Zondag 16 oktober: Amsterdam Marathon

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

ma 17-10-2011 18:33

Paul, bespaar je de moeite, want je mag Berlusconi ws gratis meenemen :wink:
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
marcel61
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 18:53

Hans43 schreef:De toegang tot het olympisch stadion was aller belabberd: je moest je met zijn allen door twee veel te kleine deuren van de atletiek vereniging naar binnen wurmen, door een gang en dan kwam je het stadion binnen. Ik kwam een paar minuten voor de start binnen en wist dribbelend het startvak te bereiken. Na een halve minuut volgde het startschot, ik was nog net op tijd dus. .
Voortaan even de website en toegezonden documentatie doorlezen Hans, je hebt nog geluk. Er staat dat je uiterlijk 09:15 in het startvak moet staan omdat dan het stadion op slot gaat...... :wink:

Ikzelf ben vorig jaar niet via de atletiekzijde maar de ander zijde via de tribune zo het startvan ingelopen.
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 19:02

Mooie prestatie's allemaal deze hebben jullie weer in de pocket.....
Pim
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 17-10-2011 19:04

Gefeliciteerd allemaal met jullie fantastische loopprestaties!

En uiteraard een woord van troost als het tegen zat!

Pim
Hans43
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 19:49

marcel61 schreef:
Hans43 schreef:De toegang tot het olympisch stadion was aller belabberd: je moest je met zijn allen door twee veel te kleine deuren van de atletiek vereniging naar binnen wurmen, door een gang en dan kwam je het stadion binnen. Ik kwam een paar minuten voor de start binnen en wist dribbelend het startvak te bereiken. Na een halve minuut volgde het startschot, ik was nog net op tijd dus. .
Voortaan even de website en toegezonden documentatie doorlezen Hans, je hebt nog geluk. Er staat dat je uiterlijk 09:15 in het startvak moet staan omdat dan het stadion op slot gaat...... :wink:

Ikzelf ben vorig jaar niet via de atletiekzijde maar de ander zijde via de tribune zo het startvan ingelopen.
Ik heb wel in het regelement gelezen dat de deelnemers verplicht zijn om vijf minuten voor de start in het startvak aanwezig te zijn. Dan moet dat natuurlijk wel mogelijk zijn. Vorig jaar ben ik gewoon via de grote ingang binnen gekomen (waardoor je na de start het stadion verlaat) maar die was afgesloten op het moment dat ik daar kwam samen met die duizenden anderen. Het stadion op slot?? no way.
zwem/fiets/loop
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

ma 17-10-2011 21:19

"Wat doet zo'n recreant op de eerste startrij?" twittert Iwan Oprins 8O http://t.co/5AWd9KRT
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

ma 17-10-2011 22:06

Robisrunning schreef:"Wat doet zo'n recreant op de eerste startrij?" twittert Iwan Oprins 8O http://t.co/5AWd9KRT
Zien we meteen hoe moddervet de gemiddelde recreant eruit ziet in vergelijking met de echte top :?

En dan is deze man toch gewoon normaal postuur

Het ziet er idd lachwekkend uit (en ook wel een beetje genant)

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
jleeuwer
Lid
Lid

ma 17-10-2011 22:32

Ik heb het startnummer even opgezocht. Deze meneer is Marcin Soszka. Zijn eindtijd was 3:15 :wink:

Overigens. Ook deze meneer heeft zichzelf flink overschat. Hij loopt de eerste helft 1:28. En dus over de tweede helft 1:47! Dan hoor je inderdaad niet echt thuis op de eerste rij :D
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

di 18-10-2011 4:10

Rasheed schreef:Omdat twee mensen het vroegen, hier een korte toelichting waarom ik het niet naar mijn zin had in Amsterdam. Liever had ik het allemaal willen voor me houden en na een paar maanden vergeten zijn.

Alles aan deze loop stond me tegen: de reistijd ernaar toe, het lange wachten voor het startnummer, de slechte bewegwijzering naar de start, de ongeïnspireerde start, het moeten laveren om de bedrijvenlopers, het samenvoegen met de langzame marathonlopers. De enige pluspuntjes waren het Vondelpark en de finish in het Olympisch Stadion. Dat is niet genoeg om me te laten terugkomen.

Ja, ik heb mijn plicht gedaan, maar het was de meest ongeïnspireerde loop die ik ooit gedaan heb. Telkens vroeg ik me af wat ik hier doe en dat heb ik zelfs nooit tijdens een trainingsloop.
Nee hoor, vooral niet vergeten.

