Vooraf inschrijven en vertrouwen in een organisatie

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Trailnutter
Lid
Lid
Contacteer:

za 26-04-2014 13:32

Beetje #firstworldproblems dit.

Betaal hier in 't VK altijd gewoon meteen, vaak via paypal of via debit card en heb pas één keer problemen ondervonden, en dat was omdat de organisatie via welke het hospice dat de wedstrijd organiseerde failliet ging en de mensen die vooraf inschreven hadden het inschrijfgeld dus kwijt waren. Werd echter goed opgelost door het hospice door die mensen gewoon in te laten schrijven zonder extra betaling, en je mocht altijd op vrijwillige basis nog wat doneren.

Vind 't juist ook wel fijn dat 't gewoon meteen afgeschreven wordt. :!:
I Fell for the Trails...
arendapi
Lid
Lid
Contacteer:

za 26-04-2014 20:29

casper schreef:Zelf vind ik dit geen probleem.
Wanneer wil je dan betalen als je je via voorinschrijving aanmeld en met een machtiging wil betalen?
3 weken later?

Als ik niet direct wil betalen heb ik 2 (of eigenlijk 3) keuzes:
1 niet meelopen
2 later inschrijven of op de wedstrijddag zelf nog.
(3) op het laatste moment een startbewijs van iemand anders over nemen.
Ik moet zeggen dat ik het direct betalen via ideal ook niet erg positief / vriendelijk vindt, dit zijn over het algemeen zeer commercieele organisaties die het niet gaat om het organiseren van het evenement maar om zoveel mogelijk geld binnen te halen b.v Venloop. wat ik helemaal storend vindt dat als ik drie maanden voor de datum wens te anuleren dit alleen mogelijk is door wederom 5,0 euro afterekenen via ideal. Mij zien ze niet meer terug in venlo.
Rutger
Benefactor
Benefactor

za 26-04-2014 22:18

Een nadeel van het ideal verhaal vind ik dat ik niet altijd mijn calculator en codes van mijn bankgegevens bij me heb, bijvoorbeeld op het werk of ergens onderweg. Misschien kan er een soort van prepaid constructie (paypal o.i.d) hiervoor worden verzonnen.
Trailnutter
Lid
Lid
Contacteer:

zo 27-04-2014 0:10

Wordt er in NL eigenlijk al veel gebruik gemaakt van tussenpartijen? Zoals bijvoorbeeld aanmelden via de runnersworld website? Of gaat het nog veelal via de clubs/organisatoren zelf?

Helaas gebruiken ze er hier echt te veel (het is ook nooit goed 8) ) maar veel kleine verenigingen die loopjes organiseren kunnen zo wel zonder al te veel gedoe hun inschrijvingen online laten doen!
I Fell for the Trails...
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

zo 27-04-2014 5:29

@Trailnutter: Vele verenigingen doen het via inschrijven.nl van Iwan Oprins uit Gilze-Rijen (NB). De uitslagenverwerking is vaak ook via zijn bedrijf, met het programma wegwed (als ik me goed herinner) en verschijnt op uitslagen.nl. Uiteraard kan zowel het inschrijfformulier als de pagina met uitslagen geintegreerd worden met de website van de wedstrijdorganisatie.
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
Hens
Benefactor
Benefactor

zo 27-04-2014 22:36

Kobus schreef:Waarom zou je willen uitstellen dmv een machtiging?

Ik begrijp de organisatie wel. Wanneer je inschrijft en betaald wanneer het jou uitkomt zul je als organisatie een administratie moeten opzetten/ uitbreiden met debiteurenbeheer. Vervolgens mensen moeten herinneren ed. Kost allemaal extra inspanning, begint op werk te lijken en heeft niks met het werkelijke evenement van doen.
Met een machtiging Schrijf onherroeppelijk geld van iemands rekening. Makkelijke voor de organisatie is dat het allemaal tegelijk kan, scheelt enorm in de organisatie. Mensen die niet betalen (geen saldo oid) kun je herinneren en/of uitsluiten van deelneming. Geen grote administratie nodig. Zo ongeveer doen ze het bij de Zevenheuvelenloop bijv.

