2014-02-02 Midwintermarathon - Apeldoorn

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
AdP
Lid
Lid
Contacteer:

ma 03-02-2014 15:18

Rutger schreef:Na wat opstekers de afgelopen periode had ik serieuze plannen voor deze marathon. Helaas bracht een griepje van de week daar verandering in. ..... Ik kwam binnen in 3.21.02 en ik ben tevreden dat ik de kilometers heb gemaakt.
Oei, een marathon lopen zo kort na een griepje :( dat is nou niet echt wat we normaliter aanraden. Hoe voelt ie nu? Geen verhoogde hartslag of spierpijn na deze lange duurloop?
Elders zag ik dat b.v. Mariska Kramer niet veel gedisciplineerder/zuiniger op zichzelf is: http://losseveter.nl/2014/02/02/mariska ... -emotions/
Wat mij betreft beide geen voorbeelden die navolging verdienen ...
Rutger
Benefactor
Benefactor

ma 03-02-2014 22:33

AdP schreef:Wat mij betreft beide geen voorbeelden die navolging verdienen ...
Helemaal mee eens. Maar niet lopen vind ik nog lastiger dan toch maar wel van start gaan en dat is waarschijnlijk voor iedereen herkenbaar. Voor een recreant zoals ik was het genieten van een mooie hardloopdag in Apeldoorn en omgeving waarbij ik gecontroleerd en op ervaring heb gelopen. Een topsporter zoals Mariska Kramer heeft natuurlijk andere afwegingen om rekening mee te houden. Ik heb wel wat spierpijn, maar dat mag ook wel.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

ma 03-02-2014 23:46

Deze fotograaf nam hier na ca. 12 km. vanaf de grond alleen maar foto's van de achterkant van de hardlopers.
Vond ik maar vreemd; bedacht wat anders dus...
"Doorlopen" riep hij naar mij; "Dit kost je alleen maar tijd!"

Ha,ha! Alsof mij dat ook maar iets interesseerde. ;-)

Afbeelding
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Trailnutter
Lid
Lid
Contacteer:

di 04-02-2014 11:13

Ghehe :D Briljante foto!

En tijd, schmijd. Als je zo die fotograaf even kunt plagen dan kunnen die paar seconden mij ook gestolen worden! :D
I Fell for the Trails...
Chipman
Lid
Lid

di 04-02-2014 11:57

Paar dagen voor de Midwintermarathon viel helemaal fit, maar de dag zelf ging het best aardig. Benen voelde in ieder geval prima.
Eigenlijk ging de Asselronde zonder problemen, flink tempo kunnen maken en voelde mij niet slecht. Maar toen moesten wij (Marathon lopers) afscheid nemen van de Asselronde lopers door rechtsaf te gaan. We moesten meteen flink stijgen en ik liep helemaal alleen. Het kostte mij 2,5km voordat ik degene voor mij kon bereiken om samen de bult op te lopen. Mijn god wat had ik het zwaar, LIJDEN met hoofdletter dus. Op het 35km punt (helaas geen water meer beschikbaar bij het VP), liep ik weg bij mijn tijdelijke loopmaat en een kilometer later gingen we dalen.
Helaas hadden mijn kuiten hun beste tijd gehad dus dalen was ook geen echte opluchting. Toch maar zo snel mogelijk doorlopen om zo snel mogelijk bij de finish te zijn.
Heerlijk om de Loolaan weer te zien aan het einde, finish is in zicht. Uiteindelijk netto 3:40:13 gelopen, wat een dikke PR voor mij betekent (12min van mijn vorige tijd af).

Ben die heuvels niet gewend, dus ik ben erg tevreden over de tijd - maar hebben we vrachtwagens vol karakter er tegen aan moeten gooien om het mogelijk te maken :P

