Marathon Rotterdam 12-04-2015

Aankondigingen, verslagen, tips, afspraken

De marathon van Rotterdam moet je eens gelopen hebben

eens
27
68%
oneens
9
23%
ik loop geen (stad)marathons
4
10%

Totaal aantal stemmen: 40
boco
Mister Chat'n'Run 2005
Mister Chat'n'Run 2005
Contacteer:

do 09-04-2015 18:32

tOOter schreef::|3 Hahaha! You go, Baas! :d:
Nee,nee... echt niet.
Morgen laatste dag kuur.
Eerst beetje herstellen, dan verder kijken.
(Koning van Spanje??)
't Giet oe goed, bi'j al wa'j doet!
If you've reached your goals, you haven't set them high enough.
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

vr 10-04-2015 5:29

Langzaam aan begint het spannend te worden. Nog twee nachtjes slapen :D
jaapio1984
Lid
Lid
Contacteer:

vr 10-04-2015 7:31

slapen? Ik lag om half 2 nog wakker in bed 8)

ben er onbewust meer mee bezig dan ik dacht

Jaapio
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

vr 10-04-2015 15:03

Omstandigheden lijken prima te zijn graadje of 11 briesje heeerlijk loopweer.....
schapie1981
Lid
Lid
Contacteer:

za 11-04-2015 8:24

Slapen gaat hier ook niet zo best meer. Gelukkig voelen de benen uitstekend.

https://connect.garmin.com/modern/activity/742908107
Jooost
Lid
Lid

za 11-04-2015 9:46

Deze week dan voor m'n werk weer Rotterdam-centrum gereden . Het kriebelde wel , de Coolsingel vol met vlaggen , de gigantische banner op het ING-gebouw , de looptoeristen die gisteren al in de stad waren . Moest ook nog wat spullen brengen in het Beursgebouw voor een marathon-stand .
Gedeelte van de Coolsingel was al afgesloten , vrijdagmiddagmiddag is altijd wel druk ,volle terrassen , koopavond , best wel chaos in de stad en toch is niemand negatief . De marathon is een Rotterdams feestje .
In mijn plaats staat morgen m'n blessurespook aan de start . Zelf sta ik aan de kant met een biertje , ook niet vervelend .
Succes allemaal , veel plezier , geniet van de stad en de mensen en jezelf .
Pietje
Lid
Lid
Contacteer:

za 11-04-2015 11:03

Dat is het grote verschil met amsterdam daar lopen ze wel te zeiken, de Rotterdammer vind het fantastisch.
De marathon van Rotterdam heeft ook veel meer aanzien in de wereld dan die in de hoofdstad.
MasterRunner
Lid
Lid

zo 12-04-2015 6:03

Succes..! Ik hoef maar 12.5 km daar...alleen kramp in kuit gehad vannacht.... voelt beurs aan... sh*t.. dus.. :(
EelcoT
Lid
Lid
Contacteer:

zo 12-04-2015 9:54

Op de NN marathon app kun je de lopers volgen. Erg handig!
Two roads diverged in a wood, I took the one less travelled by. (Vrij naar R. Frost)
Michiel_N
Lid
Lid
Contacteer:

zo 12-04-2015 18:42

Zo wat een lekkere dag! Met een deel van het gezin bij schoonmoeder gelogeerd op 1200 m van de start. Heerlijk gelopen naar een nieuw PR van 3:43:41. Gisteren bij het shirt ophalen kwam ik erachter dat ik in wave 2 zat. Mijn hele team, ook de langzameren.. , in de 1e. Apart gaat dat: na het eerste schot gaan een aantal startvakken binnen 3 min. weg en dan mogen wij naar de start wandelen. Vervolgens wordt gewacht tot 10 min. na de eerste start. Als 3e Marathon nu eens niet helemaal gebroken en kapot naar huis. Kwam er eigenlijk nog wel lekker uit hoewel niet het gevoel overheerst dat er meer in zat. Misschien dat de 8 gelletjes bij km 4, 9,14, 19 etc daar debet aan waren. Die vielen beter op water van de kramen om de ca. 5 km dan op mijn isotone drank in de twee flesjes. Andere M's hooguit 3 gels genomen, wellicht een leermoment. Door het frisse windje eigenlijk geen superlast gehad van de oplopende temperatuur. Voor het eerst het gevoel dat ik als loper gelopen heb. Kostte bijna 3 jaar.. :D
qmark
Lid
Lid

zo 12-04-2015 18:51

Michiel_N schreef:Heerlijk gelopen naar een nieuw PR van 3:43:41.
Mooie tijd. Gefeliciteerd!
"Een vraagteken is een vermoeid uitroepteken" (vrij naar Stanislaw Jerzy Lec)
MasterRunner
Lid
Lid

zo 12-04-2015 19:10

Als team een 3:18 vorig jaar een 3:17 (59 sec verschil)... beiden netto.
Onzeker door vannacht heb ik met er redelijk doorheen geslagen, maar met de wind erbij was het zwaar, heb zelf ca 2 min laten liggen, durfde niet nog harder te gaan onzeker of het een scheur zou worden; het is nu nog steeds een zeer gevoelig plek...
Wel "hulp" gehad van een jonge dame van het team dat net voor ons eindigde.. Bij ca 4km kwam ze bij lopen en vroeg op welk tempo ik liep.. wel dat vond ze een prima tempo en besloot bij me te blijven... we hebben regelmatig van kop gewisseld.. en 'k ben er zeker van dat ik zonder haar nog meer tijd had laten liggen.. (en zij? Ze was al snel uit beeld bij de finish in de drukte, heb haar niet meer gesproken...)

