2014-10-26 Frankfurt Marathon

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

za 20-09-2014 9:29

@Albert: dat is balen zeg. Zorg dat je goed hersteld.
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
ChatnRunner
Lid
Lid
Contacteer:

za 20-09-2014 11:46

Kan heel snel herstellen zo'n blessure weet ik uit eigen ervaring. Het lijkt me dat je hier prachtig snel op reageert Albert .. Veel sterkte gewenst. En wie weet helpen hier ook wisselbaden bij ?!
Laatst gewijzigd door ChatnRunner op za 20-09-2014 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Rasheed
Lid
Lid
Contacteer:

za 20-09-2014 15:39

Appie-B schreef:I.v.m. stressfractuurtje in de voet ben ik nu een tijdje uit de running. Met fietsen houd ik de conditie enigszins op peil, hoop dan over een paar weken het lopen weer rustig op te kunnen pakken. Moet wel even kijken of de Frankfurt Marathon gaat lukken. Ik ben er in elk geval bij, in het slechtste geval als supporter, maar ik hoop (een deel?) te kunnen meelopen. Uiteraard zonder enige snelheidsambitie. Het is nu even niet anders...
Heb er nog steeds zin in! :D
Dat laatste is natuurlijk belangrijk. Spoedig herstel!
Ik heet René. Dit is mijn website en mijn GC profiel.
basvdkant
Lid
Lid
Contacteer:

di 23-09-2014 20:56

Ik heb deze marathon twee jaar geleden gelopen en liep toen een dik pr (3 uur en 6 min). Het is inderdaad een snel parcours. De Frankfurt marathon is ook (op z'n Duits) strak georganiseerd. De finish in de festhalle is inderdaad uniek. Ik vond dat er best nog wat toeschouwers langs de kant stonden maar dat kwam ook door het weer.

Alle chatnrunners die in Frankfurt gaan lopen veel succes. Frankfurt is een goede keus! En als je voor een pr gaat maak je hier een kans.
qmark
Lid
Lid

vr 17-10-2014 8:55

Ik loop graag af en toe een wedstrijd.
En ik geef regelmatig aan goede doelen.
Maar nog steeds snap ik niet wat die 2 met elkaar te maken hebben
(al moet ik toegeven dat ik vorig jaar ook een keer heb meegedaan met een sponsor-loop van Spieren voor Spieren).

Dit onderwerp is hier op CnR al wel vaker aan de orde geweest, maar een "Charity Gate" zoals in Frankfurt heb ik nog niet eerder gezien!

Afbeelding

Uit de nieuwsbrief:
"When passing through this gate you are identified as a donator through your ChampionChip. You only donate if you purposely run through the gate.
All your personal data will be treated absolutely confidential and will remain with us. "

Hoe ziet de championchip het verschil tussen opzettelijk en per-ongeluk over de matten lopen?
Als ik in een wedstrijd een registratiemat zie dan ga ik er vanzelf overheen; zeker als je 39 km gelopen hebt.
Zou de splitsing tussen wel/niet passeren van die gate heel erg duidelijk zijn, en ben je zelf nog wel helder genoeg om zelf te kiezen?

Affijn, het gaat maar om 3 euro, dus failliet zullen we er niet aan gaan ;)
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

vr 17-10-2014 9:19

Wel grappig bedacht, maar inderdaad, na 39km, zelfs al zou het zich nog op mijn bewustzijn registreren, zou ik nog blij zijn om rechtdoor het tempo vast te houden en geen boog om een poort gaan maken. Misschien dat ze achteraf om bevestiging van de donatie vragen via e-mail?

Ik heb er in ieder geval wel zin in. En ik word gek van het taperen! Vandaag YoYo met 10km afwisselend op 4'20/4'00, dus rond marathontempo. Voelde verrassend makkelijk. Vorm is er dus wel :) Nu nog goed loopweer, en dan gaat het wat mij betreft een geweldige marathon worden!
gzomer
Lid
Lid
Contacteer:

vr 17-10-2014 10:07

Vind het ook vaag. Na 39 km ga ik waarschijnlijk onder die poort door, terwijl ik eigenlijk niet wil...