Zodra de spierpijn (vooral kuiten) weer voorbij is kan ik langzaam weer gaan trainen voor de Marathon van Amersfoort (mid juni). En dan wil ik natuurlijk weer harder, vlak parcours dus ik hoop 3:29 :D
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

di 04-02-2014 13:45

onder de 3.30 moet er op een vlak parcours zeker in zitten, al moet je het nog wel doen natuurlijk.
Ik liep ook een PR 3.30 en wil in Leiden gaan voor 3.20 :D
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

di 04-02-2014 16:12

boco schreef:Deze fotograaf nam hier na ca. 12 km. vanaf de grond alleen maar foto's van de achterkant van de hardlopers.
Vond ik maar vreemd; bedacht wat anders dus...
Jammer. Het had misschien ook een leuke foto kunnen worden !!
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Contacteer:

di 04-02-2014 19:50

@boco: mooie actie!
Ben het met jou eens.
Sterker nog, als deze fotograaf hetzelfde bij de Marikenloop had gedaan, dan had hij misschien zelfs wel in voorlopige hechtenis gezeten :D
Som1980
Lid
Lid
Contacteer:

di 04-02-2014 20:06

Ook blij met mijn Asselronde tijd. Heb hem gelopen in 2:19:32 :)
MasterRunner
Lid
Lid

wo 05-02-2014 23:08

Rutger schreef: Een topsporter zoals Mariska Kramer heeft natuurlijk andere afwegingen om rekening mee te houden. Ik heb wel wat spierpijn, maar dat mag ook wel.
.... en jij niet? Wat denk je vd hartspier.... ook een spier en als het herstel vd griep nog niet volledig is...ook al lijkt dat wel zo... is dat een belangrijke factor.
Ben het met Ad eens dus.
PS: Meestal loopt het overigens wel goed af, maar niet altijd... wil je dat risico lopen, dat is uiteraard aan jou om daar in te kiezen.
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

vr 30-05-2014 10:25

Krijg een mail van de organisatie dat de marathon afstand komt te vervallen, een heel verhaal maar de groei die er is is met name op de kortere afstanden en die willen ze meer ruimte geven die groeien enorm.
De marathon afstand daarintegen niet.

Snap er alleen niks van 500 marathonners afgelopen jaar laat die lekker blijven en dan de naam die blijft Midwinter marathon kan in mijn ogen dan niet meer.

Het was altijd een welkome marathon mooi en een zeer goede kracht training.

jammer.
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

vr 30-05-2014 11:24

Ik las het ook al op Facebook. Daarbij verbaast me vooral de stortvloed aan negatieve reacties op het weloverwogen besluit van de organisatie. Kennelijk is enige dank voor het jarenlang organiseren van een mooie marathon dan gelijk vergeten en schiet men massaal in de conservatieve jammermodus. Daar heb ik dan weer weinig begrip voor.

We zullen aan de deelnemersaantallen volgend jaar wel zien of klagers of de organisatie het bij het juiste eind had. Ik heb in elk geval wel zin in een PR-poging op de 25km of 10EM. :)
Afbeelding
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

vr 30-05-2014 11:37

Idd ja gelijk mekkeren is idd jammer, heb hem een keer mee gelopen en dat was de laatste editie gelijk.
Tijdens het lopen had ik gelijk zoiets van gaaf volgend jaar weer blijkt het gelijk de laatste editie geweest te zijn hahahaha.
Rutger
Benefactor
Benefactor

vr 30-05-2014 11:39

Jammer, ik vond het een ideale trainingsmarathon, maar met gemiddeld 500 marathonlopers op zo'n groot aantal deelnemers op de overige afstanden kan ik het begrijpen. De marathon gaat zoals ik het lees ten onder door het succes van de Mini-Marathon en de 8 van Apeldoorn en de weersomstandigheden waren afgelopen editie erg goed voor de tijd van het jaar. Dat wordt dus in 2015 maar knallen op de 25 km.
mynko
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

vr 30-05-2014 12:23

Albert, ik ben een van de mensen die de beslissing niet wil begrijpen om de marathon vaarwel te zeggen en de afstanden van de mini en assel aan te passen. Ik vind 500/700 deelnemers op de marathon niet weinig. Dit zijn goed getrainde lopers die graag in de winter een goede westrijd lopen. Nu wordt er naar de grote massa gekeken, dat zijn niet de enige lopers....
De afstand mini en assel aanpassen is de charme van het evenement weggooien. Incourante afstanden gedurende trainingsperiodes is beter dan maar weer jagen op een PR.
Nu wordt het een loop als vele andere!

Ik vrees dat de lopersaantallen zullen stijgen, maar dat zegt toch niet alles?

loopse
mynko
Plaats reactie