Zondag 16 oktober: Amsterdam Marathon

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 10:26

evelyne schreef:
tOOter schreef: de FINISH!! :D Ik was er en mijn tijd is: 1:56:16!! Ik ben er zo blij mee! :D

ik zal vanavond geen rondje meer hardlopen. :wink: Ik denk dat ik morgen even een stukje moet wandelen om alle afvalstoffen te helpen doorstromen, maar tot nu toe valt het me echt mee.
Wat goed !
Morgen fietsen is misschien nog beter dan wandelen. Lage weerstand, hoge frequentie omwentelingen.
Dank je!
Mijn lijf wil toch liever wat wandelen. :wink: Ik heb geen last van mijn bovenbenen, alleen wat spierpijn in mijn kuiten en die gebruik ik bij wandelen meer dan met licht fietsen. Vandaar ..
Het valt me trouwens heel erg mee met de spierpijn. Na de kramp in mijn kuit (kuit was even één grote harde klomp) had ik veel erger verwacht.

Dit stemt me vrolijk voor verdere plannen. Ik ga maar weer eens op zoek naar een nieuw schema! :)
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 10:55

evelyne schreef:
Rasheed schreef:
evelyne schreef:Jammer, Rasheed. Wat was je tijd btw?
1:43:43
Me dunkt, is toch een goede tijd. Daar mag je blij mee zijn. Even positief denken, Rene.
Ik heb mijn plicht gedaan en nu wil ik het er niet meer over hebben.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
max09
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 11:31

Ladyrun schreef:
Sterrekind schreef:@Evelyne: Je hebt gelijk. Stronteigenwijs die Marlies. Ik besloot te wachten tot de dag daar was... en toen kon ik me natuurlijk weer niet inhouden...
:? haha, het is idd geen verrassing. Fijn dat het goed gegaan is, geen nadelige gevolgen vandaag? hoofdpijn of zo?

Gefeliciteerd met je tijd, goed gelopen!
Nee hoor, als ze echt een hersenschudding had/heeft, dan komt het effect pas veel later.

@ rasheed: jammer, maar ik snap niet dat je schrijft dat je je plicht gedaan hebt. Wie vroeg je dan om te gaan lopen?

@ bertus: prima gedaan, goed naar het lijf geluisterd en een volgende keer ga je voor de super tijd. Ben benieuwd of je nog iets hoort van die colega. Zou wel zo aardig zijn toch?

@ marcel: wow prima gedaan!! knap hoor

@ tooter: super wat een tijd zeg voor een eerste HM. Je hebt duidelijk talent!!

@ maarten: kan het geen meetfout/storing zijn geweest? als je écht een hele hoge hartslag leest, misschien snel even voelen en tellen of het zo is. Ik ben het eens met Evelyne, wat is het nut van de meter als je toch denkt 'zal wel niet zo zijn, voel me prima'. Kan me dat wel voorstelen, maar aan de start van een lange loop misschien niet handig. Zeker weten dat het een meetfout is kan dan ook een geruststelling zijn.

Ik ben mensen nu vergeten te feliciteren, ik lees mooie tijden en ik vind het allemaal ontzettend knap. Op naar de volgende run!

Deed er iemand anders nog de 8 km?
Barthuz
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 11:40

Probleem met het startvak opgelost met charme-offensief.
Bij de ingang van het startvak werd ik tegengehouden. Aan die mevrouw vriendelijk lachend de situatie uitgelegd en toen mocht ik gewoon startvak c in: 'Veel te mooi weer om me daar druk over te maken, veel plezier'.

Zelfde tactiek werkte ook bij iemand die me even later nog uit het startvak wilde sturen.

Viel me wel op dat ik toch nog heel veel tragere lopers inhaalde. Die kunnen dan toch bijna niet in het juiste vak zijn gestart.
Never die easy - Walter Payton
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 11:51

Barthuz schreef:Probleem met het startvak opgelost met charme-offensief.
Bij de ingang van het startvak werd ik tegengehouden. Aan die mevrouw vriendelijk lachend de situatie uitgelegd en toen mocht ik gewoon startvak c in: 'Veel te mooi weer om me daar druk over te maken, veel plezier'.

Zelfde tactiek werkte ook bij iemand die me even later nog uit het startvak wilde sturen.

Viel me wel op dat ik toch nog heel veel tragere lopers inhaalde. Die kunnen dan toch bijna niet in het juiste vak zijn gestart.
Ik vertrok vanuit het 'slakkenvak' (laatste, met roze streep op startnummer) en ik heb onderweg mensen met allerlei kleuren op hun startnummer ingehaald. Het kan zijn dat mensen zichzelf bij inschrijving hebben overschat, maar het kan ook dat mensen 'hun dag' niet hadden. Het deed mij wel goed dat ik zoveel 'van die snelle' inhaalde. :wink:
Barthuz
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 11:56

tOOter schreef:
Barthuz schreef:Probleem met het startvak opgelost met charme-offensief.

