Wat gaat Marlies dit jaar nog doen?

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Sterrekind
Lid
Lid
Contacteer:

wo 31-08-2011 21:09

Maar hoe weet ik dat ik pijn ga krijgen? 8)
Zoeoeoeoeffffff, loopschoentjes aan, trisuit aan, fiets stand-by en gáán!
runfun
Lid
Lid
Contacteer:

wo 31-08-2011 21:26

Als het geen pijn zal worden dan waarschijnlijk ook weinig vooruitgang. Ik bedoel het niet vervelend maar het is een flinke kluif aan wedstrijden en de meeste lopers werken juist toe naar een bepaalde wedstrijd. Jouw enthousiasme kennende gaat het natuurlijk ook om het plezier en dat is dan wel een voordeeltje. Wat bv. Wallisman al aan gaf is dat gericht trainen er deels bij in zal schieten en dat is wat jammer als je progressie wil maken.
Sterrekind
Lid
Lid
Contacteer:

wo 31-08-2011 21:34

Mijn trainster adviseerde als ik meer weekenden achter elkaar een wedstrijd heb, een interval training op woensdag te doen. En nogmaals, ik ga geen wereldtijden neerzetten, alleen bij de A-marathon en de Utrechtse Singelloop. Verder is het gewoon lekker genieten en op advies helpt het wel degelijk om vooruit te komen. Tenzij ik geblesseerd raak natuurlijk.
Ultratoineke
Lid
Lid

wo 31-08-2011 21:53

Sluit me aan bij een aantal voorgangers. Het is veel, maar als je niet alle wedstrijden 'tot het gaatje' gaat, kan het een goede leerschool zijn voor je eerste marathon.
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

wo 31-08-2011 22:25

Ik vind het gewaagd om aan zoveel wedstrijden mee te doen. Ongemerkt ga je toch harder dan de bedoeling is. Dat kan leiden tot schade aan je onderstel en dat wil je vast niet.

In een opbouwschema naar een marathon en ook voor een halve marathon staan lange duurlopen, maar die worden in een heel rustig tempo gelopen, daarnaast loop je dan nog relatief korte intervallen op een hoger tempo. Gedurende de voorbereiding loop je dan eens in de drie a vier weken een wedstrijd.
Voor een marathon of HM is dat vaak een 10K wedstrijd en die mag je tot het gaatje gaan. Voorafgaand aan die wedstrijd heb je dan vaak een relaxte week, met wat fartlekken (wat sprintjes en joggen) en een rustige duurloop. In de 2 weken na de wedstrijd staan dan lange duurlopen en intervals op de planning.
Zo hou je het afwisselend, je traint toch voor de marathon en HM. Tevens is de kans op overtrainen beperkt. Een wedstrijd geeft toch een beetje stress.

En wat betreft het opdoen van wedstrijdervaring: dat is vooral om op je eigen tempo te lopen, je te ontspannen voor de start, evt te oefenen in eten/drinken en de wedstrijdprikkel op te doen. Maar volgens mij kan je die ervaring ook opdoen in iets minder lopen.

Er zijn diverse schema's voor de HM en Marathon te vinden op het net die rekening houden met doeltijd, hartslag, beschikbare tijd, huidige tijd, voorbereidingstijd, etc. Pak een passend schema erbij en bespreek dat is met je trainster. Dan volgt daar vast uit dat iets minder wedstrijden ook tot goede resultaten leidt.
No pain, no gain

Ik ben een enthousiast amateur en geen professional. Waardeer mijn input op die manier en vraag in voorkomende gevallen advies bij een professional of gediplomeerd deskundige!
Iwanowitsch

wo 31-08-2011 22:54

Marlies wordt steeds gewezen op het feit om alle keuzes met haar trainster te bespreken maar eigenlijk denk ik dat ze zelf uitstekend in staat is om te bedenken wat goed voor haar is (schoenkeuze, welke wedstrijd(en) laten vervallen e.d.).

Verder denk ik dat meerderen van ons CnR-ners zelf geen trainer raadplegen omdat ze "zelf wel weten wat goed voor ze is".

Ik ook, ik doe ook maar wat. Puur op gevoel, voelt goed.
Dan is Marlies dus eigenlijk beter bezig dan ik en is Marlies denk ik ook beter bezig dan meerdere anderen !!!
:)
runfun
Lid
Lid
Contacteer:

do 01-09-2011 5:49

Ik zal er hierna geen woorden meer aan vuil maken, ik kan dit topic niet 'rijmen' met een topic van een tijdje terug:

http://www.chatnrun.nl/modules.php?name ... 3f46bed9e2
helterec
Lid
Lid
Contacteer:

do 01-09-2011 6:21

Marlies geniet van de wedstrijden, de entourage, de omgeving en van het lopen! Vooral genieten en de leuke tijden komen dan vanzelf!

Succes met je volle wedstrijdkalender (maar dat heb ik ook overigens!).

Zoek 1 bepaalde wedstrijd uit om te pieken (bv de 7Hills)!!
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

do 01-09-2011 8:39

helterec schreef: Zoek 1 bepaalde wedstrijd uit om te pieken (bv de 7Hills)!!
Mmm Nijmegenaar soms? :lol: Maar kan me in helemaal hierin vinden :wink: : 7^^'en en een bepaalde wedstrijd
Marlies: have fun en blijf heel
Sterrekind
Lid
Lid
Contacteer:

do 01-09-2011 11:48

Dank voor de tips en adviezen!
Wedstrijden doen mij altijd goed. het is een stukje mentaliteit die ik nodig heb. Voor mij zijn het uitstekende trainingen. De drive, het publiek en bij de meeste wedstrijden absoluut geen druk! Gewoon lekker lopen, zie de HM van leiden afgelopen jaar. Ik had nog wat last van mijn rug maar mocht van de fysio wel rustig lopen. Dus heb ik op 8.5 km/u de wedstrijd gedribbeld en het heerlijk gehad. Ik geniet enorm van wedstrijden en ik loop dan altijd lekkerder. Zolang ik maar de bezemwagen voor blijf :wink:
helterec
Lid
Lid
Contacteer:

do 01-09-2011 16:46

pcmaal schreef:
helterec schreef: Zoek 1 bepaalde wedstrijd uit om te pieken (bv de 7Hills)!!
Mmm Nijmegenaar soms? :lol: Maar kan me in helemaal hierin vinden :wink: : 7^^'en en een bepaalde wedstrijd
Marlies: have fun en blijf heel
Nee Groesbekenaar!!
Plaats reactie