LangsteNachtLoop 17/18 december 2016 - Santpoort-Noord

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

di 25-12-2012 14:00

Hi Jannet
Ik had zaterdag en vooral die nacht spierpijn de volgende dag een heel stuk minder ook mede door de massage van mijn vrouw :D
Ben nog steeds aan het nagenieten van deze loop ik had als doel om te proberen de 80 km te halen het zijn er ruim 87 geworden al waren de laatste 2 uur erg zwaar veel pijn die steeds verbeten moest worden.

Jij hebt weer zoals altijd super gelopen.

13-Jan staat voor mij de Haagsestrandmarathon op het programma kijken of ik gebruik kan maken van mijn supercompensatie :D

Tot ziens ergens bij een volgende Ultra.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 26-12-2012 9:36

Jannet schreef:@Rob: volgens mij is de afstand in andere banen niet steeds 3,6 meter meer. Hoe verder je naar buiten gaat hoe meer meters er dan bijkomen. En niet elke baan is hetzelfde, hoe raar dat ook lijkt. Wij liepen dus in baan 4 en die was als 422,35 meter opgemeten.
Rob maakt hier gewoon een rekenfoutje.

Op een atletiekbaan horen de lanen 1,22m breed te zijn.
Dus laan 3 is altijd ongeveer 7,66 langer dan laan 2, laan 4 is altijd ongeveer 7,66 langer dan laan 3, enzovoorts.
Als er geen opstaande rand is aan de binnenkant, geldt datzelfde voor de lanen 1 en 2.

In de praktijk is er altijd een opstaande rand.
Daarom moet laan 1 op 30cm van de binnenkant worden opgemeten ipv op 20cm van de binnenkant.
Zo kom je dus bij laan 4 uit op (ongeveer) 422,36 meter.

Ik ben niet zo goed thuis in de reglementen, dus mogelijk zou laan 4 (ongeveer) 423,00 meter moeten zijn (dan ga je dus uit van een verschil van 1.22m + 1.22m + 1.22m ipv 1.12m + 1.22m + 1.22m).
In dat geval kom je bij meting alsnog uit op 422.36 als je per ongeluk meet op 20 cm van de binnenkant ipv op 30 cm van de binnenrand)

---
Edit:
Gevonden.
Het staat gewoon in het IAAF document "20081202044225_httppostedfile_Fig_2.2.1.6a_Marking_Outdoor_7462.pdf" (Wellicht is dat een van de bijlagen van de IAAF TF Manual).

Laan 2 heeft een stagger van 7.038m
Laan 3 heeft een stagger van 14.704m
Laan 4 heeft een stagger van 22.370m
Laan 5 heeft een stagger van 30.034m
etc.

Dus ongeveer 7,038m verschil tussen de eerste 2 lanen, en ongeveer 7,665m verschil tussen elk volgend tweetal lanen.

Die 422,35 meter was dus gewoon correct opgemeten.
De man van de Korte Adem
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 26-12-2012 10:29

Oei. Slecht gelezen, vrees ik.

De staggers in die IAAF-tabel gaan uit van 20cm uit de binnenkant. En laan 1 meet je op 30 cm uit de binnenkant. Vandaar dat verschil van slechts 7,038m.

De officiele lengte van laan 4 zal dus gewoon 422,996m zijn. (Uiteraard vooropgesteld dat de ultralopers gewoon worden gediskwalificeerd zodra zij in een bocht op de lijn tussen laan 3 en laan 4 stappen)
De man van de Korte Adem
Jannet
Lid
Lid
Contacteer:

wo 26-12-2012 11:37

Dank je voor je uitleg. Ik ga er gewoon vanuit dat die 422,35 meter toch klopt.
Een stapje in baan 3 wordt bij deze wedstrijd niet met diskwalificatie bestraft. We liepen 's nachts dus is het ook niet goed te zien of je de lijn raakt of niet. Het kon wel maar er stonden ook pionnen en kaarsen dus je loopt dan al het risico dat je struikelt, zeker als je moe bent. En het is natuurlijk ook een heel ander soort baanwedstrijd dan die jij loopt. Bovendien liepen we veel in baan 5 als we iemand inhaalden of wandelden. En daar krijg je dan ook geen extra meters voor :(
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

wo 26-12-2012 14:14

Mooie uitleg id maar ik ga uit dat 422.35 klopt en ik mezelf zo ie zo overtrofen en idd wat jannet zegt je loopt regelmatig in baan 5 geen idee hoeveel meters dat allemaal extra zijn.
Maakt ook niet veel uit wat mij aangaat ik heb 12 uur gelopen op een baan en het vogehouden ook al waren de laatste uren bikkelen.
Don_K
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 26-12-2012 14:40

Jannet schreef:Dank je voor je uitleg. Ik ga er gewoon vanuit dat die 422,35 meter toch klopt.
Een stapje in baan 3 wordt bij deze wedstrijd niet met diskwalificatie bestraft. We liepen 's nachts dus is het ook niet goed te zien of je de lijn raakt of niet. Het kon wel maar er stonden ook pionnen en kaarsen dus je loopt dan al het risico dat je struikelt, zeker als je moe bent. En het is natuurlijk ook een heel ander soort baanwedstrijd dan die jij loopt. Bovendien liepen we veel in baan 5 als we iemand inhaalden of wandelden. En daar krijg je dan ook geen extra meters voor :(
Ik neem aan dat het met die pionnen voldoende is afgedekt.

