2011-10-02 Bredase Singelloop

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-10-2011 18:22

Plan was om de halve samen te lopen. Niet handig kwa planning een week na de Singelloop, maar omdat wij samen nog wouden lopen voordat m'n vriendin een verre reis gaat maken kwamen we uit op Breda.

Ging niet weg op een tijd, ok heel even heb ik met het idee gespeeld om op 1.28 weg te gaan. Inlopen ging niet je van het, dus bij het plan gebleven samen te lopen en haar te hazen. Wie wie haasde was op sommige stukken de vraag. Bovenbenen voelden als lood en serieus overwogen om halverwege uit te stappen. Doorgelopen vond het warm maar gelukkig voldoende water mede door mensen aan de kant. Gelopen tijd snel heel snel vergeten. Vond het een goed en leuke loop.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-10-2011 18:49

Mooi gedaan Rene
Je hebt er veel voor gedaan de afgelopen maanden
Leuk voor je dat dat er dan ook uitkomt.

Nu lekker gestaag en verstandig doorbouwen.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-10-2011 19:05

@PcMaal: Tja, je kunt niet altijd zo snel achter elkaar goed presteren. Bovendien vind ik de straatsteentjes in Breda niet echt vriendelijk voor je spieren.

En ja, het publiek was erg betrokken. Veel meer dan vorig jaar.

@Bz, @DRUM (Ton), @Ptaurus (Paul) hartstikke bedankt voor de felicitaties. Jullie maken het de moeite waard om in dit forum een wedstrijdverslag te plaatsen.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
mynko
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 02-10-2011 19:09

Rasheed, dit biedt perspectief voor je komende wedstrijden.
Knap gedaan
lekker doorgaan!

loopse
mynko
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-10-2011 19:14

Dank je, Mynko.

Volgende week zondag is misschien nog wat vroeg voor "knallen", maar in Amsterdam (16 oktober) wil ik nog eens proberen om boven mezelf uit te stijgen qua prestatie. Ik durf al te denken aan een tijd net boven de 1 uur 30 minuten. Niet als prestatie, maar als tempo om aan te houden tijdens het lopen.
ptaurus
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-10-2011 19:46

Rasheed schreef:@PcMaal: Tja, je kunt niet altijd zo snel achter elkaar goed presteren. Bovendien vind ik de straatsteentjes in Breda niet echt vriendelijk voor je spieren.

En ja, het publiek was erg betrokken. Veel meer dan vorig jaar.

@Bz, @DRUM (Ton), @Ptaurus (Paul) hartstikke bedankt voor de felicitaties. Jullie maken het de moeite waard om in dit forum een wedstrijdverslag te plaatsen.

Ik lees je weblog ook altijd met veel plezier.

Paul
De wiskunde oprecht bekeken, bezit niet alleen waarheid, maar opperste schoonheid. Een schoonheid koud en streng als dat van een beeldhouwwerk. (Betrand Russell)

FaceBook: https://www.facebook.com/euclides314
vicky
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-10-2011 20:19

Heel rustig vertrokken om op 13km nog te kunnen versnellen en een heel klein pr gelopen. Had ik niet verwacht met deze warmte, maar het voelde goed!
Netjes georganiseerd, genoeg water/sponsposten onderweg, mede door het publiek.
Rutger
Benefactor
Benefactor

zo 02-10-2011 20:23

Gefeliciteerd Rasheed!

Ik heb vandaag relaxed achter de 1.35 pacers gelopen. Ik had gisteren nog een wedstrijdje gelopen en met de warmte in het vooruitzicht dacht ik maar rustig aan te doen. Was wel een geweldig brabants sfeertje daar in breda. We begonnen met een hele grote groep op, maar na 15 km liepen we nog maar met z’n vijven, zelfs 1 van de 2 pacers haakte af. De laatste 500 meter heb ik een beetje versneld en kwam uit op 1.34.36. Er stonden veel mensen met water, sponsen en sproeiers langs de kant en dat was heel prettig.
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-10-2011 20:25

Oh wow, Rutger. Da's strak, twee wedstrijden na elkaar lopen.
marcel61
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-10-2011 20:43

Rasheed schreef:Gelukkig was ik genoeg getraind en er was voor mij genoeg water langs de kant van het publiek, maar ik heb heel wat mensen gezien die er al vroeg in de wedstrijd compleet doorheen zaten.

Ondanks dat ik me voorgenomen had om er 2 uur over te doen, ging het zo makkelijk dat ik voor een snellere tijd gegaan ben. Netto 1:47:19. Dat is dus slechts 2 minuten boven wat ik verwacht had onder minder warme omstandigheden. Eigenlijk moest ik alleen in de laatste 6 km wat inleveren, omdat ik er compleet door zat.

