Nee het voelde ook wel zo. Waar ik februari fluitend een halve in 1:44 liep als training, kostte de 2:00 halverwege me nu meer moeite. Bij 15 km al besloten niet meer op de balonnen van de pacers te lopen, maar toen liep ik ongemerkt toch nog in nagenoeg hetzelfde tempo door. Bij de halve daarom nog duidelijk op de rem gaan staan maar ook dat bracht de hf niet naar beneden.max09 schreef:Ik ben vooral benieuwd of je werkelijk voelde of de HF zo hoog was, of dat je je liet leiden door je klokje. Ik heb een serieus HF probleem, maar kijk alleen als ik werkelijk iets voel. Nou is dat bij mij niet zo moeilijk overigens. Maar techniek kan storen (dor andere meters, door kleding etc) en dus is het op zich niet handig om te kijken op het klokje en dan er allerlei conclusies aan te verbinden. Het mentale spelletje doet namelijk erg veel met jeOnnem12 schreef:Iemand een idee waar die hoge hf vandaan kan komen? Donderdag had ik nog een klein stukje gelopen op het aanvangstempo van vandaag en toen lag ie 20 slagen later...'Hoe kan dat nou.. loop ik t hard... etc'. Je wordt bij wijze van spreken al vermoeider dan je eigenlijk echt bent. Maar goed, het is nu eenmaal zo gebeurd. Maar ik zou wat minder kijken en tijdens trainingen proberen nog meer het lijf te gaan inschatten (welke ffort hoort bij welk snelheid etc). Vergeet overigens niet dat het vrij koud was in het het startvak gisteren en je even moest wachten..... Dit kan twee dingen betekenen: van spanning kan de hartslag stijgen maar... de koude kan ok storingen geven vanwege de koude, koele en droge huid. Twee opties dus: het was eigenlijk niet 'echt zo' of het was echt een hoge hartslag. Dat kan door van alles komen, spanning, vermoeidheid, virusje, etc.
@ henny: goed gedaan, gaat het goed met de knie? Hoop dat je geen last hebt nu
@ stefan: ow balen ;-( hoe is het nu?
@ masterrunner: klinkt als een leuke run
Ik lees verder goede resultaten en blije verhalen. Goed gedaan. Happy running
Ander aanknopingspunt voor mezelf. Ik ben nu de ochtend na de marathon zwaarder dan 4 dagen voor de marathon. En gister na afloop niet extreem gevroten. Ik vrees dat ik met stapelen veel ben aangekomen, ook al heb ik dat niet gemeten...
Dan kost een bepaald tempo opeens een stuk meer moeite natuurlijk