2013-02-03 Midwintermarathon - Apeldoorn

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Diaan
Lid
Lid
Contacteer:

zo 03-02-2013 17:36

Done !!
Ik heb de mini marathon gelopen, dus de 18,5 km....

Doel was binnen de 1.30 en dat is net aan gelukt, netto (volgens Garmin 1.29.10) en de wedstrijdklok was de 1.30 ook nog niet gepasseerd toen ik finishte...:-)

Ik had nog niet eerder aan de midwinter meegedaan, en ik kan nu zeggen dat ik deze erg leuk vond en goed georganiseerd.

Wel vond ik het best pittig met de hoogte, ik kon het van te voren niet zo goed inschatten, dus heb in het begin een beetje geprobeerd met de rem er op te lopen. De km's zitten wel goed in de benen, maar wat meer heuveltraining had misschien wel goed geweest. Miste voor mijn gevoel wat kracht daar....maar daar wordt aan gewerkt :-)

Helaas bij de laatste 100 meter bij mijn "eindspurt" naar de finish speelde een oude kuitblessure op, nu maar hopen dat het meevalt...

Al met al ben ik zeer tevreden....
pcmaal
Lid
Lid
Contacteer:

zo 03-02-2013 17:57

De Asseltronde gelopen doel was ambitieus: 2uur rond - het werd 2.01.46. Maar heel tevreden. Het was meer dan 5 jaar geleden dat ik deze afstand - het oude parkoers met start en finish in het Orderbos - gelopen heb.

Vandaag dus in aanloop op de marathon van Rotterdam de 27,5 gelopen, niet op marathontempo maar op een tijd die 9 seconden de kilometer langzamer is dan die van een halve marathon in oktober 2012. Heel flauw gesteld hij was 2,5 kilometer te lang voor me, in die laatste 2,5 kilometer moest ik flink aan de bak om snelheid te kunnen maken en zakte weg in m'n kilometertijden. Eerder zag ik toen ik de Asseltheide op liep mij voor het dilemma gesteld van of aanhaken achter bij een groepje dat eigenlijk iets te hard voor mij liep of alleen volle wind tegen die grote vlakte over. Gekozen voor het eerste en gelijk met de eerste luwte van bomen aan het einde van de vlakte uit die groep gelost. Wijsheid? Had ik alleen moeten lopen?

Maar nu lekker na genieten, volgende maand de 30km van de Kastelenloop in Vorden en die ga ik wel lopen op marathontempo.
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 03-02-2013 19:12

Aan het eind zat ik dus maar 20 sec voor Bertus. Ik kwam in 3:57:39 binnen.
Daarmee heb ik me netjes aan de afspraak met mezelf gehouden om net onder de vier uur te blijven.
Na de titanenstrijd van vorige week over het nachtelijke strand was ik benieuwd hoe snel ik zou herstellen. Dat was dus binnen een week en aangezien de MWM alles behalve vlak is viel het toch nog mee om die heuveltjes te bedwingen.
Na de eerste ronde werd het opmerkelijk stil en begon het ook nog eens wat druilerig te regenen. Ook hier bewees het Raidlight jack weer zijn diensten, want je blijft droog en heerlijk warm. Genoeg drinken aan boord van de Salomon om de drankposten over te kunnen slaan.
Ook leuk een weer een heel stuk met Wiesje Eifferich samen te lopen, want met haar heb ik vorige week de laatste kilometers over het strand ook samen afgelegd en een lift naar IJmuiden gekregen. Loperswereldje blijft dus weer klein. Ook tikte Fugee me rond de 34 km op de schouder en ging er gauw weer vandoor en bij de finish bleek dat dus ook maar een klein stukje voor Bertus heb gelopen. Jammer ik had wel met hem samen willen optrekken, want we hadden ongeveer hetzelfde doel.
Na afloop ook nog Mynko gesproken en Iwan, die me op een kop koffie trakteerde. Het was inmiddels heel rustig geworden in Orpheus en samen mar eens de de laatste bus opgezocht...
Zo, nu twee weken rustig doortrainen en dan wacht de Texeltrail van 50 km.
Ik heb er nu al weer zin in :wink:

http://connect.garmin.com/player/269239818
Laatst gewijzigd door Robisrunning op zo 03-02-2013 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

zo 03-02-2013 19:30

Missie geslaagd.
Heb vanaf de start met (Henriet) Jet Klomp gelopen, die op het allerlaatste moment de rol van pacer op zich had genomen voor de 4 uur groep. Dat kwam mooi uit want dat was precies mijn doel voor vandaag. Ging van start tot finish eigenlijk best voortvarend, grote delen samen op kop, dan liep ik weer een meter of 4-5 voor de groep uit en soms er achter. Gelukkig kon ik Jet een beetje ondersteunen en af en toe oppeppen. Was net zo verkouden gewqeest als ik. :wink:
Laatste kilometers moesten we een beetje inhouden om niet te vroeg over de finish te komen. :lol:
Op de Amersfoortse weg nog een stevige buiteling gemaakt over zo'n pilon van 60 cm. hoog! Liep gelukkig allemaal goed af...
Over de finish in 3:59:38 bruto. Netto 3:57:57. Het waren zelfs maar 18 seconden Rob. :wink:

