2011-09-25 Singelloop Utrecht

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Floor
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 14:57

Ik heb trouwens een kortingkaart voor de reis Utrecht-Arnhem in de aanbieding (niet de kaart zelf maar wel de korting :wink: ). Mijn zus heeft besloten vanaf 1500 uur haar huis te ontvluchten dus ga ik niet naar Woerden. Waarschijnlijk ga ik nog wel even greetzen.
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 14:57

hjtb schreef:Als je later hebt ingeschreven en je startnummer op de dag van de loop moet ophalen, kom je volgens mij automatisch in het laatste startvak.
klopt:
www.singellooputrecht.nl schreef:Indeling startvakken
Alleen recreanten die zich voor-inschrijven (t/m 6 september) worden ingedeeld in startvakken op eindtijd. Bij de na-inschrijving (tussen 7 en 20 september) word je automatisch in het laatste startvak ingedeeld. Wedstrijdlopers starten altijd vooraan het deelnemersveld
Dus als je na 6 september hebt ingeschreven start je achteraan
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 15:50

hjtb schreef:Er wordt, behalve bij de mensen uit het rode vak, geen onderscheid gemaakt tussen de wedstrijdlopers en recreanten. Maatgevend is de tijd die is opgegeven. Als je in het gele vak start, dan heb je een tijd opgegeven tussen de 34 en 44 minuten.
Louran v Keulen, de organisator zei dat er wel een apart licentievak is?
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
marcel61
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 15:53

loopgek schreef:
hjtb schreef:Er wordt, behalve bij de mensen uit het rode vak, geen onderscheid gemaakt tussen de wedstrijdlopers en recreanten. Maatgevend is de tijd die is opgegeven. Als je in het gele vak start, dan heb je een tijd opgegeven tussen de 34 en 44 minuten.
Louran v Keulen, de organisator zei dat er wel een apart licentievak is?

Dat idee had ik ook, denk dat de licentielopers tussen het rode en gele vak worden gestopt?
Floor
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 18:25

Normaliter maak ik gebruik van mijn licentie en aan de F voor mijn startnr te zien is dat nu ook gebeurd (ik ben ingedeeld bij de vrouwen 35 volgens inschrijven.nl). Daarom denk ik eigenlijk dat ik ondanks mijn late inschrijving toch wel vooraan zal starten.
runfun
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 18:26

Floor schreef:Normaliter maak ik gebruik van mijn licentie en aan de F voor mijn startnr te zien is dat nu ook gebeurd (ik ben ingedeeld bij de vrouwen 35 volgens inschrijven.nl). Daarom denk ik eigenlijk dat ik ondanks mijn late inschrijving toch wel vooraan zal starten.
Gelukkig doet niet iedereen dat :lol:
Hardlopen, trainen, wedstrijden en meer... www.run-fun.nl
Floor
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 18:41

Tja dan gaat het effect een beetje weg, daar heb je wel gelijk in. Maar waar je voor betaalt, daar mag je gebruik van maken. :wink:

Ik heb wel een tijd in gedachten gehad die ik graag had willen halen maar ik denk niet dat ik die heb opgegeven.
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 18:59

Het meest eerlijke blijft m.i. de 7^^ waar alleen op tijd wordt geselecteerd en waar je in het eerste startvak een bewijs moet overleggen. En dat in combinatie met een zandloperstart, zodat er ook redelijk ruimte is als je start vanuit achterliggende startvakken. Rotterdam was (voor mij) ook ideaal - kon zo mijn hazen voor < 3 uur uitzoeken.

Het blijft mij verwonderen dat veel mensen liever anderen laten slalommen door een veel te snelle tijd op te geven dan zelf te slalommen. Klassiek "prisoners dilemma" uit de leerboekjes. Als iedereen een eerlijke tijd opgeeft, wordt het totale aantal slalombewegingen geminimaliseerd. Iedereen slalomt een beetje. Als iedereen een eerlijke tijd opgeeft, op één na, zal die ene niet hoeven te slalommen. Velen denken dat de ander een niet eerlijke tijd zal opgeven (een profiteur is) en zullen dus zelf ook geen eerlijke tijd opgeven om het vermeende voordeel van de ander te neutraliseren. Gevolg: eerlijke sukkels slalommen heel veel, iets mindere eerlijke mensen zullen nog heel veel slalommen en alleen degenen met een wedstrijdlicentie of de grove overdrijvers slalommen weinig. Tip1: geef je een te positieve starttijd op, doe het dan ook direct goed!

