : geen alternatieve training vandaag, wel de afgelopen weken ontzettend veel gesjouwd. Bestelbus 1 (19m3) heb ik alleen in- en uitgeladen. Mijn (beperkte) spierkracht en soms kwetsbare rug werden flink getest, maar door alles gefaseerd te doen (en tussendoor bijvoorbeeld te sausen) is dat uitstekend gelukt.
Sport-ze,
Bart
Er is nog nooit iemand in zijn zweet verdronken.
Da's meer een aardige bakwagen, dus die sigaar, naja voor deze keer dan!Psychorunner schreef:Bestelbus 1 (19m3) heb ik alleen in- en uitgeladen.