(Enquete) Hardloopreizen

Alles over trainingen, methodes, tabellen, trainingsafspraken ed.
LotteJ
Lid
Lid
Contacteer:

ma 24-01-2011 16:32

Hallo Chat 'n' Runners,

Voor mijn afstudeerstage bij SNP Natuurreizen doe ik een haalbaarheidsonderzoek naar hardloopreizen. Om de vraag naar hardloopreizen in kaart te brengen, heb ik een enquete opgesteld. Het invullen van de enquete kost je ongeveer 10 minuten en je zou mij er ontzettend mee helpen! Ik hoop dan ook dat zowel de ervaren als onervaren hardlopers onder jullie, de enquete even zouden willen invullen.

De enquete is te vinden op http://www.surveymonkey.com/s/enquetehardloopreizen

Ideeën en suggesties op het gebied van hardloopreizen kunnen ook hieronder achtergelaten worden, zodat ik een idee krijg over wat er leeft onder hardlopers.

Bedankt!

Groeten,

Lotte Jacobs
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

ma 24-01-2011 16:53

Ik beantwoord zelden aan dit soort oproepen, maar deze enquete vond ik toch wel leuk :P . Het invullen kostte me bij lange na geen 10 minuten. Eerder een minuutje of 5 :wink:
Hardloopreizen worden al wel aangeboden, maar vaak ligt de focus, zoals in de gehele hardloopwereld, erg op marathon. Wat mij betreft: leuk als er ook eens wat reizen georganiseerd worden naar wedstrijden waarbij de hoofdafstand bijv. 5 of 10 km is. En de wat kleinere loopjes, die je zelf ook niet zo snel in een kalender terug kunt vinden.
Belangstelling voor reizen naar België of Duitsland heb ik niet. Dat regel ik zelf wel :)

NB ben je de Lotte Jacobs die gisteren de korte cross van de Abdijcross gewonnen heeft?
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

ma 24-01-2011 17:40

Manon schreef:Ik beantwoord zelden aan dit soort oproepen, maar deze enquete vond ik toch wel leuk :P . Het invullen kostte me bij lange na geen 10 minuten. Eerder een minuutje of 5 :wink:
Hardloopreizen worden al wel aangeboden, maar vaak ligt de focus, zoals in de gehele hardloopwereld, erg op marathon. Wat mij betreft: leuk als er ook eens wat reizen georganiseerd worden naar wedstrijden waarbij de hoofdafstand bijv. 5 of 10 km is. En de wat kleinere loopjes, die je zelf ook niet zo snel in een kalender terug kunt vinden.
Belangstelling voor reizen naar België of Duitsland heb ik niet. Dat regel ik zelf wel :)

NB ben je de Lotte Jacobs die gisteren de korte cross van de Abdijcross gewonnen heeft?
Ik heb hem ook ingevuld. Een wedstrijd is leuk, maar ik zou ere altijd een stage aan willen koppelen, liefst op hoogte. Maar SNP staat niet bekend om haar voordelige tarieven. Wel mooie reizen, nietwaar Jan?
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

ma 24-01-2011 18:15

De vraag "Loopt u wel eens hard" is natuurlijk vrij relatief, wat is hard he? ;) Ik doe wel aan hardlopen :D
Verslagen en uitslagen op http://www.franksoeters.nl
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 24-01-2011 18:17

Ik was al binnen 1 minuut klaar !
LotteJ
Lid
Lid
Contacteer:

ma 24-01-2011 22:13

Bedankt voor jullie reacties.

@Manon: Ik ben inderdaad dezelfde Lotte Jacobs. Het was een mooie wedstrijd in Kerkrade: mooi deelnemersveld en een echt crossparcours met een steile heuvel en veel modder.

Als je zelf een hardloopvakantie regelt naar België of Duitsland. Hoe doe je dit dan? Hoe zoek je uit wat de mooiste plaatsen zijn om te lopen?
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 24-01-2011 22:30

Als ik een reis zou willen maken naar de een of andere stad voor een marathon of een andere hardloopwedstrijd, is het in principe natuurlijk een eitje om dit zelf te regelen. Gewoon inschrijven via internet, een vlucht boeken via internet, en een hotel idem dito.
De reden waarom ik dan eventueel toch zou kiezen voor een georganiseerde hardloopreis zou enkel en allen zijn om op die manier in contact te komen met andere hardlopers die op dat moment hetzelfde doel hebben. Dat lijkt mij wel heel gaaf.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 24-01-2011 22:41