Ik vertrok vanuit het 'slakkenvak' (laatste, met roze streep op startnummer) en ik heb onderweg mensen met allerlei kleuren op hun startnummer ingehaald. Het kan zijn dat mensen zichzelf bij inschrijving hebben overschat, maar het kan ook dat mensen 'hun dag' niet hadden. Het deed mij wel goed dat ik zoveel 'van die snelle' inhaalde. :wink:
Natuurlijk..overschatting kan altijd. Je gaat op zo'n dag toch altijd voor een prestatie.
Never die easy - Walter Payton
Hans43
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 12:57

Ook ik heb gisteren in Amsterdam de marathon gelopen. Mijn doel was zoals ik in het begin in dit topic had aangegeven om <3.20 te lopen. Dat is ruimschoots gelukt. Netto 3.15.00. Ik heb me wel eens beter gevoeld tijdens de marathon, twee weken geleden werd ik heel erg verkouden en was het nog maar de vraag of ik überhaubt zou kunnen starten. Ik had me voorgenomen dat wanneer ik koorts zou hebben in de week ervoor dat ik niet zou gaan maar zover kwam het gelukkig niet.

De toegang tot het olympisch stadion was aller belabberd: je moest je met zijn allen door twee veel te kleine deuren van de atletiek vereniging naar binnen wurmen, door een gang en dan kwam je het stadion binnen. Ik kwam een paar minuten voor de start binnen en wist dribbelend het startvak te bereiken. Na een halve minuut volgde het startschot, ik was nog net op tijd dus. De eerste helft van de marathon ging ver boven verwachting 1:36:23 hoezo verkouden en je niet top fit voelen? Na het prachtige stuk langs de Amstel volgt een wat minder stuk met slechtere ondergrond, hier begin ik pijn aan mijn voeten te krijgen en krijg ik wat lichte kramp in kuiten en bovenbenen. Mijn hamstring houd zich uitstekend en juist daar ben ik een hele poos aan geblesseerd geweest. Na dit stuk kom je weer op betere ondergrond en verdwijnen de kramp verschijnselen weer. Heerlijk in mezelf gekeerd loop ik de kilometers weg en zie plots het bord 29km staan ha lekker! Bij 30km heb ik met mijn vrouw afgesproken dat ik mijn bidongordel afgeef (smijt) ik zie haar nog net op tijd staan. Het gaat eigenlijk best heel goed. Na 33 wordt het vechten tegen de kuit en bovenbeenkramp en moet ik af en toe het tempo at laten zakken. Na 36km moet je onder de weg door, de benen voelen al zo beurs dat ik op voorhand besluit na de afdaling langzaam en met erg korte pas naar boven te lopen. Dat werkt er staan een aantal lopers ''geparkeerd'' en te rekken maar ik hoef niet te stoppen. Dat is nu ook de missie niet stoppen anders lopen de benen vol en is het gebeurd. Kilometer 37 gaat in 4.54 maar ik weet me ondanks de sluimerende kramp me nog wat te herpakken 4.39, 4.38, 4.43, 4.52, 4.51. De laatste kilometer komt de pacer 3.15 me voorbij, ik probeer onmiddelijk aan te pikken dat lukt niet ik moet hem laten gaan. Nog een poging maar dan wat gelijkmatiger lukt wel. In het olympisch stadion loop ik hem in de laatste bocht voorbij en en finish. Ik ben uitermate blij met het resultaat, dit was mijn eerste wedstrijd dit jaar en om die dan zo te kunnen lopen..
Heb nog staan kijken of ik jleeuwer kon zien finishen binnen de 3.20 maar ik las hier boven al hoe het hem vergaan is, jammer maar toch lekker dat je hebt kunnen uitgelopen in een toch niet onverdienstelijke tijd.
@ alle andere deelnemers: gefeliciteerd met de behaalde resultaten.
zwem/fiets/loop
gadget
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 17-10-2011 13:59

max09 schreef: @ maarten: kan het geen meetfout/storing zijn geweest? als je écht een hele hoge hartslag leest, misschien snel even voelen en tellen of het zo is. Ik ben het eens met Evelyne, wat is het nut van de meter als je toch denkt 'zal wel niet zo zijn, voel me prima'. Kan me dat wel voorstelen, maar aan de start van een lange loop misschien niet handig. Zeker weten dat het een meetfout is kan dan ook een geruststelling zijn.
Ik denk niet dat het een meetfout was. Het was gewoon erg warm toen en dat samen met de spanning van mn eerste wedstrijd zorgde voor een hele hoge hartslag. Op zich was dat geen punt omdat de intensiteit van mn inspanning niet te hoog was..
One, two, Tri
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 14:19

ptaurus schreef:je moet als hardloper bepaalde dingen gedaan hebben
8O
Waarom moet je als hardloper bepaalde dingen gedaan hebben? Sommige vinden dat je als hardloper een marathon gelopen moet hebben, sommigen vinden dat je... Voor mij is lopen ontspanning en daarbij moet ik heel weinig en wil ik een hoop.

