Marathon eindhoven 12-10-2014

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken
Eide
Lid
Lid
Contacteer:

ma 13-10-2014 1:53

Mooie verslagen lui, altijd leuk om te lezen, zeker als die verslagen geschreven worden door tevreden mensen die mooie tijden hebben gelopen. Top!
thieu
Lid
Lid

ma 13-10-2014 5:33

Wat een leuke marathon. Zo vanuit het pulman hotel naar de start kunnen lopen, lekker dichtbij. ik stond in het 2e startvak, maar dat maakt eigenlijk niet uit, want je staat vlak achter de toppers, dat is het mooie aan deze kleine marathon, geen mensen massa zoals bij amsterdam of rotterdam. Maar toen zag ik 5 meter voor mij dus ook de pacers van de 3 uur 15 staan, en ja ik ben in de verleiding getrapt. eerst 5 km meegaan. dan eigen tempo gezocht maar bij km 10 liep ik nog bij de pacers 3;15. tot km 18 ben ik in hun buurt gebleven, maar in de 2e ronde moest ik de tol betalen. :) :)
Zo goed als mijn benen in eerste ronde voelde, zo slecht waren ze in de 2e ronde. km tijden liepen op richting de 5.03 en later richting de 5:30.
Weersomstandigheden waren super, wind stil en later kleine sluier voor de zon.
Stuk langs de herdgang was heerlijk in de schaduw.
500 meter voor de finish stonden mijn vrouw en dochters , deze eerst geknuffeld en vervolgens met nieuw pr gefinished in 3:26 (3 minuut sneller)
Was erg leuk met alle bandjes en muziek langs het parcours, al mochten ze de 2e ronde ook nog wel spelen van mij. Na de finish zo weer bij pulman hotel en daarna onverwacht het podium op. 3e in mijn categorie bij defensie. geweldig!! ik op het podium, dat gebeurd nooit meer!!!! :D
Runnerd
Lid
Lid

ma 13-10-2014 7:23

Goed gedaan mensen! :D
Leuk om te lezen inderdaad, wellicht volgend jaar..? Want het klinkt als een leuk loopfestijn.
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 13-10-2014 8:02

BlankeKeniaan schreef: Ik zag in de laatste kilometer lopers met blauwe ballonnen naast me (1:45 hazen). Die moet ik voorblijven! Dit keer viel het secondenspel in mijn voordeel uit: 1:44:56. Dik dik dik nieuw PR. Mijn enige HM was 4 jaar geleden in Amsterdam. Nu gewoon 11 minuten onder de destijds gelopen tijd, wat een goeie indicatie is voor mijn progressie over de afgelopen jaren.
Die sub-1:40 komt nog wel een keer. Voor nu ben ik supertevreden en erg trots!
Goed gedaan. Is inderdaad een geweldig gevoel, die laatste kilometers.

Enne, hoe spreek je "Keniaan" dan anders uit? :twisted:
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 13-10-2014 8:05

renYek schreef:
Dank je! Tot bijna 15km Gerben bij kunnen houden en toen moest ik hard werken dus zijn er ieder onze eigen weg gegaan. Tevreden met de tijd hoewel er meet in moet zitten. HM is toch echt andere koek dan de 10km tot 10em die ik meestal loop. Super leuk om met Gerben samen te lopen en dat heeft me zeker behouden van vroeg uitblussen.

En 80e van de bijna 7100 en 18e m35 is wat betreft prima relatief gezien :-)
Hardstikke knap, was het je eerste HM?
evelyne
Miss Chat'n'Run 2006
Miss Chat'n'Run 2006
Contacteer:

ma 13-10-2014 8:08

gzomer schreef: binnen in 1:22:25 en Stratumseind was weer fantastisch, dit keer volop kunnen genieten en breed lachend met de duimen omhoog er door heen. Ook wel eens leuk om niet helemaal op je laatste adem binnen te komen :lol:

Daarna nog gezellig bijgekletst met Rutger - een razend knappe 3:21 - en Ton/Drum en mogen kennis maken met JurP. Kortom: topdag!
Proficiat, Gerben, knappe tijd.
Ik had even nog het plan gehad om met de fiets die kant op te komen, maar zag er op een gegeven moment toch niet de zin van in, het enige dat jullie eraan zouden hebben was een roep vanaf de kant. Met mijn fietsje zou het toch onmogelijk zijn geweest om het Mulderke in te komen :wink:
JB
Lid
Lid
Contacteer:

ma 13-10-2014 9:03

Allereerst uiteraard proficiat voor alle knappe prestaties die hier voorbij komen!!

