2014-04-19 Marathon Zeeuws-Vlaanderen

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

do 16-01-2014 14:34

Volgens mij was er nog geen topic voor komende editie :)

Ik heb me inmiddels ingeschreven voor de hele, plan is om onder de 3 uur te geraken.

Zijn er nog meer gegadigden ?
Ik ben tevens nog op zoek naar een GPS track van 2012, iemand?
Verslagen en uitslagen op http://www.franksoeters.nl
Michiel_N
Lid
Lid
Contacteer:

do 16-01-2014 15:18

Frank, Je kunt altijd in Garmin Connect onder “alle activiteiten” selecteren via het filter op datum, afstand en locatie. Dan komt er meestal wel wat uit als iemand met een Garmin de loop heeft gedaan.

Mei 2012 in Zeeuws Vlaanderen levert onder meer deze op:

http://connect.garmin.com/activity/177435278
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

do 16-01-2014 15:26

Michiel_N schreef:Frank, Je kunt altijd in Garmin Connect onder “alle activiteiten” selecteren via het filter op datum, afstand en locatie. Dan komt er meestal wel wat uit als iemand met een Garmin de loop heeft gedaan.

Mei 2012 in Zeeuws Vlaanderen levert onder meer deze op:

http://connect.garmin.com/activity/177435278
Hmm, thnx!
Dat was het eerste dat ik gedaan had, maar blijkbaar verkeerd. Merci!
Holenmens
Lid
Lid

do 16-01-2014 16:04

Ik heb me al ingeschreven, 1e marathon ever. Streeftijd 3:30~3:45 e.a afhankelijk van de wind.
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

za 05-04-2014 22:26

Nog meer gegadigden hier?
Nog maar 2 weken te gaan... Mijn voorbereiding is flink in de soep gelopen, dus het kan vriezen of dooien op de dag zelf...

Plan was rond de 2:57 te lopen, ik weet nog niet op welk tempo ik ga vertrekken nu, ook afhankelijk van de omstandigheden.
Holenmens
Lid
Lid

zo 06-04-2014 12:52

Aangezien we van Hulst naar Terneuzen gaan is de kans groot dat er een continu tegenwind is. Als het weersysteem blijft zoals het is noorden wind met vrij lage temperaturen dus.

Absoluut dooi dus :D
frietsje
Lid
Lid
Contacteer:

zo 06-04-2014 17:42

Tja, die wind... sowieso al niet mijn vriend.
Daar ben ik wel het meeste bang voor eigenlijk. Hopelijk valt het mee, en anders moet ik een leuk groepje vinden om mee samen te werken.
Rupert
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 07-04-2014 13:03

Ik heb me inmiddels ook "ingeschreven" voor de hele maar dan wel als begeleider, coach, supporter en wat dies meer zij :lol:
Wellicht ook om wat promotie te maken voor onze 2e DHM = Den Haag Marathon op 21 september 2014, de zondag na Prinsjesdag.
Het kan mij niet schelen wat je doet,
het gaat mij er om wie je bent.
Musicmaestro
Lid
Lid
Contacteer:

di 08-04-2014 7:49

link van de route:
http://connect.garmin.com/activity/473272445

Geen garantie op juistheid.

onze trainer heeft m gefietst, hopelijk heb je er iets aan.
(ps. ik doe niet mee :D )
Weer strak aan de bak :D

Fitcoach Allan van Alten
fitcoach.nu
(sport)massages en coaching
Holenmens
Lid
Lid

za 19-04-2014 15:57

3:49, mijn plan om langzaam te starten compleet laten varen omdat we in het begin van de wedstrijd meewind hadden, dus tot een km of 30 12km/u gelopen met het idee daarna langzaam af te zakken tot een houdbaar tempo. Nou, dat heb ik geweten, tempo bleef zakken tot ik op een bepaald moment leeg was. Dan maar op karakter dacht ik en nergens aan denken, ging nog een paar kilometer maar toen begon ik sterretjes te zien. Laatste paar kilometer had niet veel meer met hardlopen te maken, vooral de hamstrings waren leeg.

Weer op zich was goed, paar stukken tegen de wind in boksen op het einde maar in goede doen zou dit geen probleem zijn geweest.

Conclusie: ik ben een idioot om zo snel te starten, ondanks dat het vanzelf leek te gaan. Ook heb ik geleerd hoe ver ik kan gaan en net niet van mijn stokje ga.

