2011-10-02 Bredase Singelloop

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
marcel61
Lid
Lid
Contacteer:

do 15-09-2011 9:25

Kon hierover (behalve de Greetz van Rasheed) nog geen draadje vinden?
Heb me vandaag op de laatste inschrijfdag ingeschreven voor de HM. Eens kijken of ik in de buurt van mijn PR van 1:45:50 kan komen (gelopen tijdens de halve van Hoogland vorig jaar september). Zou betekenen dat ik in de buurt van de vorm van vorig jaar kom tijdens de Marathon voorbereidingsperiode van A'dam 2010.
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

do 15-09-2011 9:46

Ik mezelf uit alle Run & Greetz gehaald, omdat ik zulke dingen eigenlijk nooit doe, maar ik doe wel mee aan de Bredase Singelloop. Een ding om te herinneren aan de halve marathon is dat er twee waterposten zijn op het rondje van ruim 10 km en dat ze relatief dicht bij elkaar staan (slechts een paar km). Als het plotseling warm is, zou ik een watergordel meenemen om het gemis van een derde waterpost te compenseren. Waar de derde waterpost zou moeten zijn is een "gegoede buurt", waar nauwelijks publiek staat om water aan te dragen. Ik neem aan dat de meesten weg zijn om "dat hardloopgedoe te ontlopen". Twee jaar geleden moest ik bij een woonschuit om een glas water vragen in de tweede ronde en kon na 2 minuten wachten, drinken en bedanken weer verder. Dat is niet de waterpost die je wilt als je voor een PR gaat.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
JohnS
Lid
Lid
Contacteer:

ma 19-09-2011 23:42

Voor mij de eerste halve ooit, leuk om een keer mee te maken. Lijjkt me gezellig in Breda.

Goed dat ik het weet van die drinkpost, best belangrijk.
Al lijkt het me ook niks om met een gordel een wedstrijd te lopen.

Nog even goed het parcours bekijken maar en misschien een meegerereisde supporter inschakelen :wink:
john1959
Lid
Lid

di 20-09-2011 6:15

Er staan 3 waterposten in Breda

1- Boschsctraat
2- Tramsingel
3- van Coothplein

gr, john

(helaas geen Singelloop, loop daags ervoor de Kustmarathon)
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

di 20-09-2011 6:56

Ik overweeg de 10km te gaan lopen in Breda.
Redelijk goed bezet en gecertificeerd parkoers. We houden het weer in de gaten ...
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

di 20-09-2011 7:19

loopgek schreef:Ik overweeg de 10km te gaan lopen in Breda.
Redelijk goed bezet en gecertificeerd parkoers. We houden het weer in de gaten ...
Loop je alleen nog maar 10km's?
BensdorpChocola
Lid
Lid

di 20-09-2011 16:26

De burgervader van Breda rent ook mee tijdens dit evenement [bron: dagblad BN/De Stem]. Ik vermoed niet op de langste afstand, maar toch mooi. Eerder rende hij al mee tijdens de H. BeemdenLoop. Hij probeert nog om andere Bredase politici over te halen. Hoe vaak heb ik -elders- vlak voor de start niet gehoord dat de (startschotlossende) sportwethouder of de burgemeester geblesseerd was en hierdoor "helaas" niet mee kon doen of tijdens de prijsuitreiking dat hij/zij bij de volgende editie "met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel" mee gaat doen...
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

di 20-09-2011 17:08

john1959 schreef:Er staan 3 waterposten in Breda

1- Boschsctraat
2- Tramsingel
3- van Coothplein

gr, john

(helaas geen Singelloop, loop daags ervoor de Kustmarathon)
Tramsingel staat niet op de parcourskaart als verversingspost en twee jaar geleden ben ik hem daar ook niet tegengekomen, tenzij hij zeer verdekt opgesteld stond of ondertussen is bijgeplaatst, zonder de parcourskaart te vernieuwen.
Rutger
Benefactor
Benefactor

di 20-09-2011 21:43

Op de site staat als verversingspost ook café Markoek. Dat is op de Marksingel en is na ongeveer 6,5 km. Ik vond het vorig jaar op bepaalde windstille stukken in de binnenstad opeens verraderlijk warm. Dus 3 drankposten zijn wel welkom.
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

wo 21-09-2011 9:51

Kreeg net een mailtje van de organisatie dat de eerste serie startnummers met chip eind deze week op de post gaan en dat iedereen die vooringeschreven heeft vòòr volgende week woensdag zijn/haar startnummer en chip in huis moet hebben.
john1959
Lid
Lid