Met belasting betalen is het precies hetzelfde, alleen is het dan niet zichtbaar. :lol:

Of kies een kleinere wedstrijd met een ruime startbaan op een gecertificeerd parcours waar je op tijd aanwezig bent. En zorg voor een haas.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
runfun
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 19:16

@Gerben, ik denk dat het ook demotiverend is als je start tussen lopers die je binnen de eerste kilometer al op afstand hebben gelopen. Laat staan de horde lopers die je onderweg nog voorbij komen. Nergens aan kunnen optrekken lijkt me ook niet leuk en makkelijk lopen.
Hardlopen, trainen, wedstrijden en meer... www.run-fun.nl
Floor
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 19:24

Een eerlijke tijd opgeven doe ik ook altijd wel en daar zal ik dan ook wel gaan staan. De zevenheuvelen heb ik ook altijd vanuit het startvak op tijd gelopen en dat bevalt mij prima. Maar als ik kan kiezen tussen het laatste startvak en een eerder startvak omdat ik toevallig een wedstijdlicentie heb zal ik dat laatste natuurlijk niet nalaten.
Barthuz
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 19:44

Ik vind het eigenlijk wel fijn dat er vaak zo veel 'leugenaars' meelopen. Haal dan altijd heel veel mensen in. Werkt voor mij wel motiverend.
Never die easy - Walter Payton
marcel61
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 19:57

Ze zouden een soort kwalificatiesysteem moeten gaan organiseren.
Vooral bij de grote, drukke en belangrijke evenementen.
Een soort vervolg op wat Gerben al aangaf mbt de 7^^.
Ik zou dan een aantal startvakken creeeren met bijbehorende verwachte eindtijden. Die kun je inrichten zoals je wilt en aanpassen aan drukte,parcours en omstandigheden. Wil je in zo'n startvak starten dien je te kunnen aantonen dat je het afgelopen (half?) jaar een tijd hebt gelopen die bij dit startvak hoort. Dan achter deze startvakken de zgn bypass vakken die je kunt organiseren zoals je wilt, bijv. 3 blokken van (langzame) eindtijden.

Als na verloop van tijd steeds meer evenementen deze vorm van indeling gaan hanteren zal op termijn 99.9% in het juiste vak staan, en zo kun je de vakken steeds nauwkeuriger definieren.

Ook moeten ze eens gaan nadenken over de steeds populairder wordende bedrijvenlopen/businessrun. Gezien de drukte moet je je afvragen of het nog vol te houden is complete teams gelijktijdig te laten starten waarin lopers zitten die 8 min. cq 3.30 min.over een km doen.
Maar ik gok dat hier de commerciele belangen de regie bepalen en niet het loopplezier
Barthuz
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 20:09

Tsja..ik kan me voorstellen dat lopers van die bedrijven wel eens flink in de weg kunnen lopen. Heb zelf op een 5 km ook al eens meegemaakt dat ik na ongeveer 300 meter ineens moest uitwijken omdat een paar dames van de bedrijvenloop moe waren en midden op de weg stilstonden.

Maar verspreid starten is voor zo'n team (waarvoor een bedrijf behoorlijk veel geld neerlegt) ook niet echt een optie. Ik regel bij het bedrijf waar ik zelf werk alle wedstrijden van onze hardlopers. Moet er toch niet aan denken dat ik bij de Zevenheuvelenloop voor 20 lopers moet gaan bijhouden wie wanneer vanuit welk moet starten.
marcel61
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 20:17

Ja dat is lastig inderdaad vandaar dat ik nu ook even geen oplossing in gedachte heb. Misschien een bedrijventeam op basis van voorgaande prestaties ergens plaatsen? Is natuurlijk weer vervuiling van de startvakken omdat een bedrijventeam nogal verloop kent van lopers....
Barthuz
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 20:27

Wat de meeste organisaties wel al doen is de Bedrijvenloop opsplitsen in een wedstrijd- en een recreatieloop. Neem aan dat ze daar bij de indeling van de startvakken ook wel rekening mee houden.

Bij de Dam tot Damloop stond de start voor mijn team pas op 13:20 (maar toen was het stevig een het onweren, dus ik ben nog wat later gestart). Ik kan me niet voorstellen dat we heel veel snelle lopers dwars hebben gezeten.
Plaats reactie