Hardloopverslaving

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

di 11-01-2011 14:30

boco schreef:Een mooi voorbeeld van de manier waarop mensen in je omgeving - of zoals hier op je werk- kunnen reageren als je ze over je hardloophobby vertelt.
Haha heerlijk "because it is so much fun. Your legs cramp up very badly, and you cannot walk in a straight line for days, you should try it" :D

Tja, verslaving, wat is verslaving he?
Ik richt me vooral op wedstrijden en ben dan ook misschien meer iemand die op de zgn 'runners high' kickt. Natuurlijk geniet ik zeker van trainingen, maar mijn beleving en gedachten gaan toch meestal naar het weekend. Na een wedstrijd voel ik me echt super :D Daaruit haal ik ook de (mentale) kracht en discipline om te trainen en verbeteren.
Verslagen en uitslagen op http://www.franksoeters.nl
Ladyrun
Lid
Lid
Contacteer:

wo 12-01-2011 10:41

loopgek schreef:Ik weet niet of ik verslaafd ben, denk het niet want de ontwenningsverschijnselen bij een blessure vallen mee. Ik ben wel een liefhebber, een loopgek. Ik loop, ik praat graag over lopen, ik lees graag over lopen, en laat anderen graag lopen. Ruim 25 jaar alweer.
:) dit is de omschrijving waar ik zelf niet op kwam, dus beter goed gejat dan slecht verzonnen of zoiets. Er gaat geen dag voorbij of ik ben op wat voor manier dan ook met lopen bezig.
Run like hell, feel like heaven

www.ladyrun.nl
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

wo 12-01-2011 17:58

Mooi filmpje idd ja en het klopt precies hoe men reageert op het werk als je het over hardlopen hebt...

De 60 van Texel zeggen ze huhhh kan een mens dat :D
abik
Lid
Lid

do 13-01-2011 18:44

Tja, ik vertel niet aan iedereen dat ik (beide filmpjes gecombineerd) het leuk vind om op blote voeten door de driftsneeuw te rennen, maar goed, het kost me wel enige moeite om niet te lopen als het donderdagavond is, maar de benen voelen al een week niet erg goed en de paaltjes langs de dijk waren zaterdag al erg langzaam, dus vanavond lekker op de bank, dan kunnen die paaltjes ook even bijkomen.
Go lightly. Eat heavy.
abik
Lid
Lid

do 13-01-2011 20:31

25 kilometer lopen en dan aan je gezondheid twijfelen omdat het niet helemaal soepel ging, leg dat maar uit op je werk :wink:
Go lightly. Eat heavy.
Hens
Benefactor
Benefactor

vr 14-01-2011 0:29

Pietje schreef:De 60 van Texel zeggen ze huhhh kan een mens dat :D
Tijdje geleden met iemand over uitlopen de dag na een wedstrijd. Ik loop dan soms wel 3-4 km, alles bij elkaar. Verbazing: dat kan nooit!!! Ik kan niet eens gewoon 3 km hardlopen en jij doet het om te herstellen!! :lol:
MarcRunning
Lid
Lid

vr 14-01-2011 9:00

Pietje schreef:De 60 van Texel zeggen ze huhhh kan een mens dat :D
En dan moet je even terloops vertellen dat er enkelen bij zijn die dat 'rondje' dus 2 maal lopen 8)
abik schreef:25 kilometer lopen en dan aan je gezondheid twijfelen omdat het niet helemaal soepel ging, leg dat maar uit op je werk :wink:
Haha, inderdaad :D
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

vr 14-01-2011 9:18

Ik denk over mijn hardlopen niet als een verslaving, maar meer als een hobby. Zolang als ik me herinner ben ik al graag buiten actief. Hardlopen is een goede manier om die drang in te vullen naast een kantoorbaan. Eind 1981 ben ik begonnen, en na nog 2 weken in 1993 en 1 week in 1994 zonder hardlopen (die laatste na onstoken peesplaten onder mijn voet na mijn debuut op de halve marathon als 1500m loper) heb ik geen weken zonder hardlopen meer gekend. Met gemiddeld zo'n 90km en ruim 6 trainingen per week houd ik me sindsdien fit. Al doende is dit meer een levenshouding dan een verslaving geworden, maar dan een die er voor zorgt dat ik altijd veel energie heb en dat het eten me altijd prima smaakt. Vooralsnog alhier geen schuldgevoelens, wel weer zin in de bosloop straks :).
DavidTC
Lid
Lid

di 31-07-2012 7:38

ptaurus schreef:Dat van de endorfine en runnershigh schaar ik een beetje onder de broodje aap verhalen. Ik heb daar in elk geval niets mee.

Paul
ik was iets anders aan het zoeken en toen kwam ik op p331-332 van onderstaande link een onderzoekje over endorfines en rennen tegen. heb het oorspronkelijke paper niet gelezen, maar ik dacht ik deel het even met jullie

http://www.stata-journal.com/sjpdf.html ... num=gr0005

doorrennen dus!
Plaats reactie