Hardloop4Daagse 2014, 6 t/m 9 juni (Pinksterweekend).

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

zo 20-04-2014 21:27

.
.
Welkom bij de Hardloop4Daagse !!
.
.
Afbeelding
.
.
Van vrijdag 6 juni tot en met maandag 9 juni wordt in 2014 tijdens het pinksterweekend weer de Apeldoornse hardloop4daagse georganiseerd.
Dit voor Nederland unieke evenement bestaat uit een hardloopwedstrijd van 60 en 100 kilometer, gelopen in respectievelijk vier en zes etappes, beginnende op de vrijdagavond voor Pinksteren tot en met Pinkstermaandag.
De etappes worden in en buiten Apeldoorn gelopen. De organisatie is in handen van atletiekvereniging AV Veluwe uit Apeldoorn en heeft de laatste jaren een internationaal karakter gekregen door deelname uit Duitsland en België en zelfs Australië. Het is ook mogelijk om met een team aan de estafette over 100 km of aan losse etappes deel te nemen.
.
.

---

UPDATE 11/05/2014 --->
VOORINSCHRIJVING IS VERLENGD T/M ZATERDAG 17 MEI 2014.

.
Laatst gewijzigd door ChatnRunner op za 10-05-2014 23:45, 6 keer totaal gewijzigd.
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

ma 28-04-2014 16:50

ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

zo 04-05-2014 14:53

Van Runnersworld Hardloop4daagse

Inschrijving Apeldoornse Hardloop4daagse sluit over een week

Nog een week en dan sluit de voorinschrijving van de 13e editie van de Runnersworld Hardloop4daagse, die wordt gelopen in het Pinksterweekend van 6 t/m 9 juni 2014. Dit voor Nederland unieke evenement bestaat uit een hardloopwedstrijd van 4 of 6 etappes, respectievelijk 60 en 100 km. Deelname is individueel of in estafettevorm mogelijk. Natuurlijk kan er ook voor elke etappe los worden ingeschreven. De etappes variëren in afstand tussen de 8 en 20 km, voor ieder wat wils dus.

De parkoersen gaan uitsluitend over fietspaden en goed beloopbare zandpaden door de fraaiste natuurgebieden rond Apeldoorn door bos over de hei, heuvels en zandverstuiving.
De organisatie is in handen van atletiekvereniging AV Veluwe uit Apeldoorn en heeft de laatste jaren een internationaal karakter gekregen door deelname uit Duitsland en België en zelfs Australië.

De wedstrijd is de afgelopen jaren gekenmerkt door sterke deelname zoals bijvoorbeeld Ronnie Duinkerken, Heleen Plaatzer, Ralph Apeldoorn, Erik Sanders en David Hemstede. Dit jaar staat toploper Zac Freudenburg naast een aantal van de bovenstaande namen al op de startlijst. Deze atleten staan borg voor een combinatie van spannende wedstrijden in een fantastische omgeving en de speciale hardloop4daagse sfeer. Die sfeer is niet te omschrijven maar moet je ervaren, veel deelnemers die al jarenlang terugkomen kunnen dit beamen.

Voorinschrijving is mogelijk op www.hardloop4daagse.nl en is mogelijk t/m 11 mei 2014. Natuurlijk staat daar ook alle verdere informatie over de Runnersworld Hardloop4daagse van vrijdag 6 t/m 9 juni 2014.

---

UPDATE 11/05/2014 --->
VOORINSCHRIJVING IS VERLENGD T/M ZATERDAG 17 MEI 2014.

.
Laatst gewijzigd door ChatnRunner op za 10-05-2014 23:46, 2 keer totaal gewijzigd.
mynko
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

ma 05-05-2014 12:23

Er staan al een aantal cnr toppers op de startlijst van het allermooiste en gezelligste hardloopevenement van Nederland, maar er kunnen er nog meer bij!
Dus aarzel niet en schrijf je in.
Je hoeft echt geen ultraloper te zijn om de 4daagse goed te kunnen lopen. Met een degelijke halve marathon training ben je heel goed in staat om 4 etappes en 60 kilometer te lopen.
Natuurlijk kun je ook losse etappes lopen, daarvoor kun je je ter plaatse inschrijven.