Het was niet bepaald jouw soort wedstrijd.
Je hebt nu toch een keer meegedaan, en bevestigd gezien wat je eigenlijk al wist.
Dus goed onthouden, om te voorkomen dat je je de komende paar jaar opnieuw inschrijft.

Er zijn genoeg hardloopwedstrijden die je *wel* leuk vindt.
De man van de Korte Adem
MarcRunning
Lid
Lid

di 18-10-2011 10:24

stefan69 schreef: Ik had wel een heel erg hoge hartslag 8O waar ik minder vrolijk van werd. Ik heb wel vaker een hoge hartslag tijdens de eerste kilometers maar dit was wel extreem. Gelukkig voelde ik me wel prima en zakte mijn hartslag weer naar normale waardes.
Ik heb dat bijna altijd maar dat komt meestal door het slechte kontakt tussen band en huid.
Ik maak de band meestal nat, maar voordat ik dan start heeft mijn huid het vocht waarschijnlijk al weer opgenomen. Meestal is het na 1,5 km. weer goed als er zweet tussen zit.
In ieder klopt die hoge hartslag die wordt aangegeven bij mij niet want dan zou ik veel sneller ademen. De eerste 2 km let ik dan eigenlijk ook meer op tempo dan op hartslag.
gadget schreef:Bij mij is de hartslag ook geen goede graadmeter tijdens wedstrijden. Ik kan veel beter op mn ademhaling en tijd per km afgaan. Zo liep ik tijdens mn eerste wedstrijd (die overigens erg warm was) continu op mn max hartslag terwijl het verder gewoon prima ging.
Weet je zeker dat je je max. goed hebt ingesteld (en dus niet volgens de bekende vuistregel 220-leeftijd)?
Ik heb mijn max. gemeten en ik blijk een dikke 10 slagen boven die waarde te zitten die ik volgens de vuistregel zou moeten hebben.
Lopen op hartslag heeft alleen nut als je je max. hartslag juist instelt.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

di 18-10-2011 14:58

MarcRunning schreef:In ieder klopt die hoge hartslag die wordt aangegeven bij mij niet want dan zou ik veel sneller ademen.
Volgens mij is dit geen juiste conclusie.
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

di 18-10-2011 15:00

Net de foto's gezien die door marathon-photos.com zijn gemaakt tijdens de Amsterdam Marathon. Hier en daar wel een aardig plaatje tussen maar ben niet van plan om daar 10 of 20 euro voor neer te tellen!
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Barthuz
Lid
Lid
Contacteer:

di 18-10-2011 15:06

boco schreef:Net de foto's gezien die door marathon-photos.com zijn gemaakt tijdens de Amsterdam Marathon. Hier en daar wel een aardig plaatje tussen maar ben niet van plan om daar 10 of 20 euro voor neer te tellen!
Nee..ik vind mezelf ook niet knap genoeg om zoveel geld te betalen voor een foto.
Never die easy - Walter Payton
jleeuwer
Lid
Lid

di 18-10-2011 15:42

Wat ik meer als een probleem ervaar is het feit dat de fotootjes te klein zijn om de kwaliteit te kunnen beoordelen. Ik kan 1 niet beoordelen of het echt een mooie foto is, maar 2 niet eens checken of ie uberhaupt scherp is! Of hebben jullie hier wel een methode voor gevonden.

Ik moet wel zeggen dat het er erg veel zijn! En ik heb tijdens de loop extra mn best gedaan om er blij uit te zien.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

di 18-10-2011 16:43

jleeuwer schreef:Wat ik meer als een probleem ervaar is het feit dat de fotootjes te klein zijn om de kwaliteit te kunnen beoordelen. Ik kan 1 niet beoordelen of het echt een mooie foto is, maar 2 niet eens checken of ie uberhaupt scherp is! Of hebben jullie hier wel een methode voor gevonden.

Ik moet wel zeggen dat het er erg veel zijn! En ik heb tijdens de loop extra mn best gedaan om er blij uit te zien.
Ik heb een paar keer een bestelling gedaan en de kwaliteit daarvan is in orde (geen garantie natuurlijk). Ik doe echter alleen maar bestellingen als ik min of meer alleen op de foto sta en dat is bij zo'n groot evenement bijna onmogelijk. Ik heb dan ook alleen foto's uit Hoorn, Haarlemmermeer en niet van a'dam, r'dam of nijmegen of zoiets.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
Plaats reactie