Nu hopen dat het gevoelige plekje snel over is..
Meer zat er gewoon niet en meer risico wilde ik ook niet lopen... Had ik daar solo gelopen.. was ik wrs niet gegaan, nu was er ook een team belang.. en ik dan iets rustiger loop maakt dan minder uit..
Overigens we waren 35/704 teams... in de klassering.
tOOter
Lid
Lid
Contacteer:

zo 12-04-2015 19:16

Mooie ervaring en mooie tijd, Michiel! Gefeliciteerd!!

Ik ben ook gestopt met het drinken van sportdrank toen ik meer gels ging gebruiken. Samen geven ze misschien teveel koolhydraten en dat kon mijn maag niet verwerken. Ik werd er misselijk van.

Zelf heb ik vandaag uitgebreid van de sfeer genoten in Rotterdam, lopers aangemoedigd, weer heel wat bekenden van veraf en van dichtbij gezien. Ik vond het ook wel weer eens leuk om de zenuwen van anderen te zien zonder zelf ergens last van te hebben en nu kon ik glimlachen om de stramme loopjes van anderen na afloop. (Ja, ik vind dat ik daar een beetje om mag glimlachen, nog geen week geleden liep ik zelf minstens zo strammetjes.) :P

Mijn gezicht staat voor mijn gevoel nog in de knijp-met-de-ogen-tegen-zon-en-wind-stand. En ik denk dat ik best zal slapen vannacht. Ongemerkt heb ik ook aardig wat km's door de stad gewandeld en heel geconcentreerd zoveel mogelijk lopers proberen te herkennen om aan te moedigen. Lekker dagje!

Ik weet dat er heel wat mooie tijden zijn gelopen, dus kom maar door met jullie verslagen! :D
mdo
Lid
Lid
Contacteer:

zo 12-04-2015 20:16

Leuke dag gehad, mooi weer, prachtig publiek (!!!) en weer een mooie ronde!
Doel was sub 3, maar laten varen doordat de laatste 5 weken de voorbereiding in de soep liep. Voor de start al zware benen en dat bleef de eerste 10 km zo, met een hartslag die 10-15 slagen te hoog zat. De eerste 5 km waren dan ook de langzaamste van de wedstrijd :? . Na de 20 begon het beter te lopen en kon ik schema 4:10 - 4:15min/km oppikken, en vanaf de 30 begon het grote inhalen :-)
Uiteindelijk iets onder de 3:03 gefinished, en een pr verbetering van 4 minuten. Die sub 3 komt nog wel een keer... 8)
Chiel
Lid
Lid
Contacteer:

ma 13-04-2015 4:19

Lekker relaxed deze marathon kunnen beleven.
Het plan was om samen met HennyV weg te gaan in een tempo van 4'55"/km.
Het begon net iets sneller met 4'50"/km.
De omstandigheden waren prettig. De wind viel erg mee en was zelfs aangenaam als verkoeling in de oplopende temperatuur.
Zoals altijd gaan de eerste km's easy.
Na een plaspauze in km 9 even flink moeten doortrekken om weer bij te komen. Misschien wel als gevolg daarvan voelde ik de benen wat zwaarder worden.
Ondertussen was het nog steeds genieten van het lopen en van het publiek dat echt overal stond.
Het zal ergens in km 24 zijn geweest dat ik merkte dan Henny de aansluiting verloor. Vanaf dat punt moest ik het alleen doen. Nou ja alleen, samen met het publiek en de vele bekenden die langs het parcours stonden.
Langzaam ging de rek uit de benen, maar energie was er nog voldoende. Met een lichte versnelling bereikte ik het Kralingse bos. Heerlijk is dat om net even sneller te gaan en lopers in te halen.
Dat ging goed tot aan een klein viaduct waar bij het klimmen de kramp in mijn rechter bovenbeen schoot. Met nog 8km te gaan was dat het sein om te consolideren. De laatste 4 km's zaten weliswaar ruim boven de 5'/km maar dat lag meer aan de benen dan aan de energie. Geen man met de hamer gezien.
Uiteindelijk in 3h27'11" over de finish. In de huidige vorm ben ik hier heel tevreden mee en belangrijker nog: lekker gelopen.
Gelukkig hoefde ik niet lang op Henny te wachten die ook nog binnen de 3h30' finishte.
En dan nu aan de bak om straks in Berlijn een stukje sneller te gaan.
to run fast, you gotta run fast!
DW-5GWZT
Plaats reactie