2011-10-30 Halve Marathon Doetinchem

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 30-10-2011 16:18

Dries, ik heb alleen Pim in het vizier kunnen houden, want Henny was al lang en breed binnen. Op de baan kon ik net aanhaken en we kwamen vrijwel tegelijkertijd over de streep.

Na anderhalve week verkoudheid en een hoop snotterwerk naar Doetinchem gereden met de opdracht aan mezelf om ontspannen te blijven lopen en ergens in een groepje te blijven lopen zodat de wind, die hier altijd opsteekt wat minder invloed heeft. Ik had eerder nog iets van <1:45 in mijn gedachte, maar had al snel door, dat dat er vandaag niet in zat. Dus de grens verlegd naar <1:50 en dat is nog wel ruimschoots gelukt.
Weer veel bekenden gezien, Jorik, Henny, Dries en Pim van CnR en een heel legertje Liemerianen, waaronder de groep van Titus Fierkens, die na de korte, nu ook maar eens op de langere afstanden van hem aan de bak moesten.
Later bleek dat uiteindelijk Tijs Groen de HM 1n 1:10 had gewonnen en dat er veel rond de 1:15 waren gefinished.
Zelf vrij constant gelopen, waarbij het eerste deel wel iets sneller was dan het tweede, maar toch niet al te veel in moeten leveren: 1:46:45
Clubgenoot Ger de Jong liep overigens een mooie PR in 1:30 en dochter Eline won de 2,5km bij de meisjes. De prijzen kast in huize de Jong moet weer een stukje groter worden gemaakt.
Al met al een leuke wedstrijd met prima voorzieningen (elke km staat aangegeven en om de 5k een waterpost) en ook leuk om in de verte de fanatieke geschreeuw van supporters van De Graafschap in stadion de Vijverberg te horen (De Graafschap-Vitesse aanvang 12:30).
Benieuwd naar de verhalen van de rest....

De route: http://afstandmeten.nl/index.php?id=742282
De uitslagen: http://www.halvemarathondoetinchem.nl/uitslagen-2011
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

zo 30-10-2011 19:15

De deelname aan de HM van Doetinchem had voor mij een tweeledig doel:
1) Kijken of ik 1:35 kan lopen en dan nog voldoende over hebben om nog eens minimaal 11 km in dat tempo te doen
2) Het samenlopen met Pim en samen naar een tijd van 1:35 lopen.

Doel 1 is op een haar na gehaald. Een nettotijd gelopen van 1:35:17 :D
Doel 2 is niet gehaald :(

Ik vond het een leuke en goed georganiseerde loop. Het is ideaal als je snel over de startlijn gaat en dat er nauwelijks gedrang is.
Over het parcours was ik iets minder te spreken. Er zitten aardig wat passages in over zand/bospaden. Die paden lopen toch net iets zwaarder dan asfaltwegen.
De weersomstandigheden vond ik best OK. De temperatuur vond ik niet te hoog, de wind had iets minder gemogen.

Samen met Pim ben ik gestart op een tempo van ca. 4:30/km. De eerste km ging natuurlijk iets te hard (6 sec), maar vervolgens hebben we 6km's van tussen 4:30/km en 4:34/km gedraaid. We liepen met een groepje op en dat loopt altijd beter. Bij km 8 was voor Pim duidelijk dat het tempo te hoog lag en dat het niet zijn dag was. In overleg ben ik toen doorgelopen in het tempo en heeft Pim het tempo laten zakken.
Door het tempo stabiel te houden tussen 4:28/km en 4:34/km begon haalde ik steeds lopers in (en werd niet gepasseerd 8O ).
De HF lag steeds rond de 162 (marge van 2)

Aan het eind van de tocht had ik het gevoel dat er nog voldoende reserve in het vat zat om nog minstens 10km door te lopen in dat tempo.
Ben zeker niet ontevreden over deze tempo duurloop.