wo 21-09-2011 18:01

BensdorpChocola schreef:De burgervader van Breda rent ook mee tijdens dit evenement [bron: dagblad BN/De Stem]. Ik vermoed niet op de langste afstand, maar toch mooi. Eerder rende hij al mee tijdens de H. BeemdenLoop. Hij probeert nog om andere Bredase politici over te halen. Hoe vaak heb ik -elders- vlak voor de start niet gehoord dat de (startschotlossende) sportwethouder of de burgemeester geblesseerd was en hierdoor "helaas" niet mee kon doen of tijdens de prijsuitreiking dat hij/zij bij de volgende editie "met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel" mee gaat doen...
Burgemeester Peter van de Velden liep vorig jaar ook de 10km in e Singelloop
marcel61
Lid
Lid
Contacteer:

di 27-09-2011 16:23

Startnummer binnen gekregen: 2 1 7 3 7
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

di 27-09-2011 16:29

john1959 schreef:Burgemeester Peter van de Velden liep vorig jaar ook de 10km in e Singelloop
Is denk ik Peter van der Velden - de burgemeester, niet te verwarren met Peter van der Velden - de hardloper ;). Die laatste start zondag niet.
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

di 27-09-2011 17:58

Startnummer: 2 1 5 8 6
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

do 29-09-2011 13:54

Kreeg het volgende emailtje van de organisatie:
LOPEN IN DE HITTE
De weersvooruitzichten voor komend weekend zijn prima, het wordt zelfs warm; en daar schuilt meteen een gevaar. Op onze website www.bredasesingelloop.nl staat een artikel over lopen in de hitte; hier enkele belangrijke punten daaruit:
- Draag dunne en luchtige kleding zodat u goed de warmte kwijt kan raken via het ventileren.
- Zorg ervoor dat u vooraf, tijdens en na het lopen voldoende water drinkt. Drink bij voorkeur geen koffie, thee of alcohol.
- Belangrijk is dat u zich voldoende koelt tijdens het lopen. Gebruik sponsen om het hoofd en de nek te koelen.

VERVERSINGSPOSTEN
Er zijn extra bekers en sponsen besteld zodat iedere deelnemer bij iedere passage een bekertje water kan nemen of een spons kan pakken.

MEDISCH PASPOORT
Op de achterkant van het startnummer is er de mogelijkheid om een medisch paspoort in te vullen, zodat bij eventuele calamiteiten al uw relevante gegevens bij de hand zijn. Wij verzoeken u deze dan ook in te vullen.

EERSTE HULP
Als u zich niet goed voelt, spreek dan de dichtstbijzijnde parkoerspost of EHBO-er aan. Zij kunnen snel hulp inroepen of eerste hulp verlenen.
Op het parkoers zijn artsen, EHBO-ers, een First Responder (motorambulance), verpleegkundigen en een ambulance aanwezig.

Voor meer informatie, zie onderstaande links:
http://shop.runnersworld.nl/nieuws/1066 ... armte.html
http://www.atletiekunie.nl/index.php?page=799

MEDALTIME
Als u nOg geen gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheid om een inlegplaatje met uw naam en eindtijd voor op de achterkant van de medaille te bestellen dan kan dat alsnog. Ga naar www.medaltime.nl en volg de instructies; dit kan ook nog na zondag worden gedaan.

BEREIKBAARHEID EN PARKEREN
Start en finish zijn op loopafstand van het station, dus simpel te bereiken met het openbaar vervoer. Als u met de auto komt is er beperkte parkeermogelijkheid in de directe nabijheid. Voor meer info zie http://www.bredasesingelloop.nl/deelnem ... ikbaarheid

STARTNUMMERS
Als het goed is heeft u intussen uw startnummer ontvangen. Dat geldt niet voor deelnemers met een adres buiten Nederland, maar ook als incasso van het inschrijfgeld niet is gelukt hebben we uw startnummer niet verzonden.
Op zaterdag 1 oktober tussen 12.00 en 15.00 uur en op zondag 2 oktober vanaf 09.00 uur kunt u in het stadskantoor terecht bij een speciale balie. Daar liggen de niet verzonden startnummers en kunt u terecht voor andere problemen of vragen.

Wij hopen er zondag a.s. samen met u een prachtige dag van te maken.
Plaats reactie