Welke alternatieve training deed jij vandaag?

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.

animo voor dit topic, of houden zoals het was?

ja, goed idee
83
86%
nee, af en toe wat andere sporten in "hoe heb je..." is prima
14
14%

Totaal aantal stemmen: 97
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

do 18-06-2015 15:56

Wij gaan slechts een week.
2 nachten in inverness, 2 nachten in oban en 3 nachten in edinburgh,waar onze dochter woont.
Vorig jaar deden we in een week isle of skye, ullapool, fort william en edinburgh.
Dus veel wandeltijd is er niet, maar ik zal proberen hier en daat een korte wandeling in te passen.
max09
Lid
Lid
Contacteer:

do 18-06-2015 16:17

evelyne schreef:Wij gaan slechts een week.
2 nachten in inverness, 2 nachten in oban en 3 nachten in edinburgh,waar onze dochter woont.
Vorig jaar deden we in een week isle of skye, ullapool, fort william en edinburgh.
Dus veel wandeltijd is er niet, maar ik zal proberen hier en daat een korte wandeling in te passen.
Bij Oban en Edinburgh kan je routes vinden op mijn site als je zou willen. Vanaf Oban is natuurlijk het eilandje leuk! http://www.runpower.nl/archives/00000965.html Dat is ook leuk voor wandelaars die maar een klein stukje willen, die kunnen het kasteel bekijken, dan kan jij buiten om. Zo deed ik het ook met mijn vriend in december!
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

di 23-06-2015 11:48

Zucht, gisteravond bootcamp. Ik had niet meer meegedaan sinds kerst vorig jaar, en twee weken geleden voor het eerst weer.
Wat een afgang, ik kon niets meer zo goed als eerst, en was bovendien ook nog eens de langzaamste van allen ( maar er werd ook flink valsgespeeld volgens mij :wink: )
Het regende behoorlijk ook nog , en iedereen was drijfnat na afloop. Mijn voeten sopten in mijn schoenen.
Dus bootcamp staat weer met dikke letters in mijn agenda, er moet wat ingehaald worden !
Gelukkig had ik droge kleren bij me zodat ik na de bootcamp nog een sessie spinning kon doen, wel redelijk rustig aan gedaan hier.
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

di 23-06-2015 19:55

evelyne schreef:Zucht, gisteravond bootcamp..............
Wat een afgang, ik kon niets meer zo goed als eerst, en was bovendien ook nog eens de langzaamste van allen ..............
Dus bootcamp staat weer met dikke letters in mijn agenda, er moet wat ingehaald worden !
.............na de bootcamp nog een sessie spinning .
Waar komt dat fanatisme toch vandaan? Ruim 11 jaar geleden heb ik je voor het eerst ontmoet en nog steeds verbaas ik me af en toe ;-)

Ik kom drie keer per week in een fitnesscenter waar zowel bootcamp als spinning gegeven wordt, maar ik zie nooit mensen beiden op één dag doen (en die zijn dan 20-30 jaar jonger dan jij)
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

di 23-06-2015 22:28

Klopt, er was er slechts een man op de bootcamp die daarna nog ging spinnen. Maar het is nu eenmaal zo dat ik 2 uur ga sporten op een fitness-avond en dat zal ik altijd volmaken, al is het soms wat rustiger.
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

wo 24-06-2015 11:06

Gisteren ging ik een stukje fietsen en had me wat vergist in wind en richting... gevolg 40 minuten en 17 km verder dan gepland :D

totaal 46 km in 1 uur en 40 minuten
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

di 18-08-2015 20:55

40 minuten op de hometrainer met daarin 20 minuten stevig en 8 minuten met blokjes. Daarna core oefeningen.
De 2e helft van het jaar gaat helaas wat anders lopen dan ik had gehoopt. Ik heb nu een week niet hardgelopen vanwege pijn aan m'n voet. Tot nu toe trainde ik op de mtb of op de gewone fiets en deed natuurlijk core oefeningen. Maar op de fietsen is het toch lastig en niet echt veilig om af en toe wat stevig te trainen vind ik. Bovendien wordt het al weer best vroeg donker, waardoor het allemaal wat gevlieg en gestress wordt vind ik. Met die hometrainer is dat wel opgelost, al moet ik erg wennen aan het niet buiten sporten en het zien vallen van zweetdruppels. 't Is niet echt fris... :wink:
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

wo 26-08-2015 20:59

Ik ben nog altijd aan het hometraineren ipv hardlopen Vandaag 70 minuutjes duurtraining. De bedoeling was om langer te gaan, maar het zitvlees raakt beurs en de benen waren moe van de intensievere training gisteren.
De voet wordt sinds afgelopen zaterdag duidelijk beter. Ik hoop binnenkort weer zo te kunnen wandelen dat ik er geen rekening mee hoef te houden. Dan volgt een tricky periode: de voet heel houden. Eindhoven had ik al opgegeven en de Valkenloop ook, maar voor die laatste ben ik nu toch licht optimistisch. Moet eigenlijk niet, heel blijven, niet weken terugvallen. Het mountainbiken is echt leuk (met goed weer ;)).
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