Wel jammer dat ik niet samen met Pim op heb kunnen lopen. Er komt mogelijk een volgende kans.
No pain, no gain

Ik ben een enthousiast amateur en geen professional. Waardeer mijn input op die manier en vraag in voorkomende gevallen advies bij een professional of gediplomeerd deskundige!
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

zo 30-10-2011 19:29

LazyD schreef:doel: < 29'

gelukt!
dus, mooi... punt

@jorik: 1:22 8O petje af man!
na zijn finish in de auto gestapt, kon helaas niet te lang blijven...

ben wel benieuwd of Pim z'n pr heeft verpulverd, of HennyV op schema ligt en of RiR de heertjes in het zicht heeft kunnen houden.
Gefeli Dries. Ondanks dat het niet helemaal op souplesse ging, toch je doel behaald. Duidelijk nog steeds op koers voor <1 uur in Nijmegen :!:

Diepe buiging voor Jorik. Dit is een enorm goede tijd, gegeven het niet supersnelle parcours en bezetting. Met een beetje samenwerking in een groepje en een goed parcours, ga je richting 1:20. Dat is serieus hard. Als je gedurende de winter stevig gaat crossen, dan slecht je in het voorjaar de 1:20 grens.

Mijn verslag vind je elders, en ja, ik lig op schema.
Pim heeft jammergenoeg zijn PR niet gehaald.
Rob heb ik bij de finish weer gezien. Smile van oor tot oor en volledig zen.
No pain, no gain

Ik ben een enthousiast amateur en geen professional. Waardeer mijn input op die manier en vraag in voorkomende gevallen advies bij een professional of gediplomeerd deskundige!
gvz
Lid
Lid
Contacteer:

zo 30-10-2011 19:32

Na de Amsterdam marathon, de eerste keer een 1/2 marathon, en dus een :?: hoe het herstel zou zijn van zo`n zware inspanning. Voelde goed vanmorgen, en dacht bij de start ga er maar voor. Toch wel een pittige loop, met heel wat zandwegmeters in het parkoers. Goed georganiseerd daar bij Argo in Doetichem, waar ik nog nooit de 1/2e gelopen had maar met de Ruumpolrunners(LochemseBergloop), wel elk jaar aan de 5x5 estafette in mei meedoen. Ook heel gezellig, en misschien voor de chatnrun leden een idee daar met een aantal teams volgend jaar aan mee te doen. Oja mijn tijd; 1.31.29-11e v/d 50+ :lol: .
jorik
Lid
Lid
Contacteer:

zo 30-10-2011 20:13

Wat een mooie, uitgebreide verslagen!
Leuk om dit te lezen.

@Robisrunning, respect voor jouw rust (zen) en verstandige manier van indelen van je loop, zeg. Zo kun je er ècht van genieten, lees ik.
HennyV schreef:Diepe buiging voor Jorik.
@HennyV, buiging is zeker niet nodig. Ik loop gewoon met plezier en kijk steeds hoe het gaat. Vandaag wel lekker inderdaad, terwijl ik dat vooraf (toen ik jullie sprak) niet verwacht had.
Je hebt misschien wel gelijk dat ik er wat uit kan halen als ik wat ga crossen en dat misschien samen met anderen (vooral tijdens de wedstrijdjes) ga oppakken. Vooral wat fartlek, heuvels en aandacht voor techniek misschien. Ik heb dat tot nu toe nooit echt serieus opgepakt. Een uitdaging voor me. Dank voor je tip!

@gvz Gerrit, mooi gelopen. HM is een mooie afstand! Kennelijk ook voor marathonlopers. Straks Lochemse berg, duurt nog even, maar ik ben er weer bij.
Pim
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 30-10-2011 20:19

Vandaag een kleine loopteleurstelling in Doetinchem.

