Wat er niet staat is:Hens schreef: Misschien lees je zelf ook ergens overheen?
Ik laat de incasso plaatsvinden vóór het evenement.
Het lijkt me handig om de tijd af te hangen hangen van de tijd die iemand heeft om te storneren. Het lijkt dat die termijn 0 (nul) dagen is. Het gaat namelijk om een eenmalige machtiging, niet een doorlopende:
Als de eenmalige incasso opdracht wordt gestorneerd (door de bank, bijvoorbeeld i.g.v. saldotekort, of door de klant) dan is de machtiging niet meer geldig. De incasso opdracht is namelijk uitgevoerd en vervolgens weer teruggedraaid. Je moet dan of opnieuw een machtiging zien te krijgen van diegene die zich heeft ingeschreven of het geld op een andere wijze binnen zien te krijgen. Met andere woorden je moet dus een incasso-administratie bijhouden in welke vorm dan ook, zodat je deze "uitval" in beeld blijft houden. Als je simpel een i-deal betaling aan het definitief maken van een inschrijving koppelt heb je, denk ik, dit snel en efficiënt opgelost.
Zelf heb ik er geen enkele moeite mee om via i-deal te betalen, sterker het heeft mijn voorkeur zelfs. Ik word niet verrast met een afschrijving van inschrijfgeld van een inschrijving die ik een tijdje daarvoor heb gedaan.