Om het "hoe heb je getraind?"-topic niet te veel te vervuilen, maar ook omdat ik niet altijd zin heb om te lezen over andere sporten presenteer ik...
dit topic
Hier kun je al je mededelingen m.b.t. andere sporten kwijt.
Ik ben ook wel benieuwd of je vindt dat die sport bijdraagt aan het hardlopen, of dat je het doet omdat jet het 'gewoon leuk' vindt.
ik zal aftrappen...
Welke alternatieve training deed jij vandaag?
- LazyD
- Benefactor
- Contacteer:
Ik had weer wat last van stijfheid in mijn kuit (altijd dezelfde, plus zelfde plek ) en de ervaring leert dat fietsen dan geen probleem is. Daarnaast, weinig wind, heerlijk warm... dus lekker op de racefiets op pad gegaan.
60 kilometer (avg 28,3km/u), vooral lange rechte stukken, langs de rivieren in mijn omgeving. Heerlijk, soepel trappend, al ging dat op het eind wat minder (het hielp ook niet echt dat ik toen de weinige wind die waaide, tegen kreeg )
60 kilometer (avg 28,3km/u), vooral lange rechte stukken, langs de rivieren in mijn omgeving. Heerlijk, soepel trappend, al ging dat op het eind wat minder (het hielp ook niet echt dat ik toen de weinige wind die waaide, tegen kreeg )
10361820382159406440852219646
Lefty rulez!
GasGeben!
Lefty rulez!
GasGeben!
Gisteravond ook een stukje gefietst. Een collega wees me gisteren op fietsknooppunten. De bordjes waren me al wel eens opgevallen maar dacht dat ze onderdeel waren van specifieke routes.
Geïnspireerd door deze bordjes gisteren online een mooie route uit laten stippelen. Deze vervolgens in m'n Garmin gezet en de route gevolgd (uiteindelijk dus niet op de knooppunten genavigeerd). Nu reed ik in hetzelfde gebied als anders maar op andere wegen. Het was echt genieten van de prachtige plekjes in de achterhoek. In totaal 50 kilometer gefietst, net iets boven de 30 gemiddeld (veel harder kon niet want ik wilde alleen maar door m'n neus ademen vanwege de vliegjes).
Ik moet me vandaag echt beheersen om niet voor de baantraining nog een stukje te gaan fietsen!
Geïnspireerd door deze bordjes gisteren online een mooie route uit laten stippelen. Deze vervolgens in m'n Garmin gezet en de route gevolgd (uiteindelijk dus niet op de knooppunten genavigeerd). Nu reed ik in hetzelfde gebied als anders maar op andere wegen. Het was echt genieten van de prachtige plekjes in de achterhoek. In totaal 50 kilometer gefietst, net iets boven de 30 gemiddeld (veel harder kon niet want ik wilde alleen maar door m'n neus ademen vanwege de vliegjes).
Ik moet me vandaag echt beheersen om niet voor de baantraining nog een stukje te gaan fietsen!
-
- ChatnRunCircuit
- Contacteer:
Prima idee Dries, maar nou moet er dus nog wel even een tweede sport bijzoeken Tja, wat zal het worden?
Methode Lok voor duurfietsers of MTB-ers???
Methode Lok voor duurfietsers of MTB-ers???
Laatst gewijzigd door Robisrunning op di 30-06-2009 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€
Weblog
Weblog
- jankeemink
- Lid
Goed idee Dries , maar moet echter nog wel even mijn racefiets in orde maken( na ongeveer 3 jaar rust )
- LazyD
- Benefactor
- Contacteer:
Ik weet niet of rondscheuren met je nieuwe Fiesta wordt gewaardeerd als alternatieve trainingRobisrunning schreef:Prima idee Dries, maar nou moet er dus nog wel even een tweede sport bijzoeken
@jan: blijft lekker hoor, zeker als je gevoelige kuiten hebt is reetfietsen een goed alternatief.
@coen: mond dicht inderdaad
heb wel wat minder vlees nodig voor de nasi die ik zo ga eten
10361820382159406440852219646
Lefty rulez!
GasGeben!
Lefty rulez!
GasGeben!
- frederica
- Benefactor
- Contacteer:
Op dit moment doe ik de volgende alternatieve sporten:
zondag: xco (www.xco.nl) conditioneel en kracht, met name voor de rompstabiliteit;
maandag: spinning
vrijdag: pilates, ook voor de rompstabiliteit, maar iets heel anders dan xco, aangezien dit alleen maar oefeningen zijn is er conditioneel niet heel veel te halen.
zondag: xco (www.xco.nl) conditioneel en kracht, met name voor de rompstabiliteit;
maandag: spinning
vrijdag: pilates, ook voor de rompstabiliteit, maar iets heel anders dan xco, aangezien dit alleen maar oefeningen zijn is er conditioneel niet heel veel te halen.
Gisteren ""iedereen"" op de fiets? Okey schaar me ook in dat rijtje. Gisteren voelden mijn benen niet helemaal je van het en de keus tussen een kleine 7km hardlopen of een uurtje op de reetfiets was snel gemaakt. Via Roosendaal richting de Posbank en uiteindelijk over Apeldoornseweg terug een rondje van een kleine 29km. Ik moet wel nog wel wennen en ben nog echt een beginner op een racefiets maar wel erg lekker.
Ik wacht met spanning op de eerste alternatieve Train'n'Greetz.pcmaal schreef:Gisteren ""iedereen"" op de fiets?
Dit wordt mijn favoriete topic Goed gedaan LazyBio.
Morgenavond een (alternatieve) training op de reetfiets in de planning. Rondje Ugchelen (60 km). Met 4 x12' interval.
Morgenavond een (alternatieve) training op de reetfiets in de planning. Rondje Ugchelen (60 km). Met 4 x12' interval.
Is me nu al een keer of tien opgevallen dat je dit verkeerd schrijft Dries.LazyD schreef: @jan: blijft lekker hoor, zeker als je gevoelige kuiten hebt is reetfietsen een goed alternatief.
Het is racefietsen; vanuit het Engels is dat.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
-
- ChatnRunCircuit
- Contacteer:
De bron van deze verhaspeling is Vellupse Koos (Kobus)boco schreef:Is me nu al een keer of tien opgevallen dat je dit verkeerd schrijft Dries.LazyD schreef: @jan: blijft lekker hoor, zeker als je gevoelige kuiten hebt is reetfietsen een goed alternatief.
Het is racefietsen; vanuit het Engels is dat.
The trail is the thing, not the end of the trail.
Weblog
Weblog
- Andreadlock
- Benefactor
- Contacteer:
het is wielrennen, dus toch nog een soort van hardlopen.boco schreef:Het is racefietsen
Andre
DA6XE3H - de chip heb ik, nu nog champion.
DA6XE3H - de chip heb ik, nu nog champion.