2010-09-07 28ste Rozendaalse Veldloop

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-09-2011 9:04

Het was weer Top.
De organisatie had zelfs droog weer geregeld :lol:
Toch aardig wat bekenden aanwezig waaronder Rutger die weer helemaal uit het westen was overgekomen. Dat moet dan toch een heel bijzonder loopje zijn nietwaar?

i.v.m. mijn knieblessure (waar het overigens de goede kant mee opgaat) mocht ik van mijn fysio alleen de korte afstand op duurlooptempo.
Samen met Moon een beetje achterin gestart wat voor mij een nieuwe ervaring was. Heel langzaam kwamen we schuifelend in beweging tot aan de eerste bocht waar het dringen was. Na het eerste klimmetje ben ik echt gaan lopen. Het werd het een leuk spelletje om loper na loper in te halen. Het mooiste: het knietje had ondertussen geen centje pijn :D Achteraf zie ik dat het tempo toch aardig hoog lag terwijl ik echt op reserve liep. Conditioneel heb ik blijkbaar toch wat weten vast te houden.
i.i.g. genoeg tijd om lekker om me heen te kijken. Ondanks de overvloedige regen lagen de paden er goed bij, af en toe een beetje modder (had best meer mogen zijn) maar verder geen moeilijke stukken.
Met een fikse eindsprint nog even de laatste lopers gepasseerd (haantjesgedrag) voor het echte wedstrijdgevoel.
Na afloop nog wat lopers gesproken, iedereen was weer erg tevreden en er waren mooie resultaten neergezet.
Volgende keer probeer ik er weer bij te zijn.

Organisatie + vrijwilligers: Bedankt :d:

Details

... vanmiddag naar de fysio, zit nog in dubio of ik eerlijk durf op te biechten dat ik gisteren veel te hard heb gelopen ... :oops:
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Floor
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-09-2011 9:28

Chiel schreef:Toch aardig wat bekenden aanwezig waaronder Rutger die weer helemaal uit het westen was overgekomen. Dat moet dan toch een heel bijzonder loopje zijn nietwaar?
Dan hebben wij heel veel leuke loopjes in onze regio. :wink:
PeterPol
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-09-2011 10:09

De uitslagen staan inmiddels op de site.

Gisteren lekker gelopen op de korte afstand, en dik tevreden met m'n eindtijd van 21:53. Deze afstand werd overigens gewonnen door Patrick Weijers in een hele snelle tijd en wist verrassend toploper Erik Sanders achter zich te houden!
Laatst gewijzigd door PeterPol op do 08-09-2011 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-09-2011 10:21

Gisteren heb ik ook de korte afstand gelopen in 22:42 en wat ik gisteren al dacht (aan de hand van de uitslagen teruggerekend) 14de plek - iets wat ik van te voren niet had durven te hopen.

Voorbereiding bestond in de file staan naar Arnhem. Normaal doe ik er een klein half uurtje over gisteren bijna anderhalf uur. Thuis vlug omkleden etc etc en snel naar Rozendaal. Niet een ideale voorbereiding.

Gelukkig ging het lopen goed. De eerste kilometer kon ik met Peter meekomen, maar die ging te snel voor me. Bij een andere clubgenoot tot het 3km punt kunnen aanhaken, maar in de klim erna moest ik hem lossen. Helaas in de laatste 500meter steek in m'n zij waardoor ik mij eerder ingezette versnelling niet kon vasthouden en twee plaatsen ben verloren. Maar met het resultaat ben ik zeer tevreden.
Floor
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-09-2011 13:00

Er is toch wel een stuk harder gelopen dan vorig jaar. Ik weet niet meer hoe de omstandigheden toen waren maar blijkbaar nu wel goed.
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-09-2011 13:06

Floor schreef:Er is toch wel een stuk harder gelopen dan vorig jaar. Ik weet niet meer hoe de omstandigheden toen waren maar blijkbaar nu wel goed.
Of, ik denk naast mijzelf ook voor Peter te spreken, hebben lopers tov verleden zich verder ontwikkeld. Waarschijnlijk voor sommigen het weer en voor sommigen beiden.
Floor
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-09-2011 13:35

pcmaal schreef:
Floor schreef:Er is toch wel een stuk harder gelopen dan vorig jaar. Ik weet niet meer hoe de omstandigheden toen waren maar blijkbaar nu wel goed.
Of, ik denk naast mijzelf ook voor Peter te spreken, hebben lopers tov verleden zich verder ontwikkeld. Waarschijnlijk voor sommigen het weer en voor sommigen beiden.
Kan. Voor jou en Peter kan ik het zien, van anderen weet ik het minder goed.
runfun
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-09-2011 13:41

De waarheid ligt denk ik in het midden, Maarten en Peter (in de uitslag dacht ik Pieter gezien te hebben) hebben zich ontwikkeld maar bijvoorbeeld de 12km was nu sterker bezet. Vorig jaar was de snelste tijd rond de 47:00 als ik me niet vergis en nu duiken er een aantal ruim onder.
Rutger
Benefactor
Benefactor

do 08-09-2011 13:54

Prachtig parcours, past in elke voorbereiding, niet te vergeten het ongedwongen en gezellige karakter van deze loop, na afloop een drankje kunnen doen in de oud hollandse orangerie of een bamibal halen bij Beursken. Argumenten genoeg om mee te doen zou ik zeggen. Ik liep gisteren de 12 km in 51.20, weliswaar langzamer dan vorig jaar, maar gezien de trainingsintensiteit op dit moment in voorbereiding op Eindhoven tevreden. Organisatie en vrijwilligers, bedankt weer!
JosN
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 08-09-2011 21:32

Bedankt voor de complimenten. We hebben het weer met veel plezier gedaan. En niet alleen veel bedankjes van lopers en loopsters over het parcours en de vrijwilligers...maar ook een bedankje van de weergoden. Tussen 16.00 uur en 20.30 uur viel er in Rozendaal geen druppel en kort voor de start scheen zelfs de zon.
Als volgend jaar alle wegen naar Rozendaal 6-baans zijn dan kunnen er op de smalle strook die overblijft :D zeker meer dan de nu ruim 450 deelnemers genieten van een heerlijke veldloop.
Dit jaar ( vanwege weer, files en mogelijk de drukke kalender ) iets minder kwantiteit ...de kwaliteit van de " Rozendaalse Veldloop " was er niet minder om.

P.S. In de uitslagenlijst wordt Pieter nog hersteld naar Peter!:oops:

groet,
Jos
Marathon:
At 18 miles you wonder why you do this.
At 26.2 it all becomes perfectly clear.
Kiekjesdief
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-09-2011 21:46

Voor de liefhebber van schimmen in het avondschemer?

Er staat een aantal van deze plaatjes online.

Helaas! :cry:

Mazzzle,

Eric :?
PeterPol
Lid
Lid
Contacteer:

do 08-09-2011 21:56

Het lukt me niet om de foto's te bekijken.

Kies ik een album, dan verschijnt de melding:

Sorry, die pagina is niet gevouden.
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

vr 09-09-2011 9:33

Misschien wel via deze link >> klikje

en deze>> klikje
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Floor
Lid
Lid
Contacteer:

vr 09-09-2011 9:48

Mij lukt het gewoon om het album te openen.

Gisteren trouwens ook nog een stukje in de Gelderlander gelezen, Patrick Wijers was verrast met zijn overwinnig op de korte afstand (ook wel logisch).
Plaats reactie