Oorzaak: ik denk dat die lange duurloop (36km) 3 weken geleden gevolgd door nog wat tempo lopen de belangerijkste boosdoener was. Deze liep ik met fingers in the nose aan 11,8km/u gemiddeld. Dit moet ik niet meer doen, vorige week voelde ik het nog steeds, vanmorgen voelde ik me super. Maar toch niet voldoende hersteld denk ik.

Al bij al leuke en vooral leerrijke ervaring. Gelukkig ben ik niet de enige, rond km 36 liepen me er niet veel voorbij ondanks mijn lage tempo.

Volgende keer pak ik het slimmer aan.
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

za 19-04-2014 16:15

Proficiat met het resultaat maar vooral met de enorme hoeveelheid loopwijsheid die je vandaag hebt opgedaan! (-;
Ik ga je echt volgen richting een volgende marathon :lol:
( voor de duidelijkheid: niet vervelend bedoeld)
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
Holenmens
Lid
Lid

za 19-04-2014 16:53

boco schreef:Proficiat met het resultaat maar vooral met de enorme hoeveelheid loopwijsheid die je vandaag hebt opgedaan! (-;
Ik ga je echt volgen richting een volgende marathon :lol:
( voor de duidelijkheid: niet vervelend bedoeld)
Van een lekker stukje humble pie word niemand slechter!
Als jij nu voorop loopt (niet te hard) dan volg ik jou :D
vicky
Lid
Lid
Contacteer:

za 19-04-2014 17:00

Proficiat Holemens!
Lekker lopen en daarna jezelf tegenkomen en toch doorgaan getuigt van doorzettingsvermogen.
Veel geleerd om mee te nemen naar de volgende marathon. En zo hoort het ook :)
Holenmens
Lid
Lid

za 19-04-2014 17:59

vicky schreef:Proficiat Holemens!
Lekker lopen en daarna jezelf tegenkomen en toch doorgaan getuigt van doorzettingsvermogen.
Veel geleerd om mee te nemen naar de volgende marathon. En zo hoort het ook :)
Bedankt!
Ik was verbaasd om te merken dat het mentaal ook zo "lastig" is, je zou denken Mind over Matter zoals de grote Spock zei, maar je lichaam negeren en door gaan gaat niet vanzelf. Terwijl ik toch echt geen softie ben (nou ja, op dit gebied dan) Tot de finish in zicht kwam, toen ging het ineens nog even wat makkelijker :D
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Contacteer:

za 19-04-2014 18:07

Holenmens schreef:3:49, mijn plan om langzaam te starten compleet laten varen omdat we in het begin van de wedstrijd meewind hadden, dus tot een km of 30 12km/u gelopen met het idee daarna langzaam af te zakken tot een houdbaar tempo. Nou, dat heb ik geweten, tempo bleef zakken tot ik op een bepaald moment leeg was. Dan maar op karakter dacht ik en nergens aan denken, ging nog een paar kilometer maar toen begon ik sterretjes te zien. Laatste paar kilometer had niet veel meer met hardlopen te maken, vooral de hamstrings waren leeg.

Weer op zich was goed, paar stukken tegen de wind in boksen op het einde maar in goede doen zou dit geen probleem zijn geweest.

Conclusie: ik ben een idioot om zo snel te starten, ondanks dat het vanzelf leek te gaan. Ook heb ik geleerd hoe ver ik kan gaan en net niet van mijn stokje ga.

Oorzaak: ik denk dat die lange duurloop (36km) 3 weken geleden gevolgd door nog wat tempo lopen de belangerijkste boosdoener was. Deze liep ik met fingers in the nose aan 11,8km/u gemiddeld. Dit moet ik niet meer doen, vorige week voelde ik het nog steeds, vanmorgen voelde ik me super. Maar toch niet voldoende hersteld denk ik.

Al bij al leuke en vooral leerrijke ervaring. Gelukkig ben ik niet de enige, rond km 36 liepen me er niet veel voorbij ondanks mijn lage tempo.

Volgende keer pak ik het slimmer aan.

Soms moeten we dingen zelf ervaren voordat we eraan willen geloven!
Volgende keer doe je het vast verstandiger, maar verlies die jeugdige onbezonnenheid niet helemaal! :wink:
Goed gedaan in elk geval. :d: Ik heb het je nog niet nagedaan...
Plaats reactie