do 27-08-2015 7:47

JurP schreef: De voet wordt sinds afgelopen zaterdag duidelijk beter. Ik hoop binnenkort weer zo te kunnen wandelen dat ik er geen rekening mee hoef te houden. Dan volgt een tricky periode: de voet heel houden..
Heb ik iets gemist? Wat heb je aan je voet?
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

do 27-08-2015 14:41

Gisteren voor het eerst crossfit training gedaan. Lang geleden dat ik krachttraining gedaan heb. Het gevolg is natuurlijk te raden, ik heb enorm spierpijn. Er is dus nog ruimte voor verbetering ;-)
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
JurP
Lid
Lid
Contacteer:

do 27-08-2015 16:43

@evelyne 3 weekjes lang een basis gelegd voor de halve in Ehv tijdens de vakantie. Lekker gelopen, nieuwe routes gedaan, lekker ontspannen bezig geweest, maar misschien was het toch teveel. Ik denk dat een hele suffe uitvoering van een oefening voor de achilles uiteindelijk het laatste zetje naar het ontstaan van een stressfractuur heeft gegeven. Eerst hoopte ik dat het lokale spierpijn was, maar het ging niet weg na 3 dagen. Het was me toen nog niet duidelijk of het bot of pees was, maar het is bot. Pech, kan gebeuren. Ik heb maar 1x 15km in het bos gelopen sinds het 1e signaal, maar toen was het wel mis. Ik hoop dat het allemaal mee valt, dat het een kwestie van weken ipv maanden wordt.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

di 01-09-2015 10:27

Weer eens wat anders gedaan gisteravond: Club Power.
Het is krachttraining in groepsverband.
We stonden in een zaaltje met spiegels ervoor, ieder een halter met gewichtjes eraan. Niet te gek zwaar, maar door het aantal herhalingen wordt het dat vanzelf. Ook lossen gewichten, een matje en een opstapding.
Op het ritme van de muziek werden alle spiergroepen aangepakt, elke groep net zo lang als het muzieknummer was.
Het was ontzettend leuk om te doen, en het wordt nog veel leuker als we straks het ritme en de opdrachten beter kennen en uit kunnen voeren. Ook vond ik het , zelfs voor de eerste keer, al best pittig.

Vooraf had ik een uurtje cardio gedaan; crosstrainer, roeier, fiets en 6 minuutjes op de loopband. Dat waren de eerste minuten sinds 3 weken, behalve de renrondjes bij de bootcamp. Het ging niet verkeerd, had geen last van de heup.

Voorlopig ga ik het volgende doen wekelijks:
Zondag lange fietstocht 70-80 km.
Maandag fitness , eerst cardio, dan Club Power.
Woensdag heel af en toe proberen te hardlopen, heel rustig en kort.
Donderdag bootcamp, vooraf wat buikspieroefeningen, misschien wat meer.
Zaterdag ook proberen te hardlopen, heel rustig en kort.
Verder 4 keer per week 's morgens thuis een kwartier wat bootcampoefeningen en buikspieren.
frederica
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 01-09-2015 17:37

Lekker bezig Evelyne. Mooi zo'n weekschema vol afwisseling. Hou ik ook van 8)
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

di 01-09-2015 23:13

JurP schreef:Ik ben nog altijd aan het hometraineren ipv hardlopen Vandaag 70 minuutjes duurtraining. De bedoeling was om langer te gaan, maar het zitvlees raakt beurs en de benen waren moe van de intensievere training gisteren.
De voet wordt sinds afgelopen zaterdag duidelijk beter. Ik hoop binnenkort weer zo te kunnen wandelen dat ik er geen rekening mee hoef te houden. Dan volgt een tricky periode: de voet heel houden. Eindhoven had ik al opgegeven en de Valkenloop ook, maar voor die laatste ben ik nu toch licht optimistisch. Moet eigenlijk niet, heel blijven, niet weken terugvallen. Het mountainbiken is echt leuk (met goed weer ;)).
Kijk uit Jur met je voeten, je weet hoe lang ik al aan het klooien ben ;-)
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

za 05-09-2015 11:33

Lopen is een vrij eenzijdige sport, zelfs als je zoals ik trailrunning als je grote hobby ziet. Wat klachten de laatste tijd versterkten me in dat idee. Tijd om het eens anders aan te pakken. Ik heb nu twee keer een crossfit (functional fitness of hoe je het ook maar noemt) training gedaan. Wat een spierpijn door allerlei bewegingen die je normaal niet doet... Deze winter maar blijven doen en dan kijken of het daadwerkelijk brengt wat ik er van verwacht. Het is in ieder geval leuk om te doen.
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
Plaats reactie