Je kunt die pionnen bijvoorbeeld zo neerzetten dat ze de lijn afdekken en verder alleen aan de binnenkant uitsteken.
Dan zul je in de praktijk gemiddeld minstens 20 cm afstand houden van die lijn, en dan kom je precies uit op de officiele afstand.

Dat lopen in laan 5 is (in principe) een eigen keus. Je haalt in, en daardoor moet je extra afstand afleggen die niet meetelt.
Maar mocht je een echt record gaan aanvallen bij zo'n wedstrijd, dan is het wellicht de moeite waard om vooraf eens op hoog niveau (bijvoorbeeld bij John Schoemaker) na te (laten) vragen hoe het zit met die precieze afstand. Misschien is het officieel wel 422,99 meter, en op die lange afstanden die jullie lopen zou dat betekenen dat jullie volgens de officiele regels flink wat (Jannet 165 meter extra, Pietje 130 meter extra) verder hebben gelopen dan wat er nu geregistreerd is.
De man van de Korte Adem
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

wo 26-12-2012 15:35

Gister een uur op de fiets gezeten en vandaag weer een uurtje rustig gelopen viel totaal niet tegen moet ik zeggen uiteraard wel wat vermoeidheid in de benen nog maar dat is wel een beetje logisch.
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

zo 03-11-2013 19:14

Hij komt er weer aan van 21/22 December ga weer een 12-uursloop lopen met de progressie die ik dit jaar geboekt heb zit ik vol zelfvertrouwen mentaal ook gegroeid dit jaar eigenlijk het belangrijkste in het ultralopen....
Nog een paar marathons en dan gaan we voor een 100+ tijdens deze loop.....
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-12-2013 10:16

komende week veel km's maken zal ook een of twee keer voor ik begin met werken een uurtje lopen :D wekkertje lekker vroeg hrt gaat gelukkig goed weer worden lekker fris maar dat geeft niets......

zullen veel comie trainingen worden uurtje lopen eten douchen uur fietsen werken uur fietsen en dan weer lopen :D
Jannet
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-12-2013 10:38

Is het niet mogelijk om naar je werk heen en weer te lopen? Of als dat te lang is, op de ene dag heen fietsen, fiets daar laten staan, terug lopen en de volgende dag heen lopen en terug fietsen? Of half met de fiets, die ergens onderweg neerzetten en dan verder lopen. Tis maar een idee :roll:
Maar 2x per dag trainen is natuurlijk ook heel goed.
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-12-2013 11:17

Dat gaat heel lastig kan ook niet douchen op mijn werk en de tijd in de middag laat het ook niet toe.
vroeg in de ochtend wel komend weekend een duurloop een lange.

Mijn idee is vrijdag avond 2 uur lopen zaterdag ochtend 4 uur en dan zondag ochtend weer 2 uur hoe sta jij daar tegen over graag je tips ideeen?

wil proberen een 100+ te lopen in de 12 uurse
Jannet
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-12-2013 11:44

Ik zou dan zelf eerder kiezen voor 2x4 uur. Dan kun je bijv. vrijdag lekker met de benen op de bank uitrusten van de drukke werkweek (heel belangrijke training) en dan op zaterdag en zondag beiden 4 uur lopen. Heeft als voordeel dat je dan op zaterdag fris begint maar op de zondag net iets langer moet lopen terwijl je vermoeid bent. Met 2 uurtjes lopen voel je dat niet echt.
Zaterdag zou ik dan heel rustig lopen en zondag proberen om iets harder te gaan op het eind, wel rustig starten. Zo heb ik mezelf geleerd om goed mijn krachten te verdelen en om door te lopen als ik vermoeid ben. Maar ook weer niet te lang zodat je techniek eronder gaat lijden en je gaat sloffen of inzakken.
En nu ga ik even vloeken in de kerk want het is natuurlijk not-done om te wandelen want je bent een hardloper en die wandelen natuurlijk niet (heb ik gelezen op C'n'R dus dan is dat ook echt zo :roll:) maar af en toe een minuutje (stevig) wandelen tussendoor is erg prettig, kost geen tijd, spaart energie en je zult het in de wedstrijd ook doen dus ook dat is handig om te trainen.
Na de training van zaterdag zo veel mogelijk rust pakken en goed eten en drinken.
Op maandag een rustdag!
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

ma 02-12-2013 11:54

Kijk daar heb ik idd wat aan ja, van iemand met veel loop ervaring dan gaat het beide dagen vroeg het wekkertje worden zo heb ik in totaal 8 uur in de benen dat moet voldoende zijn voor een 12 uur.....

Mentaal zit het top heb afgelopen weekend op zaterdag 25 km rustig door de duinen gelopen en zondag een 10 km wedstrijd liep pardoes weer een PR.....42.13 vanavond ff uitlopen.....
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

vr 06-12-2013 19:43

Morgen vroeg het wekkertje en dan op pad voor de eerste lange duurloop, ik ga chocomel testen heb een aantal kleine pakjes in de camelbag even kijken hoe dat bevalt..........
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

zo 08-12-2013 20:53

De duurlopen zijn gedaan en zitten in de benen, zaterdag fris begonnen en met pakjes chocomel op pad en het beviel uitstekend lekker soepel kunnen lopen was na iets meer dan 4 uur thuis...
Zondag was het de eerste 15 min even soepel worden maar daarna liep het heerlijk na 1 uurs iets sneller gaan lopen het koste niet veel moeite....

Ik moest op tijd weg en het is bij 3 uur lopen gebleven in totaal dus 7 uur in de benen morgen rust.....

Komende zondag nog naar Spijkenisse voor de marathon daarna heel fors afbouwen enkel wat herstel loopjes.....
Plaats reactie