Doel was de HM rond 1.35 te lopen. Zoals Henny al aangaf was bij mij na 8km de pijp voor 4:30/km leeg. Gelukkig liep Henny door en is hij niet bij mij gebleven. Hij haalde wel de 1.35. Klasse! Wellicht kan ik een volgende keer wel mee naar de eindstreep lopen.

Mijn hartslag was na 8km opgelopen tot 177 (max is 195) en dat is te hoog en zo voelde het ook. Van die zware stalpoten. Tempo laten zakken totdat de hartslag tussen 160 - 165 zat en geprobeerd dat tempo te blijven lopen. Redelijk gelukt. Eindtijd: 1:46:47.

Heel gezellig om vooraf met wat Chat'n'runners op te trekken, maakt een wedstrijd net even specialer. Ik vond het ook een hele mooie wedstrijd: mooi parcours (inderdaad zwaar door de zandpaden, maar als je goed bent heb je daar wat minder last van) door een prachtige in felle herfstkleuren gestoken omgeving, heel goed georganiseerd.

Wel een heel leuk weekend gehad in Doetinchem en omgeving!

Pim
TPeters

zo 30-10-2011 20:55

Gefeliciteerd allemaal met jullie mooie prestaties. Hoewel er snel gelopen is (11e H50+ IN 1:31:29!) lees ik toch vooral dat het een zwaar parcours is. Dus Pim: die 1:35 komt er nog wel aan!
LazyD
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 30-10-2011 22:28

keurig, hennyV!
10 er zo bij, en dan is het nog maar een stukkie ;)

pim: (zoals ik mezelf ook maar poog in te prenten) het kan niet altijd feest zijn. en inderdaad, het klinkt niet als het gemakkelijkste HM parcours (des te meer respect voor Joriks PR!)
10361820382159406440852219646

Lefty rulez!

GasGeben!
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

zo 30-10-2011 23:26

@Jorik: Ga eens trainen man, dan loop je zo onder de 1.20' :wink:
@Henny: Positief vooruitzicht!
@Pim: Iedere dag kan je dag zijn maar niet iedere dag is dat dan ook...
@Dries: ik ben trots op je
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

ma 31-10-2011 16:21

Lijkt een leuke loop geweest. Iedereen gefeliciteerd met de resultaten of - als het tegen viel - succes bij de volgende wedstrijd.

@HennyV: een mooie opsteker voor M-day. Goed en beheerst gelopen, klasse!
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
Rutger
Benefactor
Benefactor

ma 31-10-2011 23:36

Wat een waanzinnige tijd Jorik, gefeliciteerd!
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

do 03-11-2011 21:28

Filmpje staat nu op de site met de start van de 21 en de 7,5 km, de prijsuitreiking van de jeugd en de finish van de 7,5 en 21 km.
http://www.halvemarathondoetinchem.nl/

Weblog
HennyV
Lid
Lid
Contacteer:

za 05-11-2011 13:46

Inmiddels heb ik de plaats gevonden waar de foto's staan:

http://www.flickr.com/photos/carlosteve ... 051268096/

Ik heb geen bekenden kunnen spotten, maar anderen misschien wel
No pain, no gain

Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

za 05-11-2011 14:42

HennyV schreef:Inmiddels heb ik de plaats gevonden waar de foto's staan:

http://www.flickr.com/photos/carlosteve ... 051268096/

Ik heb geen bekenden kunnen spotten, maar anderen misschien wel
Jorik staat er twee keer op maar wij geen enkele keer. Nog wel een aantal clubgenoten voorbij zien komen.
de fotograaf wisselt te vaak van positie, dus heeft minder geduld dan onze kiekjesdief :wink:
Laatst gewijzigd door Robisrunning op za 05-11-2011 17:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Weblog
gvz
Lid
Lid
Contacteer:

za 05-11-2011 14:43

Heb mijzelf gevonden nr.411. 351 foto`s(5 pagina`s), dus iedereen moet haast wel op de plaat staan :lol:
http://www.flickr.com/photos/carlosteve ... 8051268096
Plaats reactie