Loopse
Mynko
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-05-2014 14:38

Vraag. Hoe kan ik verwachten om 60 km bij elkaar in vier opeenvolgende dagen te lopen? Ik heb een volle week nodig om te herstellen van een 15 km wedstrijd. Ik snap niet hoe je dat vier dagen kunt volhouden en niet afbreken boven je enkels.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
max09
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-05-2014 15:18

@ rasheed: doseren en plan maken denk ik. Dat is het enige denk ik. Net zoals je geen 58 km als een dolle stier gaat starten maar goed gaat doseren :-)

Klinkt als een leuke uitdaging, zou graag voor de 100 gaan maar ik ben in schotland in die periode.
http://www.runpower.nl

Wie zijn bestemming kent, vindt de weg - Lao Tse
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-05-2014 15:25

max09 schreef:@ rasheed: doseren en plan maken denk ik. Dat is het enige denk ik. Net zoals je geen 58 km als een dolle stier gaat starten maar goed gaat doseren :-)
Ah, bedankt voor die uitleg! Dit evenement is duidelijk meer voor ultralopers, zeker niet voor iemand met mijn temperament, altijd trappelend van ongeduld om van start te gaan. Dolle stier is meer mijn ding. Doseren en zo, niet mijn kopje thee.
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-05-2014 16:08

mynko schreef: Je hoeft echt geen ultraloper te zijn om de 4daagse goed te kunnen lopen. Met een degelijke halve marathon training ben je heel goed in staat om 4 etappes en 60 kilometer te lopen.
Ik vind 60km duurloop in 4 dagen toch nog wel van een andere orde dan een HM.
mynko
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

ma 05-05-2014 16:40

Rasheed schreef:
max09 schreef:@ rasheed: doseren en plan maken denk ik. Dat is het enige denk ik. Net zoals je geen 58 km als een dolle stier gaat starten maar goed gaat doseren :-)
Ah, bedankt voor die uitleg! Dit evenement is duidelijk meer voor ultralopers, zeker niet voor iemand met mijn temperament, altijd trappelend van ongeduld om van start te gaan. Dolle stier is meer mijn ding. Doseren en zo, niet mijn kopje thee.
Ik ben het niet met je eens. Kenners hier op het forum zullen beamen dat ik ook als een idioot kan starten, en dan later in de wedstrijd mezelf tegen kom. Toch heb ik al 3 keer de 4daagse gelopen.
Op de 60 is het De eerste dag is het net niet voluit, de tweede dag hetzelfde, voor je idee, normaal loop ik 15 rond het uur, nu 3/4 minuten langzamer.
De derde dag is het zwaarst, want zo'n 15 uur na de vorige wedstrjd mag je alweer. Tijdloop van 8 km over geaccidenteerd onverhard (trail?) parcours.
De laatste dag is mooi, het einde is in zicht, parcours is mooi. Dus die 20km lukken ook nog wel.
Probeer het en je zult zien dat het zwaar is maar meevalt.

Loopse
mynko
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-05-2014 17:42

@mynko
Je maakt me bang met die beschrijving. Nu durf ik niet eens meer te komen.

Edit: Dit is namelijk precies de "dwaasheid" (in mijn oren) die ik ultralopers hoor verkondigen. Een marathon is voor mij (bijna) onbereikbaar. Waarom zou ik in alles wat ik liefheb verder willen? Dat is voor mensen die zo verslaafd zijn aan hardlopen dat ze er niet genoeg van kunnen krijgen. Niet voor mij dus. Ik loop hard voor mijn gezondheid.
mynko
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

ma 05-05-2014 18:58

@Rasheed,

het was niet mijn bedoeling je bang te maken, integendeel, enthousiasmeren was de bedoeling.

Maar ieder maakt zijn eigen keus, even goede vrienden!

loopse
mynko

ps nu zit ik alleen met het stigma dat ik als ultraloper wordt neergezet, hoe kom ik daar nu weer vanaf.....
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

ma 05-05-2014 19:09

mynko schreef:ps nu zit ik alleen met het stigma dat ik als ultraloper wordt neergezet, hoe kom ik daar nu weer vanaf.....
Simpel:

http://www.avgm.nl/evenementen/17-evene ... -circuit14

Start 1500 m om 19.30 uur. Succes als je gaat! :)
Robisrunning
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

ma 05-05-2014 19:33

Rasheed schreef:Vraag. Hoe kan ik verwachten om 60 km bij elkaar in vier opeenvolgende dagen te lopen? Ik heb een volle week nodig om te herstellen van een 15 km wedstrijd. Ik snap niet hoe je dat vier dagen kunt volhouden en niet afbreken boven je enkels.
Gericht trainen en mentaal doorzettingvermogen kweken.
Niet zo moeilijk hoor....kwestie van tijd :wink:
The trail is the thing, not the end of the trail.
If you travel too fast you miss all you are travelling for.... ;-€

Weblog
mynko
ChatnRunCircuit
ChatnRunCircuit
Contacteer:

ma 05-05-2014 20:55

Rasheed schreef:
mynko schreef:ps nu zit ik alleen met het stigma dat ik als ultraloper wordt neergezet, hoe kom ik daar nu weer vanaf.....
Simpel:

http://www.avgm.nl/evenementen/17-evene ... -circuit14

Start 1500 m om 19.30 uur. Succes als je gaat! :)
Die sla ik over maar is een 5000 ook goed
http://www.avveluwe.nl/index.php?id=4

Pff daar kom ik goed weg 😉

loopse
mynko
Plaats reactie