Derde Kerstdagloop 2012

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

do 27-12-2012 18:14

schapie1981 schreef:Schapie123 is niet René (en was er niet bij, met zere scheen op de bank vandaag :cry: )
Ik bedoel René van Vliet alias de veurzitter van AV Veluwe alias Schaaapje123 (met 3x a) op dit forum en die is van ver voor 1981 :wink:
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

do 27-12-2012 18:20

Robisrunning schreef:
schapie1981 schreef:Schapie123 is niet René (en was er niet bij, met zere scheen op de bank vandaag :cry: )
Ik bedoel René van Vliet alias de veurzitter van AV Veluwe alias Schaaapje123 (met 3x a) op dit forum en die is van ver voor 1981 :wink:
Jemig ik raak zelfs in de war van mijn eigen nickname, dat krijg je van te lang zonder je loopfix te zitten ;)
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

do 27-12-2012 18:26

MasterRunner schreef:PS: ik kan me bij het ontbreken vd rest vd uitslag heus wel wat voorstellen, maar als het echt een breekpunt is.... gewoon dus wegblijven....

Niet? Geniet dan van de DKDL......!
Mee eens! :d: Geheel in de geest van de wedstrijd heb ik m'n eigen horloge ook thuis gelaten. Zonder besef van tijd en tempo een halve marathon niet zo hard lopen is alleen nog niet zo makkelijk; in plaats van een tijd ergens tussen de 1:30 - 1:35 kwam ik ruim onder de 1:25 binnen... Tja, wel tevreden natuurlijk. Bijkomend voordeeltje; m'n precieze tijd (die ik nu niet weet) verwacht ik wel in de uitslagen top-25. ;)
PeterPol
Lid
Lid
Contacteer:

do 27-12-2012 18:53

Eindelijk weer mijn eerste wedstrijdje gelopen sinds begin september!

...en meteen een pittige, want door de vele regen was het op veel plaatsen nat en modderig, en daardoor soms lastig lopen. Het prachtige decors van park Roozendaal maakt echter alles goed!
Best tevreden met mijn eindtijd van 1:01:42 (14k).
gerald
Lid
Lid

do 27-12-2012 19:08

Ik heb ook gelopen vandaag.Ik heb meer als voorbereiding op mijn doelen in 2013 (marathon Rotterdam en 100 van de 4 daagse) gelopen.En had gisteren ook al de 10 kilometer in Klarenbeek gelopen in 42 minuten.Dus heb vandaag lekker ingehouden gelopen en niks geforceerd.Rutger had hetzelfde plan dus besloten we bij de start al samen te gaan lopen.En dat hebben we dus gedaan.de finish bereikte we in een tijd van 1.37.40.
MasterRunner
Lid
Lid

do 27-12-2012 20:27

Appie-B schreef:
MasterRunner schreef:PS: ik kan me bij het ontbreken vd rest vd uitslag heus wel wat voorstellen, maar als het echt een breekpunt is.... gewoon dus wegblijven....

Niet? Geniet dan van de DKDL......!
Mee eens! :d: Geheel in de geest van de wedstrijd heb ik m'n eigen horloge ook thuis gelaten. Zonder besef van tijd en tempo een halve marathon niet zo hard lopen is alleen nog niet zo makkelijk; in plaats van een tijd ergens tussen de 1:30 - 1:35 kwam ik ruim onder de 1:25 binnen... Tja, wel tevreden natuurlijk. Bijkomend voordeeltje; m'n precieze tijd (die ik nu niet weet) verwacht ik wel in de uitslagen top-25. ;)
16 Albert de Bakker Wageningen 1.24.17

De rest zal morgen wel on-line staan...
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

do 27-12-2012 20:56

Ik was er dus ook in mijn geboortestad Arnhem.
Heerlijk gelopen met drie mooi avVeluweblauw geklede Veluwe-heren.
Netjes bij elkaar gebleven. Soms ff een beetje weglopen en dan weer kalm aan om bij elkaar te gaan lopen.
Dan weer naast elkaar, dan weer in ganzepas.

Zonder horloge. Eigenlijk weet ik m'n looptijd niet eens ..
Al m'n doelen gehaald dit jaar. Prima om eens een "wedstrijd" op andere wijze te lopen.
Volgend jaar weer echte wedstrijden lopen !!
Dit was weer ouderwets loopplezier alles bij elkaar.
De DKL heeft een heel eigen, niet goed te omschrijven, sfeertje ..
Rutger
Benefactor
Benefactor

do 27-12-2012 23:24

Ik heb er ook weer een beker/mok bij voor mijn verzameling. Samen met Gerald ontspannen gelopen en genoten van het mooie parcours.
Hens
Benefactor
Benefactor

vr 28-12-2012 0:39

Euh, iemand mag toch wel constateren dat je voor 11 euro wel een uitslagenlijst mag verwachten? Vergelijkbare wedstrijden hebben ook bagageopslag, omkleedfaciliteiten en een prachtig parcours, etc. enz. en doen wel een uitslagenlijst. Zelfs allerlei miniwedstrijdjes van 4 of 5 euro kunnen een volledige uitslagenlijst opgemaakt krijgen.
Het is m.i. een opmerking over prijs vs prestatie, die denk ik niet gemaakt zou zijn als de DKL een stuk goedkoper was geweest.