Zelf gisteren voor de 4de keer de halve in Eindhoven gelopen. Uiteraard weer een hele beleving maar voor mij was het dit keer een behoorlijke martelgang. Had als doel om minimaal een PR te lopen (1.49.41) en zat na een jaar flink doortrainen stiekem aan 1.47.30 te denken. Uiteindelijk binnen gekomen op 1.54.08 wat derhalve een behoorlijke teleurstelling is.

Start ging nog wel redelijk, 1ste kilometer eigenlijk te druk maar vanaf de 2de kilometer kon ik toch enigszins m'n eigen tempo oppakken. Dit ging redelijk tot aan pakweg 8 kilometer waarna de fut er eigenlijk al compleet uit was. Vervolgens van 8 tot 13 beetje lopen harken en toen gingen de kilometertijden nog verder achteruit. Al vrij snel werd duidelijk dat het verre van een toptijd ging worden en toen maar als doel gesteld om iig niet te gaan wandelen. Dat is uiteindelijk gelukt maar was uiteraard niet de "prestatie" waar ik vooraf op had gehoopt.

Reden dat het niet goed ging? Altijd lastig te zeggen natuurlijk maar denk zelf dat de hoofdreden de 1 1/2 week flinke diarree geweest is van zo'n 4 á 5 weken geleden. Lijkt wel of daardoor gewoon een stukje inhoud compleet verdwenen is.

Nu is er één geluk, over 3 weken hebben we een herkansing met een halve marathon in Valkenswaard. Nu al besloten om dan niet met tijd / rondetijden bezig te zijn maar gewoon lekker te gaan lopen. Dat nieuwe PR komt er zeker wel weer maar nu iets minder focus op tijd dus de komende periode.

Zelf overigens niets meer van gelezen op Omroep Brabant of ED en dus valt het hopelijk mee maar iemand nieuws over de jongen die bij binnenkomst van het centrum (net na de Media Markt) gestrekt lag met EHBO'ers er rond. Zag er niet heel leuk uit als je daar voorbij gerent (euh gestrompeld) komt.
En daarna in Eindhoven langs het Philips Stadion. Met sympathie voor Feyenoord een reden om nog eens goed aan te zetten om er snel langs te rennen Wink
Die 10-0 van een paar jaar geleden ligt nog altijd gevoelig zie ik wel :P
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

ma 13-10-2014 9:26

Iedereen gefeliciteerd met de mooie prestaties! @JurP, jammer dat het niet wilde lukken. Komt wel weer!
Zelf heb ik 'rustig' gelopen op mijn marathontempo, net als Gerben. niet zo hard, maar toch nog 1'26'21 gelopen. Ik voelde me een beetje schuldig dat ik rustig ademhalend heel veel hijgende mensen inhaalde. Toch heb ik me ingehouden tot het 19km-punt, daar een klein beetje versneld. Wel een nieuw PR van een ander soort: ik heb heeeel veel kinderen high fives gegeven, zelfs één serie van 6 in 1 á 2 seconden :D Kortom, ik heb er wel van genoten. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik over twee weken in Frankfurt ga starten. Dit tempo 42km lang is denk ik nét teveel van het goede, en ik wil nu toch niet te veel risico nemen en mijn sub3 lopen. Plan: starten op 4'10-12, en na 30km evt. naar 4'05 mocht het goed voelen.
DikkieDick
Lid
Lid
Contacteer:

ma 13-10-2014 9:53

Mooie resultaten toch allemaal. En gefeliciteerd met de PRs. Dat is altijd een mooie bekroning na alle trainingsarbeid.
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

ma 13-10-2014 11:02

Wat een mooie verslagen, dank jullie wel voor het meegenieten. En wàt een tijden zie ik voorbij komen .. wauw. Ik heb zo'n vermoeden dat er in Frankfurt mooie dingen gaan gebeuren. :wink:
vicky
Lid
Lid
Contacteer:

ma 13-10-2014 12:49

Zo jammer als het niet lukt, terwijl je er toch behoorlijk voor getraind hebt!
JB schreef:Al vrij snel werd duidelijk dat het verre van een toptijd ging worden en toen maar als doel gesteld om iig niet te gaan wandelen
Vraag: Zou het misschien juist beter zijn geweest om wel (even) te wandelen? Gewoon om tot rust te komen, hf onder controle en dan weer hardlopen en zorgen voor de juiste houding en ritme?
Ik merk vaak dat als het tegen zit, ik ga sloffen, het moeilijker krijg, ik nog minder op houding let enz, enz. Juist door even te stoppen en opnieuw te beginnen lukt het daarna weer beter om het tempo vast te houden en meer ontspannen te lopen.
Just my thoughts :)

