Safarirun 27 januari

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

ma 28-01-2013 18:04

Rupert schreef:Waarom moet de Safari-Run altijd in januari/de winter georganiseerd worden? Heeft het iets te maken met Burgers Zoo?
Waarom bijvoorbeeld niet in de zomer met na afloop een BBQ feest.
Chat'n'Run is in januari opgericht, maar ook Burgers' Zoo heeft er mee te maken. Je kunt je voorstellen dat ze niet zitten te wachten op 100-en extra bezoekers als er al topdrukte heerst. Maar misschien moeten we in de editie van 2015 een uitzondering maken bij 12,5 jaar jubileum van Chat'n'Run. :-)
Rupert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 28-01-2013 22:28

Chat'n'Run is inderdaad in januari opgericht maar dat hoeft toch geen belemmering te zijn om de Chat'n'Run in een andere maand te houden?
Zolang de relatie met Burgers' Zoo prettig is, wil je hem zeker behouden anders ben je er zo afhankelijk van...
hoewel Arnhem uiteraard nog wel veel meer heeft te bieden dan Burgers 'Zoo (Bronbeek bijvoorbeeld).
Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent.
Hens
Benefactor
Benefactor

di 29-01-2013 0:25

coen schreef:Aan het einde van de tweede ronde begon ik achterblijvers in te halen
Volgens mij was het in het begin van de 2e ronde dat je me voor het eerst voorbijplensde. Ik was nog maar kort de eerste bocht door en daar kwam ie aangevlogen! Ik was zo beduusd dat ik zelfs niet eens meer kan herinneren wanneer je nou ook al weer voor de tweede keer voorbij kwam. :lol:

Met overmacht winnen heet het geloof ik. Op zo'n prutparcours 34:25 lopen en 3:44 overhouden op de eerstvolgende. Vrouwen daar trouwens; de 2e man liep overall op de 4e plek. (als ik het allemaal goed gezien heb).

Iets heel anders.
Toen ik aankwam was de ingang van de Deelense weg vanaf de Schelmseweg afgesloten, zonder dat er iemand bij stond. Kon nog net tussen pylonnetjes door, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest?
Op de terugweg iets dergelijks: de linksafstrook op de Schelmseweg vanuit westelijke richting was nog steeds afgesloten. Ik heb de hele prijsuitreiking gezien en omdat er daarna niets meer was, het zelfs in de Sahara behoorlijk fris was, zijn we, na nog een blik op de giraffen, naar huis gegaan. Met die rare wegafzetting als gevolg, de eerdere afzetting was wel opgeruimd.
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

di 29-01-2013 17:25

Hens schreef:
coen schreef:Aan het einde van de tweede ronde begon ik achterblijvers in te halen
Volgens mij was het in het begin van de 2e ronde dat je me voor het eerst voorbijplensde.
Wat voor jou begin tweede ronde was, was voor Coen begin derde ronde. Er zaten nog een paar lopers achter je blijkbaar. ;-)
Dick
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

di 29-01-2013 17:28

Hens schreef: Iets heel anders.
Toen ik aankwam was de ingang van de Deelense weg vanaf de Schelmseweg afgesloten, zonder dat er iemand bij stond. Kon nog net tussen pylonnetjes door, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest?
Op de terugweg iets dergelijks: de linksafstrook op de Schelmseweg vanuit westelijke richting was nog steeds afgesloten. Ik heb de hele prijsuitreiking gezien en omdat er daarna niets meer was, het zelfs in de Sahara behoorlijk fris was, zijn we, na nog een blik op de giraffen, naar huis gegaan. Met die rare wegafzetting als gevolg, de eerdere afzetting was wel opgeruimd.
Waarom was dat niet de bedoeling? Dat was wel de bedoeling. Je moest parkeren op het terrein van Burgers' Zoo en verder lopen. Ingang gewoon via de Schelmseweg. Dat was de eerste twee keer anders, dan moest je via de Deelenseweg naar binnen. Alles stond wel vermeld in de laatste nieuwsbrief.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

wo 30-01-2013 2:02

...
Laatst gewijzigd door ChatnRunner op za 02-02-2013 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hens
Benefactor
Benefactor

do 31-01-2013 0:18

Dick schreef:Waarom was dat niet de bedoeling? Dat was wel de bedoeling. Je moest parkeren op het terrein van Burgers' Zoo en verder lopen. Ingang gewoon via de Schelmseweg.
Voor mij is dat niet gewoon. Ik ben 4 keer dat ik er was via de Deelenseweg gekomen en dáár het parkeerterrein op gereden. De 5e keer was ik met het OV.
Ik was kennelijk ook niet de enige, omdat er ook een aantal auto's op de oprit-Deelenseweg geparkeerd stonden. Ook stond er een aantal auto's direct bij de ingang van het start/finishgebied, helf in de berm. Het lijkt me sterk dat die op de parkeerplaats zelf geen plek konden vinden.
Dick schreef:Dat was de eerste twee keer anders
Als ik de info goed lees, was dat de eerste 3 keer. Daar staat nl. "Net als voorgaande twee jaren kun je..."
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

do 31-01-2013 14:53

...
Laatst gewijzigd door ChatnRunner op za 02-02-2013 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hens
Benefactor
Benefactor

vr 01-02-2013 0:08

Als dit al vermoeiend is, dan ga ik nog even door.