So far :ot:

Iedereen gefeliciteerd met jullie resultaten!
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 14:49

@tOOter: gefeliciteerd met je eerste halve, en wat een mooie tijd!
@stefan69: Wow, Strak gelopen zeg!
@Hans43: Doel gehaald moet een erg lekker gevoel geven.
Laatst gewijzigd door Chiel op ma 17-10-2011 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 14:54

pcmaal schreef:
ptaurus schreef:je moet als hardloper bepaalde dingen gedaan hebben
8O
Waarom moet je als hardloper bepaalde dingen gedaan hebben? Sommige vinden dat je als hardloper een marathon gelopen moet hebben, sommigen vinden dat je... Voor mij is lopen ontspanning en daarbij moet ik heel weinig en wil ik een hoop.

So far :ot:

Iedereen gefeliciteerd met jullie resultaten!
Ik vind voor mij persoonlijk dat ik bepaalde dingen gedaan moet hebben als hardloper zijnde. Zo vind ik dat ik als marathonloper R'dam gelopen moet hebben. Dat heb ik gedaan en ik vond er geen zak aan. Hetzelfde geld voor A'dam en Eindhoven. Zo zijn er nog een paar dingen die ik vind dat ik gedaan moet hebben. Het is mijn beleving van het hardlopen.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
erki
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 16:29

De termen moeten en plicht komen in mijn loopvocabulaire ook niet voor, zeker niet in relatie tot een marathon :lol:
Maar moet zeggen dat ik gisteren wel geinspireerd werd door en het mooie weer en de beleving van veel lopers. Hoeveel mensen ik wel niet juichend de laatste 100 meter heb zien afleggen, dan krijg je toch spontaan zin om ook weer eens zo'n marathon te gaan lopen. Wat niet wil zeggen dat ik voor een mindere afstand niet zou kunnen juichen hoor, maar het volbrengen van de klassieke afstand in een acceptabele tijd heeft wel een bepaalde aantrekkingskracht. Maar ik weet ook weer hoeveel en lang je ervoor moet trainen en dat is bijna niet in mijn dagelijks schema in te passen. Train nu vier keer per week, zou er nog best vijf van kunnen maken maar moet dan denk ik de intensieve trainingen veel rustiger doen om niet de andere trainingen als herstelloopjes te zien zoals nu. Eigenlijk veel saaier dus, hmm, nog maar eens over nadenken, maar het was een prachtige dag om te zien gisteren.

Vastgelegd op: http://www.erki.nl/pics/main.php?g2_itemId=60897
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 16:39

Het nadeel van een forum is dat alles er meteen zo hard staat. Nu is het niet zo heel erg dat ik niet goed begrepen wordt, amar in het verleden is dat ook bij mj wel uit de hand gelopen. Hier mis je het non verbale, want in real life zou ik dit met een glimlach hebben gezegd. (het "moeten", het stond hier ook tussen "" en daar geef ik ook al iets mee aan dat het niet te serieus genoemen moet worden)

Omdat dit al nummer 3 is die op mijn bericht reageert leek het me toch verstandig om dit nog even te vermelden.

Het blijft behelpen zo'n forum :wink:

Paul (die eigenlijk nog eens iets moet jatten van een italiaan........., zoveel te doen, ik heb nog zoveel te doen. )
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
Run66
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 17:16

Wat een geweldige dag gisteren in Amsterdam, ik heb genoten :P !

Op 28 augustus ging het hele marathonavontuur in Quebec (Canada) niet door vanwege het verwachte slechte weer (uitlopers van hurricane Irene) en bleef het bij een halve marathon, ook een mooie ervaring daar.

Gisteren. precies 7 weken later klopt het allemaal. Schitterend weer, mooi parcours langs de Amstel, veel publiek onderweg en finishen in het Olympisch Stadion, ik kreeg er vleugels van en heb dan ook een pr gelopen ( 4.23.31), heel erg blij mee :wink: ! Iedereen van harte gefeliciteerd met zijn resultaat !

Groeten,
Run 66
erki
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 18:07

ptaurus schreef:Paul (die eigenlijk nog eens iets moet jatten van een italiaan.......
Daar had je gisteren dan wel de kans voor, weer enorm veel buitenlanders aan de start :wink:
Plaats reactie