Als de DKL behoefte heeft aan vrijwillgers doen ze denk ik iets verkeerd, ze hebben er relatief weinig nodig (denk ik). Misschien dat Kerst een rol speelt. De 7HL bijv. heeft niet zo veel problemen om aan zo'n 600-700 vrijwillgers te komen. Zou voor de verder eveneens goed georganiseerde DKL ook geen probleem moeten zijn.

OPmerkingen alsdat je zelf maar vrijwilliger moet worden om te begrijpen... etc. enz. zijn misplaatst. Als deelnemer mag je voor een bepaalde prijs wat verwachten. Punt. Moet ik straks eerst bij een supermarkt gaan werken voordat ik iets over de prijzen daar mag zeggen?
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 28-12-2012 0:51

Hens schreef: Moet ik straks eerst bij een supermarkt gaan werken voordat ik iets over de prijzen daar mag zeggen?
Ik denk dat ik het antwoord al weet: "Dan ga je toch mooi naar een andere supermarkt?"
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

vr 28-12-2012 10:06

Hens schreef:Als de DKL behoefte heeft aan vrijwilligers doen ze denk ik iets verkeerd, ze hebben er relatief weinig nodig (denk ik).
Volgens mij was er gisteren totaal geen probleem wat betreft de vrijwilligers.

Op meerdere punten stonden meerdere vrijwilligers tegelijk richting aan te wijzen en ook waren er ruim voldoende vrijwilligers bij de inschrijving, bij de waterposten en op andere plaatsen.

Ook waren er voldoende trimreiszakjesuitdelers. Goed geregeld !!
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

vr 28-12-2012 10:15

Hens schreef:
Euh, iemand mag toch wel constateren dat je voor 11 euro wel een uitslagenlijst mag verwachten? Vergelijkbare wedstrijden hebben ook bagageopslag, omkleedfaciliteiten en een prachtig parcours, etc. enz. en doen wel een uitslagenlijst. Zelfs allerlei miniwedstrijdjes van 4 of 5 euro kunnen een volledige uitslagenlijst opgemaakt krijgen.
Het is m.i. een opmerking over prijs vs prestatie, die denk ik niet gemaakt zou zijn als de DKL een stuk goedkoper was geweest.
Bekend verhaaltje bekend antwoord. Filosofie van de Derde Kerstdagloop is bekend: iedereen is een winnaar en het is een loop en veel minder een wedstrijd en uit die filosofie wordt er voor gekozen om een zeer minimale uitslagenlijst te publiceren. Vind ik dat jammer: ja - is het een reden om er niet te gaan lopen: nee.

prijs vs prestatie: die keus is aan iedere loper. Uiteindelijk maak jij als loper de beslissing of je bereid bent de gestelde prijs voor het aangebodene te betalen.
Hens schreef:Als de DKL behoefte heeft aan vrijwillgers doen ze denk ik iets verkeerd, ze hebben er relatief weinig nodig (denk ik). Misschien dat Kerst een rol speelt. De 7HL bijv. heeft niet zo veel problemen om aan zo'n 600-700 vrijwillgers te komen. Zou voor de verder eveneens goed georganiseerde DKL ook geen probleem moeten zijn.
Dit komt bij mij over als de buurtsuper vergelijken met een AH-XL
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 28-12-2012 10:44

pcmaal schreef: Filosofie van de Derde Kerstdagloop is bekend: iedereen is een winnaar en het is een loop en veel minder een wedstrijd
Het vreemde hierbij is dat er op de website wel een "Hall of Fame" wordt bijgehouden, alle winnaars van de afgelopen 20 jaren worden vermeld, parcoursrecords worden bijgehouden, uitslagenlijsten met daarop de snelste 10 à 20 finishers van de afgelopen jaren en prijzen voor de snelste deelnemers op de verschillende afstanden.

Het zijn keuzes.
Laatst gewijzigd door boco op vr 28-12-2012 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

vr 28-12-2012 10:51

Ik zou wel korting willen krijgen als je niet in de uitslagenlijst zou worden vermeld.
Bijv. bij de 14 euro kostende Posbankloop drie euro korting !!
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

vr 28-12-2012 10:56

ChatnRunner schreef:Ik zou wel korting willen krijgen als je niet in de uitslagenlijst zou worden vermeld.
Bijv. bij de 14 euro kostende Posbankloop drie euro korting !!
En de volgende stap is extra korting als je niet in de prijzen valt zeker. 8)
Plaats reactie