Misschien is dit wel iets voor Iwan van Inschrijven.nl om, m.n. voor kleinere wedstrijden, dit soort incasso's te regelen. Voor een kleine organisatie is het lastig om alle kennis of een vergunning te vergaren. Inschrijven.nl zou dat voor dat soort clubs kunnen regelen. Het e.e.a. kan dan flink geautomatiseerd worden, zodat je als deelnemer niet te vroeg hoeft te betalen en je als organisatie op tijd je geld én een mooie lijst krijgt wie er allemaal boter bij de vis hebben gedaan. :D
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 28-04-2014 15:00

Rasheed schreef:...

Ben ik de enige die dit een zorgelijke ontwikkeling vindt, of zal meteen betaling binnenkort de norm zijn, omdat wedstrijdorganisaties de financiële speelruimte missen en daarom maar beroep doen op die van de voorinschrijvende hardloper?

....

Voorlopig wacht ik dus maar even met voorinschrijven op die ene wedstrijd die directe betaling via iDeal doet.
Nee, ik zie totaal geen zorgelijke ontwikkeling; voor degene die er geen probleem van maken, is het geen probleem. Voor de mensen die er wel een probleem van maken, geef je zelf al de oplossing... :roll:

(Overigens heb ik ook wel eens dat een machtiging al maanden voor het evenement geïncasseerd wordt, dus zie eigenlijk niet echt een principieel verschil tussen iDeal en een machtiging).
Afbeelding
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

ma 28-04-2014 18:41

Hens schreef:
Kobus schreef:Waarom zou je willen uitstellen dmv een machtiging?

Ik begrijp de organisatie wel. Wanneer je inschrijft en betaald wanneer het jou uitkomt zul je als organisatie een administratie moeten opzetten/ uitbreiden met debiteurenbeheer. Vervolgens mensen moeten herinneren ed. Kost allemaal extra inspanning, begint op werk te lijken en heeft niks met het werkelijke evenement van doen.
Met een machtiging Schrijf onherroeppelijk geld van iemands rekening. Makkelijke voor de organisatie is dat het allemaal tegelijk kan, scheelt enorm in de organisatie. Mensen die niet betalen (geen saldo oid) kun je herinneren en/of uitsluiten van deelneming. Geen grote administratie nodig. Zo ongeveer doen ze het bij de Zevenheuvelenloop bijv.

Misschien is dit wel iets voor Iwan van Inschrijven.nl om, m.n. voor kleinere wedstrijden, dit soort incasso's te regelen. Voor een kleine organisatie is het lastig om alle kennis of een vergunning te vergaren. Inschrijven.nl zou dat voor dat soort clubs kunnen regelen. Het e.e.a. kan dan flink geautomatiseerd worden, zodat je als deelnemer niet te vroeg hoeft te betalen en je als organisatie op tijd je geld én een mooie lijst krijgt wie er allemaal boter bij de vis hebben gedaan. :D
Hens, het probleem is juist dat sinds kort de wettelijke regels rond machtigen en incasso zijn veranderd.
Maar dat melde Zuidplasser als in de 3e post van dit topic.

Blijkbaar leest iedereen daarover heen? Of denken mensen dat hun mening zwaarder weegt dan wettelijke regels? Organisaties hebben eigenlijk geen andere keus meer. En Iwan heeft daar accuraat op ingespeeld.
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
dano
Lid
Lid

ma 28-04-2014 18:45

ik vind het overigens niet meer dan normaal dat je bij inschrijving direct betaalt. Was verbaasd dat ik dit jaar bij twee wedstrijden achteraf betaalde. Weliswaar met machtiging maar toch
LFC for life
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

ma 28-04-2014 19:22

loopgek schreef:Blijkbaar leest iedereen daarover heen?
Dat is wel typisch voor forumsoftware als PHPBB, ja. Er staan te veel afleidende zaken om de tekst, waardoor het moeilijk wordt om je daarop te concentreren. Als je alle tierlantijntjes weg zou halen en er een professioneel ontwerp geplaatst werd, zou het een stuk beter communiceren zijn. Maar ja, het mag niks kosten, want alles op het Web moet gratuit zijn.