Heel veel succes bij de Valkenloop, hopelijk loop je daar wel je PR!
Ik zal net als in Eindhoven, ook daar langs de kant staan om aan te moedigen.
JB
Lid
Lid
Contacteer:

ma 13-10-2014 14:44

@ Vicky, tsja wat is wijsheid. Geen idee eigenlijk. Voor mijn gevoel zit er door te gaan wandelen helemaal geen tempo / lijn meer in maar dat kan natuurlijk iets persoonlijks zijn.

De personen die ik gisteren in de laatste 5 kilometers nog heb "ingehaald" waren ook bijna allemaal wandelaars. Sommige zag ik dan later weer voorbij "sprinten" maar even snel zag ik ze weer langs de kant staan / wandelen. Voor mijn gevoel schiet dit dus niet op maar elk lichaam is anders en zal dus ook anders reageren op bepaalde aanpassingen.

I.i.g. leuk dat je ook bij de Valkenloop langs de weg staat. Zal vermoedelijk iets rustiger zijn t.o.v. Eindhoven :D Na de finish gisteren had ik nog zoiets van stik maar in je Valkenloop maar vandaag heb ik er eigenlijk alweer zin in. Mooie revanche optie en van een "slechte" race leer je misschien wel meer als van een goede toch :)
BlankeKeniaan
Lid
Lid
Contacteer:

ma 13-10-2014 15:07

JB schreef:
Reden dat het niet goed ging? Altijd lastig te zeggen natuurlijk maar denk zelf dat de hoofdreden de 1 1/2 week flinke diarree geweest is van zo'n 4 á 5 weken geleden. Lijkt wel of daardoor gewoon een stukje inhoud compleet verdwenen is.
Dat zou het zomaar kunnen zijn!
Jammer dat je niet aan je verwachtingen voldeed, maar een paar minuten ben je zo kwijt als het niet loopt! Op een 10km is de schade meestal wel binnen de perken te houden, maar op deze afstand kan het al met scheppen erbovenop komen heb ik het gevoel! (Voelde heel anders dan 10km of 10em wedstrijden vond ik). Houd vertrouwen, die 1:47:30 ga je dan heus wel lopen! En dan smaakt 'ie hopelijk extra zoet!
JB schreef:
Die 10-0 van een paar jaar geleden ligt nog altijd gevoelig zie ik wel :P
Kan ik me niets meer van herinneren :wink: :lol:
vicky
Lid
Lid
Contacteer:

ma 13-10-2014 16:27

JB schreef:@ Vicky, tsja wat is wijsheid. Geen idee eigenlijk. Voor mijn gevoel zit er door te gaan wandelen helemaal geen tempo / lijn meer in maar dat kan natuurlijk iets persoonlijks zijn.
Ja, da's sowieso altijd moeilijk te bepalen. En ieder voor zich natuurlijk :)
JB schreef:I.i.g. leuk dat je ook bij de Valkenloop langs de weg staat. Zal vermoedelijk iets rustiger zijn t.o.v. Eindhoven :D Na de finish gisteren had ik nog zoiets van stik maar in je Valkenloop maar vandaag heb ik er eigenlijk alweer zin in. Mooie revanche optie en van een "slechte" race leer je misschien wel meer als van een goede toch :)
Van iedere wedstrijd leer je weer wat. Bij de Valkenloop is het misschien wat kouder, dat loopt misschien fijner.

Ik leer dat ik eind oktober geen marathon moet plannen, want dan kan ik en niet aan Eindhoven meedoen en niet aan de Valkenloop :)
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

ma 13-10-2014 16:41

vicky schreef:Ik leer dat ik eind oktober geen marathon moet plannen, want dan kan ik en niet aan Eindhoven meedoen en niet aan de Valkenloop :)
Omdat je dit jaar je geliefde loopjes moet missen, zijn ze volgend jaar dubbel leuk.
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Plaats reactie