Van de organisatie: http://evenementen.uitslagen.nl/2011/br ... hp?s=21586
Zelf opgenomen: http://www.endomondo.com/workouts/gcCs-AQ29bY

Lekker loopje, maar wel een tikje te warm. Desondanks sterk gelopen.
Wauw Rene, petje af! En dat ondanks de warmte. Top prestatie!En nu een mooi pad uitzetten de komende 2 weken voor A'dam dan gaat alles kloppen. Gefeliciteerd! Lees nog meer goede resulaten en wijze beslissingen, goed hoor!
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-10-2011 21:27

@Rasheed: knappe prestatie! Leuk om te zien dat ook het opbouwen van een grote "capaciteit" via lange duurlopen tot een mooi tempo kan leiden. Mooi werk!

@Rutger: even na een wedstrijd de volgende dag 1:34 lopen ... petje af!
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-10-2011 21:29

@pcmaal: sorry, had even over je verslag heen gelezen. Er is gelukkig altijd een volgende wedstrijd, inderdaad snel vergeten!
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
JohnS
Lid
Lid
Contacteer:

zo 02-10-2011 22:44

Ik ben blij dat er mensen nog wel lekker gelopen hebben in Breda(oa Rasheed, Rutger, Vicky), gezelligheid was top, maar het warme weer heeft mij echt de das om gedaan vandaag. Ik zat dus ook in dat groepje van 1.35 achter de pacers tot een km of 11 en dat ging eigenlijk heel lekker, daarna leek het wel of mijn benen geen zin meer hadden, de laatste 10 km heb ik zeker 8 keer moeten wandelen en het enige doel was nog uitlopen, nee dit was qua prestatie geen leuk debuut op de halve.
Ik vraag me dan wel af hoe ik dit kan voorkomen, ik heb het nameljk al een paar keer gehad met warm weer, toch te weinig drinken? Vooraf en tijdens de wedstrijd heb ik goed gedronken en geen drinkpost overgeslagen, missschien zouttekort?
Volgende keer sla ik denk toch maar eens over bij een wedstrijd boven de 25 graden.

De organisatie was dus verder top hoor, heel gezellig en genoeg drinkposten, daar lag het echt niet aan. Groetjes
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 03-10-2011 8:31

Rasheed: super gedaan zeg, ik zou ook heel blij zijn met zulk resultaat.
En Vicky een pr-tje, proficiat, gaat alles nu weer goed?
Pcmaal; dat gevoel van willen uitstappen ken ik wel, maar de voldoening is des te groter als je toch uitloopt. En je deed het niet alleen voor jezelf.
Rutger, mooi strak man.
en JohnS, ik weet niet hoe realistisch 1.35 is/was voor jou, maar anders kun je misschien volgende keer op een lagere eindtijd mikken en dan als dat lekker gaat, dan pas weer voor een sneller tijd.
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

ma 03-10-2011 8:36

@Vicky: Ik had ook niet anders verwacht na het sportvasten :D Goed gedaan!

@JohnS: In warm weer goed kunnen lopen komt neer op ervaring en op tijd signalen in je lichaam herkennen.

Wat ook helpt is een hartslagmeter. Toen ik op het 8 km punt voelde dat het niet zo soepeltjes meer ging, schakelde ik over van tempo weergave op mijn Garmin GPS horloge naar hartslag weergave. Ik wist wat mijn maximum gemiddelde hartslag op deze afstand was en probeerde daaronder te blijven. In de laatste 6 km, toen het echt zwaar was voor mij, probeerde ik niet te ver onder mijn richthartslag te blijven. Dit is iets wat ik regelmatig train, dus ik ben gewend om zo te lopen.

Oh ja, een ander ding dat kan helpen is om tempoloopjes te trainen en je tempo te wisselen op lange duurlopen in je training. Hiermee leer je de signalen van vermoeidheid kennen en ermee om te gaan. Tijdens een wedstrijd loop je veelal op automaat (ik wel, tenminste) en als je geleerd hebt om de diverse sensaties te onderscheiden, zul je tijdens een wedstrijd niet langzamer gaan lopen omdat een signaal van vermoeidheid gezien wordt als een signaal van aanstaande kramp en bijhorende pijn. Bij het eerste ga je eventjes wat makkelijker lopen, bij het tweede rem je echt af. Echter, als je het verschil niet kent, rem je in beide gevallen af.

Ik hoop dat dit helpt. Open een onderwerp in het trainingsforum als je meer wilt weten van mensen die hier nog meer over weten dan ik.
Plaats reactie