Weer een goede stap gezet op weg naar het Rondje van Texel.
:d:
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
racoon
Lid
Lid
Contacteer:

zo 03-02-2013 19:45

Rob,Bertus en de anderen gefeliciteerd, ik heb alleen Bertus gezien
gvz
Lid
Lid
Contacteer:

zo 03-02-2013 19:54

Goed werk allemaal :wink:
InDuRoOw
Lid
Lid
Contacteer:

zo 03-02-2013 19:57

Top gedaan iedereen! Zo'n marathon lijkt mij nog heeeeeel ver weg.
gerald
Lid
Lid

zo 03-02-2013 20:38

Lekker gelopen vandaag.Eerst een heel eind samen met Rutger mee gelopen.Die trouwens een hele mooie tijd heeft gelopen op de marathon.Daarna ongeveer vanaf de amersfoortse weg wat versneld..En zo in een tijd van 2.01.30 gefinishd op de assel.Zeer tevreden aangezien mijn doel was mijn tijd van vorig jaar te vebeteren.Na de loop gezellig even koffie gedronken met Rene en later met Iwan.Al met al een geslaagde editie van deze mooie thuis wedstrijd
Rohalt
Lid
Lid
Contacteer:

zo 03-02-2013 20:39

Chapeau! Mooie prestaties. :d:
Lochems Bergloop - 06-04-2014 - Barchem - Lochem - LochemseBergloop.nl
JeroenV
Lid
Lid

zo 03-02-2013 20:53

Vanaf hier ook gefeliciteerd allemaal! Ik had er ook graag bij willen zijn, maar misschien volgend jaar dan. Goede prestaties in ieder geval! :D
MasterRunner
Lid
Lid

zo 03-02-2013 21:27

Geen supertijd met ca 1.20.20 (.17 netto) op de mini-M, maar kon en mocht nog niet voluit met de bilspier blessure nog op de achtergrond.

Toch t ov de Montferlandrun technisch weer progressie gemaakt : met name veel betere controle omhoog vandaag. Ik werd er daar ook niet meer echt afgelopen.
Omlaag kon ik nog niet alles controleren, af toe hoorde je de linker voet nog teveel wat bij de Montferlandrun bijna de hele wedstrijd zo was.

De tijd is dus nog niet super, maar dat komt wel weer al de techniek helemaal weer goed is en ik weer helemaal volle bak kan gaan, dat kon ik vandaag duidelijk technisch nog niet.
Conditioneel was het vandaag dan ook prima te doen, nog de laatste paar km geprobeerd om onder de 1.20 te komen, maar dat gaatje was net te groot daarvoor.
Ik zag toen wel dat ik weer ging inhalen... een goed teken. Wachten dus tot ik weer de hele wedstrijd volle bak kan en mag....

Ook het trainen net onder tot tegen het tempo van normaal gaat weer beter.

Voorlopig loop ik nog wel even bij de fysio om alle controle weer terug te krijgen; ze vindt het prima dat ik mijn wedstrijden nu iets sub maximaal zo loop. Het heeft geen negatief effect op de blessure, en ik werk aan mijn kracht redelijk op peil, naast het verbeteren van de houding; kracht: iets dat ik juist nodig heb om van deze blessure af te komen.
MiepMiep
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

zo 03-02-2013 21:50

Zo te lezen weer heel wat CnR's aan de start die naar tevredenheid hebben gelopen. Het belooft weer een mooi loopjaar te worden.

Nog een vraagje @Bertus:
boco schreef:... dan liep ik weer een meter of 4-5 voor de groep uit ...
Had je daar een reden voor? Ik hoor namelijk wel eens van pacers dat ze het erg vervelend vinden dat er lopers van de pacersgroep zijn die niet achter de pacers blijven. Nu zal Jet het niet vervelend vinden dat je naast haar loopt, want die is altijd in voor een praatje, maar er een paar meter voor de groep lopen vinden de pacers doorgaans niet prettig. Zelf loop ik niet vaak met zo'n groep, maar de keren dat ik meemaakte dat er lopers voor de pacers gingen lopen waren dat lopers die een onregelmatig tempo liepen en die steeds varieerden tussen -1 en +10 meter. Iedereen mag natuurlijk zelf weten waar hij loopt, maar prettig vond ik het ook niet.
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

zo 03-02-2013 22:14

Ik vind het leuk om al jullie verhalen en ervaringen te lezen. Allen gefeliciteerd met de mooie prestaties!
mynko
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

zo 03-02-2013 22:25

Het was een mooi loopje vandaag. Doel was om met een traininngsmaatje te lopen, hij de marathon onder 3 uur en ik assel onder 2 uur.

Het korte verhaal, wij zijn beiden geslaagd! Ik in 1.57.19, ruim 6 minuten sneller dan mijn vorige assel.

Gecontrlopeerd gelopen het eerste stuk. Elkaar goed in de gaten gehouden en als de een wat harder ging bleef de ander hangen en andersom.
Zelfs na 5 km kwam een oud dienstmaatje die ik al 20 jaar niet had gesproken voorbijkwam (voor bekenden @opperduit). Hij kwam me voorbij en we liepen samen verder, maar voor mij net te hard. Ik had vandaag de power om me terug te laten vallen. Uiteindelijk was dat verstandig.

Nu een paar dagen herstellen en dan op naar Rotterdam! Mijn trainingsmaatjes roepen nu al een sub 3 uur voor mij. Ik ben nog voorzichtig. Ben in januari al 6 kilo afgevallen, februari wil ik nog een kilo of 5. Dan zit ik op 73 kilo en dan durf ik het misschien als uitgangspunt te nemen. Nu nog niet. Het is nu afvallen en hard trainen tegelijk. Dat kan er 1 teveel zijn, maar om weer onder de 3 uur te lopen zijn beide nodig!

Ik heb in ieder geval zin om de strijd met mezelf aan te gaan.

Loopse
Mynko
DRUM
Mister Chat'n'Run 2007
Mister Chat'n'Run 2007
Contacteer:

zo 03-02-2013 22:28

Klasse Mynko!!
Iemand FELICITEREN?? Klik HIER
Schema 2010 Weblog
Plaats reactie