België en Duitsland heb ik tot nu toe alleen bezocht voor indoorwedstrijden. De hallen in Dortmund en Gent zijn goed te bereiken per auto, en als je een beetje gunstig woont is Dortmund ook goed te doen met de trein.
De man van de Korte Adem
Manon
Miss Chat'n'Run 2007
Miss Chat'n'Run 2007
Contacteer:

ma 24-01-2011 22:45

LotteJ schreef:Als je zelf een hardloopvakantie regelt naar België of Duitsland. Hoe doe je dit dan? Hoe zoek je uit wat de mooiste plaatsen zijn om te lopen?
Het gaat dan om een bepaald weekend. Via de wedstrijdkalender kijken wat er aan wedstrijden in dat weekend is en dan de leukste uitzoeken. Via google maps zie je gauw genoeg of de omgeving mooi is. Hotelletje googlen en klaar ben je. Heerlijk weekendje weg 8)
Cikobesje
Why just run, orienteering is more fun!
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

ma 24-01-2011 22:50

Manon schreef:
LotteJ schreef:Als je zelf een hardloopvakantie regelt naar België of Duitsland. Hoe doe je dit dan? Hoe zoek je uit wat de mooiste plaatsen zijn om te lopen?
Het gaat dan om een bepaald weekend. Via de wedstrijdkalender kijken wat er aan wedstrijden in dat weekend is en dan de leukste uitzoeken. Via google maps zie je gauw genoeg of de omgeving mooi is. Hotelletje googlen en klaar ben je. Heerlijk weekendje weg 8)
Ik heb het ook wel andersom gedaan. Lekker weekendje weg en dan een wedstrijd zoeken in de omgeving.
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

ma 24-01-2011 22:59

Ik neem gewoon de loopschoenen mee op vakantie (waar je vaak sowieso al naartoe gaat vanwege de omgeving o.i.d.) en dan zie ik daar wel. Zo ga ik deze zomer met vrienden rond touren, geen idee waar we uitkomen, maar de schoenen gaan mee. Mochten we wel in de richting van een specifieke plek gaan waar ik wil lopen dan stel ik dat gewoon voor.

Wedstrijden wat verder weg heb ik nog geen ervaring mee, maar dan deel ik de mening van evelyne.
Verslagen en uitslagen op http://www.franksoeters.nl
wallisman
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 25-01-2011 6:33

Lotte,

in de jaren '80 waren er diverse hardloopinitiatieven in het buitenland die interessant genoeg waren om een georganiseerde reis omheen te organiseren; zo had je een Tour de France voor hardlopers. In 8 achtereenvolgende dagen werden in een regio 8 hardloopwedstrijden georganiseerd (van A naar B naar C principe). De wedstrijden waren (meen ik) tussen de 6km en 15km lang, over diverse soorten ondergrond, etc. Als je een dergelijk evenement kunt vinden is dat iets nieuws in het rijkgeschakeerde pallet van stadsmarathons.

Succes!
Jan
Mensen lopen in de eerste 30 jaar van hun leven hun neus achterna, en daarna hun oren (AM)
LotteJ
Lid
Lid
Contacteer:

di 25-01-2011 9:26

@ Jan, Goed idee! SNP Natuurreizen biedt fiets- en wandelreizen aan op deze manier. Iedere dag verplaats je je per fiets of te voet naar een volgend hotel en de bagage wordt dan voor je vervoerd. Uiteraard is dit ook mogelijk met hardloopreizen. Onderweg is er dan alle tijd om van de natuur te genieten.

Ik merk dat de andere reacties vooral over reizen naar wedstrijden gaan. Dit kan natuurlijk ook! Dat is inderdaad makkelijker zelf te regelen. Mooie trainingsplekken vinden in de natuur is al wat moeilijker in je eentje als je nog nooit in een bepaald gebied bent geweest.
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

di 25-01-2011 10:34

In dat kader is de Marathon des Cedres een bijzondere reis. Het gaat door een prachtig natuurgebied (Midden-Atlas) en is een vierdaagse door de bergen van de Midden-Atlas op 1500 tot 2000 m hoogte.

Bij deze wedstrijd loop je van a naar b en van b naar c.

Het aardige is dat je meteen in hét trainingscentrum van Marokko bent. In Ifrane is het nationaal sportcentrum voor atletiek. Past volgens mij prima in de filosofie van SNP. Je kunt er ook prachtig wandelen en fietsen.

www.marathondescedres.com
de informatie is nog van 2010.
LotteJ
Lid
Lid
Contacteer:

di 25-01-2011 12:07

Marathon des Cedres lijkt me inderdaad een mooie tocht. Voor de gemiddelde recreant is 4 dagen achter elkaar een flinke afstand lopen op hoogte wel erg zwaar. Er zit ook een etappe bij van 38km zag ik.

Met een kortere wedstrijd of alleen trainen in Ifrane is een reis geschikter voor het grote publiek, denk ik.
Plaats reactie