Vandaag rustdag. Deze week nog maar 45 km gelopen, taperen noemen ze dat. Gelukkig mag ik zondag nog even los op een 10 km, maar wordt het weer te warm voor een PR waarschijnlijk. Maar goed, hopelijk in Frankfurt meer geluk.
Success and failure are the same; the only difference is success keeps you up and running.
qmark
Lid
Lid

za 18-10-2014 10:08

Succes allemaal met taperen!

Mijn voorbereiding loopt helaas helemaal in de soep; en dat terwijl ik me 2 weken geleden nog in topvorm voelde....
Vorige week woensdag ineens last van pijn onderin de rug (beknelde zenuw? geen idee), waardoor ik niet kon lopen.
Daarom de laatste lange duurloop van mijn voorbereiding (Twente-marathon) geskipt.

Maandag was de pijn grotendeels weg, maar 6 dagen rust valt bij mij nooit zo goed; moeite met het lopen op tempo.
En sinds donderdag last van mijn maag en lamlendigheid, ziek?

Kortom, mijn verwachtingen zijn gedaald van "dat wordt een PR" naar "loop ik het wel uit?"
Als het echt beroerd gaat in Frankfurt loop ik na 39 km tien rondjes door die "Charity Gate" om te zien of ze dan inderdaad ook 10x geld gaan afschrijven :wink:

Mark
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

za 18-10-2014 12:12

Jammer, Mark! Ook al is de voorbereiding niet ideaal geweest en zit een PR er dan waarschijnlijk niet in, zal niet alles voor niets geweest zijn. Uitlopen moet toch zeker wel goed komen!
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

za 18-10-2014 12:20

Balen zeg. Ik herken dat wel trouwens, als ik een week niet heb kunnen lopen zijn m'n eerste 2 a 3 trainingen daarna dramatisch.
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

zo 19-10-2014 13:13

Ik wordt inmiddels ook wel een beetje moe van al dat taperen. Nog maar 1 weekje en dan knallen in Frankfurt!
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

ma 20-10-2014 9:16

Chiel schreef:Ik wordt inmiddels ook wel een beetje moe van al dat taperen. Nog maar 1 weekje en dan knallen in Frankfurt!
Ik start deze week met mijn taper-periode... Dat valt te overzien. ;)
Afbeelding
Appie-B
Benefactor
Benefactor
Contacteer:

wo 22-10-2014 6:07

De weersverwachting lijkt in ons voordeel. Gemiddeld genomen het beeld bij diverse weersites: droog en wellicht volledig zonnig, max 15 graden, weinig wind.
Afbeelding
qmark
Lid
Lid

wo 22-10-2014 9:52

Appie-B schreef:De weersverwachting lijkt in ons voordeel. Gemiddeld genomen het beeld bij diverse weersites: droog en wellicht volledig zonnig, max 15 graden, weinig wind.
Dat lijken me prima omstandigheden om een marathon te lopen :)

Inmiddels krijg ik er ook weer wat meer fiducie in.
Na 2 weken kwakkelen (waaronder 1 volle week helemaal niet gelopen) ging het vanmorgen ineens een stuk beter.

15 km met 5:05/km; 144 bpm gemiddeld; TE = 4.0. Dat is een stukje sneller dan mijn voorgenomen marathon-tempo!
Onverstandig dus als tapering, maar prima voor het zelfvertrouwen.
De hartslag is nog wat aan de hoge kant, maar de benen willen eindelijk weer.

Mark
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

do 23-10-2014 14:08

Voordat de eersten al vertrokken zijn, wil ik alle Frankfurt-lopers alvast heel veel succes en plezier wensen. Jullie gaan met een grote groep en er zijn heel wat spectaculaire plannen, dus ik verwacht heel veel mooie verslagen van de rode loper.
Zet 'm op!! :d:

En o ja: vergeet niet dit weekend de klok te verzetten, jullie kunnen een extra uurtje taperen. :wink:
Plaats reactie