Ben ook benieuwd nu naar het resultaat van Frietsje..
Bedankt, ja ik ben ook wel benieuwd naar zijn beleving. Misschien was het voor hem wel een "walk in the park".Michiel_N schreef:Mooie prestatie Holenmensen veel geleerd dus. Neem je allemaal mee naar de volgende.
Ben ook benieuwd nu naar het resultaat van Frietsje..
Dan zul je je toch echt behoorlijk in moeten houden!Holenmens schreef:Van een lekker stukje humble pie word niemand slechter!boco schreef:Proficiat met het resultaat maar vooral met de enorme hoeveelheid loopwijsheid die je vandaag hebt opgedaan! (-;
Ik ga je echt volgen richting een volgende marathon![]()
( voor de duidelijkheid: niet vervelend bedoeld)
Als jij nu voorop loopt (niet te hard) dan volg ik jou
Als de brandstof op is dan is de brandstof op.VanSchampsteeg schreef:
Ik blijft het raar vinden dat je met de vingers in de neus 11,8km/u liep tijdens die 35km drie weken van tevoren, maar dat gemiddelde niet haalde in de marathon. Dat is volgens mij erg ongebruikelijk.
Dat is waar, Danny. Maar dat laat onverlet dat velen na de uitputting van hun glycogeenvoorraad wél in een redelijk tempo kunnen doorlopen. Hoe komt dat dan? Ik zeg niet dat ik het weet; ik vind het alleen opvallend.BlankeKeniaan schreef:Als de brandstof op is dan is de brandstof op.VanSchampsteeg schreef:
Ik blijft het raar vinden dat je met de vingers in de neus 11,8km/u liep tijdens die 35km drie weken van tevoren, maar dat gemiddelde niet haalde in de marathon. Dat is volgens mij erg ongebruikelijk.
Zelfs wereldtoppers als Bekele, Farah en Dibaba die onlangs voor het eerst de marathon liepen in wedstrijdverband hadden geen idee wat er met ze ging gebeuren na kilometer 35 en hadden hier angst voor.
Daar staat niet alleen de man met de hamer, maar ook een bord met "Here be dragons"...
Tja, je kan plannen wat je wilt, maar je word toch een beetje geleefd door de omstandigheden, als er het eerste stuk flink meewind staat zou je gek zijn om dit niet mee te pakken, en het ging ook vanzelf. Zelfs nog een km of 5 aan 12,5km gelopen zag ik net.VanSchampsteeg schreef:Het lijkt erop, Holenmens, dat je mijn advies hebt opgevolgd. En dat dit niet leidde tot het gewenste resultaat. Sorry...![]()
Wat hiervan precies de reden is, weet ik natuurlijk ook niet. 12 km/u is nou niet echt 'veel te hard weggaan', in het licht van die laatste lange duurloop. Ik betwijfel of het veel beter was gegaan als je, met de wind mee, trager was gestart.
Mijn langste duurloop deed ik vijf weken van tevoren, i.p.v drie. Misschien is dat beter. Of misschien had je beter iets meer variatie in je training kunnen aanbrengen. (Ben nooit erg onder de indruk geweest van die Asics schema's.) Of toch niet goed genoeg gegeten/gedronken?
Hoe dan ook: gefeliciteerd dat met het volbrengen van de marathon (in een tijd waar velen jaloers op zijn), en veel plezier en succes met de voorbereiding op een volgende(?).
Als de brandstof op is dan is de brandstof op.BlankeKeniaan schreef:
Thanks!Robisrunning schreef:Gefeliciteerd Holenmens en je bent niet de eerste en zeker niet de laatste die deze beginnersfout maakt.
Hopelijk heb je er wel van geleerd voor je volgende marathon.
Het getuigd wel van doorzettingsvermogen dat je hem hebt uitgelopen en dat is de eerste grote winst...je kunt het en nu nog slimmer lopen en dan komt het vast goed.
Dat het tempo sluipenderwijs achteruit gaat kan het effect zijn dat er relatief steeds meer vetverbranding dan koolhydraatverbranding plaats vindt. Doordat daar minder energie bij vrijkomt ga je minder hard.Holenmens schreef:Het was niet de man met de hamer, het ging tempo ging sluipenderwijs achteruit. Ik had nog adem genoeg, en ik denk ook niet dat mijn hartslag abnormaal hoog was. Hamstrings/bilspieren waren leeg.BlankeKeniaan schreef:
Als de brandstof op is dan is de brandstof op.
Zelfs wereldtoppers als Bekele, Farah en Dibaba die onlangs voor het eerst de marathon liepen in wedstrijdverband hadden geen idee wat er met ze ging gebeuren na kilometer 35 en hadden hier angst voor.
Daar staat niet alleen de man met de hamer, maar ook een bord met "Here be dragons"...
Er schijnt ook onderzoek te zijn waarbij naar voren komt dat koolhydraten stapelen niet voor iedereen gunstig uitpakt. O.a. Tim Noakes schijnt deze ommezwaai gemaakt te hebben. Ik ben hier verder niet in thuis.Holenmens schreef: Wat ik hierboven schrijf, begin langzaam aan te twijfelen of al die suikers wel een goed idee zijn tijdens/voor een wedstrijd.
Eens!VanSchampsteeg schreef: <knip>
Blijft fascinerend, nietwaar?