Mijn motor mocht nooit langs de weg staan, wil ik trouwens ook niet.
De Deelense weg was als ik, als vrijwilliger, aankwam nog nooit afgesloten. De parkeerplaats was vaak nog niet eens open.
Ik had het trouwens over auto's die in de berm van de Deelense weg stonden. Eén ervan kwam aangereden toen we van de parkeerplaats richting start gingen. Was dat ook een vrijwilliger?

Ik ben slechts 1x ongeoorloofd over de Deelense weg gereden. De vertrekkende auto's moesten namelijk over de Deelense weg, anders zouden ze alsnog parkeergeld hebben moeten betalen.

Het zou onnodig moeten zijn om daar een mannetje neer te zetten, maar de praktijk leert dat er altijd mensen zijn die onwetend of onwillend zijn. Vreemd dus dat er niemand stond, zeker gezien je citaat:
ChatnRunner schreef:De veiligheid van honderden Safari Run-deelnemers is serieus in gevaar geweest doordat je maar liefst twee keer over de Deelenseweg gereden hebt.
Extra gevaarlijk vanwege de winterse omstandigheden i.c.m. 's morgens vroeg slecht zicht ..
Ik denk zelfs wel duizenden! :P
Was inderdaad errug gevaarlijk: Er was niemand (inlopen bijv. deed men kennelijk elders), de weg was verre van glad, het zicht was uitstekend en het was al middag. Verder zijn we tot de parkeerplaats gereden, daar moest ik tenslotte zijn.
Als je gewild had dat dat niet was gebeurt, dan had je er een mannetje neer moeten zetten, die had me uit kunnen leggen hoe het wel had gemoeten. Bij gebrek aan mannetje kun je er eventueel van afmaken met een bord of een papiertje. Ook fijn voor mensen die niet aan de Safarirun meedoen, wél over de Deelenseweg moeten en niet weten hoe ze nu op hun bestemming moeten komen.

Dit gezeik ontstaat alleen maar omdat ik niet tot de laatste punt en komma de info heb doorgelezen. Ik heb die gescand en zie "net zoals", "extra parkeerplaats" "Overloop" staan. Ik denk dan dat er in 5 jaar niets veranderd is. Dat blijkt nu wel het geval.
Ik heb alleen van het eerste jaar deelnemersinfo gehad. Dit soort info beginnen met "Net zoals voorgaande" is dodelijk om mensen verder te laten lezen.

Als ik perfect was geweest, dan was het niet mis gegaan, als de organisatie perfect was geweest was het ook niet fout gegaan.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

vr 01-02-2013 11:40

...
Laatst gewijzigd door ChatnRunner op za 02-02-2013 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

vr 01-02-2013 12:45

jongens ....
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
Moon
Lid
Lid
Contacteer:

vr 01-02-2013 14:50

Afbeelding
Veni, vidi, Velpon!
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

vr 01-02-2013 15:03

Heren graag dit via pb met elkaar uitvechten, soms mis ik hier een beheerder die heel even ingrijpt. Laten we het hebben over de Safari run zelf.

Wat ga ik doen - wat doe ik hier waren de vragen die ik mij voor de start ontelbare keren stelde. Tja het antwoord is, omdat ik alle kou alle nattigheid op het moment dat ik het startvak in loop vergeten ben. Vraag me niet of het regende toen ik de (Zee)Leeuwenloop liep, wel heb ik genoten. Het was door beekjes lopen het was nat en koud en gewoon bagger maar juist door dat alles GENIETEN met hoofdletters. En ondanks de zware trainingen van de week ervoor liep ik voor mijn gevoel als een speer. Het ging lekker kon m'n tempo goed strak hoog houden. Kortom: een voor mij zeer geslaagde loop.

Vooraf en na afloop met bekenden bijgepraat, de snellen van de (Water)Buffelloop zien finishen. Ik kijk nu al uit naar volgend jaar.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 01-02-2013 15:08

ChatnRunner schreef: - Een goede nazorg/ klachtafhandeling (daarvoor dient deels dit topic).
Meen je dat nou echt? 8O 8O
In de eerste zin van je reactie geef je al aan: "Waar hebben we het over Hens ?? Beetje vermoeiend dit!"
Ik versta onder goede nazorg/klachtafhandeling toch echt heel iets anders dan het hier publiek 'aan de schandpaal zetten' van een deelnemer die vraagtekens zet bij enkele afzettingen. (denk niet dat deze meervoudige deelnemer/vrijwilliger zich in de toekomst nog opnieuw zal aanmelden)
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Hens
Benefactor
Benefactor

vr 01-02-2013 16:09

pcmaal schreef:Heren graag dit via pb met elkaar uitvechten, soms mis ik hier een beheerder die heel even ingrijpt. Laten we het hebben over de Safari run zelf.
Dit gaat over de Safarirun. Naast de wedstrijd gaat het om inschrijving, informatie, bereikbaarheid, prijsuitreiking, etc. enz. Dat geldt voor elke wedstrijd, ook deze.
boco schreef:(denk niet dat deze meervoudige deelnemer/vrijwilliger zich in de toekomst nog opnieuw zal aanmelden)
+1
Plaats reactie