Tot die tijd, herhalen, herhalen, herhalen, zodat op een gegeven moment het kwartje valt bij de afgeleide lezers.
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

ma 28-04-2014 19:34

De meeste atletiekverenigingen verhogen het ledengeld met 30 euro per jaar, zodat je via de vereniging kunt laten inschrijven en geen gedoe met geld betalen hebt. Wellicht dat je via een abonnement bij het bedrijf inschrijven.nl op soortgelijke manier aan wedstrijden kunt deelnemen, namelijk van het saldo dat je hebt staan op de website.
loopgek
Lid
Lid
Contacteer:

ma 28-04-2014 19:45

Rasheed schreef:De meeste atletiekverenigingen ....
????????
Hardlopen kent geen wetten: hardlopers hebben opvattingen.
Loopgek heet in het echt JanWillem zie ook www.loopgek.nl
achterhoekrunner
Lid
Lid
Contacteer:

ma 28-04-2014 20:37

Rasheed schreef:De meeste atletiekverenigingen verhogen het ledengeld met 30 euro per jaar, zodat je via de vereniging kunt laten inschrijven en geen gedoe met geld betalen hebt. Wellicht dat je via een abonnement bij het bedrijf inschrijven.nl op soortgelijke manier aan wedstrijden kunt deelnemen, namelijk van het saldo dat je hebt staan op de website.

Dat de regelgeving omtrend incasso's de oorzaak is van het wegvallen van de machtigingen was me al duidelijk. Maar het is de eerste keer dat ik dat hoor dat heel veel atletiekverenigingen daarom 30 euro verhoging gaan doorvoeren. Waar heb je die wetenschap vandaan?
Kijk ook eens op mijn trailrunning-blog:
http://www.trailrunning-on.nl
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

ma 28-04-2014 21:27

Oh, mij is verteld dat dit normaal is. Wellicht dat dit niet overal zo geregeld is. Excuses voor de eventuele verwarring.

Spado rekent al zo lang ik lid ben een bepaald bedrag per jaar (nu 30 euro) voor wedstrijdleden, zodat ze via een A-formulier kunnen ingeschreven worden. Er wordt niet veel ruchtbaarheid aan gegeven en het overschot gaat ongetwijfeld naar de reserves. Als je meer uitgeeft, krijg je aan het eind van het jaar een verzoek om bij te betalen.
Hens
Benefactor
Benefactor

ma 28-04-2014 23:45

loopgek schreef:Blijkbaar leest iedereen daarover heen? Of denken mensen dat hun mening zwaarder weegt dan wettelijke regels? Organisaties hebben eigenlijk geen andere keus meer.
Misschien lees je zelf ook ergens overheen?
Ik laat de incasso plaatsvinden vóór het evenement.
Het lijkt me handig om de tijd af te hangen hangen van de tijd die iemand heeft om te storneren. Het lijkt dat die termijn 0 (nul) dagen is. Het gaat namelijk om een eenmalige machtiging, niet een doorlopende:
http://www.consuwijzer.nl/geld-verzeker ... -205509223
http://www.incassomachtigen.nl/Consumen ... ragen.aspx
https://www.rabobank.nl/particulieren/k ... erugboeken
Maar misschien hebben de banken c.s. hun websites nog niet bijgewerkt? Op http://www.sepa.nl lijkt het weer anders te zijn, maar de tekst is daar, zoals te doen gebruikelijk in Europa, niet te doorgronden.
loopgek schreef:En Iwan heeft daar accuraat op ingespeeld.
Waarop?
Plaats reactie